Fórum témák
» Több friss téma |
Az a baj a netes, főleg külföldi oldalakkal, hogy bármikor "eltűnhet" a szemünk elől. Multkor rendezgettem a könyvjelzőket a böngészőben, és egy csomó hasznos, elmentett oldal megszűnt azóta.. Pedig nem is olyan rég lettek elmentve.
Javaslom, hogy rendszeres időközönként (pl. havonta) töltsd le az adatokat (Data Export gomb), s akkor ez a kérdés kipipálható. A CSV például Excellel megetethető.
Bár még nem egészen látom át ennek a modulnak a működését, de a webszerver része nagyon cool.
Jól sejtem, hogy (ha a NodeMCU-t használok, márpedig ez tűnik a legszimpatikusabbnak) az init.lua fájlban lévő kódot hajtja végre induláskor? ESPlorerben meg tudom nézni valahogy az ESP modulban lévő firmware által támogatott függvényeket? Bár sajátot buildoltattam, de azért kíváncsi vagyok rá, miket tud..
1. Igen
2. Nem (Githubon a forrást, vagy a dokumentációt lehet nézegetni)
Sziasztok!
Nemrég vettem ebay-ről egy ESP-12E típusú modult, és az lenne a kérdésem, hogy hogyan lehet pc-vel összekötni, ha nincsen USB - UART átalakítóm. Pickit2-vel lehetséges lenne-e, vagy normál soros porttal, szintillesztővel?
Mindkettő járható út. PICkit2-nél figyelembe kell venni, hogy korlátozott a sebessége (ha jól emlékszem 38400 bit/s a plafon), és célszerű előtte egy 3,3 V-os vezérlőre beállítani, nehogy 5 V-os jelszintet adjon ki a Tx kimenetén. Az ESP8266 tápellátásához a PICkit2 nem tud elegendő áramot adni, más forrásból kell a WiFi modult táplálni.
Jó kis lehetőség ez az ESP, próbálkozom én is Összeállítottam egy ESP-01-est és egy DS18B20-as hőmérőt. Sikerült a fw flash, majd a lua scriptek beírása, a ThingSpeak beállítása is. Szépen mutatja a hőmérsékletet, de csak egy vízszintes vonal pöttyökből, kb -1 fokon
Szerintetek mire kell még figyelni, mit kell még beállítani? A kapcsolás és a scriptek egyszerű, kommersz, mégsem múködik rendesen. Egy tapasztalat: Amikor összekötöttem az USB TTL modullal, az istennek nem ment rá a progi, állandóan hibákat jelzett. Mielőtt megszúrtam volna magam, leosztottam az USB-ből jövő TX jelet (1k-2,2k) és utána hibátlan lett! (még jó, hogy nem ment tönkre!)
Régi szabály: ha nem működik, olvasd el a használati útmutatót!
Olvasásból mindig jeles voltam, de most ez sem segített. (azért kicsit igen) Ez a project az instructable egyik oldalán van, többen is jelzik ugyanezt a hibát, de senki nem tudja a megoldást.
Kerestem egy másik projectet: ESP8266 és DS18B20 hőmérő Thingspeak lapján megjelenítve Bővebben: Link elsőre hiba nélkül működik. Tervezem, hogy beépítem egy hálózati dugaljba, akkor a táplálás megoldva, bárhol lehet hőmérsékletet mérni, ahol van konnektor. Egy másik tervem a vészjelző nyomógomb időseknek, ha pl. anyukám egyik szomszédja megengedi, hogy a wifijét használhassam, azonnal emailt, vagy akár sms-t tud küldeni... A hozzászólás módosítva: Jan 29, 2016
Sziasztok!
Lehet nem itt kellene feltennem a kérdést, hanem az arduinos topikban, de talán inkább ide tartozik. Tavaly vettem 2 db ESP8266 alapú ESP-01, de azóta sem sikerült működésre bírnom egyiket sem... A teszteléshez nem áll rendelkezésemre normális USB-soros átalakító, csak néhány arduino klón. (Úgyis arduinos projekthez szeretném használni.) Amit csináltam, összekötöttem a soros porton az arduinot az ESP-01-el úgy hogy az arduinoból kijövő jelet feszültségosztóval leosztottam (470R + 270R) kb. 3,2V-ra, a Vcc CH_PD és a RST lábak mentek a tápra, a GND a földre. Külön labortáppal tápláltam az ESP-01 -et 3.3V-tal az arduinot 5V -tal. Az arduinoval soros porton annyit küldök, hogy AT+RST majd figyelem a csatornát, de semmi válasz sem jön... Próbáltam 115200, 57600 illetve 9600 baudon is, valamint végső elkeseredésemre rádugtam egy Nokia 5110 kijelzőt, és lehúztam az egészet a PC-ről, hátha az a baja, de így sem kaptam semmi választ. Az ESP-01 - en folyamatosan világít egy piros led, valamint ha az arduinot programozom / amikor az arduino üzenetet küld akkor egy kék is villog. Mind a két modullal ez a hiba, az arduino meg tesztelve van, gépen látom amit ír a soros portra, az LCD-t is remekül hajtja úgyhogy talán nem ő lesz a bűnös. Arra gondoltam, hogy esetleg mind a két modul hibás, hogy tudnám ezt tesztelni szerintetek? Ha valakit esetleg érdekel a kód, pastebin-re feltettem.
