Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autódiagnosztika és adapter
Van ALDL-hez is sokk cucc, de mivel ez GM-es autókon használt protokoll, így majdnem minden progi amerikai tipusokhoz van, egy progit találtam, ami elvileg tudta a 94-es 2.0-ás omegát, de csak azt.
Szia kukac 24!
Peak System CAN bus-USB átalakító érdekelne Skoda Octavia II szeretnék diagnosztizálni. Köszi
Sziasztok!
Renault Megane Break 2001.06. szekérhez milyen kábelre van szükségem az imobiliser kulcs illesztéséhez? Előre is köszönöm a választ. Kotesz
Keresem az
EOBD2 (galletto v. 10.80) progi fullos verzióját. Aki tud segítsen, légyszi-légyszi!
Nem kábelre, hanem egy diagnosztikai műszerre és programra lenne szükséged és esetleg néhány PIN kódra. Pl. a DEC_SUPERSCAN_II képes erre, de milliónál kezdődik az ára. Román srácok fejlesztettek egy olcsóbb megoldást de úgy rémlik az meg a kulcsillesztést nem tudja.
Sikerült megcsinálni az Opel autoscanner hardverét?
Sziasztok nekem egy mitsubishi sigma-hou kéne valamilyen interfész kapcs rajz.Ha valaki tud segitsen,kérem
Renault Thaliához diagnosztikai csati kellene.
Kompletten a egész. Köszi
Az aljzat vagy a dugó? OBD-s a thalia aljzata?
Sziasztok!
Szükségeem lenne LEXIA 3-ra illetve OPEL TIS 2004-től. Ha valakinek megvolna esetleg tud Gyári CD-t feltörni akkor privizzen rám...
Sziasztok!!! BODOO nekem van ami kéne neked!!!
keress meg!!!
Sziasztok!
Új vagyok a fóromun, sok hasznos infót találtam amit köszönök! Az lenne a kérdésem, hogy valakinek volt-e már dolga Fenix 5.1-es motorvezérlővel. Én elakadtam vele, az asszony S40-esében van, a Vol-Fcr nem tudja kezelni. A KKL interfész más egységeket kezel (ABS, ECC, Airbag) de a motorvezérlőjét nem tudom elérni.
Nem OBD-s. A motorvezérlő K-vonala nem a 7-es lábon van hanem a 11-esen. Nagyon kevés eszköz képes vele kommunikálni. Utángyártott programmal még nem láttam működni.
Azt, hogy nem OBD-s úgy érted, hogy OBD II-es?
Szóval akkor ne is kinlódjak vele. Marad a Bosch Kts Esi progival, az kezelte, csak hát nem két forint. Szerinted érdemes beruházni egy ilyen eszközbe, ha az ember ugyan nem főállásban, de ezzel foglalkozik. Őszintén szólva ezektől a neten vásárolható kütyüktől (ELM327,stb) nem vagyok elájulva, a típusfüggő adatokat nem is nagyon kezelik, és ha összeszámolnn amit ezekre költöttem, egy használt KTS 500-as kártya már kifutotta volna belőle! (Ebay-on láttam 400 euroért)
Igen, pongyolán fogalmaztam. Nem OBDII-es.
A kommunikáció ugyanaz , mint az ISO9141-nél de a protokol más. Nekem is ilyen vezérlő van az autómban, keresem a megoldást, de eddig semmi. Ha lesz valami majd szólok. Nem szeretem a nagyon univerzális dolgokat , de a BOSCH KTS-re igazán rosszat még nem hallottam.
Hali
1998-as évjáratú VW Golf IV-hez jó a mellékelt illesztő? Amennyiben nem , akkor milyen szabványt használ és milyen eszközt kell építeni hozzá. Hibakód olvasásra kellene Előre is köszi az infót.
Ismerem azt a rajzot, de nem szeretem. Nem kezeli korrekten a K és az L vonalat , nem illeszkedik a Buszhoz sem.
Én ezt építeném meg ehhez az autóhoz.
Először is köszi a gyors reagálást!
Valami más rajzod nincs véletlenül, amibe nem kell ilyen speciális IC. Egyébként hol lehet beszerezni?
Hát a rövid válasz, hogy boltban
Kb. 200Ft - ba kerül, lehet helyette SI9241AEY-t vagy SI9243AEY-t használni. Meg lehet építeni diszkrét elemekből is de ennél jobbat nem lehet összerakni.
Hétvégen megkíséreltem a Fenix 5.1-est egy KTS 500-as kártyával kiolvasni -vásárlás elötti próbaként, és elképedve tapasztaltuk, hogy nem kezeli. Az EsI valami olyasmit ír, hogy 520-tól fölfelé olvassa a kts. Lehetséges ez, vagy valamit elbénáztunk?
Mert nem szabványos OBD dugó kell hozzá. A 11-es a K vonal a 15-ös az L. Kösd be így a KTS-t ( szokott lenni banándugós kábel break out box-szal) és lehet, hogy szerencséd lesz.
Igy próbáltuk, de nem ment. Eléggé hihetelen, nem? Az mondjuk igaz, hogy korábban 650-essel nézték, azzal ment, K a 11-esbe és kész.
Meg kell nézni a KTS-eteket, hogy a specifikáció szerint kellene-e tudnia.
Esetleg lenne ötleted, hogy hol lehet utánanézni, mert a Bosch honlapján nincs róla semmi.
ISO és KWP felirat volt rajta és KTS 500 as a száma, ez az a laptopba való kártya. A Vaterán találtam, és mivel fel sem merült bennem, hogy gond lehet, nem néztem sehol utána.
Azt szeretnem kerdezni, hogy ha magam szeretnek kommunikalni a computerrel (mindenfele chip nelkul), akkor ha megepitem a sima kettranzisztoros kapcsolast es ugy kiserletezem, akkor elronthatok-e valamit a computerben?
A computer a hibas kodokra, probalkozasokra siman hallgatassal reagal vagy pedig letilt? Tudja-e valaki, hogy hogyan kell inicializalni a kommunikaciot? Mennyi ido mulva kell ujra inicializalni, ha egyszer nem fordulunk hozza bizonyos idon belul? Valaszaitokat elore is koszonom.
HA korrekt az adaptered nem tudsz hibát csinálni benne. Ha találomra küldözgeted az adatot max átkódolod és nem fog menni vagy hibát ír ki, de ha korrekt programot használsz vagy maradsz a standard OBD2 - es kódoknál nem lesz baj.
Inicializálni sokféle képen lehet. Van amit az L-vonalon van amit a K-n és ott is többféle eljárással. Erről nem sok infót találsz a neten. Szerintem vegyél egy ELM chipet, az korrekten kezeli a kapcsolatot és monitorozd a portot, hogy mikor mit csinál. Így könnyebben meg tudod fejteni.
NEM akarok ELM chipet. Rendkivul ellenszenves a ceg eladasi politikaja. A cucc egyebkent igy ranezesre egy felprogramozott mikrokontroller.
A kocsi OBD-II-es kompatibilis (elvileg). Eloszor csak standard kodokat kuldozgetnek. Az inicializalasrol sajnos ellentmondasos infokat kaptam, aszondja 5Hz-en kell adni valamit, aztan atallni 10400-as baudrate-re, aztan onnantol kezdve mar standard kommunikacio. Most rendeltem si9243-at, azzal megoldom a szintillesztest. Csak jo lenne legalabb valami peldaprogram, mert ami leirast talaltam, mind mashogy inicializal (nem a gyors/lassura gondolok!) Tudsz valamit a kodok elkuldeserol? Mi az a header resz? Az a PID? Cheksumot hogyan szamolunk? Elore is koszonom valaszod. |
Bejelentkezés
Hirdetés |