Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Transzformátor készítés, méretezés
Ha kérdésed van, az alábbiak segítenek a hatékony választ megadni:
Mag típusa: M, EI, UU/LL esetleg I-kből összerakott, tekercselt, toroid. Lehetőség szerint képpel.
Méretek: magkeresztmetszet a*b (amit a tekercs körbeölel) ablakméret, lánc és toroidnál, belső-külső méretek.
Primer-szekunder feszültség(ek), teljesítmény igény.
Ha már tekercselő gépen van a cséve, balgaság lenne megfogadni az itteni tanácsokat. Lényegesen univerzálisabb lehet a trafó, ha mondjuk 10 - 11,5 - 13 - 14,5 V-os kivezetéseket is csinálsz.
Aztán majd később eldöntöd a tapasztalat alapján melyik jó a kompresszorhoz, illetve így töltőnek is tudod majd használni. Tartós 15 A-hez már komolyabb diódahíd kell, és ha az ilyesmi, akkor még hűteni is szükséges lesz valamennyire. Ha mondjuk tényleg 2*1,4 V esik rajta, és folyik a tervezett 15 A, akkor az 2,8*15 = 42 W hűt jelent, ami közel egy páka melegével azonos, tehát meleg lesz.
Az nem baj, ha csinálsz leágazást, sőt...
Az a 2x1.4V marhaság. Az egyenirányítót természetesen hűteni kell (bár nem szerepelt a kérdesedben). Az hogy kell-e puffer kondi, jó kérdés (én tennék, de ez nem számít) Az hogy üresjárati, vagy terhelt feszültségről beszélünk, az is.
Kész lett. A csévetesten volt hely, így elkészült: 2×12,8V és 4×1,6V leágazás.
Menetszám szerint: 23-3-3 menet és 23-3-3 menet. Ezek mind üresjárati feszültségek
Szerintem tokéletes.
Ha viszont két tekercsed van, akkor nem feltétlenül kell graetz, lehet esetleg hagyományos kétutas egyenirányítás is. Legalább nem fűt annyira...
Van hozzá alkatrész (bőven) ... majd kísérletezgetek.
Igaz, kevésbé fűtenek a diódák, helyettük pótolja a hiányzó hőt a kétszeres ellenállású szekunder.
Felesleges erről beszélni - mennyire fog melegedni, annyi ideig fogom használni, amíg pumpálom a kerekeket !!!
Ha csak ennyi a cél, akkor az autó saját akkumulátora is kézenfekvő választás lehetett volna.
Én vagy 15 éve vettem egy normális tartályos kompresszort, kimondottan egy akkori feladathoz kapcsolódó levegős tűzőgéphez. Ezt megelőzően sosem gondoltam levegőigényre, de mióta megvan állandóan pöfögtetem, ma már el se tudnám képzelni nélküle a műhelyt.
Ez így igaz, de ha nincs autó otthon, és a kerékpárt pumpálni akarod ... erre jön a következő válasz: vegyél kézi pumpát.
Ezek után várom a további ötleteket! Mondhatnám: pénz kérdése ... az a legkevesebb ... A hozzászólás módosítva: Júl 5, 2017
Engem sok éve szolgál a régi tönkrement Gorenje fagyasztóláda kompresszora, trafót sem kellett tekerni hozzá, csak egy tömlő kellett a végére. Nyilván ha áramszünet van, akkor ezzel sem lehet pumpálni.
Falun a szülőknél hűtőszekrény kompresszora működik ezen célból ...
Sziasztok! Milyen teljesítményt tudhat valaki meg tudná írni ?
vasmag méretei: ablak kersztmetszet: 40*25mm,hossza: kb. 138mm, 2x30VAC 2x34VAC Grunding v5000-be volt.
A szekunder dupla huzallal van tekercselve 2x1mm.
Ezzel nagyon sokat segítettél a kérdezőnek, úgymint at22
Hát ha valaki nem tud lemérni egy ellenállást, annak nem sokat.
Viszont ez egy elektronikai fórum, elvárhatók ilyen képességek. A hozzászólás módosítva: Júl 7, 2017
Mi a fenének szedtétek szét
Idézet: „Im Verstärker V 5000 kommt erstmals eine Endstufe mit 2 x 100 W Sinusausgangsleistung zum Einsatz, die auch in leicht abgewandelter Form bei dem auf der Funkausstellung 1979 vorgestellten Endverstärkers A5000 Anwendung findet. Bei Leistungen dieser Größenordnung muß natürlich besonders auf die Sicherheit bezüglich der Funktion und der Stabilität der Endstufe geachtet werden. Zusätzlich wurde noch zur Aufgabe gestellt, daß die Endstufe im gesamten Hörbereich, also von 20 Hz bis 20 kHz, einen Klirrfaktor von maximal 0,05% sowie keine meßbaren TIM-Verzerrungen*) aufweisen sollte. *) Anmerkung: TIM siehe Erklärung am Ende dieses Beitrages” Legyen mondjuk 300.
Hogy "ontopic" legyek: A vas keresztmetszetet (amit egy tekercs körülvesz)kellett volna mérned, nem az ablakot. Amúgy: ahogy Gafly írta.
A személyeskedést kérem mellőzzétek!
Köszönöm!
Nincs még nálam, így nem tudok mérni ezek az adatok a tulaj szerint lettek adva
A hozzászólás módosítva: Júl 7, 2017
Jó trafó, lehet belőle komoly erősítőt építeni.
Van benne anyag, bátran
Köszönöm Nekem 1 pár st151-es modulhoz kellene.
Szia! Nem volna egyszerűbb, ha beletekintenél a donor készülék kapcsolási rajzába?
Látható, hogy csatornánként független szekunder áll a rendelkezésedre. Az eredeti készülékben megengedett legalacsonyabb impedanciájú terheléssel Te is terhelheted.
A teljesítmény mind az ablakkeresztmetszettel (pontosabban a rézkeresztmetszettel), mind a vaskeresztmetszettel arányos, mivel az első a megengedhető árammal, második a feszültséggel arányos. Önmagában egyik sem határozza meg a teljesítményt, csak együtt. (És még egyéb, a termikus tulajdonságokat meghatározó paraméterekkel együtt.)
És ha megvan a vaskeresztmetszet, még mindig tudni kellene az indukciót, és ha megvan az ablakkeresztmetszet, akkor is tudni kellene a kitöltöttséget. Mindez a bizonytalanság kihagyható és kapásból a legfontosabb elektromos paraméter (a tekercsellenállás) egy kész trafó esetén közvetlenül mérhető.
Köszönöm Mester, ezt sem tudtam. Hiába 22 év tanulás 50 év gyakorlat, mindig tanul az ember.
A hozzászólás módosítva: Júl 8, 2017
Üdv!
Most először fordult elő velem, hogy tekercselés közben elfogyott a huzal! 1,32-es. Az a kérdésem, hogy ha megtoldom (forrasztással) akkor az mennyire lesz tartós? Nem fog elrepedni? Előre is köszi a választ!
Ki kell vezetni, mintha egy megcsapolás (leágazás) lenne !!!és folytatni tovább.
A hozzászólás módosítva: Júl 8, 2017
|
Bejelentkezés
Hirdetés |