Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Ha előtte működött akkor nem hiszem,hogy onnan hiányozna bármi is.
Nézd meg a biztosíték doboz fedelének a belsejét mert ott fel szokták tüntetni,hogy melyik bizti és melyik relé micsoda,ha ott nem találod akkor a könyvébe tuti benne van,hogy a 30-as relé mit csinál. Az ajtó átvezetésnél semmi hibát nem találtál? Ha már bekötési rajzot szeretnél akkor nem ártana tudni a motor kódot is. 2001-es sima 1,9 TDI vagy PD TDI? Ha 1,9 TDI akkor lehet AGR,AHF,ALH,ASV. Ha meg PD akkor ARL és 110KW
Van a suzukinak is olyasmi kapcsolási rajza mint a simsonoknak, van egy kézikönyv és annak a végén.
Nekem nem volt és nem is lesz Suzukim, nekem nem kell a rajza. A Simson és a Suzuki nem egy kategória. A saját autómhoz teljes dokumentációval rendelkezem amiben az utolsó alátét is fel van tüntetve. Én Neked próbáltam segíteni a linkekkel, elnézést kérek érte.
A Simsonhoz való hasonlat arra utalt, hogy egy oldalon megvan, hogy mi mihez van kötve. a csomagtartó nyitáshoz meg a bowdent kéne meghúznia.
Nekem a Suzuki Ignishez 108 oldalas gyári könyvem van, csak az elektronikáról. Ebben minden csatlakozó, vezeték benne van. Ha ezt egy oldalra valaki besüríti, akkor az olvashatatlan lesz. Itt a tartalomjegyzék, ez már maga egy oldal.
A hozzászólás módosítva: Ápr 27, 2016
Szia! Azt írod, hogy:
Idézet: Ez azért nem egészen helytálló, hogy ha hallani a kapcsoló kattanását akkor az a kapcsoló nem lehet hibás. A kontaktust nem a hang fogja létrehozni. Az a kapcsoló vesz részt az ajtóvilágítás kapcsolásában is, tehát ha nem világít az ajtóban a kilépő fény az vagy izzó, vagy ajtókapcsoló hiba lehet. A kapcsoló mini tüskéje szokott elkopni a zár fordulásának koptató dörzshatásától és bizonytalanul fog működni. Kézzel talán lehet működtetni de amikor a zár bereteszel az érintkező elenged, mert a mini rúd olyan kopott, hogy ezt lehetővé teszi az érintkező számára (nem lesz előfeszítve a kapcsolt állapot). Ha pedig a lámpa akkor is világít amikor becsuktad az ajtót az szinte egészen biztos, hogy a kapcsolónak a problémája. Az első ajtók általában többet vannak használva mint a hátsók ezért értelemszerűen ezek kapcsolói kopnak el előbb a hátsókéhoz képest. A belső világítás kapcsolója elég gyatra kontaktusú a többi hasonló típusban is, tehát az ott fenn a tükörnél, nem áll át a megfelelő állapotba és ezt nem tudja érzékelni a komfort elektronika és abban az állapotban marad ami kontaktust éppen érzi. Ezen lehet segíteni kontaktsprével és akkor egy ideig jól fog működni. Ezek a toló érintkezős megoldások és az érintkezőjük kialakítása ennyi idő után oxidálódik és ez lesz az eredmény. „Mozgattam a zárat és hallottam hogy kattan a mikrokapcsoló, tehát az nem lehet hibás.”
Szia!
Idézet: Ez gondolom, hogy a klíma kompresszor tengelykapcsoló mágneskuplungja lenne? Persze ez csak találgatás, mert van ott még sok más mágnesszelep is ezen kívül. Csak gyanítom, hogy ez a gép már a CAN-bus-os irányítói rendszerrel van szerelve és ezekhez talán blokkséma rajzokat lehetne felhajtani de kapcsolási rajzot azt elég nehézkes lesz beszerezni. Talán először ki kellene olvastatni a hibatárolóját és akkor volna némi támpont a keresgéléshez. „valami mágnes szelep vezetéke füstölt a motortérben” A hozzászólás módosítva: Ápr 27, 2016
Csak egy sima kapcsolási rajz, erre mondtam, hogy olyan mint ami a simsonnak is van fent.
Olyant ami egy oldalon mindent tartalmaz amire szükséged van a riasztó, központi zár, elektromos ablakemelő, indításgátló, irányjelzők és a betáplálás bekötéséről sehol nem fogsz találni. Főleg nem a csatlakozók, vezetékek elhelyezkedésével, vezetékszínekkel együtt. Egy elektronikával telezsúfolt autót ne hasonlítsd a Simson bonyolultságához.
Miket kéne beszereznem ezekhez amit én működtetni szeretnék vele úgy kompletten (indításgátó külön nem kell)?
A riasztó indításgátló funkcióját nem szeretnéd használni? Ahhoz is kell a rajz! Egyszer már leírtam, hogy mire van szükséged, olvassad el. Azon kívül kell némi elektronikai gyakorlat, de azt hiszem ez nálad hiányzik.
Üdv. Fogalmam sincs mit szeretnél, nem értek az autókhoz se, de a gyűjteményemben volt egy Suzukiról szóló kapcsolási rajz/dokumentáció. Ha benne van amit keresel örülök, ha nincs, ez van...
Ezt a rajzot már belinkeltem neki:
Suzuki Swift de Ő egy készre kidolgozott egy oldalas rajzot szeretne ami alapján mindent beköthetne.
Hát az nagy szívás lenne, egy olyan rajz. Lepedőre se férne el. De hát ez a lényege ezeknek a rajzoknak, hogy szét vannak szedve kategóriákra, nem? Azt a részt keresi ki belőle ami érdekli. De látom, már említetted. A te autódnak 108 oldalas, az én Opelemnek 75 oldalas kapcsolási rajza van.
A Suzuki Ignis nem az én autóm, másnak kellett beépítenem a riasztót, központi zárat, elektromos ablakot és az ablakfelhúzó modult. A csatlakozók bekötése, a kábelköteg elhelyezkedése és a kábelek színe nélkül bele sem kezdtem volna. Nekem Audim van, de 13 év után is kell a rajz ( 45 év gyakorlattal is ). De ezt már két napja magyarázom neki hiába.
Sima 1.9 TDi 66 kw 2001 ALH motorkódal. A könyvjében a rellékről szót sem ejt sajnos, kibontottam az egész ajtókábel csoportot és nem láttam rajta törést szakadást össze is csengettem párat belőle az ajtóig a nagy stekkerig biztos elmegy a feszület, mert meg mértem és mozgattam közbe a kábelt is.
A relés panel egy részéről küldtem képet, azt megnézted?
Ha ezt olvastad akkor amit "attika" felrakott pdf-t abban jól látni a zárban (M46, M48) lévő mikrókapcsolót a 8. kimeneten kapcsolja az E66-I és E66-II kilépő fényt. Gondolom a mikrókapcsoló csak hibás lehet ha rosszul működik a világítás és a központi zár.
Így azért már csak egyszerűbb lessz orvosolni a problémát, kicserélem a mikrokapcsolót is biztosra megyek. A baj ott is van hogy olykor nem megy ki oda a feszület, de majd eztis átnézem. Minden esetre köszönöm a segítséget, jövőhéten ujra megpróbálkozom vele
Idézet: „A baj ott is van hogy olykor nem megy ki oda a feszület” Ha ez így van akkor csak meg van törve a kábel valahol amit még az elején írtam.
Ezt az
Idézet: ezt hogy érted? Hová nem megy ki? A kapcsolóhoz sem jut el? A motorvezérlő modulból kap vezérlést mindegyik ajtó kontroll modulja .... Talán valami csatlakozó vezeték kontakt hibája volna? „olykor nem megy ki oda a feszület”
Én ITT ezzel kezdtem,és azt válaszolta,hogy minden rendben van és nincs kábel szakadás sehol.
Ellenben az ezt következő hozzászólásában meg azt írja,hogy nem megy ki a kapcsolóhoz áram. Na akkor igazodjon ki rajta az ember.
Én már EZT egyszer megettem (az ajtót többször is) . Én nem tudtam a mikrókapcsolót cserélni, mert a zár motorja adta meg magát DE a kapcsoló is a végét járta.
Szevasztok.
Adott egy Audi A4 B5 1995-ös 1.6-os autó. Olyan probléma van vele, hogy a műszerfal háttérvilágítás nagyon halovány. Méregettünk feszültségeket és ha rajta van a világítás akkor csak 3v-ot mérünk és alig világít. Ekkor lehúzza a többi műszer világítását is. Ha lehúzzuk a komplett panelt akkor a többi belső kijelző tökéletesen világít. Zárlatra gyanakszom a pozitív körben, de semmi hibás alkatrész nem találtam. A képen a jelölt alkatrész lábain zárlatot mérek. Leforrasztottam és úgy is zárlat van, de az az alkatrész jó. Legalábbis mérésem szerint. esetleg ha kapcsolási rajzzal tudnátok szolgálni az is jó lenne. VDO 8D0 919 033C. Előre is köszönöm a segítséget.
Sziasztok,
Az egyik rokon azzal hívott fel, hogy az Ignis-e rendetlenkedik (2003 as- 1.3 B), mégpedig a műszercsoport hol mutat mindent, hol meg semmit. Olyan mintha a tápfeszültség eltűnne róla (+ vagy test). Mivel hétvégén mindenképp jönnének arra gondolt nézzem már meg. (Se rajzom hozzá, se tapasztalatom ezzel a típussal.) Kérdésem: tényleg az lehet aminek látszik, esetleg valami típus/tipikus hiba? Hogy lehet hozzáférni a műszerekhez? (A segítséget azért kérem, mert hátha megúsznám gyorsan, nem kellene félnapot a kocsinál guggolni, mégiscsak szülinapra jönnek....) Köszi
Ott bal fölül a csillanás mellett micsoda? Innen fólia hibának tűnik. A tranzisztort mérted már?
István |
Bejelentkezés
Hirdetés |