Fórum témák
» Több friss téma |
Azért kérdezem, mert szándékomban áll nélkülözni a vascsövet, tehát savállót vagy rézcsövet szeretnék beépíteni, hogy ne rozsdásodjon - vasazza a vizet (amúgy is magas a vastartalma)
Ha végigolvasod a témát, van benne pár tapasztalat. 23 oldalt át lehet pörgetni gyorsan.
Üdv újra,
Megépítettem a kitet, de honnan lehet tudni, hogy jól nűködik? Kötöttem egy piezót a kimenetre, az vinnyog már egy órája kb. mint egy riasztó. Ha vízkő lennék ettől a hangtól én is szétesnék Nem kellene néha változni valaminek?
A legbiztosabb módja az ellenörzésnek, egy oszcilloszkóp.
Ja, kéne már egy...
Kicsit elakadtam, mert egy 9V-os elemről a fentieket csinálja, de egy 9V-os kapcsitápra kötve csak kattog... Mi lehet a baj?
Közben tettem egy puffert a tápra, most jó, csak valamiért lassítva nyomja a szirénázást.
Elemről kb. 1s volt egy ciklus, most meg kicsivel több mint 1 perc. Akkor most melyik a jó?
A falban a villanydrótok mellett nem simán elférne?
A panelekben is csövek vannak a falakban, csak fel kellene deríteni, melyik merre halad ...
Na és ha "vasazza"?
Régen viszont "ólmozta", ám újabban meg "rezezi". (A műanyagozásról viszont nem hallottam.) A hazai vízeknél a vízkő inkább a legnagyobbik baj, és nem az a kis "vasazottság". Sima vascsőből egyébként tilos vízet szerelni! Csak a bevonatolt, azaz - horganyzott vascső jó. Ami meg persze "horganyozza" a vizet ......... ÁÁáá - egyik jobb, mint a másik!
Akkor még biztosan nem láttál szétrohadt horganyzott vascsövet..., és baj a vas - attól sárgul frankón minden! A fehéringről már nem is beszélek, nem kellene a csoda fehérítő, ha nem volna olyan magas a víz vastartalma. Szóval a mai vasból készült vízcsövek anyaga és falvastagsága sem a régi, a horganyzás is elég halvány- egyszóval nem bírják olyan sokáig, mint régen(megeszi a víz). Azután megemlíteném, hogy milyen macera azt szerelni, a maiak meg pikk-pakk és tiszta a cső belseje- hiába vastalanít jó pénzé a közmű, ha a te házi vízműved meg a csövekből pótolja azt.
Egy kérdésem a témához:
Ez a vízkő mentesítő elektronika +9,5V-tal is elmegy, avagy mindenképpen kell neki a +12V? És ha valóban +12V-ot kap, azt mekkora áramerősség mellett? Már csak a trafó mérete (teljesítménye) okán kérdezném. Mivel én egy panelba forrasztható 12V/kb. 2-300 mA-esben gondolkodom. Nem ismerem az áramkőr max. áram-igényét. Arról itt soha senki sem írt. Jó, jó, persze lehet magát az áramfelvételt csökkenteni, pl. hogy kihagyom a LED-eket (úgy se nézi senki, hogy villog-e vagy nem ....) Én például a pincei feljövő műanyagcsőre gondoltam, és én ott úgy sem nézném folyton a bedobozolt LED-eket ... A hozzászólás módosítva: Feb 21, 2016
200 mA böven elég, kissebb feszültség, kissebb hatásosság.
Ez nagyon igaz!
Bár maga a vas - mint nyomelem - az mindenképpen kell az emberi szervezetnek, a vérszegények például már egyenesen vasbort isznak! Mindenesetre az elég gyatra kínai horganyzott vascső a legolcsóbb a piacon. Viszont egy valamit is magára adó vízszerelő már régóta nem használ vascsöveket - se horganyzottat, se savállót! Ott van helyette a jól cínezhető (forrasztható) rézcső (- bár azt ivóvízre állítólag Németországban már betiltották), és ott van a padlófűtésekből át-adoptált hét-rétegű műanyag cső. Egyik anyag jobb mint a másik. És vele dolgozni is király. A vízkő aztán a legelején belső patinát hoz benne létre (pl. a rézcsövekben), utána meg már - hajrá magyarok!!!! A legutóbbi pincei vízszerelésem. A fele rézből, fele műanyagból! És jól működik ....
Az egyik trafóm váltóban 9,5V-ot ad le.
Az egyenirányítva s "felkondizva" - úgy nagyjából tolja is a feszültséget (kb. +16,6V-ot) ... És mi van akkor, ha tényleg +16V-ot adok? Az már túl sok lenne az IC-knek? A hozzászólás módosítva: Feb 21, 2016
És akkor mi van - én biza egyre több helyen látok olyan megoldást, hogy nem az a bazi nagy trafó van az elektronikájában, hanem egy kisméretű ám nagyfrekvenciás tápegység
- mint például az újabb kiadású videómagnókban vagy DVD lejátszókban. Azzal is simán elmenne a dolog? Vagy mindenképpen az a "nagy vasas" és 50 Hz-es trafó szükséges? A laptopok már szinte mind a kis méretekkel tolják. Ennél a vízkő-elektronikánál véletlenül nem lehetne a trafó ilyen "újfajta"? Például egy ilyen - (a képen látható DVD táp) nem vinné el?
Meg kell nézni a használt IC adatlapját, hogy elbírja-e. A kis trafók nem jók 50 Hz-re, azok nagyfrekvenciás kapcsolóüzemű tápegységbe valók. Nem lehet csak úgy rákötni az 50 Hz-et.
A DVD-táp persze jó hozzá (ha egyéb paramétereiben megfelel). Csak a kis trafó önmagában alkalmatlan, ahogy írták is.
Ha nekem kell - mondjuk 12 volt s kb. 300 mA, amit tudna is ez a kis táp - (legfeljebb majd nem 50 Hz-en tolja, hanem 400-on) - akkor mi van?
A vízkő lerázó szerkezet az képes lenne működni - vagy sem? A 12 voltot és 300 mA-t mindenképpen megkapja .... Más baja meg mi lehet? Én például jelenleg egy szalagos fehér LED-sort hajtok - világítás gyanánt az áramgenerátoros LED-táp helyett - egy sima laptop tápegységről, azaz 12 voltról .... és már kb. egy éve MEGY VELE!
Eléggé zavarosan foglamazol. Honnan jön az 50 vagy 400 Hz? A kis trafó önmagában nem jó 50 Hz-re, 400 ra sem. Ha ez egy tápegység része, akkor a körülötte lévő alkatrészekkel úgy van beállítva a frekvencia, hogy az jól tudjon működni. Ez bőven a kHz-es tartományban van.
Nincs ebben a topikban semmilyen vízkőlerázó szerkezet, vízkőmentesítő van. Ez elvileg megváltoztatja a vízkő alakját, így nehezebben tud letapadni. Ennyi az egész lényege. A masina 12 V-ról annyit vesz fel, amennyit akar és/vagy tud. Nincs olyan, hogy mindenképpen megkapja a 12 V-ot és a 300 mA-t. A LED szalagot ne keverd a nagy LED-ekkel. Előbbit feszültséggenerátorral, utóbbit áramgenerátorral illik hajtani, tehát jól csináltad, azért megy vele. A laptop tápegység pedig nem feltétlen jelent 12 V-ot, nem mindegyik annyiról megy.
Az első mondat megvan? Mindegy, hogy kapcs.táp, vagy hagyományos.
Megvan!
De azért csak megkérdeztem, hogy tényleg biztosan? Mert jártam én már úgy, hogy kapcsolóüzeműre tettem rá valami TDA IC-s erősítőt, aztán csupán nyekkent nekem egyet .... és kész. Pedig ott áramerősség is volt, nem csak a fesz.
Mindegy milyen a tápegység. Ha van egy doboz, amiből kijön pl. 12 V és az 1 A-rel terhelhető, akkor kb. bármit rá lehet kötni, függetlenül attól, hogy mi van a dobozban. A TDA-s erősítőnél nyílván volt valami probléma, amit nem vettél figyelembe/nem vettél észre.
Köszi!
A többiek meg már kezdtek egészen hülyének nézni ... Pedig szerintem egyszerű volt a kérdés. Azaz - ha van egy 2x20 W-os IC-s végfokom, meg persze az elé kötött sztereo hangszín-variátor áramköröm, akkor simán tolhatom egy "ilyen" kicsiny súlyú doboz-táppal. És ne foglalkozzak vele, mi van a dobozban. Csak legyen képes kiadni az igényeket - Mondjuk 16 V, 3 A. S a másik példánál maradva - a vízkőmentesítőhöz a +12 V-ot, és nagyjából 300 mA-t.
Ne becsüld le a tápegység méretét. A kapcsolóüzeműeknek éppen ez a lényege, kissebb méretben és súlyban tudnak többet, mint a transzformátorok. A vízkőmentesítőhöz elég a 12V/300mA.
Az erősítős kérdésben nem lehet egyértelmű választ adni, mert több típusú erősítő létezik. Van, amelyiket elbírja és van, amelyiket nem (hatásfok, terhelő impedancia stb.).
Erre szoktam én azt mondani - próba, cseresznye.
Van egy hordozható elektromos tápegységem, 220V-ból csinál 12V-ot. És az van ráírva még - 5A. (valamikor az Auchanben vettem - hűtőláda-táp okán). Nos, a gumimatrac felfújó pumpámat s az elektromos hűtőládát simán elviszi, ám az autó elektromos kompresszorát nem igazán. Arra viszont csináltam egy 200W-os régi AT számítógépes tápból tápegységet. Az legalább 15 amperral de tolja. És még bírja is. Így aztán jól jártam, hogy nem dobtam ki, hanem eszköz lett (csak új dobozba tettem), azt a "gyengébbiket" meg el-elhasználgatom másra. Hogy 5 amper miért nem jön ki belőle nem tudom (ha egyszer ráírták), ám mit lehetne tennem, hogy valóban kijöjjön, azt sajna nem tudom. Már nem is izgat különösebben, mert ott a másik ... Egy időben mindenáron meg akartam csinálni, de sohasem tudtam, mit kellett volna benne kicserélni? Magát az inverter-trafót egy nagyobbra, vagy a teljesítménytranzisztorokat ....? Nem vagyok szakhapsi ezekben a kapcsoló-üzeműekben ... A hozzászólás módosítva: Feb 25, 2016
Szia!
A gond az lehet, hogy nem szereti az induktív terhelést, meg azért is, mert letilt, mivel az indulási áram nagy.
A felesleges, és gyakorlatilag OFF hozzászólás eltávolítva. Kérem, hogy maradjunk a témánál!
Hááát - az elem nem sokáig bírná. Meg tán a zsebed sem - havonta a drága elemeket.
Nem lenne egyszerűbb a 9 (12) voltot odavezetni - tápegységgel? Annyi ilyen huzalos tápot kidobálnak emberek - mobiltelóhoz valót, ADSL vagy ISDN adapterhez valőt, stb. Csak bele kell egyszer bátran túrni az elektromos (veszélyes) hulladékgyűjtőbe - valamelyik nagyáruház előterében (Tesco, Interspar, OBI, Ikea) A hozzászólás módosítva: Ápr 24, 2016
Ha a 220-at direktben nem mered odavinni (bár nem tudom, mi lenne vele a probléma), akkor talán vegyél valami olcsó tápot (vagy guberálj össze egyet a nagyobb áruházak elektromos hulladékgyűjtőjében) és vidd oda a leredukált 9-12 V-ot.
Az nem veszélyes senkire és ha simán megy vele a cucc - akkor NYERTÉL !
Sziasztok! Most jutottam el oda, hogy valamit tennem kell vízkő ellen, még hogy a csapon van az nem gond, de a jó öreg FÉG V4 nagyon utálja . Mivel amúgy is gyakran használok PICeket, arra gondoltam PICes megoldást építek meg. Arra nem emlékszek (így 24 oldal után), hogy kinek a kapcsolása, de szög egyszerű egy PIC16F684 (nálam F690 lesz mert az van épp kéznél), két BC546BP meg pár ellenállás.
Ami kérdésem lenne: - a BC546BP helyett mehet BC182B (az van kéznél, esetleg 184)? - érdemes variálni a frekit, vagy egyszerűen 10 kHz/50% és kész? Köszi! |
Bejelentkezés
Hirdetés |