Bootoláskor küldi az üzeneteket soroson. Kezdetben 74880 baudon. Ha ezt sem látod akkor nem indul el.
Amit írtál a ledekről, az ESP-01 valószínűleg működik. Próbáld meg Topi cikke alapján a firmware frissítését,
de nézd át a hardwert is: Rx-Tx csatlakozás, összeföldelés, elegendő táp, stb Bővebben: Link Nekem sikerült, de még nem tökéletes - még tanulom... Nem ártana venned egy USB-soros átalakítót, de arduino, vagy pickit is jó.
Sok helyen olvastam, hogy az ESP nem működik AT módban, ha nodeMCU firmwaret telepítünk rá. Nekem is az a tapasztalatom, hogy vagy AT módban működik, vagy lua fájlokkal. Igaz ez, vagy csak én nem találom a megoldást, hogy minden működjön együtt?
Nálam se ment, de azthiszem azért, mert gyakorlatilag mikor a NodeMCU megy rajta, akkor nem is tud AT parancsokat fogadni, ellenben lehet neki lua utasításoakt küldeni, és azt realtime végrehajtja. Ha jól emlékszem.. de lehet azt már csak bele álmodtam.
Sziasztok!
Vettem egy MOD-WIFI-ESP8266-DEV modult. Az első kérdésem az, hogy jól értelmezem-e a leírást? Egy mikrokontrollerrel szeretném összekapcsolni UART kommunikációt használva. Ehhez most valóban át kell forrasztanom a IO0JP jumpert 1esből 0 állásba, vagy elég ha a GPIO0 kivezetést lehúzom GND-re? (nem szeretnék pákával nekiesni ha nem muszáj) A hozzászólás módosítva: Feb 3, 2016
Idézet: Ha jól értem a leírást, ehhez az UART kapcsolathoz nem kell átforrasztani semmit. A leírásban említett UART mód egy új firmware UART kapcsolaton keresztül történő letöltését jelenti, a FLASH mód pedig azt jelenti, hogy a jelenleg rajta levő firmware indul el bekapcsoláskor.„Egy mikrokontrollerrel szeretném összekapcsolni UART kommunikációt használva.” Idézet: A jelenlegi firmware lecserélésekor a kapcsolási rajz szerint elegendő lesz a 21-es (GPIO0) kivezetést földre húzni (az R7 2k ellenállás gondoskodik róla, hogy ne zárd rövidre a tápfeszültséget).„vagy elég ha a GPIO0 kivezetést lehúzom GND-re?” Idézet: A modult elnézve, ehhez páka nélkül nehéz lesz csatlakozni... „(nem szeretnék pákával nekiesni ha nem muszáj)” A hozzászólás módosítva: Feb 3, 2016
Idézet: „A modult elnézve, ehhez páka nélkül nehéz lesz csatlakozni...” Nem szerettem volna kiforrasztóállomással nekiesni a "szűz" modulnak, de azért a csatlakozókat beépítettem Köszi a segítséget!
Sziasztok!
ESP-01-es stabilizálásához keresek ötleteket. Az idei télen a kazánomat egy ESP-01 vezérelte kapcsoló vezérelte. Ez ESP-01 tápját egy 3.3V-ot előállító max 500mA-es kis stabilizált táp adja az e-bay-ről. A kazánt egy 3.3V-tal közvetlenül GPIO-ról vezérelhető relé (10mA igényű) kapcsolja. Mind a táp, mind a relé közvetlenül az ESP-01 megfelelő lábaira van kötve. Az ESP-01 viszonylag gyakran elvesztette a WIFI kapcsolatot, ezért a feltöltött program figyeli, hogy megvan-e a kapcsolat, és ha nincs 5 percig, újraindítja önmagát. Ezzel már elég stabil lett a rendszer, de az elmúlt 4 hónap alatt kb 3-szor így is lefagyott, ami azt jelenti, hogy a belső szoftver is teljesen maghalt, különben újraindította volna magát. A watchdog sem indította újra, tehát olyan, mintha teljesen leállna minden. Van valakinek valami ötlete, hogyan lehet valóban stabil rendszert építeni vele? Annak is örülnék, ha a WIFI kapcsolatot is stabilan tudná tartani, de a legfontosabb lenne, hogy ne fagyhasson le teljesen. ESP-12-esnél tapasztaltam, hogy nagyon érzékeny arra, hogy a táp és a GPIO lábak a specifikáció szerinti ellenállásokkal és kondenzátorokkal legyenek csatlakoztatva, de a 01-esnél én úgy tudom, nincsenek ilyen extra igények. Valakinek huzamosabb tapasztalata a 01-es stabil üzemeltetésével kapcsolatban van?
Egy 10 µF nagyságrendű kondenzátor nem árt, ha van a modul mellett... Bár nekem nem a modullal, hanem a mellé rakott DHT22-vel volt problémám.
A mellé alatt azt érted, hogy a tápegység és az ESP közé, a táppal párhuzamosan?
Nálam csak a táp és a relé csatlakozik az ESP-re, a hőmérést más eszköz végzi, és WIFI-n jelzi, mikor kell ki vagy bekapcsolni.
A mellé úgy értendő, hogy az ESP modulhoz minél közelebb, a VDD és GND közé kötve.
Szerintem a közvetlen 3,3V kapcsitáp nem oly jó ötlet. Mellette akármilyen kis áramú relé közvetlen hajtása a modullal védődióda nélkül, szintén nem egészséges.
Sziasztok!
Ennél a modulnál az Rx, Tx, Gnd, 3.3V lábon kívül valamit még be kell kötni ahhoz, hogy UART-on keresztül tudjak neki AT parancsokat küldeni? Két mikrokontroller között jó a kapcsolat, de ez valamiért értelmetlen választ ad...
Gondolom null modemként kötötted össze, és a GPIO15 bootoláskor GND-re kell kapcsolni.
Jártam úgy, ESP-08 modullal, hogy alap firmware valamiért nem reagált az AT parancsokra, frissíteni kellett, utána már jó volt.
Az a baj, hogy nincsen USB-Soros illesztőm.
Milyen sebességgel kommunikálsz? Az újabb moduloknál már lehet nagy sebességen is, de a régebbiekből volt olyanom, hogy csak 9600 bauddal ment rendesen, különben értelmetlen karaktereket kaptam.
Ennyire nem vagyok jártas az elektronikában. Azt hittem, a 3.3V-os táp azért van, hogy közvetlen 3.3V-os fogyasztóra tudjam kötni. Mit kellene tennem közéjük?
A relé azt írta, közvetlen lehet GPIO-ra tenni. Sajnos azt sem tudom, mit értsek védő dióda alatt. Egy egyszerű diódát kössek a GPIO és a relé bemeneti lába közé? (Ez egy olyan relé, ahol a fizikai relé előtt még van valami elektronika is. Lehet, hogy abban már benne van a védő dióda?)
Ujrainditaskor "zombi" modba tud menni, el sem indul rendesen. A GPIO0 es GPIO2 labak magasra huzasa egy 4.7k-s ellenallassal nalam megoldotta a problemat. Igaz, en egy hasznalt 18650 cellarol taplalom, de november kozepe ota meg nem kellett hozzanyulnom, pedig 5 percenkent adatot kuld, alszik es ujrainditja magat.
Jellemzően nem bízok az ilyen - olyan kapcsitápokban. Ha mégis használom, akkor olyat ami után a kényes áramkörök előtt van egy normál stabilizátor. Szóval egy 5 voltos adapter, meg egy 3.3Voltos stab-ic jobb választás. A relét főleg a mechanikus fajtákat nem ildomos direkt hajtani, ha mégis, mert kis áramon is meghúz akkor is kell egy védődióda a tekercsel párhuzamosan, ami elnyomja a kikapcsoláskor keletkező induktív feszültséglökést. Ami akár nagyságrendekkel lehet nagyobb mint az üzemi feszültség. Ezek alól kivételek az un. szilárdtest relék, ezeket lehet közvetlenül hajtani a procilábbal. Amikor relét emlegetnek, akkor inkább a több veszélyt rejtő mechanikusra gondolok. Nem írtad a fajtáját, ezért meg főleg.
Próbáltam több baud rate értéket is, de szintén értelmetlen karaktereket kapok válaszul. Pontosan ezt: "}W". Nincs több ötletem, rendeltem egy USB-Soros átalakítót, talán majd azzal meg tudom olani a problémámat. Az eredményt majd megosztom, hátha segítségére lesz valakinek...
|
Bejelentkezés
Hirdetés |