Fórum témák
» Több friss téma |
Normális esetben 75 fokot minden félvezető kibír, tehát nem fog megváltozni a működése. Ha a hőmérséklet miatt változik meg a működése, az többnyire a tönkremeneteléhez is vezet, tehát nem járható út.
Jól tudod, a 741 is műveleti erősítő. Ha négy motort kell monitorozni az sem gond, van olyan IC, amiben négy műveleti erősítő van (pl. LM 324, TL 084), ezzel is lehet csökkenteni az alkatrészek számát. Lévén repülő, én a nayobb gondot abban látom, hogy valahogy úgy jelezni a túlmelegedést, hogy biztosan észre lehessen venni akár tűző napsütésben is. Talán jobb lenne olyasmi, mint a távirányítóban is van, a reptetőnél jelezne, hogy gond van.
Szia
Van SMD alkatrész is. Az még csökkenti, a súlyt. Inkább a 3Vos gombellemmel, van a gond. Az igen csak kevés, mert a LED nyitófeszültsége márt 2/3át el is vitte. Meg a másik kérdés a gombelemes kulcstartók meddig világítanak, és milyen fényerővel? És ahhoz hány ellem van. (2db....3db) Kisseb méretü, az 30mA/h környékén van. A LED fogyasztása 20mA és akkor még, nem is beszéltünk, a mérőszerkezetről. üdv.
Ha arról az akkuról menne, mint amiről az egész repülő, 7,4 V -ból lehet gazdálkodni, az pedig bőven elég.
Az a baj, hogy a kérdező eleve bonyolult irányba vitte el az egészet, holott kokozo ötlete lesz a nyerő.
Igen de kokozó tanácsa (bocsi) "csak" a termisztort pótolja. Az mindenképp jó, hogy a termisztor vezérlő elektronikáját és így annak súlyát is kivonja az egyenletből, de utána ugyanúgy kérdés marad, mit hajtson meg. Az egy villogó lednél a leolvasás ugyanúgy gond. Mivel a gép körcentrikus (ufó jelleg) a körbeledezés tűnik jó ötletnek. Az talán már elég feltűnő. De tűző napnál ez valóban lehet hogy nem elég, még magasfényű ledekkel se. CREE led egyre olcsóbb, egy az aljára? S nem tudom mennyire kontár megoldás ha hűtőborda nélkül világit s inkább arra edzek, hogy ne lépje túl a kritikus világítási időt. Másodpercenként egytized villanást talán kibír hűtés nélkül is. De ehhez persze megintcsak elektronika kell. A másik lehetőség a sípolás. Mivel csak baj esetén jelezne, a fogyasztása nem probléma, csak annyira hogy ne a vezérlés rovásáig ültesse le az akkut. Amikor sípol, még le lehessen vezetni a gépet. Esetleg nem lehet a két elektronikát összekombinálni, hogy a ledet kímélné megfelelő villogtatással s ez egyúttal a hangszórót jellegzetes s messziről hallható hangra bírná?
És köszönöm mindenki tanácsát, segítségét! Az smd is jó ötlet, lehet ebből a megközelítésből meg bőven más is beleférne. Van smd CREE led? A másik: ez a 75 fok csak tipp volt. Mennyi lehet az a hőmérséklet ami tartósan egy kefés modellmotor élettartamát már rövidíti? A hozzászólás módosítva: Jan 1, 2014
Van itt sok variáció, ami megfontolásra érdemes: 741*4=LM (valami) 324-es, kb. ekvivalens.
Csak az ötlet szinrjén: pontosság nem tudom mennyire fontos, CMOS inverter bejárata fél táp felett ide, alatta oda billen, esetleg smidt triggeres (jól írtam?). Ide egy poti+NTC ez az osztó a bejáratra, aztán megnézni mennyire pontos, melegedésre, tápot persze stabilizálni kell. Ennyit ma reggelre, üdv: StMiklos
kokozó ötlete + egy ilyen, elektonikával rendelkező zümmer? Ha nincs hiba, a fogyasztása nulla. Egy kérdés van, mennyire zajos maga a repcsi.
A repcsi hangja nem olyan vészes, inkább az a baj, hogy a gyártó szerint 80-130 méter a hatótávolsága. Ami mások szerint 50 méterben realizálódik, de még így is autóduda kellene rá hogy meghalljam. És abból lehet a túlmelegedéses baj, ha messze van, mert akkor már ugye jó ideje megy s az is idő mire visszajön, s ha még nem is tudom hogy vissza kellene hozni... A led ha látszik megoldja, s legrosszabb esetben ott le is teszem s érte megyek, de a hang onnan ezzel szerintem már nem jön el. Persze a semminél ez is jobb s könnyű is. Különféle hűtési karbantartási megoldások tesztelésére ez is jó, közelből, de pl, a kenőanyag bármikor kimehet belőle, a utólag rászerelt szélcsatorna leesik, vagy egy leszálláskor szennyeződés megy a hajtórendszerbe s amiatt nehezebben forgatja, szóval pénzt takarít meg egy ilyen védelmi rendszer ha biztonsággal jelzi a túlmelegedést akár messziről is. A legjobb persze az említett rádiós visszajelzés lenne, csak kérdés milyen annak a költsége? X százezres gépekben benne van ilyesmi persze, de ez egy alsókategóriás néhány tízezres gép...
