Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » 3D nyomtatás
 
Témaindító: KBal76, idő: Jún 9, 2010
Lapozás: OK   24 / 203
(#) Cavalier válasza cserei1209 hozzászólására (») Jan 13, 2016 /
 
Elektronikát tervezni képes szakember kell. A végzettség nem számít, a tapasztalat igen. Egy AVR-es áramkör elég egyszerű, egy ARM-os már bonyolultabb. Ki kell találni, mire akarod a szoftvert fejleszteni és célzottan olyan embert keresni, aki fejlesztett már rá hardvert. Vagy megvenni a kész modult, és csak a perifériákat hozzáilleszteni, stepper vezérlőket, szenzorokat. Akár raspberryn is lehet gondolkodni, arra van támogatás, kész step-dir vezérlő megoldások is vannak.
De szerintem ehhez a technológiához felesleges már időt, agyat befektetni.
Lehetne szervóval mozgatni a fejet, asztalt, a sebességét növelni, de a műanyag hűtése miatt jelentősen nem lehet növelni, szerintem. Inkább más technológiák felé kacsintgatnék, ott több lehetőség van.
(#) GPeti1977 hozzászólása Jan 13, 2016 / 2
 
STl fájlból készítettem fém alkatrészt 3D nyomtatás segítségével.
Még gyakorolni kell.
(#) KBal76 válasza GPeti1977 hozzászólására (») Jan 13, 2016 /
 
Ígéretes! Jó ez az irány, láttam külföldi fórumon hogy csináltak ilyent. Nekem az ellentéte is tetszik, pl csatlakozónak (jack dugó) házat önteni, kinyomtatni az öntôformát, és gumiból a vezeték köré (Itt láttam) önteni.
(#) cserei1209 válasza casnica hozzászólására (») Jan 13, 2016 /
 
Nem tudom lehet-e linkelni, vagy leírni:

Aliexpress.com

Érdemes nézelődni rengeteg forgalmazó van 3d nyomtatókhoz és számos alkatrész
(#) cserei1209 válasza Cavalier hozzászólására (») Jan 13, 2016 /
 
Értem. Szerintem ennek a technológiának még az elején vagyunk szóval lehetne mit fejleszteni rajta. Az is igaz, hogy több száz 3d nyomtató van már a piacon.
(#) GPeti1977 válasza cserei1209 hozzászólására (») Jan 14, 2016 /
 
Sajnos tévedsz a műanyag nyomtatás már teljesen készen van.
(#) kameleon2 válasza cserei1209 hozzászólására (») Jan 14, 2016 /
 
Messze nem vagyunk az elején. Csak a kommersz felhasználásra nem jellemző, hogy a drágább gépeket venné meg az ember. Egy Dimarson nyomtató hidd el, egészen jó 3D műanyagot állít elő. Ahogyan a BMW és egyéb autógyárak is tökéletesen tudják használni rapid prototípus előállítására. Sőt az autógyárakban van homokprinter is. Nem a technológia az aminek az elején vagyunk, hanem a fizetés - aminek a végén. 3D üveg nyomtatás
(#) Robkadett hozzászólása Jan 14, 2016 /
 
nem találtam itt írást, hogy valaki vesézte volna a különböző irányú mozgásokat.
Gondolok itt arra, hogy a Prusa variánsok a munkaasztalt mozgatják két irányba.
A nagytesóknál mindez egy irányba méghozzá lefele korlátozódik és a fej 4 irányú.

van valakinek tapasztalata, hogy milyen minőségbeli különbség lehet?

tervezek nyár végén egy pár centivel nagyobb nyomtatót összerakni, most hogy már 2 hónapja éjjel-nappal macerálom a DIY kitem megjött a felelőtlen elszántságom de nem tudom eldönteni, hogy prusa "elven" legyenek a sín rendszerek és vezérlés, vagy inkább fix fej magassággal?
a éretek inkább szélességben nőnének. 23x23cm-ről kb 80cm x 80cm -re

elszántságom nagy a kevés tapasztalat ellenére is
(#) KBal76 válasza Robkadett hozzászólására (») Jan 14, 2016 /
 
Én eddig inkább hívőkkel találkoztam, mármint vagy arra esküsznek hogy a nyomat ne mozogjon (mert az szerintük a nyomat gyorsulás-lassulás káros a minőségre nézve) vagy az ezzel ellentétes nézetűekkel.
Én láttam/tapogattam már jól beállított Prusa i3 nyomatát is, illetve csak fejet mozgató (core-xy, delta) nyomtató nyomatát is. Mindegyiknek igazán meggyőző minôségű volt a nyomata. Én a második táborba tartozom, sokkal fontosabb szerintem hogy jól be legyen hangolva a nyomtató, hiszen amikor "rángatja" az i3 nyomtató a tárgyasztalt, akkor csak a kinyomott néhány-mm hosszú olvadék képlékeny (valamennyire), aminek elenyésző a súlya a tapadásához képest, tehát nem lehet "lerázni" a nyomat tetejéről, (ezzel ellentétes példa: forrasztáskor le lehet egy nagyobb olvadt ónpacát rázni a nyák-lapról, mert kicsit tapad és nagy a fajsúlya). A rezonancia most jutott eszembe (beleng a nyomat), magasabb, véznább nyomtatott tárgynál ez valóban lehet gond.
Egy másik megközelítés sokkal fontosabb: az álló asztalú (ide értem a lassan Z irányban mozgó asztalt is) nyomtatóknál könnyen lehet burkolatot készíteni a nyomtató köré, ezzel segítve az egyenletes hőeloszlást, hőveszteség csökkentést, valamint könnyebb védekezni a balesetektől (kisgyerek, macska nem fér hozzá).
Sebességben szokták még a core elrendezést kiemelni előnyként (és a deltátkat még-inkább), bár ehhez hozzá tartozik a bowdenes elrendezés, amivel minden nyomtatót meg lehet táltosítani.
Az én nyomtatóm a még-idétlenebb kategória, nálam az asztal mozog X-Y irányban is, de nem ebben látom a hiányosságát, hanem hogy nagyok a lépésközök, mivel a bordás-kerék átmérője nagy. (De ez orvosolható, már megérkezett a fele átmérőjű kerékkészlet, és az új szíj, csak lusta vagyok lecserélni.)
(#) KBal76 válasza Robkadett hozzászólására (») Jan 14, 2016 /
 
Nagy nyomtatónál a fej mozgatása logikusabb, egy nagy asztal nehéz is egyben (pláne ha fűtött), ami a kitôltéseknél (sok gyakori irányváltás) nagyon igénybe veszi a mechanikát, meg az idegeidet (zaj, rezonancia). Gondolj abba is bele, hogy a mérettel nôl az elkészülési idő is drasztikusan.
(#) Mdavid válasza Robkadett hozzászólására (») Jan 14, 2016 /
 
30×30 cm-es asztalnál nagyobbat nem érdemes készíteni. A fix fejmagasság a jó, most már minden valamire való nyomtató úgy készül. Nekem 2 gépem van, az egyik egy Solidoodle 4, a másik egy Witbox. Mindkettő már így készült, és tök jól nyomtatnak. 80×80 túlzás, mit tudnál azzal kinyomtatni?
(#) KBal76 válasza Mdavid hozzászólására (») Jan 14, 2016 /
 
Azért jó a fix fejmagasság, mert minden "valamire való" nyomtatóban, (és a nyomtatóidban is) így van?
Egy-két éve mindenki delta (pl. Kossel) nyomtatót akart, mára ez jól lecsengett. A divat már csak ilyen. Most épp a CoreXY a "sztárolt" elrendezés, majd lecseng ez is, hisz vannak hátrányai annak is (mint mindegyik elrendezésnek, van pro/kontra). Majd ezután lehet jönnek a polar-asztalos (forgó asztalos) nyomtatók is, mert azok még nem voltak reflektorfényben, az újdonság ereje ugye.
(#) kameleon2 válasza Robkadett hozzászólására (») Jan 14, 2016 /
 
