Fórum témák
» Több friss téma |
Üdv.
Egybeépített akkumulátor bankot szeretnék tölteni napelemmel. Az akkumulátorok L alakú egységben vannak egybeépítve nem bonthatók. Az akkubank adatai: 155 Volt 1000 Amper. Ilyen töltésvezérlőt sehol nem találtam. Ha valaki esetleg tudna segíteni Mi lenne a megoldás. Köszönöm.
Én egy párhuzamos töltésszabályozót használok, már több éve, igaz csak 600 A-al.
RT 2008/7/388 oldal, és megfejeltem 7x10 db 22 ohm 10 W-os ellesállással. 600 W a napelem teljesítménye. Szia: Jani A hozzászólás módosítva: Jan 4, 2017
Köszönöm a választ.
csak nem tudom a RT 2008/7/388 oldalt, hogyan kell megkeresni. Egy rajzot szeretnék amit, valahogy le is kell gyártanom. Üdv.: Fabi
Ezekben a kapcsolásokban az az iszonyú számomra, hogy a "ingyenenergiát" drágán megszerezve szépen elfűtjük a hülyeség, bocsánat a cél(?) oltárán.
Igen, gyenge a hatásfok, és ha még elég tárolókapacitásunk sincs...
Egyetértek veled, de ha nem fűtöd el, akkor mi lesz vele? Én téli időszakban egy ágymelegítőt, nyáron aszalógépet, stb... működtetek vele.
A hozzászólás módosítva: Jan 7, 2017
Köszönöm a rajzot.
Remélem sikerül valamit összehozni a kollégákkal. Az akksi rendszer jelenleg is üzemel a saját hálózati töltőjéről. 30-40 perc alatt töltődik fel és kb 4-5 órát üzemel. Jó lenne napelemekkel tölteni. Csak ez a 155 voltos pakk nem igazán illik bele.
Az ellenállásaid helyett (amivel a felesleges teljesítményt elfűtöd) lehetne egy forróvíz tárolót (boyler)-t fűteni, amelyből a hálózati feszültségen lévő kapná a hideg (így már nem is annyira hideg) vizet.Indirekt tároló a neve, sokféleképpen nyert energia (kazánfűtés,napkollektor,szélgenerátor,napelem) tárolható vízmelegítéssel.
Végső soron kevesebb lesz a villanyszámlád, csak hát a befektetés-megtérülés, de ez a hobby...
Sziasztok!
Kérdésem a következő lenne: A tervem: Horgászatnál tölteni a csere munka akkut míg a másikat hasítom a vizet. ˘ Kb 4-6 A. Vezérlővel tervezem a töltést. Tudom nem jó ha gyorsan töltöm, de a terepen muszáj lesz. Jó lenne ha a töltési idő beleférne egy napsütéses napba. 12h. Amire én gondolok ez tudni fogja? (Otthon kímélve, mikroprocesszoros töltővel töltöm őket, kb 48 óra a csepptöltés funkcióval.) Szeretnék venni egy napelem panelt, amiket már nézegettem 150-160W, már egy akksi töltéshez elég. Vagyis remélem, hogy elég. (100 Ah munka akku.) Amit kinéztem az 24V-ra írja az eladó. http://www.jofogas.hu/pest/Photowatt_PW_1650_24V_175W_os_napelemek_...05.htm Na itt a gond nálam. Mert nem tudom, hogy a töltésvezérlő az átalakítja e, hogy csak 12V (14.4V) -al tölti majd az akkut? Erre a célra ez a panel gondolom megfelel? Milyen töltésvezérlőt vegyek? Köszönöm a segítséget. Üdv. L.
Nem ismerem igazán a gyári töltőket, így csak azért írok, mert a hirdetésben a 3. képet megnézve, látszik a napelem adattáblája. Túl nagy töltést ne várj ettől a táblától bár teljesítményben jónak tűnik. Az adattáblán látható lényeges adatok:
munkaponti feszültség: 34 V munkaponti áram: 3 vagy 5 amper ( rosszul látszik, bár inkább ez utóbbi a hihetőbb ) Ez a maximum. Ha már nem hétágra süt a nap, akkor ettől mindenképpen csak kevesebb lesz a kiszedhető teljesítmény. A töltésvezérlő kiválasztásánál azt is érdemes figyelembe venni, hogy terhelés mentes állapotban a tábla kapcsain 43V körüli feszültség lesz. Ezt is el kell viselnie a töltésvezérlőnek.
Akinek a fölösleges napenergia elhelyezése gond, küldje át a tanyámra legyenszíves!
Komolyra fordítva, vétek lenne a nehezen megtermelt energiát csak úgy elfűteni. A HMV előállítás jó ötlet, de én inkább azt csinálom, hogy ha jó napsütés van és töltődik az akku, külön kis komparátor figyeli az akkufeszültséget, és indítja a szivattyút, ha a hidrofór megtelt, jöhetnek további fogyasztók. Tehát egy sorrendi, egyidejűség kizárásos vezérlés van. A szigetüzemben akkor kell "dolgozni" amikor süt a NAP!
Helló! A fogyasztóid simán csak akkuról működnek? Nincs átalakító közben?
Sziasztok! Adott egy napelemes töltésszabályozó rendszer, 24V 200Ah ólomakkumulátorral, és kb 500W-nyi napelemmel. A töltésszabályzó egy sima hiszterézises söntszabályozó, azaz egy adott feszültség felett söntöli a napelemet, egy adott küszöbfeszültség alatt pedig megszünteti a söntölést. Mind az alsó, mind a felső küszöb külön állítható egy helitrimmerrel. A jelenlegi beállítás szerint 28V-felett söntöl, és ha 26V-ig visszaesik a feszültség akkor megszűnik a söntölés. A rendszerben van kb. 50000µF-nyi puffer kondi is, így (ha van napsütés) akár akku nélkül is tud üzemelni a rendszer (csak akkor nyilván sokkal gyorsabban kapcsolgat).
Az lenne a kérdésem, a tapasztalattal rendelkkezőkhöz, hogy mi lenne az optimális beállítás, azaz mekkora legyen a felső, és mekkora az alsó feszültségküszöb? A hozzászólás módosítva: Máj 20, 2017
Szia! Nem kell változtatni rajta mert a közép érték 27V lesz. Az enyém pont így működik évek óta. Kérdés hogy mit akarsz róla működtetni!.
Nekem, valami 32 V rémlik, mint felső határ. A 28 V az nagyjából a feltöltött akksi üresjárati feszültsége, puffer üzemben használják. Ha épkézláb időben fel is akarod tölteni, közelíteni kellene a 30 - 32 V -ot. ( mint 2×12 V -os akkunál)
Az alsó határ 23 V körül lenne, de ezt magasabbra választanám, mert ha süt a nap, hadd töltsön, erre jónak tűnik a 26 V, már ha nem kapcsolgat sűrűn. Ha sűrűn kapcsolgat, levinném a 26 V -ot 24 -re, vagy legalább 25 V alá. A hozzászólás módosítva: Máj 20, 2017
Ha 28V fölé viszed a töltő feszültséget forralni fogja az elektrolitot. Elpárologtatja belőle a vizet. A 26V alá nem érdemes menni. Tapasztalat.
Köszönöm, akkor egyelőre marad ez a beállítás.
Az írásodból azt veszem ki, hogy nem jó ha sűrűn kapcsolgat, de miért?
Most néhány perces ciklusok vannak, de akku nélkül, csak a pufferekkel, n*10Hz körülire is felmegy.
Ugyan nem napelemes tapasztalat, de esetemben lakókocsi hűtő, akku, BRG szünetmentes táp, gépkocsi csatlakozás összeállítás beállítása volt problémás. Egyszerűen, ha túl sűrűn kapcsolgat, a töltés nem igazán hatékony. Mikor bekapcsolt a terhelés (hűtő) a lakókocsi akksijára, leesett a feszültség, és rögtön elkezdett tölteni a gk rendszeréből (menetközben). Ha kicsi volt a "hiszterézis", folyamatosan prellegett, igaz relé kapcsolt. Lekapcsolta a terhelést, felment a kapocsfeszültség, rákapcsolta, leesett a feszültség. Pedig jó akku volt a lakókocsiban, a vezetékezés is 6 mm2 -es volt. Aztán állás közben, mikor nem volt töltés igen hamar lemerült az akksi. Hamarabb, mint számítás szerint kellett volna. Ezen segített a nagyobb hiszterézis.
Sziasztok!
Egy kínai töltésvezérlővel akadt némi problémám. Az oldalon található inverteres villanypásztort kötöttem a LOAD kimenetére. Ez a pásztor tavaly nyár elejétől, őszig hibamentesen üzemelt egy 55Ah-s autó akkuról. Mivel az akkut hetente kellett tölteni, gondoltam megfejelem egy napelemmel. Mindent bekötve szépen töltötte is az akkut. A pásztor bekapcsolásakor egy pár másodperces üzem után kijött a CD40106-ból a működést biztosító füst. Az egyik kérdésem, hogy a 40106-on kívül mit érdemes még cserélni-ellenőrizni-mérni, illetve hogy miért mehetett tönkre a vezérlő?
A rajzon nem látom az IC-k táp bekötését, stabilizálását. Ha a villanypásztor visszahatása ellen nem védett a tápoldal, nem csoda.
Szia!
A rajzot egyik fórumtárunk készítette. Nem néztem meg tüzetesebben a tönkrement áramkört, de képet készítettem róla.
Szia!
Mérd ki a félvezetőket, diódákat; tranzisztorokat; optocsatolót. A két ic cserélném, filléres tétel. Ha kiforrasztottad az ic-ket, átmérheted a passzív alkatrészeket is.
Sziasztok!Napelem nélkűl,hogy tudnám tesztelni ezt a tőltészabályzot?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |