Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Szia
Itt a melléklet a teljesítményadatok meghatározásához, de ha beszúrsz egy-két képet akkor, tapasztalati alapon is meg lehet tippelni közelítőleg. Be kellene azonosítani a légsűrítődet... A fordulatszámoknál régi típusok esetében elmondható, hogy max 1000/perc környéke. Újabbaknál ez 2400 körül is lehet... Az enyém 700/percen üzemel! Találd ki mire akarod majd főként használni, aképpen építsd meg. Nagyon sok levegő kell, vagy nagyon nagy nyomásérték... Nem feltétlen kell agyon forgatni ahhoz hogy meglegyen a teljesítmény amelyre szükséged van, már azért sem mert az olajozást is meg kell oldani! Ahogy látom ezzel mindenki megküzd, ha majd odaérsz szívesen segítek én is itt kaptam pár jó ötletet, de magamtól jöttem rá a legjobb megoldásra... Üdv.
Köszönöm a gyors választ. Sajnos most képet nem tudok...De az egyik csonka tk 200 típusú vízhűtéses, a másik egy sima "egyszerűbb" léghűtéses csepel 2 hengeres kompi. Ha jól tudom mind 2 olyan 2000-es fordulat körül üzemelt. Leginkább az érdekelne engem, hogy mennyi lenne a motor igényük ha kb ilyesmi fordulaton szeretném üzemeltetni egyszerre a kettőt?! A cél az lenne, hogy minél gyorsabban nyomja a 8-bart, levegős gépekhez...
A hozzászólás módosítva: Feb 6, 2016
Hello
Hasra ütve szerintem 8 bar-ra a két motor hajtásához legalább 7-8kW kell... attól is függ hogy a villanymotornak mekkora a fordulata. Ha mondjuk 1440, és te nagyobb sűrítő fordulatszámot akarsz akkor gyorsító áttétel lévén az áttételed miatt a nyomatékod kisebb lesz, tehát ezzel is számolnod kell. Tőlem tájékozottabbak leírták már előttem hogy, pl.1400 és 2000 között már nem lesz akkora nagy különbség nem egyenesen arányos a fordulat emelkedésével a légszállítás, romlik a hatásfok. Próbáld kisebb fordulaton, ha nem elég még emelheted. Gondolj az olajzásra is, illetve a hűtésre, nem csak a légsűrítőt de a kilépő levegőt is. Nagyobb fordulat=intenzívebb melegedés(elvileg rövidebb üzem).
A hét elején vettem egy villanymotort és ezt adták hozzá. Valaki meg tudná mondani, hogy mi ez? Egyébként már összeraktam a gépet, egyenlőre a csonka sűrítővel. Kb. 1000-es fordulaton teker, de ami azt illeti nem vagyok tőle elragadtatva.
Szerintem ez egy motorvédő relé, és érdemes bekötnöd, főleg ha már úgyis adták hozzá.
Egy időrelé, és egy segédrelé.
Úgy nézem hogy ezzel tervezte valaki indítani a villanymotort, amint feszültséget kap, a beállított ideig segédfázist ad. -Mint a nyomógombos indítás...
Üdv Emberek! Tudom, hogy most meg fogtok lepődni, de kompresszort akarok építeni. Van egy AK 150 BC kéthengeres kompresszorom, ami még teljesen új. Azt olvastam róla, hogy bír vagy 300 bár nyomást, meg azt is, hogy harci szekerekbe tervezték az oroszok. Nekem, nem kell 300 bár nyomás, de még a fele sem. A levegő termelő menyisége ami számít, hogy megfelelő pneumatikus készülékeket tudjak vele működtetni. Erre vonatkozó adatot viszont sehol nem találtam. Meg tudná valaki mondani, hogy az AK 150 BC kéthengeres kompresszornak mekkora a levegőszállító teljesítménye, és milyen fordulatszámon kell üzemeltetni? Nekem, olyan 300-350 liter/ perc levegőre lenne szükségem!
Előre is köszönöm! A hozzászólás módosítva: Feb 13, 2016
Találtam egy videót, ami alá oda van írva hogy: "egy 12L-es búvár palackot fél óra alatt feltölt 100Bar-ra"
Tehát nem a levegőszállításáról híres ez a kompresszor, hanem a nyomásáról
Üdv.
Bizony úgy tűnik ez inkább magas nyomásértékre van kihegyezve mint szállított mennyiségre. Ahogy néztem 70-120ezer között megy a neten. Szerintem tedd pénzzé, és vegyél egy kéthengeres pl. kmg vagy csonka sűrítőt -kb15-25000-ért ezek alapból tudják azt a kb.350litert még akár viszonylag kis fordulaton is... Az AK-hoz a meghajtásra is komoly energia kell asszem talán 7,5 kW-ot olvastam de ebben nem vagyok biztos, emellé komoly kényszerolajzás, a hajtást hozzá kell igazítanod-alakítanod a villanymotorhoz... Probléma. Ez CNG vagy búvárpalack töltőkompresszorhoz nagyon zsír! Jó építgetést!
Szia!
Lenne pár gondolatom az olajzásról..... Ha miután kinyomta az olajat a tartályba és elkezd kopogni a kompresszor,akkor az azt jelenti,hogy már nincs benne.... és az baj. Ha nem kopog akkor elmegy ezzel a rendszerrel. Nekem egy TK 200-as művelte ezeket. A fórum elején tettem fel képet,hogy milyen tartályt csináltam hozzá,ami megoldotta a problémákat. Amit nálad módosítanák.... A lehető legnagyobb keresztmetszetű cső alulra. Ha jól emlékszem nekem 18-as rézcső volt lenn és az ahhoz rá passzoló gumicsővel volt összekötve. Olyan tartály,amibe legalább 2-3 L olaj belemegy. Leírom a gondolatmenetemet is.... A dugattyúk alternáló mozgása nyomást hoznak létre a forgattyús házban. Ez nyomja ki az olajat a tartályba vissza. Viszont ha nincs utánpótlás lentről,akkor az olaj elfogy és kopogás a vége. A nagyobb mennyiségű olaj ( min. 2-3 L ) a nagy keresztmetszetű csövön egy ellennyomást tud csinálni a forgattyús házban,ezért nem tud teljesen kiürülni a f házból az olaj,így megmarad a kenés. A fórum elején feltett olajtartályt megcsinálván a tapasztalatom a következő volt: A forgattyús tengely közepéig feltöltött olaj az indítás után kb. 2-3 cm-t megemelkedett. Tehát tudott hova tágulni és nem is ürült ki a f ház teljesen. Remélem írásommal tudtam segíteni. Üdv.
Szervusz!
Köszönöm a segítséget, előzőleg már megnéztem az említett rajzot, elsőre az enyém is hasonlított... Azóta megoldódott a dolog az eltérés a tiédhez képest annyi hogy magasabbra helyeztem egy tartályt, ugyanúgy vastag 16-os cső alul-felül, üzem közben felnyomja a felesleget a tartályba, majd leálláskor pár másodperc alatt visszafolyik. Ha csak a felső vagy csak az alsó cső volt bekötve a tartály aljába azesetben a fenének sem akart visszafolyni az olaj, pedig volt levegőzőnyílás a tartályon. Két cső, magasra szerelt tartály megoldotta. Viszont kérdés a következő: Értem a forgattyúsházban fellépő nyomásváltozás okát, viszont az én sűrítőm elég intenzíven tolja vissza az olajtartályba a kicsapódó olajjal a levegőt, és ahogy emelkedik a nyomás egyre intenzívebb a jelenség. Ez úgy jelentkezik hogy a 2mm-es levegőző furaton hallhatóan távozik a levegő az olajtartályból a nyomás emelkedésekor. Normális ez vagy meggyűrűzzem mert kopottak a gyűrűk és ez okozza ? Köszönöm előre is!
Szia!
Örülök,hogy megoldódott a problémád. Ha jó a kompresszorod,akkor a nyomástól függetlenül pulzáló légmozgás van csak elvileg a szuszogónál. Ha a nyomás emelkedésével ott levegő is távozik,akkor az igen,kopásra utal. A gyűrűzés csak akkor segít,ha a henger nincs megkopva. De én a helyedben inkább meg is furatnám. Az a biztos,akkor tuti jó lesz.
Azért ne kapkodjátok el,a lefele mozgó dugattyú a forgattyús házban is sűrít,ha észrevehetően nő a nyomás,(mármint visszatermel)először gyűrű csere,általában segít,hengerfúrás a legvégső esetben! Nem kell mindjárt a legrosszabbra gondolni!
Köszönöm mindenkinek.
A légszállításával meg vagyok elégedve alaphangon, úgyhogy kopott avagy sem egyenlőre marad így beszerzek egy donort mellé, az esetre ha romlana az állapota. Ez egy KMG típus, 2 hengeres, nem mai darab!
Hali!
Kicsit hibás a gondolatmenet. A TK 200-as dugattyúi felváltva dolgoznak, ergo a forgattyúház térfogata nem változik .Ahogy később írtad, ideális estben csak pulzálás van minimális kifújással. Az hogy felhordja az olajat több dolog okozhatja, külön-külön és együtt is.Nincs rendes kiszellőzése a forgattyúháznak, a kompresszor kopottsága ( henger, gyűrű), a túl híg olaj és nem utolsó sorban a szívóoldal nagy ellenállása, ami lehet eldugult, vagy kicsi légszűrő és szűk keresztmetszet is. A hozzászólás módosítva: Feb 18, 2016
Sziasztok. Mi a véleményetek, mennyire normális dolog, hogy a pirossal bekarikázott helyen kifúj a nyomáskapcsoló akkor is ha fent van a kis műanyag pöcök?
Bővebben: Link
A leálláskor, a nyomókör -tehát a kompresszor, és a töltőszelep közötti fesztelenítést végzi az a szelep.Ha a nyomáskapcsoló kikapcsolt állapotban van, akkor ez nyitott.Ha folyamatosan sziszeg, ereszt, akkor a töltőszelep visszaenged a tartály felől.
Helló!
1 nyomáskapcsolós kérdés. Sok villanymotor működtethető 1 és 3 fázisról. Ha mondjuk egy kompresszormotor 1 fázisra van bekötve, de tud 3-at is, akkor a nyomáskapcsolót le kell cserélni 3 fázisúra? Vagy ezek a nyomáskapcsolók "univerzálisak", tudnak 1 és 3 fázist is?
Van 3-fázisú és egyfázisra készült is. -De ha háromfázisú motort kondenzátorokkal egyfázisról indíthatóan bekötve használsz, akkor természetesen egyfázisra készült nyomáskapcsoló is megfelel...
Nem! Ilyenkor egy 3 fázisú mágneskapcsoló behúzó tekercsét vezérli!
Sziasztok! Tudna valaki segíteni? Egyhengeres Defém kompresszoromat gyűrűzni kellene. Hol tudok hozzá gyűrűket beszerezni?
Üdv, Zsal
Köszönöm szépen. Megkérdezem őket.
A hozzászólás módosítva: Márc 5, 2016
Remélem neked kedvezőbb tapasztalataid vannak a Pál Dugattyú nevű céggel mint nekem, én komplett motort vittem neki teljes gépmunkára, (kb.250.000 Ft-os munka) ettől .... emberrel még nem nagyon találkoztam. Majdnem agyonrúgtam a saját műhelyében, pedig alapjában nyugodt békés és tisztelettudó vagyok.
SENKINEK NEM AJÁNLOM!!! Nagyon nagyra vannak magukkal, de a valóság és az ügyfél kiszolgálás az nem hogy vevőcentrikus hanem az alpári csak enyhe finom kifejezés.... Végül Kecskemétig kocsikáztam Budapest mellől, a Nagy Gépműhelyhez, BÁRMI PÉNZT MEGÉR (egyébként nagyon korrektek az áraik) de a profizmusuktól hanyatt esel! Google a barátunk, keresőbe beírod a dugattyúgyűrű gyártást és rögtön dobja... Szerintem egy kis gépmunka azért nem árt gyűrűzéskor. Egy kis hónolás stb.... Ha van indikátor órád ki tudod mérni a hüvely ovalitását abból lehet következtetni elége-e a gyűrűzés. Üdv.
Köszi a választ. Ha ennyire jó benyomást keltettek nálad, biztosan jók lehetnek, értik a dolgukat. Egyébként ők a fúrás után a dugattyút is intézik?
Üdv, Zsal
Nekem nem volt velük soha semmi problémám, pedig gyártottak nekem vagy harminc garnitúra gyűrűt.
Esetleg megkérdezheted a gyártónál is.
--> info@kompresszor-technika.hu
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni van egy Defém 4 hengeres kompresszorom 7,5Kw-os de az otthoni hálózatom nem bírja és a kérdésem ha egy 5,5Kw motort tennék rá és még egy nagyobb szíjtárcsát akkor működne? Van valakinek tapasztalata ebben? Válaszotokat előre is köszönöm! |
Bejelentkezés
Hirdetés |