Nagy nyomathoz már sok anyag is kell... Milyen gyors a mostani nyomtatód mm/ percben?
(#) Robkadett hozzászólása Jan 15, 2016 /
 
igen, a drasztikus nyomtatási idő növekedésével számolok. találtam is megoldást rá.
0.8, 1.2-es fejjel meg lehet növelni a sebességet, de tartani minimum lehet. Természetesen minőség romlására, ami az én esetemben nem is érdekes, mert úgy is útómunkás elemekhez kellene (csiszolás, alapozás, festés). a következő lépcső az anyag adagolására megoldást találni, mert NEMA17-már nem látná el szerintem az 1,2-es fejet 33-as szállal.
kameleon2-nek válaszolva, most 60-80mm/s -a még jónak mondható minőségű beállításom.
első körben lecserélem - a súly csökkentése és ezáltal a rángatás csökkentése céljából - bowdenesre a fejet. nem is kell sok átalakítás. megbékélek a hátulütőivel.

Fix fejmagasság lesz, megerősítettetek benne. Logikusan végiggondolva a munkaasztalt nem kell rángatni és már precízebb lehet akár, pláne ha jól összerakott stabil keretben van a fej (is).

és visszatérve, elég böszme méretű tárgyakat szeretnék megoldani, amiknél nem jó megoldás a több darabos illesztés. Mint pl. lökhárító készítés. Már van aki megvalósította, nem én leszek az úttörő, ahhoz kb 5-6 évvel ezelőtt kellett volna

Köszönöm mindenkinek a hozzászólását, ha nem is tűnhet fel de segítettetek! köszönöm!

(ha megtalálom a nyamvad videót, ahol pont a 0.4, 0.07, 0,9, 1.2-es fejeket hasonlítják össze azonnal belinkelem, nagyon jó szemléltető videó, és pont abban készült el egy lökhárító )
(#) kameleon2 válasza Robkadett hozzászólására (») Jan 15, 2016 /
 
Csak kötözködés a részemről... de ha már lökhárító, akkor nem célszerűbb lenne egy formát nyomtatni (esetleg marni) és arra alakítani mondjuk a karbonszálas anyagot? Mert az abs vagy a pla mint lökhárító... hmmm.. hát nem bizalomgerjesztő.
(#) kameleon2 válasza cserei1209 hozzászólására (») Jan 15, 2016 /
 
Az elektronika bakfitty. A mechanikával több a gond. Súly, sebesség, precizitás....
(#) Mdavid válasza KBal76 hozzászólására (») Jan 16, 2016 /
 
Én sose akartam, mert túl sok a hibalehetőség, és ha tudom, marha nehéz bekalibrálni.
(#) HERC hozzászólása Jan 24, 2016 /
 
Sziasztok!

Én most a Prusa I3 klónom mellé egy delta készüléket építgetek.
Saját rajzok alapján és majd a i3-al szándékszom kinyomtatni az alkatrészeket.
Ez most nem is lényeges.
Csak a block diagram amit vázolok, hogy van e ebben valami hiba vagy buktató.
Vettem 24V kapcsolóüzemű tápot. (Állítólag 12A) És ehhez vettem 12V step down konvertert.
(Ez ismét 12A terhelhetőségű. (Állítólag))Van hozzá egy Arduino shield Ramp1.4 board-al.
Annak van egy 12v2 része ami független a többi 12V-os résztől.Itt van még egy LED annak megváltoztatom az előtétellenállását, hogy működjön is.
A 24V táppal gondoltam meghajtani a 24V heatbedet. (Ez még csak érkezik nem tudom hány Ohmos) A tápra kötve a 12V konverterrel gondoltam meghajtani a többi egységet. (ramp1.4 extruder..stb) Van e az elgondolásban valami hiba?
(#) kameleon2 válasza HERC hozzászólására (») Jan 24, 2016 /
 
Szia!
Idézet:
„Van e az elgondolásban valami hiba?”
Bőségesen. A 12A -es táp kapcsolóüzemű, azaz van minimális terhelési érték. Ha ezt nem éri el - nem fog elindulni. Én terveznék egy trafós tápot az elektronikának és egy külön tápot az erőátvitelnek, illetve a nagyobb áramú köröknek. Semmiképpen nem közösíteném, csak jelföld szinten. De mielőtt bármilyen tápnak nekiugrasz, rakd össze az elektronikát és próbáld ki labortápról, akkor már látni fogod a tényleges teljesítményeket, arra érdemes méretezni a végleges tápot. Sok nagy cégnek sem jött be a lego-s megoldás. Vannak esetek, amikor jók ezek a tápmegoldások, de az igazán jó megoldás kicsit több izzadtsággal jár.
(#) HERC válasza kameleon2 hozzászólására (») Jan 24, 2016 /
 
Hát ez a bajom..
Nem akartam tervezni hozzá tápot.
A heatbed fog fogyasztani (leírások alapján) 2-3A míg a többi része 4-5A-t.
A hozzászólás módosítva: Jan 24, 2016
(#) kt hozzászólása Feb 5, 2016 /
 
Sziasztok.
mk2b heatbed et használok, de valami oknál fogva nem melegszik, csak a tápból kijövő 12V os vezeték.
A led világít rajta , fél fokot sem megy fentebb.
(#) Kovidivi válasza kt hozzászólására (») Feb 6, 2016 /
 
Vékony és hosszú vezetékkel kötötted be?
(#) kt válasza Kovidivi hozzászólására (») Feb 7, 2016 /
 
Igen elég vékony, és viszonylag hosszú is.
(#) Kovidivi válasza kt hozzászólására (») Feb 7, 2016 /
 
Ohm törvénye segít. A fűtőpad ellenállása kicsi, a vezetékedé nagy. Sorba vannak kapcsolva. Nem a fűtőpadon esik a feszültség, hanem a kábelen.
(#) blaci hozzászólása Feb 7, 2016 /
 
Üdv!

Az épülő nyomtatómba egy E3D V6 hotend került, viszont a gyári vezeték egy kicsit szűkös. Milyen kábelt használjak a piros vezeték toldáshoz?
(#) satpba hozzászólása Feb 8, 2016 /
 
Szia. Elnézést, hoy ezt mondom, de ha ezt kérdezned kell, javaslom, most hagyd üabba a 3D nyomtató építést, mielött felgyujtasz valamit.
(#) rwx hozzászólása Feb 8, 2016 /
 
Sziasztok!

Hamarosan egy Prusa i3 építésébe fogok (az alkatrészek beszerzés alatt), érdeklődésképpen megkérdezném van Budapesten valaki akit tudná vállalni a nyomtatható alkatrészek kinyomtatását? Egy siteot nézegettem, de annak az árai elrettentettek, az ebayes ár többszöröséért vállalnák.
(#) GPeti1977 válasza rwx hozzászólására (») Feb 9, 2016 /
 
Kinyomtatom, de csak postázni tudom.
(#) blaci válasza satpba hozzászólására (») Feb 14, 2016 /
 
Valószínüleg hiányoztam erről az óráról, de sajnos nem tudom, hogy hívják ezt a fajta kábelt. Tekintettel arra, hogy a fűtőbetét után néhány centivel egy préselt kötés található, a toldás nem lehetetlen. Ha esetleg egy-két mondatban megindokolnád a válaszodat, leköteleznél.
(#) satpba válasza blaci hozzászólására (») Feb 14, 2016 /
 
Egyszerű.

Ha rossz kábelvastagságot választasz akkor 2 dolog történhet:
1, túl vastag. Esetleges zárlat esetén az elektronika túlmelegszik és kigyullad.
2, túl vékony. Maga a kábel gyulladhat ki

Úgy általában ezek az egyszerű nyomtató elektronikák (Ramps és társai) nincsenek "ökörbiztosra" tervezve nagy körültekintést igényelnek. Olvastam már jópár házi 3D nyomtató tűzről sajnos. Humoros, hogy magán a REPRAP oldalán is javasolják egy CO érzékelő beszerzését a nyomtató mellé. Kíváncsi vagyok, hogy az vajon mit ér, ha vinnyog a CO érzékelő az otthon magára hagyott nyomtató mellett...

Az eredeti kérdésedre a válasz, lehetőleg ugyanolyan keresztmetszetű vezetéket használj, mint a fűtőbetét vezetéke. Forraszd össze normálisan, aztán zsugorcsövezd le.
A hozzászólás módosítva: Feb 14, 2016
Következő: »»   24 / 203
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem