Fórum témák
» Több friss téma |
És mit jelent a FAST test és NOR test üzemmód ? Nézegettem a Youtube videókat, de ott csak nyomkodják összevissza a gombokat és nem igazán tudni - látni - hogy mi is történik valójában.
Szia! Lassan 2 éve vettem az elsőt, és vettem szeptemberben ismét egyet, mert kevés a 4 töltési lehetőség.
Nekem nagyon bejött, szerencsére a "gumó" nélküli cellák is érintkeznek benne, vagyis nem kell pöttyöt tenni az akku + felére, hogy tölteni lehessen. Persze ez hátránya is, mert fordítva is bele lehet tenni fizikailag. Ha a cella 2,5V (kb..) alatt van, akkor nem foglalkozik vele, nem kezdi tölteni. Ha 1,5V alatt, akkor azt hiszi, NiCd, vagy NiMh cella, és tölteni kezdi, de le is áll pár másodperc alatt, mert értelem szerűen nem az és felmegy a feszültsége. Az USB csatlakozó a fenekén, mint PowerBank biztos hasznos, de nem használtam soha. A gyári tápja egy vicc, ha aliexpressen nézed, lehet kapni táp nélkül is, inkább azt vedd, és egy rendes dugasztáppal használd. Én meg vagyok vele elégedve, vagy 5-600 cellát biztos átkergettem rajta kapacitás mérés okán. Szerintem jó kis töltő. Szétszedve nem az a kínai vacak, mint általában. Igényes a bele. Persze, itt megírták, hogy a töltő a rossz, nem az a néhány cella, ami melegedett, ezt is mérleged Szia!
Szia!
Én a normál módot használom, akkor a cellát feltölti teljesen. Majd meríteni kezdi, méri a kapacitást, ha lemerült, akkor ismét feltölti (az utolsó töltés közben az END felirat villog..) A fast esetében csak egy ciklust csinál végig.
Azért még mielőtt hanyattvágnád magad a töltődtől, csak halkan kérdezném meg, a max kisütőárama mennyi ennek a készüléknek? Mert ha a 2Ah -s cellákat is csak 500mAh -val teszteled, és nem 1 C -vel, máris fals eredményt kapsz...
És ha valóban ez a helyzet, máris kezdheted előről tesztelni azt a 600 cellát... A hozzászólás módosítva: Ápr 19, 2017
Ok, akkor milyen töltő(kisütő) készüléket kell venni ?
Olyat amivel legalább 1C értékü kisütést lehet végezni. Ha pontos eredményt akarsz, akkor mindenképp olyat, ami konstans áramú kisütést tud végezni. Ha néhány cellát kell mérni, elég egy led vagy lcd kijelzős készülék. Ha kell grafikon is, akkor pc kapcsolattal is rendelkezzen, és legyen hozzá szoftver. Ebay, alieypress stb oldalakon keresve több félét is találni...
Keresőkifejezések: Liion discharger, battery tester, electronic DC load...
Az arányok maradnak, tehát a gyenge cella kevesebbet fog teljesíteni, mint egy erős.
Ok, majd akkor keresgélek. Bár inkább csak összehasonlítás a cél és nem az abszolút érték a lényeges.
Az a belső ellenállás, amit - a LiitoKala - mutat, az összefüggésben van az akku állapotával ?
Pardon, én eddig azt hittem, hogy egy mérésnek (legyen az bármilyen), épp az a célja, hogy megkapjunk egy lehetőleg minnél pontosabb értéket. Nem pedig az, hogy kapjunk egy ismeretlen eredetű aránypárt. De lehet, csak én vagyok ilyen elvetemült...
Mindenki úgy mér, ahogy akar, vagy ahogy tud. Csak arra szerettem volna felhívni a figyelmet, hogy nem feltétlenül kell újramérni minden cellát, hiszen a mostani eredmény is használható. A gyenge cellák kiesnek, csak a legerősebbek maradnak. Ha mértél már egy cellát többször, akkor te is észrevetted, hogy bizony van szórás a kapott eredményben, nem mindig 1754mAh-t kapsz. A merítő készüléked sem tud 1-5%-nál pontosabb értéket adni. Az se mindegy, hogy 20 vagy 22fokC-n merítesz, mennyire van felmelegedve a tesztelő készüléked, a sönt hőfokfüggése sem hanyagolható el. Ha észrevesszük ezeket a bizonytalansági tényezőket, akkor rájövünk, hogy 2300mAh vagy 2320mAh köött a különbség semmi.
A te készüléked is csak arányszámokat ad meg, amiknek a valós kapacitáshoz van köze, de egy kis hiba mégis valamerre eltolja. Ha szerencséd van, minden mérésnél megmarad a hiba iránya és nagysága. A hozzászólás módosítva: Ápr 19, 2017
Érdekes kérdés, korrekt válasz nincs. Egy kapacitáscsökkent akksi belső ellenállása lehet a gyári értékű is, viszont gyorsabban/más módon ejti a feszültséget, mint egy normális. Sokféleképpen lehet belső ellenállást számolni, amik nem is ugyanazt az eredményt adják. Ha érdekel a téma, érdemes néhány app note-t elolvasni.
Ha bármelyik akksin megnézed a feliratot, ennyi van rajta: 1.5Ah, 3Ah, 5Ah. Nem 1680mAh, vagy hasonló pontosságú érték. Egyébként vicces, mert van aki eladja 2Ah-s ként az akksipakkot (névleges érték), más pedig ráírja, hogy 1.5Ah (átlagos (pl. csavarbehajtó akksija) terhelés mellett kivehető kapacitás), és könnyen lehet, hogy ugyanarról a celláról (márka, típus) van szó.
