Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   212 / 345
(#) maszek0005 válasza zosza18 hozzászólására (») Feb 11, 2016 /
 
Erről már lehet hogy a frekiváltós topikban kéne folytatnunk.
(#) zosza18 válasza maszek0005 hozzászólására (») Feb 11, 2016 /
 
Jogos, írom is oda inkább... eszembe jutott valami.
(#) luczó norbert hozzászólása Feb 12, 2016 /
 
Üdv mindenkinek.Sikerült beüzemelnem a 3Kw villanymotort 1 fázison ami egy szivattyút hajt(hidraulikus prés).Felkondiztam:200mikrós inditó és 116 mikró üzemi van rajta.Igy mértem az áramfelvételt:nullán:8.4A--fázison:8.6A--segédfázison:10.4A.Lehetne-e még finomitani vagy maradhat igy?nem melegszik egyből szépen indul.Deltában üzemel adattábla szerint 11.7A.
(#) hl85 hozzászólása Feb 12, 2016 /
 
Sziasztok!
Van egy villanymotorom, amit egy faeszterga meghajtására szeretnék használni.
A kérdésem az lenne, hogy mekkora kondenzátor kéne hozzá, milyen kapcsoló és mit hogyan kössek be?
Köszönöm szépen!
(#) kadarist válasza hl85 hozzászólására (») Feb 13, 2016 /
 
Szia!
Mivel ezt nem lehet átkötni deltába, ezért a ráírt teljesítmény töredékét tudnád kivenni belőle, ezért nem érdemes foglalkozni vele.
(#) hl85 válasza kadarist hozzászólására (») Feb 13, 2016 /
 
Rendben, köszönöm szépen!
(#) bigeniac hozzászólása Feb 13, 2016 /
 
Tisztelt fórumozók

A következő motorra bukkantam, melyről nem tudom hogy 220 ill 380 as e.
Eredeti állapotban fotóztam, eredeti bekötéssel.
Az lenne a kérdésem esetleg felismeri e valaki ill. tudja e valaki hogy tudnám bekötni 220-ra, mert szeretném kipróbállni.
a bekötések jelölése: ZXY, melyből xy összekötve, z üres.
WVU melyből u üres.

Csatolom a fotókat.
(#) granpa válasza bigeniac hozzászólására (») Feb 14, 2016 1 /
 
Amilyen állapotban van, először szigetelésvizsgálatot végeznék (és lehet, hogy még szárítani is kellene). Valószínűleg 220V-os (1~-ú). A két tekercsen mérj ellenállást, ha nem egyforma, akkor a nagyobb a segédfázis. A képek közt látható módon kösd be. Előtte cserélj kábelt, mert ez viseltes 'kissé'. Valamint némi takarítás ráférne.
(#) bigeniac válasza granpa hozzászólására (») Feb 14, 2016 /
 
Köszi a választ.
Mekkora kondival lenne érdemes kipróbálni?
Mivel adatlapja nem olvasható, és nem tudom mekkora motor lehet.

előre is köszönöm
(#) VIM válasza bigeniac hozzászólására (») Feb 14, 2016 /
 
Szia! Csak tippelni tudnék erre a motorra, hogy robbanásbiztos kivitelű a felépítése, lassú fordulatú a horonyszámból ítélve és bányakellék lehetett az állapotára nézve. A feszültségét már nehezebb volna eltalálnom, mert nem vagyok jártas az ottani szabványokban. Feltűnően vastag huzallal van tekercselve ami érintésvédelmi feszültségszint körüli értéket sugall.
(#) granpa válasza bigeniac hozzászólására (») Feb 15, 2016 /
 
Ahogy 'VIM' is írja; tehát próbáld ki 40-50V-tal, ha nem akarja, akkor 110V-tal. 10-20µF-os motorindítóval indíthatsz, ha nem tetszik neki, akkor növeled.
(#) bigeniac válasza granpa hozzászólására (») Feb 15, 2016 /
 
Köszönöm
akkor kipróbálom kis feszültséggel
megnéztem a tekercseket, V és Y közti tekercs (5ohm)vastagabbal van tekerve mint a W és X közötti (17ohm).
összekötve rézlappal az Y és X lábak voltak.

továbbá még az lenne a kérdésem, hogy a tekercselt részt mivel lehetne "lepucolni?"
mert ugyebár eléggé poros. de penzlivel szárazon nem jön le.
(#) granpa válasza bigeniac hozzászólására (») Feb 16, 2016 /
 
Nem kell vesződni vele, a lényeg, hogy jól ki legyen száradva a motor. A csapágyak jól kenve legyenek (vagy újak).
(#) ujfalusi hozzászólása Feb 17, 2016 /
 
Sziasztok!
Egy 220V-os motor bekötéséhez kellene a segítség. Hova kell kötni a 220 voltot, a kondenzátort (hány mikróst) Kb 500 W-os a motor, és hogy alakul a forgás irány.
Előre is köszönöm.

motor.jpg
    
(#) bigeniac válasza granpa hozzászólására (») Feb 17, 2016 /
 
Új csapágy meg van, holnap összeszerelem.
további kérdés:
a képen látható módon helyezkednek el a tekercsek.
Ha jól értem, akkor a vastagabb rézzel tekert a főfázis (5ohm), és a vékonyabb réztekercs a segédfázis.(17ohm)

Már csak azt kellene tudni, hogy indító vagy állandó üzemi kondis a motor.

tekercs.jpg
    
(#) granpa válasza ujfalusi hozzászólására (») Feb 18, 2016 /
 
Ha e téma képei közt szétnézel, találsz néhány megoldást.
(#) granpa válasza bigeniac hozzászólására (») Feb 18, 2016 /
 
Jól érted. Több, mint valószínű; csak indító kondis.
(#) ujfalusi válasza granpa hozzászólására (») Feb 18, 2016 /
 
Kösz. Sokat segítettél.
(#) maszek0005 válasza ujfalusi hozzászólására (») Feb 18, 2016 /
 
Elsősorban van egy kék zsugorral megjelölt sárga ér. Szerintem arra kösd a 220V. nulláját. Mellette van jobbról egy csavar. Arra kösd a fázist. A rézlemez aljára kösd egy kb 8 Mikrós kondi egyik szálát, a másikat az alsó sárga vezetékhez. A forgásirány ha nem jó akkor szóljál, segítünk.
(#) ujfalusi válasza maszek0005 hozzászólására (») Feb 18, 2016 /
 
Köszönöm, holnap megpróbálom.
A hozzászólás módosítva: Feb 18, 2016
(#) ujfalusi válasza maszek0005 hozzászólására (») Feb 19, 2016 /
 
Köszönöm a segítséget minden rendben van a leírtak szerint.
(#) bigeniac válasza granpa hozzászólására (») Feb 22, 2016 /
 
Kész lett a motor.
Megkapta az új csapágyakat, összeraktam, de akár mit csináltam, mindig beleért a forgórész az állóba. Ekkor kicseréltem a két csapágytaró palástot, így rögtön jó lett.
Igy már látszik rajta, hogy valószínű hidrofornak a szivattyúmotra lehetett, ez a palást hosszú tengellyel és a szimeringkopás helyével erre utal. Csak már nincs rajta a turbinaház.
Az egyik képen az eredeti fellelt állapot, a másik a palástcsere utáni állapot látható.

Próbáltam 24 majd 50volttal, de meg sem nyikkant. Ekkor kapta meg a 220-at, indítókondinak 20mikrosat találtam.
Rögtön elindult, kb 600-1000fordulat közt lehet ránézésre.
Most még csak 10 percet járattam, szaga nem volt majd meglátjuk terhelésre mi lesz, de most műxik és ez már jó jel.

Nagyon köszönöm a segítséget mindenkinek!
(#) mraulajos hozzászólása Feb 24, 2016 /
 
Hali!
Lehet nem jó helyre írok, de hozzám került egy ilyen fúrógép, és egy ilyen kondenzátort kellene bele raknom. Hová kell kötni az eltérő, áttetsző színű szálat?
(#) zolika60 válasza mraulajos hozzászólására (») Feb 24, 2016 /
 
Ez csak egy zavarszűrő kondenzátor, nélküle is megy a gép. Az eltérő színű szál az álórész fém vázára megy.
A hozzászólás módosítva: Feb 24, 2016
(#) mraulajos válasza zolika60 hozzászólására (») Feb 24, 2016 /
 
Köszönöm!
Természetesen, e nélkül működik, de a tulaj ragaszkodik hozzá. Ami volt benne szét durrant, és rendelt hozzá egy eredeti gyárit.
(#) proli007 válasza mraulajos hozzászólására (») Feb 24, 2016 /
 
"de a tulaj ragaszkodik hozzá" Az viszont becsülendő!
(#) rdenes hozzászólása Márc 1, 2016 /
 
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni. Van egy 1fázisú 250W körüli teljesítménnyel rendelkező asszinkron motorom. Az vele a bibi hogy véleményem szerint rendellenesen melegszik olyan 15-20perces használat után még érinthető kézzel, de már elég meleg. A motor 4 kivezetéses és most jön a csavar az egyik tekercs 32ohm a másik két kivezetés ellenállása szintén 32ohm. Próbáltam úgy bekötni hogy csak egy tekercset járatok a másikat pedig segédfázisként használom és indulás után leválasztom, de a melegedés ugyan úgy maradt. Vajon hogy kell bekötnöm és miért melegedhet, esetleg normális hogy 50-60C-on üzemel?
(#) zolika60 válasza rdenes hozzászólására (») Márc 1, 2016 /
 
Tegyél fel egy képet róla, ha tudsz.
(#) rdenes válasza zolika60 hozzászólására (») Márc 1, 2016 /
 
Van itt pár kép róla. Igazi adattáblája nincsen annyi van beütve a házába hogy EGW 71 1/4 1.06A 4pólusú.
(#) VIM válasza rdenes hozzászólására (») Márc 2, 2016 /
 
Szia! Úgy próbáltad már, hogy a két tekercsnek csinálsz egy közösített kivezetést és úgy adod neki az állandó üzemi kondenzátort?
Következő: »»   212 / 345
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem