Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Üzemanyagszint mérő
 
Témaindító: csaadaam, idő: Júl 2, 2005
Témakörök:
Lapozás: OK   12 / 18
(#) djkoko válasza proli007 hozzászólására (») Okt 4, 2015 /
 
Szia! Egy kollégámnak annyira megtetszett ez a fajta kijelzés, hogy ő is szeretne. Nála a jeladónál 420Ohm és 0 között van. Mit kellene váltiztatnii a kapcsoláson ehhez az értéjhez?
Köszönöm!
(#) proli007 válasza djkoko hozzászólására (») Okt 4, 2015 / 2
 
Hello!
R1 = 1,2k
R3 = 3,6k
R8 = 5,1k
(#) gudza hozzászólása Okt 27, 2015 /
 
Sziasztok,nagyon tetszik a kapcsolás megfogom épitteni,csak elösször is szeretném kérdezni van e esetleg 20 ledes müködö vátozata valakinek?Köszönöm
(#) fongab válasza gudza hozzászólására (») Okt 28, 2015 /
 
Szia
LM3914 össze lehet kapcsolni. 30ledes változat
Minnél több LEDet teszel a müszerfalba sőtétbe annál jobban zavarja a vezetést!!
1LED Teljesen tele: a tank teljes befogadóképességének 10%.....15% val kevesebbnél begyújt.
2LED A tank félig: a teljes tank fele.
3LED A tank negyedig: a teljes tank negyedéig van tőltve.
4LED A tank üres: csak 10%...15% van a tankba ami biztossan elég 20Km megtételéhez.
Ha a 3LED sőtét lesz, illik egy üzemanyag kutat keresni.
A te kérdésednél, a közepe az nem 5LED hanem 10LED A tőbb alkatrészen kivül nem létom értelmét. (de ez a én gondolatom )
üdv.
(#) gudza hozzászólása Nov 4, 2015 /
 
Sziasztok,ismét lenne egy kérésem,megépitettem a fenti benzinméröt tökéletessen müködik csak beálitással van pici problémám a jeladó értékével 40-290 Ohm,ahoz hogy rendessen mérjen milyen változtatásokat kellene csinálnom,válaszotokat elöre is KÖSZÖNÖM
(#) proli007 válasza gudza hozzászólására (») Nov 4, 2015 /
 
Hello! Az R6 ésR7 ellenállásokat kell 62kohm-ra cserélni.
(#) gudza hozzászólása Nov 4, 2015 /
 
Köszönöm a gyors segitségedet.
(#) mate886 hozzászólása Nov 25, 2015 /
 
Sziasztok!
Ma láttam egy érdekes dolgot, és szeretném kikérni a hozzá értő kollégák véleményét hogy ez milyen módon is működik? Motorom tankjába szeretnék benzinszint mérőt rakni, de mivel nincs helye, univerzális megoldás után néztem. Találtam termisztoros szintmérőt, de nem tudom elképzelni hogy hogy működhet, mivel tudtommal az hőmérsékletet mér :/
Küldök egy linket hogy miről is van szó: Aliexpress hírdetés
Valamint egy képet hogy hogy néz ki belülről : Belseje

Illetve olyan kérdésem van hogy ezt hogy lehetne kivezetni egy ledre? -Simán sorosan kötve, vagy egyéb áramkört kell tervezni? Googlen keresgéltem, van ilyen is-olyan is, melyik jobb?

Köszi a válaszokat előre is!
A hozzászólás módosítva: Nov 25, 2015
(#) uniman hozzászólása Nov 25, 2015 /
 
Valahogy így kellene beépíteni, de csak a régi tönkrement alkatrész helyett...:
A hozzászólás módosítva: Nov 25, 2015

RAJZ.jpg
    
(#) BenőAladár válasza mate886 hozzászólására (») Nov 25, 2015 /
 
Szia!
Nagyon sok régebbi és pár új motor is alkalmazza ezt a szint jelzőt.
Mint írtam is csak szint jelzőnek tudod használni mérőnek nem.
Működési elve egyszerű: A ptc/ntc keresztül vezetnek x mennyiségű áramot (sok motor esetében csak egy 3,4W-os izzó ami a szint jelzésére is szolgál). Na mármost ha megfelelő termisztor használsz mind teljesítményben mind ellenállásban és sorba kötsz vele egy 3,4W-os izzót akkor pont annyira fogja felmelegíteni a rajta átfolyó áram(ami miatt ugyan csak csökken az ellenállása) hogy az izzó elkezd világítani. Viszont ha mindezt benzinben vagy vízbe meríted akkor nem tud eléggé felmelegedni és nem világít az izzó.
Kicsit extrém ötletnek tartok egy ilyet benzinben használni de hát bevált dolog kb 30 éve már. Én motorom esetében szétéget a benne levő termisztor mindez benzinben.....és mégis élek.
(#) mate886 válasza BenőAladár hozzászólására (») Nov 26, 2015 /
 