A hozzászólás módosítva: Jan 1, 2014
Jó kérdés a pontosság... Azt se tudom egyenlőre pontosan, hány foknál jelezzen. Mi az üzemi hőfok, aminél még nem kell jelezni, s mi a kritikus tartomány...
Másfelől egy olyan megoldáson is gondolkoztam, hogy sárga tartomány is legyen ami azt jelzi, hogy nem kéne most maximálisan hajtani, hanem vegyük kicsit lazábbra, hogy visszamenjen a hőfok. De lehetne a sárga annak a jelzése hogy üzemi hőfokon van a motor, s néha bevillan, jelezve, hogy valamiért ez most neki sok. (Pl. leesett a szélcsatorna) Attól még lehet használni játszani de vadulni már nem érdemes, csak karbantartás (újra zsírozás stb. után.) Másfelől az üzemi hőfok jelzésének azért nincs értelme, mert ha már 5 perce játszunk vele akkor biztosan tudjuk, hogy üzemi hőfokon van a motor, nem túl valószínű, hogy jéghideg)) Ellenben értékes állapotbeli tartományt vesztünk el vele, mert nem mindegy hogy bővebben a terhelhető, mert birja, túlmelegedési határértéken van, s vissza kell venni a gázt, túlmelegedett s haza kell hozni, vagy hirtelen annyira felforrósított hogy az a legjobb ötlet ha belecsapódunk vele a tóba))
Szia
vannak hangszorok, nézz körbe a riasztok között. Bővebben: Link A folyamatos olajzás nem lenne megoldás? Akkor nem kellene le, fel szállni. és kihagynál mindent. Esetleg egy szivattyú, ami a tengelyhez viszi az olajat. üdv.
Köszi, ezeket megnézem. Ez mennyivel halkabb szerinted? 80 dB, 105 helyett, de csak 130 Ft. Bővebben: Link Az a baj, hogy nem csak az olaj a kérdés. Az csak az egyik oldala. A fogaskerekekre, tengelyre kerülő szennyeződés, esetleges zuhanás utáni szorulás, vagy ahogy írtam, pl. ha leesik valamelyik légterelő. Ezért lenne jó egy jó egy egyszerű kis biztonsági mechanizmus. Olcsóbb mint a motor, s nélküle nem is egy motorról beszélünk, hanem x időnként egy motorról. (ja és a motorok számát 4-el kell szorozni)
A hozzászólás módosítva: Jan 1, 2014
Szia
Ok én elfogadom, csak ötletelek. (olajzás) Ha kb akkora a hangja mint a videón szerintem fogod hallani. Az utca zaja forgalomba kb.: 80dB A vadászpuska 130dB ágyú 250....350dB A beszed 40...50dB a sutogás az a 20dB Meg arra is teszel tölcsért, szól az nagyobat is. A másik is hasonló, csak tölcsér van előtte. üdv. A hozzászólás módosítva: Jan 1, 2014
Olyasmire gondoltam már én is, hogy a csapágynak valami felső kamrája lenne kialakítva olajtartálynak s lassan lefele szivárogna ha lent kimegy. Csak itt is bejön az, ha kimegy az olaj akkor túlhevül, tehát ez max. ritkábbá tenné a túlhevülést, de nem akadályozná meg teljesen.
Sziasztok!
Ezen a kapcsoláson melyik alkatrész cseréjével lehetne megoldani, hogy alacsonyabb hőmérsékleten működjön, max. 70 fokig? A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2014
Szia
A LM3914 IC 4láb a legalacsonyabb érték a 6láb a legmagassab érték. A IC6lábára kell kissebb feszültség. Most 1,25Vnak kell lenni Amit a 7láb ad ki. Tehát beteszel egy potmétert, a kétvége menjen a 7 és a4 lábra a közepe (ami változik ) az a 6 lábra. Az egész skála el fog tolódni. (Nem azok az értékek lesznek, mint ami oda van irva.) Minnél közelebb viszed, a potméterközepét a 4lábhoz, annál kisseb lesz a kijelezhető hőmérséklet. üdv.
Ide tényleg alig kell más alkatrész? Ez próbára nekem is jó lenne. Nekem mondjuk 80 fokig kéne s 20 foktól
Bár... 50 és 70 is jó Na mindegy legjobb ha tudom mivel szabályozható. A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2014
Valóban. A trükk csak annyi benne, hogy mivel az NTC ellenállása nem lineáris a hőmérséklet függvényében, a kijelzés sem lesz pontos. Tehát ha az alsó LED pl. 0 fokot jelet, a felső pedig 100 fokot, akkor a harmadik nem 30 foknál fog világítani.
A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2014
Szia
"Megéri a néhány plusz alkatrészt azért, hogy ez nem csak kijelez, le is tilt." Nincs, semmi gond. Ha leáll, fenn nem marad. Ha jön jelzés le kell hozni. Rezgés mérés: Minnél több mindent raksz rá, annál nehezebb lesz, igy jobban kell a motórt, terhelni. Ha kened a csapágyat, nédz meg hogy mennyire jött ki a csapágyból, a tengely. Mert ha nincs teljessen a tengely a csapágyba, lépcsös lesz a persely. Akkor viszont, csak a csere segít. üdv.
Igen ez is megtörtént már, egy motort igy ment tönkre, letépte a szénkefét s a kommutátorba is beledarált. Közben áttette a moderátor egyes írásaimat a modellhelikopter témába, mert itt túl off volt. Arra kérlek benneteket akik itt már napok óta segítetek nekem, időnként nézzetek be oda is, mi a téma mert minden hozzászólást, ötletet nagyon szívesen veszek. Köszönöm.
Sziasztok!
Az oldalon is fellelhető Vicsys féle LED hőmérővel kapcsolatban lenne kérdésem. Kezdő vagyok az elektronika terén, de próbálok azért utánajárni már amennyire időm engedi Elkezdtem megépíteni a hőmérőt, viszont az lenne a kérdésem, hogy a 10-40 közti mérésintervallumot, milyen módon lehetne 0-30-ra áttolni? Előre is köszi üdv JAMAL A hozzászólás módosítva: Nov 19, 2014
Szia
Köszi a választ! Vicsys -el is beszélgettem ez ügyben, ő azt javasolta hogy referencia képlettel kell számolgatni, viszont az nekem olyan távoli hogy én se hiszem el Erről tudnál egy picit nyilatkozni, ugyanis Te tuti jobban érted mint én
Hello! Ha kész az áramkör, akkor nem kell mást tenni, mint "tekergetni a potikat". De nem egy komplikált dolog ez.
- Az LM35 10mV/°C jelet ad. vagy is 30°C-nál 300mV lesz a kimeneti feszültsége. - Mivel Te 0..30°C között szeretnél mérni, a belső referenciának is 0/300mV között kell lenni. - Az LM IC a úgy kapcsolgatja a Led-eket, hogy a Ref-lo és Ref-hi lábak közti feszültséget osztja 10 felé. És ha a bementi Sig feszültsége ebbe a tartományba esik, akkor kigyújtja a megfelelő led-et. - Mivel neked 30 Led-ed van három LM3914 IC-n, így az IC-k referencia feszültségének sorban 0..100mV, 100..200mV és 200..300mV-nak kell lenni, a Ref-lo és Ref-hi lábak között. - Tekintve hogy minden egyel magasabb IC Ref-lo lába eleve rá van kötve az alatta lévő Ref-hi lábára, csak a három Ref-hi feszültséget kel beállítani. (Na meg az alsó Ref-lo bemntet nullára. - Vagy is csak annyi a teendő, hogy a 90mV-os potit 0mV-ra, a 190mV-osat 100mV-ra, a 290mV-osat 200mV-ra és végül a 390mV-osat 300mV-ra állítod be és kész is vagy. (Csak azért nem az utolsó mondatot írtam le, hátha érdekel mit is teszel..)
Nagyon köszi a segítséget
És alkatrészek beépítésében nem kell semmiféle változást eszközölni akkor ha jól gondolom, csak azért kérdezem mert kb 1 óra múlva elkezdeném megrajzolni és kimarni a nyákot.
Elvileg nem mert az 1kohm-al kb. 0..600mV-ig állítható minden referencia feszültség. Egyedül az alsó 330ohm helyet kell rövidzárat betenni, mert azon elve feszültség esik.
Akkor nekiállok megrajzolni és maratni
Ha bármi kérdésem lesz akkor még írok, illetve ha pesti vagy akkor jövök egy sörrel
Sziasztok. A segítségeteket szeretném kérni. Egy olyan ledsort szeretnék építeni, ami a hőmérséklet változására változtatja a színét. Nem kell pontos homersekleti fokon szint valtania. Kandalló környéki háttérvilágítást szeretném vele megoldali.
Van erre valami ötletetek? Arra gondoltam hogy egy termisztorral meg lehetne oldani a homerseklet mereset. Ez megoldható? Köszönöm.
Helló Mindenkinek!
Tud valaki egy olyan LED soros hőmérő rajzot, amiben mindig csak egy led világít? Idézet: Ha a keresőbe ezt írtad volna, már tervezhetnéd a nyákot hozzá ... „LED soros hőmérő”
Helló
Ott a ledek égve maradnak. Nekem olyan kellene amiben egyszerre csak egy led világít. Elég lenne 5 led is. 40 foktól. |
Bejelentkezés
Hirdetés |