Értem, köszi ! Annyira nem lényeges, csak arra gondoltam, hogy a tároló kapacitás csökkenésével arányosan növekszik. De annyira nem fontos, csak egyszer valahol olvastam hogy pl. elvileg ESR mérővel is meg lehet mérni.
Tulajdonképpen egy második töltőnek lenne, mert van egy régi B6-osom(5-6 éves), csak az nem tudom hogy mennyire korrekt módon tölti a Li-ion akkukat.
Én nem is a néhány mAh -s eltérésekről beszélek. Az viszont biztos, hogy pl ugyanaz a cella 0.25 C -vel és 1C -vel terhelve egyáltalán nem ugyanúgy tartja a feszültségét a terhelés egész időtartama alatt. Előbbinél valószínűleg észre sem veszed, hogy gyengélkedik a cella, mert kb egész kisütési idő alatt megvan a névleges feszültség. Míg a második esetben a tesz kb első 10 percében van meg a névleges feszültség, aztán annyira lecsökken, hogy azt a cellát már nem érdemes betenni energiaigényes projektbe. Most nem otthon vagyok, de majd töltök fel grafikont miről beszélek, úgy jobban érthető mit makogok...
Értem mire gondolsz. Ha ennyire kirívó a különbség 0.5A-es és 2A-es kisütés között, akkor újra kell mérni valóban minden cellát. Én fixen 1A-rel merítek, ezért nem találkozhattam hasonló problémával.
A grafikont szívesen megnézem. Annyit viszont én is észrevettem, hogy a jó cellák, 2.2Ah kapacitással 1A merítés kezdete után is 4.16V kapocsfeszültséget szolgáltattak, míg az 1.7Ah-sak 4.05-ig is ejtették. Belső ellenállás növekedés? Fene tudja. A viszont tuti, hogy a melegebb helyen tárolt cellák sokkal hamarabb tönkremennek, mint a szobahőmérsékleten levő azonosak. Pl. Huawei p6-om hátulja mindig forró volt használat közben. Youtube-nál nyáron 45fokC-t mértem a hátuján 15perc után. El tudom képzelni az amúgy is kevés üzemidőt produkáló telefont egy év múlva (nem cserélhető akksival...). A hozzászólás módosítva: Ápr 19, 2017
No megoldottam a töltő kérdést...Opus BT - C3100-t választottam. Hogy miért tudja ennyiért adni, az legyen az ő dolga. Aztán vagy az van, hogy bolondnak bolond a szerencséje...vagy visszakérem a pénzemet... Viszont tudásban jobb mint a LiitoKala.
Kerítettem néhány érdekes grafikont. Általában kb 1C -s terheléssel készültek.
Az megfigyelhető, hogy nagyobb belső ellenállású cellák, rendre érdekesebb görbét produkálnak... A hozzászólás módosítva: Ápr 20, 2017
Aztán itt van néhány olyan teszt, ami különböző C -s terheléssel készültek. A teszt közt nem volt szünet. De látszik, hogy a kevesebb C értékü merítésnél rendre nagyobb a feszültség még akkor is, ha már előtte kihúztam belőle majdnem mindent. Ezek alapján belátható, ha rögtön a negyed C -s kisütést indítom el, más grafikont kapok, nagyobb lesz a cellafeszültség, ami nem biztos, hogy jól tükrözi vissza a cella álapotát. Azt hinné az ember, hogy jó, de valójában mégsem olyan rózsás a helyzet...
(Az áram grafikon rendre 1000mA, 800mA, 600mA, 400mA, 200mA kisütés közben.) A tömörített fájlban benne vannak az eredeti képek... A hozzászólás módosítva: Ápr 20, 2017
Érdekes mérési eredményeid születtek. Van közte használhatatlan is. Mondjuk én az ilyen 1000mAh-s akksikat olyan helyre rakom, ahol max. 100mA a terhelés. viszont a mWh alapján szépen össze lehet válogatni a cellákat.
Épp ezért vettem én is olyan töltőt, ami grafikont is tud rajzolni.
Így megfelelő alapom van meghatározni melyík cella mire használható még...
Ki is rajzolja a grafikont, vagy csak a nyers adatokat kapod meg, és Excelbe neked kell beírogatnod? Teljesen igazad van, ha korrekt eredményt akarsz, ahhoz rendes technika kell. Nekem elég volt +-1-3% is, így terveztem sajátot.
Ez nem excellből van, maga a program felülete ilyen, rajzolja a grafikont rögtön realtime -ban.
Az utolsó három képen némileg látszik is a program felülete... A hozzászólás módosítva: Ápr 20, 2017
Sziasztok!
Van 2 db tab akkum, amik sajnos már nem mutatnak életjelet. (0V mérhető rajtuk) Életre lehet ezeket még kelteni, vagy mehetnek a hulladéklerakóba?
Első menetben próbáld meg tölteni. Az, hogy nem tudsz feszültséget mérni, még nem jelent semmit.
Szia!
A töltő típusát szeretném megkérdezni. Ezek a kisütési görbék is azzal a töltővel készültek? Köszönettel: Alex
Üdv!
A típusa EBC-A05. És mint korában írtam, a hozzá való szoftver készíti a grafikonokat is...
Üdv!
Hátha valaki tudja a megoldást Rendeltem egy ilyen Link li-ion PCB-t de sehogy sem működik. Valami szöveg van az aktiválásról de nem nagyon értem. Egy tippet vagy ötletet megköszönnék! Esetleg hogy milyen töltöfeszt használjak 9-12V Egy 18650 akkupár ral működő fűszegélyvágó behalt panelja helyére kerülne! Elöre is kösz A hozzászólás módosítva: Ápr 23, 2017
|
Bejelentkezés
Hirdetés |