Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Erről már lehet hogy a frekiváltós topikban kéne folytatnunk.
Jogos, írom is oda inkább... eszembe jutott valami.
Üdv mindenkinek.Sikerült beüzemelnem a 3Kw villanymotort 1 fázison ami egy szivattyút hajt(hidraulikus prés).Felkondiztam:200mikrós inditó és 116 mikró üzemi van rajta.Igy mértem az áramfelvételt:nullán:8.4A--fázison:8.6A--segédfázison:10.4A.Lehetne-e még finomitani vagy maradhat igy?nem melegszik egyből szépen indul.Deltában üzemel adattábla szerint 11.7A.
Sziasztok!
Van egy villanymotorom, amit egy faeszterga meghajtására szeretnék használni. A kérdésem az lenne, hogy mekkora kondenzátor kéne hozzá, milyen kapcsoló és mit hogyan kössek be? Köszönöm szépen!
Szia!
Mivel ezt nem lehet átkötni deltába, ezért a ráírt teljesítmény töredékét tudnád kivenni belőle, ezért nem érdemes foglalkozni vele.
Tisztelt fórumozók
A következő motorra bukkantam, melyről nem tudom hogy 220 ill 380 as e. Eredeti állapotban fotóztam, eredeti bekötéssel. Az lenne a kérdésem esetleg felismeri e valaki ill. tudja e valaki hogy tudnám bekötni 220-ra, mert szeretném kipróbállni. a bekötések jelölése: ZXY, melyből xy összekötve, z üres. WVU melyből u üres. Csatolom a fotókat.
Amilyen állapotban van, először szigetelésvizsgálatot végeznék (és lehet, hogy még szárítani is kellene). Valószínűleg 220V-os (1~-ú). A két tekercsen mérj ellenállást, ha nem egyforma, akkor a nagyobb a segédfázis. A képek közt látható módon kösd be. Előtte cserélj kábelt, mert ez viseltes 'kissé'. Valamint némi takarítás ráférne.
Köszi a választ.
Mekkora kondival lenne érdemes kipróbálni? Mivel adatlapja nem olvasható, és nem tudom mekkora motor lehet. előre is köszönöm
Szia! Csak tippelni tudnék erre a motorra, hogy robbanásbiztos kivitelű a felépítése, lassú fordulatú a horonyszámból ítélve és bányakellék lehetett az állapotára nézve. A feszültségét már nehezebb volna eltalálnom, mert nem vagyok jártas az ottani szabványokban. Feltűnően vastag huzallal van tekercselve ami érintésvédelmi feszültségszint körüli értéket sugall.
Ahogy 'VIM' is írja; tehát próbáld ki 40-50V-tal, ha nem akarja, akkor 110V-tal. 10-20µF-os motorindítóval indíthatsz, ha nem tetszik neki, akkor növeled.
Köszönöm
akkor kipróbálom kis feszültséggel megnéztem a tekercseket, V és Y közti tekercs (5ohm)vastagabbal van tekerve mint a W és X közötti (17ohm). összekötve rézlappal az Y és X lábak voltak. továbbá még az lenne a kérdésem, hogy a tekercselt részt mivel lehetne "lepucolni?" mert ugyebár eléggé poros. de penzlivel szárazon nem jön le.
Nem kell vesződni vele, a lényeg, hogy jól ki legyen száradva a motor. A csapágyak jól kenve legyenek (vagy újak).
Sziasztok!
Egy 220V-os motor bekötéséhez kellene a segítség. Hova kell kötni a 220 voltot, a kondenzátort (hány mikróst) Kb 500 W-os a motor, és hogy alakul a forgás irány. Előre is köszönöm.
Új csapágy meg van, holnap összeszerelem.
további kérdés: a képen látható módon helyezkednek el a tekercsek. Ha jól értem, akkor a vastagabb rézzel tekert a főfázis (5ohm), és a vékonyabb réztekercs a segédfázis.(17ohm) Már csak azt kellene tudni, hogy indító vagy állandó üzemi kondis a motor.
Ha e téma képei közt szétnézel, találsz néhány megoldást.
Jól érted. Több, mint valószínű; csak indító kondis.
Elsősorban van egy kék zsugorral megjelölt sárga ér. Szerintem arra kösd a 220V. nulláját. Mellette van jobbról egy csavar. Arra kösd a fázist. A rézlemez aljára kösd egy kb 8 Mikrós kondi egyik szálát, a másikat az alsó sárga vezetékhez. A forgásirány ha nem jó akkor szóljál, segítünk.
Köszönöm, holnap megpróbálom.
A hozzászólás módosítva: Feb 18, 2016
Köszönöm a segítséget minden rendben van a leírtak szerint.
Kész lett a motor.
Megkapta az új csapágyakat, összeraktam, de akár mit csináltam, mindig beleért a forgórész az állóba. Ekkor kicseréltem a két csapágytaró palástot, így rögtön jó lett. Igy már látszik rajta, hogy valószínű hidrofornak a szivattyúmotra lehetett, ez a palást hosszú tengellyel és a szimeringkopás helyével erre utal. Csak már nincs rajta a turbinaház. Az egyik képen az eredeti fellelt állapot, a másik a palástcsere utáni állapot látható. Próbáltam 24 majd 50volttal, de meg sem nyikkant. Ekkor kapta meg a 220-at, indítókondinak 20mikrosat találtam. Rögtön elindult, kb 600-1000fordulat közt lehet ránézésre. Most még csak 10 percet járattam, szaga nem volt majd meglátjuk terhelésre mi lesz, de most műxik és ez már jó jel. Nagyon köszönöm a segítséget mindenkinek!
Hali!
Lehet nem jó helyre írok, de hozzám került egy ilyen fúrógép, és egy ilyen kondenzátort kellene bele raknom. Hová kell kötni az eltérő, áttetsző színű szálat?
Ez csak egy zavarszűrő kondenzátor, nélküle is megy a gép. Az eltérő színű szál az álórész fém vázára megy.
A hozzászólás módosítva: Feb 24, 2016
Köszönöm!
Természetesen, e nélkül működik, de a tulaj ragaszkodik hozzá. Ami volt benne szét durrant, és rendelt hozzá egy eredeti gyárit.
"de a tulaj ragaszkodik hozzá" Az viszont becsülendő!
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni. Van egy 1fázisú 250W körüli teljesítménnyel rendelkező asszinkron motorom. Az vele a bibi hogy véleményem szerint rendellenesen melegszik olyan 15-20perces használat után még érinthető kézzel, de már elég meleg. A motor 4 kivezetéses és most jön a csavar az egyik tekercs 32ohm a másik két kivezetés ellenállása szintén 32ohm. Próbáltam úgy bekötni hogy csak egy tekercset járatok a másikat pedig segédfázisként használom és indulás után leválasztom, de a melegedés ugyan úgy maradt. Vajon hogy kell bekötnöm és miért melegedhet, esetleg normális hogy 50-60C-on üzemel?
Van itt pár kép róla. Igazi adattáblája nincsen annyi van beütve a házába hogy EGW 71 1/4 1.06A 4pólusú.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |