Fórum témák
» Több friss téma |
Tehát, akkor ott vagyunk, hogy a kérdező nincs már közöttünk.
Meg nem is tudjuk, hogy mekkora 3x42 V-os motorja van. Azt meg csak én kérdezem, hogy megfelelően szűrve, miért nem lehet transzformátort tenni (ha motort igen) a frekvenciaváltó kimenetére, ha 50 Hz-es fix a kimenet?
Vannak szűrők (EMI filter), amelyek valamennyire kisímítják a PWM jelet. Az áruk viszont szép magasan van. Ha jó a szűrés, trafó sem kell.
Nagyon csipkés lenne a kimenet még a szűrő után is, ha megnézed a jobb oldali ábrát.
Igen nagy lenne a pwm alapfreki összetevője a trafónak is, arról nem beszélve, hogy azért bármiféle motor sem ideális ide. Komolyabb cégek megválogatják, miféle vastestű motorokat raknak egy frekiváltóra. Keményen kellene hűteni mindkettőt pluszban. Meg kéne talán nézni egy kapcsüzemű végfok kimenetét, miféle szűrő van és kell, mert ezt felfoghatnánk egy basszus-erősítő kimenetnek is. A hozzászólás módosítva: Nov 15, 2016
Csak látnánk már a kérdező "rázó" motorját...
Sziasztok! Nem tàrgytalan a dolog, még nem született jó megoldàs. A motoron sajnos nincs adattàbla. Ìgy jutottam hozzà. A motor màrkàja: wacker teljesìtménye tekercselő emberke szerint 1kw felett.
Véleményem szerint:
A megoldás - vagy 3f trafó, vagy 3 db 400VA 230/42V-os trafó, deltába kötve és frekiváltó csinál 50Hz-es táplálást.A frekvenciaváltón a vivő frekvenziát a legalacsonyabbra venni. Kb. 2.5kHz szokott lenni legalacsonyabbnak. Mivel életvédelmi okból az ilyen motor mind törpefeszültségről megy, nem nagyon van más megoldás...
Ameddig nincs 3F, inkább kivárnék, addig meg egy régi hegesztőtrafóróval megoldanám kondis segédfázissal ( vagy vmi 6-700 wattos 42 voltossal ), talán elég teljesítménye lenne, max szakaszos üzemben.
Én 120V-os motort járattam így 1F frekiváltóról, nem volt gond.
Meg kellene nézni, hogy mekkora DC feszültség elegendő még a frekiváltónak kívülről. Ha azt bírja a motor, akkor okés.
Próbáltál már 2,5 kHz-en mezei trafót? Én nem, de lehet, hogy holnap összedobok egy mérést. Kíváncsi vagyok, mit szól hozzá egy lemezes vas.
Nem tudom, de a motorok lemezelése is hasonló minőségű...Kíváncsi vagyok, mit tapasztalsz.
De a PWM burkoló áram 50Hz színusz kéne...Gondolom én. A hozzászólás módosítva: Nov 18, 2016
Nemrég csináltam egy "kollégának" 2.5-3.5 kHz között menő flybacket, 230-ról.. 2.5 cm^2, 0.35-ös lemezekkel... jobban melegszik, az biztos, dehát vmit vmiért..
A motornál ugyanez lenne, kell az erősebb kényszerhűtés és többet fogyasztana.
Majd holnap jól megmondom. Nem feltétlen kell modulálni a PWM-et, különböző kitöltésnél lehet mérni, mi megy át. ferci írta, hogy jobban melegszik, mondjuk jogos az extra hőtermelődés.
Eleve több a hőtermelődés a négyszög áramhasználattól.
Egy hagyományos villanymotor külön kényszerhűtés nélkül alacsony fordulaton üresjárásban is megsül néhányszor 10 perc alatt.
Ezek az eredmények jöttek ki. A NYAK... kezdetű képek egy kis NYÁK-ba ültethető trafótól vannak. A Toroid egy kis, 20 VA-es toroid trafó jele, a 230_110 pedig egy 150 VA-es, 230/110 V-os trafó kimeneti jele.
Tehát akkor nyugodtan mehet 3F trafó frekvenciaváltóról, ha az is 50 Hz?
A frekvenciaváltó kimenete nem 50 Hz-es, hanem a beállított vivőfrekvenciás (kHz nagyságrendű). Mindenki döntse el maga, hogy ekkora frekveciát ráköt-e egy normál trafóra. Egy biztos, túl kell méretezni a trafót, különben nagyon fog melegedni. Én legalább 150 %-os teljesítményűt használnék.
"De egyenlőre csak egy fázis áll rendelkezésemre."
A legegyszerűbb (nem feltétlenül energia vagy költséghatékony) az lenne,ha egy háromfázisú motort járatnál egy fázisról.Viszont a kapcsairól (mivel megvan a háromfázisú forgó mező) levehetnéd a három fázist.Ezt már rákötheted egy háromfázisú trafóra és azt átalakíthatod a kívánt feszültségre.
Ezt azért nem kellett volna javasolnod.
Miért, csak fel(meg)találta a Ferraris-Arno féle asszinkron fázisváltót.. Míg nem voltak elektronikus megoldások, ilyen forgógépes megoldások léteztek.
230/ 42v- os trafóval + üzemi kondval működhet a dolog? Sajnos a villanymotorokhoz csak sejtésem van. Nem tudom hogy létezik ilyen kondi eggyàltalàn. Az tiszta sor hogy teljesìtménycsökkenés nélkül nem megvalósìtható a dolog. Ez egyenlőre nem is probléma. Ha egy "mezei" 3 fàzisú villanymotor deltàba kötve egy fàzisról indìtható itt ez nem lehetséges? Kindulàsnak a 230v-ot letranszformàlva 42v- ra + egy kondi. Persze kérdéses a tekercsek elhelyezkedése nem tudom hogy az ìgy létrejövő màgneses mező megtekerné e a motort. Frekvenciavàltós megoldàs tetszik egyedül az àràval van probléma. Probàlom puritàn oldalàról megközelìteni a dolgot.
Meddíg tart kipróbálni? Még csak nem is veszélyes mutatvány.
Működhet, természetesen, csupán csökkent teljesítményed lesz.
Mivel a motorod eleve 3F, azért a segédfázist úgy állítsd be a kondival, hogy ne legyen nagyobb tekercsáram, mint a főfázison. Nekem is van egy jóval kisebb 3x42-es és nyugiban megy, csak gyengébb nyilván. Célszerű a kondin feszt mérni közben, nehogy vmi káros rezonancia lépjen fel és átüssön. |
Bejelentkezés
Hirdetés |