Kb mennyi az élettartama egy ilyennek? Bár ha kiég, nem nagy tétel egy termisztor bele. Láttam hozzá egy vezérlő elektronikát is 6ezerért, nem tudom mi kerül annyiba kb 3×4centis nyák, csak le van zsugorcsövezve ugyhogy nem látszik mi van rajta.
(#) BenőAladár válasza mate886 hozzászólására (») Nov 26, 2015 /
 
Sok tényező befolyásolja,de ha folyamatosan van annyi üzemanyag hogy, úszik benne akkor gyakorlatilag örök életű is lehet. Úgy amúgy enyémben kb 20 év múlva ment tönkre tehát elhanyagolható az amortizációja. A legegyszerűbb megoldás egy 3,4W-os izzó és egy 1Kohm NTC-t használsz akkor gyakorlatilag nem kell semmilyen elektronika, csak az ntc izzó és egy kisseb biztosítékra kötni a motorban. 1kohm-os ntc ben van több féle teljesítményű/méretű. Ha te akarod megcsinálni az érzékelő részt is akkor érdemes több féle méretet venni és próbálgatni melyik a legjobb. Értelem szerűen nem kell a 3,4W izzónak sem annyinak lennie lehet kisebb is viszont akkor csökkentened kell az ntc értékét is.
A hozzászólás módosítva: Nov 26, 2015
(#) mate886 válasza BenőAladár hozzászólására (») Nov 26, 2015 /
 
Értem Mindenképp én csinálnám..
Még azt kérdezném meg hogy mennyi idő alatt érzékeli hogy a szint alacsonyabb? Azt értem ezalatt ,mivel enduro mociról van szó, ha terepen használom lötyög benne a benzin, hullámzik, és emiatt nem fog villogni az izzó?
(#) BenőAladár válasza mate886 hozzászólására (») Nov 27, 2015 /
 
Ahogy írtam több féle ntc vel kell próbálkozni de attól hogy lötyög nem fog egyből jelezni kell neki néhány másodperc hogy fel tudjon melegedni annyira hogy világítson az izzó.
Másik megoldás hogy teletankolod és akkor nem tud lötyögni
(#) mokus 80 hozzászólása Feb 7, 2016 /
 
Szia Proli007!
A héten szeretném megcsinálni én is a kapcsolást.
Most egy multiméter van rákötve a műszerfalra, de az asszonyka mindig hívogat ha elviszi az autót, mert nem igazán érti hogy mit jelentenek a számok.
Nekem üresen 122 ohm- tele 6 ohm az érték.
Min kellene változtatnom a kapcsolási rajzból?
Előre is köszönöm. Üdv:.Mátyás
(#) proli007 válasza mokus 80 hozzászólására (») Feb 7, 2016 /
 
Hello! Az R1-et 510ohm-ra, az R3-at 2,5kohm-ra.
(#) mokus 80 hozzászólása Feb 7, 2016 /
 
Nagyon köszönöm!!
Üdv:.Mátyás
(#) mokus 80 válasza proli007 hozzászólására (») Feb 8, 2016 /
 
Szia!
Kész vagyok a kapcsolással, de minden led világit bárhogy állítom.
Jelenleg egy 30ohmos ellenállás van a "mérőszonda" helyén, de szakadt vagy zárlati állapotban is folyton világit minden led.
Mi lehet a baj?
(#) mokus 80 hozzászólása Feb 8, 2016 /
 
Meg lett a hiba.
Már csak annyi bajom lenne hogy a két utolsó zöld nem ég, üresen meg a kezdő piros.
(#) proli007 válasza mokus 80 hozzászólására (») Feb 8, 2016 /
 
Hello! Valami hibát követtél el. De ha valami "nem" vagy "nem úgy" működik, akkor a méregetés a megfelelő hibakeresés.
- Megnézed, hogy a jelzett ponton a referencia feszültség 6,5V közelében van-e.
- Megméred az LM3914 5-ös lábán a feszültséget. Ha pld. ott szakadás van, általában az összes Led világítani szokott.
- A C1 kondit rövidrezárva, el kell aludnia az összes Led-nek. De a C1 kondira 0..6,5V-ot adva, sorban ki kell gyulladnia a Led-eknek.
- Meg kell mérni az LM358 lábain a feszültségeket. Abból lehet tájékozódni mi lehet a gond, ha az LM3914-nél minden rendben lenne.
(#) mokus 80 hozzászólása Feb 8, 2016 /
 
Maga a kapcsolás teljesen jól működik.
Az egyetlen gond hogy 122 és 6ohm között kellene müködnie, ezzel szemben 80-nál indul és 0 ohmnál még az utolsó zöld nem ég.
Szerintem valamelyik ellenállás értékkel lesz gond.
A megfelelő hibakereséssel meg csak az a gond, hogy én csak egy mezei vill. szerelő vagyok, alap elektronikai ismerettel.
Az lenne a kérdésem hogy melyik ellenállás határozza meg hogy mikor induljon az első "piros" led
(ha a az üzemanyag jeladó jelen esetben 122ohm üresen)
(#) proli007 válasza mokus 80 hozzászólására (») Feb 8, 2016 /
 
Az nem gond, mérni akkor is tudsz. Következőképpen kell beállítani.
- Beteszed a 122ohm-ot a jeladó helyett. Megméred rajta a feszültséget.
- Az R3 ellenálláson a P1 potival, pont akkora feszültséget állítasz be, mint amit a 122ohm-on mértél. A Led-ek akkor sötétek.
- Kicseréled a 122ohm-ot 6ohm-ra. A P2-vel maximumra állítod a kijelzést. Ekkor az R8 ellenálláson a referencia feszültség értékét kell mérned. (Amit mellesleg nem írtál le mekkora.)
Ennyi lenne ez és nem több..
(#) mokus 80 válasza proli007 hozzászólására (») Feb 8, 2016 /
 
Összejött!
Ráment a napom de megérte.
Nagyon köszönöm a segítséget!!
Üdv.:Mátyás
(#) proli007 válasza mokus 80 hozzászólására (») Feb 8, 2016 /
 
Legközelebb már nem megy rá. De nem írtad meg, mi volt a gondod..
(#) mokus 80 válasza proli007 hozzászólására (») Feb 9, 2016 /
 
Az R9 értéke volt túl magas, kapott még 10k ohmot párhuzamosan.
Most már bőven bírom állítani a potikkal.
(#) proli007 válasza mokus 80 hozzászólására (») Feb 9, 2016 /
 
Ha az R9-et 100kohm-ot találtad túl nagynak, akkor vélhetően nem azzal van a gond, hanem a 10µF szivárgásával. Esetleg fordítva tetted a nyákba a 10µF-ot. Mert a 3914 bementi árama 25..100nA. Az pedig a legrosszabb esetben is 10mV feszültségesését jelent, ráadásul az áram kifelé folyik, tehát nem csökkentené, hanem növelné az 5-ös láb feszültségét. Egyébként R9-C1 azért van a kapcsolásban, hogy a benzin lötyögése ne lehessen annyira látható.
(Persze hogy ez mennyire hatékony/szükséges a valóságban, azt én nem tudhatom, mert én áramköröket nem építek, maximum rajzolok.)
(#) mokus 80 válasza proli007 hozzászólására (») Feb 9, 2016 /
 
Rosszul írtam. Az R2 9.1K-val kötöttem párhuzamosan 10k ohmot. Kicsit átláthatatlan, (prototípus panelon van)
A C1 még nincs az áramkörben.
(#) proli007 válasza mokus 80 hozzászólására (») Feb 9, 2016 /
 
Valami azért nem stimmel. A 122ohm jeladó és 510ohm felső ellenállás és 6,5V referencia esetén, a 122ohm-on 1,25V feszültség van.
Ha az általam megadott 2,5k-9,1k-2k ellenállások vannak a híd másik ágában, akkor ott a potival a feszültség 1,15V és 1,35V között állítható. Vagy is az 1,25V a poti 50%-os állásban lenne beállítható.
Ha a 9,1kohm-al párhuzamosan van kötve egy 10k, akkor a feszültség 1,7 és 2,17V között állítható be, vagy is a híd nem egyenlíthető ki 122ohm mellett..
Tehát valahol vagy nem azokat az alkatrészeket raktad bele amit írtam, vagy nem 122ohm volt a beállító ellenállás..
(#) mokus 80 válasza proli007 hozzászólására (») Feb 10, 2016 /
 
Ha jól emlékszem az R10 nem pont akkora értékű, (nem volt olyan a boltban) és a poti is 2.2k de az igazából szerintem mindegy.
Öszintén nem is bíztam benne hogy összejön, de szerencsére sikerült és elég pontosan is mér!
Jó hogy vannak ilyen emberek, akik hajlandóak megosztani a tudásukat másokkal is (ingyen).
Már csak azt kellene kitalálnom hogy hova épitsem be az autón belül.
(#) proli007 válasza mokus 80 hozzászólására (») Feb 10, 2016 /
 
Az R10 értéke a Led-ek fényerejét és a referencia feszültség értékét befolyásolja. De a referencia értéke nem kritikus, mert nem a referencia és a mért érték abszolút értéke számít, hanem az aránya azt meg automatikusan kompenzálja a kapcsolás.
De ha működik, akkor jó! Esetleg a csomagtartó? Abba van hely is és a sok világító Led sem zavarja a vezetést..
Következő: »»   12 / 18
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem