Fórum témák
» Több friss téma |
Köszönöm a választ. Megpróbálok feltölteni egy másik rajzot, ebben a képkivágásban talán akkor is láthatók a pólus kiosztások, ha leméretezi a fórummotor. Hálás lennék, ha ez alapján is véleményeznéd a bekötést. Ahogy látom, a 7-es pólus (középső) az testelés lehet, mert "G" jelölésű. A csatlakozón feliratozva vannak a pólusok, be tudom azonosítani. A műszerrel mit és hogyan kellene mérnem?
A rajzon 22 kOhm-os potit írnak. Okozhat gondot, ha 25 kilóst kötnék be? Mert az alkatrészboltban csak 25-ös volt. 22 kOhm/4W-ost is tudnak hozni, de az valami drabális méretű, 40 mm-es átmérőjű a háza, 6-os tengelye van. Ez nem is lenne gond, de az ára több mint 5 ezer Ft lenne.
Ha a fájl nevére kattintasz, akkor nagy lesz a kép és nagyítható is!
A hozzászólás módosítva: Okt 9, 2015
Tisztelt Forumtársak! El kéne egy kis-nagy segítség! Güde GC-130-Wig gépről van szó! Elsőre egy 5-W 470-omos ellenállás volt szétégve! Azt kicseréltem! Bekapcsolva a ventilátor kis időre felpörös maj leveri a 16-amperos kismegszakitót a dugajnál ahová bedugtam! A gépben a fő biztosítékot nem veri le, és a kis biztit sem! Más égési nyom nincs! Mi lehet a hiba? Köszönöm!
A primer körben lévő félvezetőket végigmérted? Első ránézésre valami lágyindító ellenállásnak tippelném amin keresztül feltöltődnek a tápkondik, majd egy relé söntöli az ellenállást, de kapcsolási rajz nélkül ez csak tipp. Mérd végig a primer majd a szekunder oldali félvezetőket.
Hiba esetén, de a javítása után sem indítunk biztos biztosíték-leverő módszerrel. Ellenállás tönkremenetelének többnyire van oka, ennek az oknak a felderítéséig - javításáig meg főleg nem.
Jó szolgálatot tesz egy sorosan kötött 100-as égő, nem kell mindig biztosítékot cserélni/ felkapcsolni, és nem tesz több kárt a zárlat a gépben.
Ez a te Güde GC-130-Wig géped más néven Einhell BTIW 160 alatt is fut.Olvasd vissza a hozzászólásaimat ebben a topikban,elég sokat irtam magyaráztam már ezzel a tipussal kapcsolatban.Különben az a 470 ohmos ellenállás nem eredeti érték.A valódi az csupán 47 ohm/5W.
Nézd át a nagy stabkockát,a 3 nagy pufferkondikat,az IGBT-ket,zener diódákat(nagy fekvő panel).Lesz ott még gond biztosan.
Bocs, hogy megint a saját gondommal jövök, de lennél szíves rápillantani a nagyított Ergus rajzra?
Itt jobban láthatók a részletek, illetve szeretném tudni, hogy a 25 kilós poti a gyári 22-es helyett okozhat-e gondot a pedál vezérlésnél.
Bocs, hogy beleszólok. A rajzon ajánlásként 5K től 22KOhm -ig van papíron engedély a poti kilétét illetően. Nos, ha ezt tiszteletben tartod akkor nincs is kérdés. Ha nem, akkor meg jellemzően nem számít, vagy fog jól működni vagy nem. Amúgy meg szerintem még elmegy a 25KOhm is oda, de ha teljes ellenállását átfogod egy 100K darabbal akkor már belülre kerülnél, de mint folytatom ez nem így van: Mert valószínűleg egy leosztott feszültséget ad be a szabályzáshoz, vagyis nem osztó tag a potméter, ezért ír ilyen tág tartományt. Ezért valószínű, hogy semmi hiba nem keletkezik, ha eltérő értéket használsz, a kivitele meg olyan legyen ami üzembiztos, és kapható... Ne trimmer.
Szívesen fogadok minden véleményt, köszönöm.
A rajzon -lehet, hogy rosszul látható - az van, hogy "Pot. from 1 to 22 Kohm". Ez akkor egy ajánlott tartományt jelent, vagyis bármilyen potméter alkalmazható, ami 1 Kohm és 22 Kohm értéken belül van, pl akár egy 15 kilós is? A bekötés pedig ahogy Chipmunk is írta: a poti két szélső lába a 2 és 4-es, a közepe a 3-as pólusra?
Közben eszembe jutott még egy kis tuning.
Régóta fáj a fogam a CK superflex AWI kábelszettjére. Ez egy igen könnyű és hajlékony koax hegesztőkábel. Az áram a külső köpenyben fut (mint egy árnyékoló harisnya), belül meg megy a gáz. Ezekhez olyan kis filigrán pisztolyt adnak, aminek nincs kapcsolója. Lehet rá rakni utólag, de elsősorban pedálos vezérléshez való. A gépem 200A-es, ehhez való nehéz SR26-os kábelszettel. Finom munkákhoz túlságosan testes, ezért kellene néha a superflex. Emiatt gondoltam, hogy kihasználom a csatlakozó adta lehetőséget és beépítek egy belső kapcsolót is, amit szintén a pedál vezérel. Ez egy külső kapcsolóval kiiktatható lenne, ha kapcsolós pisztollyal használnám. Ez simán megoldható. Ellenben szeretnék egy olyan külső potit is, amivel meg lekorlátozhatnám a hegesztőáramot. Ha pl vékony lemezeknél kicsit jobban odalépnék neki, nehogy átégesse. Sok gyári pedálon látni ilyen limiter potit. Ezt gondolom nem lehet simán a pedálvezérelte potméter elé kötni. Jól sejtem? Az Ergus digitális vezérlésű, digit kijelzős, egyedül a hegesztőáramot lehet potméterrel állítani. Ennek az értékét a kijelző mutatja. Nem tudom, hogy ha rádugom a távvezérlő aljzatra a pedált, akkor kiiktatja-e automatikusan a gép potméterét. Mert ha nem, az királyság lenne. Ha így működne, akkor a gépen lévő potméterrel beállítható lenne a max hegesztőáram, a pedállal meg indulna 5 ampertől a beállított értékig, akárhogy taposnám. De ez csak akkor derül ki, ha összeáll és ki tudom próbálni.
Szia. Kicseréltem a kondikat rifa kondira, így az awi rész működik nincs hiba, mma-nál előjön az e14. Amennyiben lehúzom a d1 csatlakozót (Transient voltage protection, ha jól néztem a rajzot, )akkor nem hoz hibát mma-nál sem, a kijelzőn sem ingadozik az áramerősség, a negatív pozitív kivezetésen 123V-t mérek (üresben).
Szerintem mindezt mit írsz, meg lehet valósítani.
Ha esetleg a táv-poti mégis a teljes tartományt vinné, akkor még egy sorosként kötött kellő értékű potméterrel az állítható korlátozási tartomány megvalósítható. Mindössze gyártó által megkövetelt - ajánlott részt kell tartani. A potméter(ek) tartománya 1-22KOhm, ezt ki kell kísérletezni, hogy megfelelő -e 2 darab 10K poti, az egyik fix tekerős, a másik lábpedállal állítható. Ez esetben mint a potik arányából számolható, hogy a pedállal min -esetben 5 - 100A tudsz állítani. ha 200A a vége a gépnek. De egyszerűbb szerintem, ha a pedál poti alacsony értékű, pld 4,7KOhm. és fokozatkapcsolóval mondjuk 4 fokozatban ki lehet egészíteni elé-kapcsolt ellenállásokkal így: 0K , 2.7k , 4,7k, 10k. Ekkor tartományokra bontható a szabályozása a lábpotinak: max, 75%, 50%, 25%, kb-ra. Ha hozzávetőleg lineáris a viselkedése a vezérlőbemenetnek áram tekintetében. Ez a fokozatkapcsoló a kiegészítő ellenállásokkal, a 2 pont, és a rajzolt potméter közé ékelődne sorosan. Azért jobb a fokozatkapcsoló mert egyértelműbben mutatja a beállított helyzetet mint egy második osztó poti. De ha finomabb felbontás kellhet, akkor a lábpoti 1K, a kiegészítő poti 22K lehet. Valójában tágak a lehetőségek, mert ezen a bemeneten ha a gép engedi még modulálni is lehetne a áramerősséget, egy viszonylag egyszerű áramkörrel. Egy jó kábel az lehet, hogy érdekelne engem is, mert én inkább finom dolgokhoz használnám. Ez miatt gondoltam már kivenni a gépből a vezérelt szelepet is és közvetlenül a palack reduktor szűkítője után feltenni. Mert induláskor kisebb orkán jön a pisztolyból, igaz elég hosszú csövet használok a palacktól a gépig, ezért nem jó még a jó cső sem.
Köszönöm az ötleteket. Ez a fokozatkapcsolós leosztás tetszik. Jobban örülnék, ha az eredeti poti is működne a csatlakoztatott pedál esetében is. Hamarosan kiderül.
Ezt a gáztúlfúvás problémát igazán csak egy kétfokozatú reduktorral, tudnád megoldani. Nekem ilyen van, egy ELGA GasIQ rotacsöves reduktor. Előnye, hogy a belépőnyomás változása nincs hatással a kilépőre, mert az első fokozatban már leszabályoz egy adott értékre, nem engedi feltorlódni a gázt ezáltal nem alakul ki nagyobb nyomás a gázszelep előtt. Nyitáskor nincs pöff. A hosszú csövek nagyon gazdaságtalanok, sok a veszteség záráskor. Szerintem, ha a mágnesszelepet közvetlenül a reduktor mögé rakod, akkor még több a gázveszteség, mert amikor lezár, akkor ott van a több méter gázcsőben, plusz még a munkakábelben maradt argon is, ami a nyitott rendszeren elillan. Ráadásul ha rövideket hegesztesz, akkor minden nyitásnál, zárásnál ismétlődik ez a veszteséges folyamat. Nálam általában hegesztőkocsin van a cucc, mindössze egy arasznyi tömlő van a reduktor és a gép között. Ha nem lehet közelebb hozni a palackot a géphez, akkor én a helyedben meghagynám a gépben a mágnesszelepet és inkább raknék még egyet közvetlenül a reduktor elé is. Egyszerre nyitna-zárna mindkettő, így nem tudna feltorlódni a gázcsőben az argon. Legalább is így gondolom, de én amatőr, hobbihegesztő vagyok.
Szintén zenész. Az ötleted jó, kerítek egy plusz szelepet. Mert nem akaródzék új reduktort applikálni.
A gázveszteség jogos, bár amennyit én hegesztek, előbb jár le a palack nyomáspróbája kétszer, mintsem elfogyna a gáz.
Ezek a profi kétfokozatú reduktorok ráadásul igen drágák. Én is csak valami isteni szerencse folytán jutottam hozzá, nagyon jutányos áron. Mágnesszelepet lehet venni, nem is drága és asszem nincs is túl sokféle, 2-3 kapcsolófeszültséggel láttam eddig.
Szia, Bocsi, de annyi mindent csinálok egyszerre, hogy már elvesztettem a fonalat Nem igazán emlékszem, hogy miről van szó.
Szia. Esab aristotig ltn 200. E14 hibával, de csak mma módban. A d1 csatinál viszont találtam még 2 kondit ami púpos.
Szia, Találtam hozzá, vagy hasonlóhoz elég jó rajzot. Ez talán segít az alkatrészek beazonosításában. Mindenesetre a 2 púposat ki kellene cserélni, valami jó minőségűre.
Igen ezt a rajzot találtam én is. Kondiból tényleg nem mindegy milyen van betéve, amiket előzőleg cseréltem hiába tettem bele azonos paraméterűt az awi részt is rögtön letíltotta. A tme -ből tudtam rendelni rifa kondit azzal rögtön elindult. Sajnos későn vettem észre ezt a két kondit a d1 csatlakozónál.
Remélhetjük, hogy akkor jó lesz most már.
Sziasztok sokat olvasom ezt a topikot mert minden érdekel ami hegesztéssel kapcsolatos.
Hozzá jutottam egy Cemont puma 1400-as géphez ami hibás . Ehhez keresnék szervizdoksit vagy bármi használható rajzot a javításhoz. Esetleg ha van valakinek ezzel a típussal bármi tapasztalata kérem ossza meg velem.
Ma sikerült összerakni, bekábelezni a pedált. 10 kohmos potit sikerült vennem, ami belefér a pedálba is és a gyár által megadott 1 kohm-22 kohm-os intervallumba is. Most este próbáltam ki, de valami nem jó. Többször lecsekkoltam, nem kötöttem félre semmit. A távvezérlő 7 pólusú csatlakozóján elöl és hátul is számozva vannak a pólusok, nem hinném, hogy benéztem volna valamit. Oda-vissza kiméregettem, rendbenvalónak tűnik. A távkapcsoló is működik, indítja rendesen a rendszert, van ív, nyit-zár a mágnesszelep. De az áram nem változik, hiába pedálozok. Ha a pólusokon mérem, akkor rendesen változik az ellenállás mértéke a pedálnyomás hatására. Próbáltam úgy is, hogy a pisztoly vezérlő csatlakozó rá volt dugva, meg úgy is ha nem. A kapcsolás megy mindkét helyről, de az áram annyi, amennyit a gépen beállítok, az állandó.
Mit csinálhattam rosszul? A rajzon látható 7-es pólusra nincs szükségem? Ez a középső, a földelés. Bocs, ha nagyon hülyét kérdezek, de a 2-es és a 7-es pólusnak nem kellene, hogy legyen galvanikus kapcsolata, nem kellene ezeket összekötni? Mert én a 7-esre nem kötöttem semmit. Nem itt lehet a probléma? Elég tanácstalan vagyok, de nem akarok hülyeséget csinálni. Belinkelném a gyári rajzot mégegyszer.
Az ergus-1 képen látható kötésnek meg kell lennie. Ha ott a 7 láb kötve van, mint látható, de Te nem kötötted be, akkor ott a hiba. Gondolom, nem véletlenül úgy rajzolták le.
Meg valahogy a gép elektronikájának is tudomásul kell venni, hogy most távvezérelve lesz. Lehet, hogy így a 7-lábon veszi észre, azt, hogy be van kötve a lábpedál áramszabályzója.
Sziasztok ma hozta a postás a hegesztőmet.
Első átvizsgálásra nincs benne égésnyom bár a bordákat nem vettem le. Izzót (75W) kötöttem vele sorba és kipróbáltam. A ventilátor pörög az izzó felvillan majd elhalványul szinte csak alig láthatóan izzik. A főpanelt lehúzva 205 voltot mérek a grace után. Panelt csatlakoztatva pedig a kondikon 265V van. Igaz hogy valaki már turkált a gépben és egy kondi hiányzik 400 mikró 400V és a panelon is van 3-4 forrasztás de jellemzően csak kondik voltak cserélve. De szerintem a puffernek így is elégnek kellene lennie hogy megkapjam üresjárásban a 320-325 voltot. A vezérlésnél is kevés a táp 7,3 volt pedig egy 15 voltos stab Ic lenne a felelős és pár teljesítmény ellenállás a tápért. Az ellenállások jók megmértem igaz elég ramaty állapotúak . Lehet érdemes lenne egy 10-15 VA -es kis trafóról adni neki külön a tápot mert hely van benne bőven neki. A kondikat kipróbáltam hogy egy vezetékkel sütöm ki és nagyon kicsit szikrázik szerintem tizedannyi kapacitása van mint ami rá van írva. Ha minden jól megy szerintem a tápot helyreállítva jó lesz a gép. Ez egy Cemont puma 1400S típusú gép gyakorlatilag az 1600-és az 1700 -as kistestvére. Feltűnt hogy hiányzik illetve gyárilag nincs beforrasztva pár teljesítmény alkatrész . Lehetséges hogy ha azokat pótolná az ember akkor nagyobb teljesítményű gépet kapnánk? Mondjuk 140A helyett fel lehetne turbózni 160A-ra? Még egy kérdés A táp vizsgálatához hogyan köthetem le a teljesítmény fokozatot? Forrasszam ki a fet-eket vagy igbt ?
Még egy kicsit méricskéltem és a két nagy sebességű dióda jó valamint kibontottam a hűtőbordák alól a félvezetőket.
Semmi égés vagy egyéb elváltozás nincsen rajtuk. Viszont van a kis táp panel azon mókolást találtam. Hiányzik egy 100nF-os kondi és a 47 ohm-o ellenállás helyett 5,6 ohm van berakva. Ez így eléggé érdekes. A relé is lehet rossz kattanni kattan de nincs meg a 230 DC a kimenetén a panelnak. Mindjárt nekifutok még egyszer akár rakok rá számítógép tápból bontott kondit hátha összejön a 320 volt Ha ez meglenne akkor tudok továbblépni.
Izzó nélkül méred a 205 és 265 V-ot? Mert ha előtte hagyod az izzót, helyes lehet az érték és nem csoda, ha nem kapcsol a lágyindító.
Igen bent volt az áramkörben az izzó.
De most megmértem úgy hogy izzó nélkül sima szűretlen egyenfesz 212V . Szűrésnek ráraktam egy 22mikró 400V-os kondit és megvan a 325 volt. Szóval a kis táp panel jó. A kis 22 mikrós kondi sokkal nagyobbat szikrázik mint a két 470 mikrós ami a főpanelon van. Holnapra szerzek kondikat ha más nem frekiváltókból vagy tápegységekből bontok. Ha van rakok bele 4 db-ot abból nem lehet baj. Létezhet hogy a sok használat során tönkrementek a kondik? A gép külsején és belsején látszik hogy sokat kapott az élettől .
Itt pedig pár fotó.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |