Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Muzeális készülékek-alkatrészek restaurálása
Témaindító: Kutyuli, idő: Márc 29, 2008
Témakörök:
Újból segítséget kérnék. Honnét lehetne becsületes úton hozzájutni régi rádió hangszóró "selyméhez"?
Amennyibe a régit nem tudom kiegyengetni jó lenne valami egyéb elérhetőség, ha tud valaki ilyent! Köszönöm!
Turkálóban keress hasonlót.
Köszönöm!
Kaptam egy linket, ahol hangszer erősítő kellékek vannak... Vagyis megoldódik.
Van nekem 3db csöves cuccom, amit elég rozsdás állapotban szereztem be.
Van valakinek ötlete mit lehetne kezdeni velük? Illetve szeretne valaki ilyen készülékeket?
Szép kis restaurálási alap az már biztos. Szerintem ez nem kérdés hogy bárki elfogadná...
Kedves Hozzáértők!
Az Orion 230A készülék működő állapotban került hozzám, de nagyon erős búgással. A mellékelt kapcsolási rajzon pirossal jelöltem a kicserélt alkatrészeket - ezek után csak nagyon halk búgás maradt. Mi okozhat még hibát? Hogyan lehetne ezt a zajt is megszüntetni? A lejátszható videó talán jól megmutatja a hang természetét: https://youtu.be/kW77ew4-XVo (Először nullára állított hangerő, a fényképezőgép 2-3 centire - aztán a hangerő növelése és távolítás kb. 12 centire.) A hozzászólás módosítva: Jún 11, 2017
És, ha megfordítod a hálózati csatlakozót?
Ezeknek a készülékeknek egyik típus hibája, hogy az UBL 21 enyhén fűtés-dióda zárlatos. Ez a búgás a hangerő erősitésével növekszik, lehalkítva csökken. Vagy cserélni kell a csövet, vagy leégetni a zárlatot, ami nagy gyakorlatot kíván. Esetleg ki lehet iktatni az UBL diódáit, és 2 OA 1161-el helyettesíteni.
A hozzászólás módosítva: Jún 11, 2017
Akkor nem az. Talán hálózati szűretlenség, még egyszer végig kell nézni.
A 1,5kOhmos ellenállást a két pufferelkónál kicserélheted ugyanilyen értékű nagy teljesítményű huzalosra, ha nem ilyen van benne. Rajzjel szerint sima ellenállás van most benne. Jó esetben a huzalellenállás sokat segíthet.
Janó bácsinak: a búgás a hangerő növelésével erősödik, de nem durva (a műsor hangja jól elfedi).
Segitséget szeretnék kérni egy TR 5258/0009 frekimérö kapcsolási rajzáhóz. Most vettem használtan, 3 bekapcsolást birt ki--nincs kijelzó világitás-nem lehet a trafot mérni -kapcsoló-trafó jó-de valahogy másképen van ez összerakva, a kábelformát nem akarom szétbontani..zsuzsi8ev
Az UBL lesz az még is csak. Válaszd le a második KF-ről a diódára menő vezetéket, meg a kukac trimmert, és a KF vezetékre re rakjál a test felé egy diódát. Meg fog szünni a morgás. Ha az a hiba leírom a cső zárlatának leégetését is, bár az életveszélyes meló.
Köszönöm a tanácsot, megpróbálom. (A leégetést viszont inkább nem - kellőképpen elijesztettél tőle.)
A hozzászólás módosítva: Jún 12, 2017
Ha már úgy vesszük,életveszélyes egy autó vezetése is,ha nem figyelsz oda,ird le csak nyugodtan azt a leégetést
Attól függ, mekkora az a zárlat, és hogy mikor jön elő? Végül is ott, ahol a zárlat erősebb, mint a fűtőszál, az a cső már szemétre való.Olyan is előfordul, hogy csak melegen jön elő. Az olyat csak felfűtött állapotban lehet lekezelni is, a baj az, hogy másnapra visszajön. Előfordult, hogy a kb 6. beavatkozás után végleg megjavult, vagy lett helyette másik elektroncsövem, azt meg kidobtam, mert meguntam, hogy mindig kiújul a zárlata. Egy anódfeszültségre feltöltött elkót rásütni, azt olvastam, rács-katód zárlatnál talán nem mindegy a polaritás, de a fűtés-katód közt szerintem mindegy hogy sütöm rá, inkább a kiújulás miatt érdemesebb inkább cserélni. ( Elhiheted nekem, hogy sok ilyet csináltam annak idején, mert idén töltöm a 60.-at.) Ugyanez érvényes televízió képcsövekre, emlékeim szerint a 61lk típusú orosz fekete-fehér képcsövek voltak hajlamosak az elektródák közti zárlatra. A leégetés sikere ott is lutri, volt, amikor sikerült. Ha nem, akkor meg annak már úgy is mindegy, ha használhatatlan.
kristikoma, hány wattos huzalellenállás kellene oda?
A hibát rendszerint ott követik el, hogy katód-dióda között próbálják leégetni. AZ UBL-eket a jobb oldali, a dióda kivezetéshez közelebbi fűtés kivezetés, és a két dióda kivezetés között kell kiégetni. Én egy hál. trafó anód kivezetéseinek két szélével (kb 600V!) szoktam leégetni, látványos szikrázás a kísérő jelenség. Még egy UBL sem ment így tönkre, és általában nem jön vissza a zárlat. Sokat csináltam így annó, de lehet hogy csak szerencsém volt.
A hozzászólás módosítva: Jún 12, 2017
Ha jól rémlik, 10W-os jó lesz.
Ez olyasmi mint a képcső regenerálás,én egy külön trafót készitettem erre,leágazások 500,600,700,800,900 voltal,csak a bunkóknak életveszélyes,sokkal kevesebb mint az autóvezetés,persze kezdőknem nem ajánlott,én a régi delta fáradt képcsöveket regeneneráltam nem mindig sikerült sokszor visszatért az előző állapot,vagy kukába került a képcső
Idézet: Ezt megis hogy gondolod? „csak a bunkóknak életveszélyes”
Nem ártana meggondoltabban fogalmazni!
Probaltam elkepzelni, ahogy valaki ezzel a modszerrel dolgozik es kozben a 'bunkok' sorra halnak a kozelben..?!
Nem kell úgy megsértődni,egyáltalán nem céloztam senkire ebben a topic-ban,tisztelem az összes kollegát.
Nem kell mindíg mindenkit feleslegesen és értelmetlenül kritizálni, lenézni, csak azért, hogy szerepeljél nem kell marhaságokat írni, akkor nem fog senki megsértődni.
Oda se neki, ha úgy vesszük, én is egy kicsit OFF voltam, mert az én praxisomban már csak az ECL86 volt az, amiben folyton zárlat keletkezett. Attól épp nem árt tudni, hogy az UBL21-nél nem a pentóda volt a beteg, hanem a diódás rész.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |