Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
A neten biztosan találsz eladót (16 bar-os ) - 1200-1500 Ft/m és le is gyártják a megfelelő méretre . A tartály elé tehetsz vízleválasztót , mondjuk egy másik 50-80 literes tartályt . Én nekem közvetlen az 50 literes acél tartályba táplál a kompresszor . Ami a lényeg : adott levegő nyomáshoz és adott levegő hőmérséklethez ugyancsak "adott" a páratartalom ! Ami a grafikon görbe felett van páratartalom az csapódik ki - kondenzál . Én például ezért külön 25 literes alu tartályt ( PB palack ) neveztem ki szárazlevegő puffer tartálynak ami elé egy hőcserélő és egy peltier elemes hűtő + szűrő kerül . Ugyan a peltier sem képes csodákra de a helység hőmérsékletétől valamivel alább hűti a préslevegőt és így még csapódik ki valamennyi páratartalmából - talán így már valamennyire száraznak lehet majd mondani a préslevegőt .
A hozzászólás módosítva: Aug 15, 2017
Engem is érdekelne hol tudok ilyen csövet vásárolni?
Köszi
Minden valamirevaló víz/gáz/fűtés (elsősorban víz) szerelvény boltban van...
Nálunk Gútán gáz és fűtéstechnikai üzletben árulják, méretre is készítik. Esetleg ilyen helyen érdeklődj a környéken.
Így van , könnyű beszerezni . Egyszerű , praktikus és aránylag olcsó megoldás . Nagyon könnyű szerelni , bontható , átalakítható később más pozícióba , stb. Kompresszor nyomócsőnek meg ideális .
Miért lettem törölve?
Sziasztok!
Erről a csavarkompesszorról mi a vélmeményetek? Gardner-Denver USA gyártmány, elvileg 70kW-os motor hajtotta,(nem hiszem) És 95 kg a súlya... Ennyit tudunk róla, berágódás nem látszik a csavarokon, viszont az egyik csapágyházon igen, de javítható. 50e Ft Megérné megvenni? A hozzászólás módosítva: Aug 17, 2017
Hogyan tudom kiszámolni hogy mekkora motor kell majd rá?
Nem autón volt ez?
Sza az a tengely max25mm-es azon nem lehet 70Kw-ot átvinni. Talán csak 7-et.
Ahol megmelegedett a csavar ott lehet meghajlott is. Kicsit zsákbamacska megvenni szerintem.
Ha a tolóméter a leggyakrabban használt 150 mm-es, akkor ez a szerkezet nem 95 kg, legfeljebb 20. A tolómérő kialakítása inkább a nagyobbakra jellemző, de nem lehet a számokat leolvasni a képről. Néhány pontosabb adat nem ártana a megítéléshez. A rozsdafoltok meggondolásra késztetnek.
A hozzászólás módosítva: Aug 17, 2017
Nem vagyok szakértője a csavar kompriknak de 50 rugo csak a sűrítőért ami darabokban van sok.
150 ért mar full vezérlessel motorral ki lehet fogni 5-20kw os darabokat.
Heló szaktársak.A mellékelt képek alapján betudja valaki azonosytani ezt a szerkezetet?Kompresszorként vettem működik is de lassan termeli a levegőt bár a jelenlegi áttétellel kb 500/ percet fordul.Előre is köszönöm.
Ez egy hűtőkompresszor. Meg kellene nézni a dugattyúátmérőt, a szívóoldalra meg nagyobb átmérőjű csatlakozással levegőszűrőt szerelni! Azzal is már jelentősen meg tudod növelni a szállított mennyiséget, de lehet, hogy az áttételen is változtatni kell.
Szia!
A rajta lévő szelepekből ítélve, ez egy régi hűtőközeg(gáz) kompresszor. Míg el nem terjedtek a hermetikusan zárt hűtőköri kompresszorok, addig ezeket használták. Természetesen, -elvétve még manapság is lehet találkozni ilyenekkel működő hűtő/fagyasztó kamrákkal...
.Köszönöm a gyors választ én is arra tippeltem. Triulzi & c. Milano ez van írva a szelepekre ,próbáltam rákeresni de nem találtam semmit.Két hengeres kb. 40mm -es a dugattyúk átmérője és mint írtam kb 500-at fordul a jelenlegi áttétellel ami úgy néz ki, hogy a kompresszoron 25 cm-es ékszíjtárcsa van a motoron pedig 8 cm-es és 1400-at fordul a motor. Ami még érdekes 220/380 v -os 0,5 lóerős motor hajtja jelenleg 230 v-ról és simán elindul nyomás alatt is.Volt hozzá egy dupla falú kb 5 literes tartály azt elég gyorsan feltermelte.Szereztem hozzá egy gyári 24 literes tartályt az már azért lassabban tölti.Azt szeretném tudni mekkora fordulatot bírna elviselni a kompresszor?Akitől vettem azt mondta olaj van benne, de milyen és mennyi azt nem tudja.Kellene még ismerni a működését. mert a hengerfejben vab két lemez rugós feszítővel ezek szerintem nem mozognak talán ezért tud elindulni nyomás alatt is.Én olyan 900-1000/ perc fordulatra gondoltam ,kérdés bírná-e, illetve az olajat lehet jobban felverné?Természetesen minden hozzászólónak szól a válaszom csak nem tudom ,hogyan kell összevonni
A hozzászólás módosítva: Aug 20, 2017
Ne pont ilyen de szintén 2 hengeres hűtő komprik használok.
Tapasztalataimat mar leírtam vele most csak bemasolom: 2.2kw 380v motor 2900 n/min Kompresszor 940 n/min 60l tartályt 2 perc 50mp alatt töltötte fel 0-ról 8.5 bárra. Ez idő alatt a sűrítő kb 35-40 fokra melegedett így be kell szerelnem a ventillátort is. Motor probléma nélkűl bírta az iramot. 10c-10c-16c megszakítók sem csaptak le. (A nyomócső tehermentesítve van.)
Mióta használod így, mármint ilyen fordulattal?Tettél rá utólag hűtést?
Lassan fél éve.Egy autó radiátor ventillátor került elé.
De nállam egy huzamban max 3 percet megy. Eddig semmi gond vele.Néha utántöltöm olajal mert a hívó ág közösítve van a forgattyúsházzal és eszegeti de a kompresszió tökéletes. És csendes ami nem elhanyaglható.Egy tk 200 nál mindenképp halkabb.
Sziasztok!
Egy 1,5kW -os 2840 rpm -es motorral rendesen üzemeltethető 2 hengeres (Zil, Liaz, stb) kompresszor? Vagy csak valami kisebb 1 hengeres? Az utóbbi esetben becslésetek szerint mennyire lesz használható a gép egy kb. 50l -es tartállyal pl. festékszóráshoz, csiszoláshoz? Köszönöm
Szia.
Tökéletesen üzemeltethető háromfázisú villanymotorral. Az egyfázisúval viszont lehet lesznek indítási gondok. A kérdés mekkora fordulattal? Mondjuk célozd meg az 1000-es fordulatot és úgy nem lesz vele gond. Nekem ikarusz kompresszor megy ugyanilyen motorral. A lényeg hogy a nyomócsőben legyen visszacsapó szelep így nyomás alatt is könnyen el fog indulni. Üdv
Kb bármilyen teljesítményü motor elhajt egy kompresszort viszont nem mindegy milyen fordulaton.
A megmozgatott levegő mennyisége és a sűrítése és a surlodásbol adodó hő energiáját kell fedezni. Tehát csak megközelítőleg tudunk segíteni.A kompresszorod állapota elég komolyan befolyásolja az energia felvételét is. Nállam a 200ccm kompresszort 940 es fordulaton ragyogóan elhajtja a 2.2kw 380v motor. Régebben egy kisebb kompresszorom volt.Az 1.5kw 380v 3000et porgott de sokal kevesebb levegőt szálított.Végnyomás mind a 2 esetben azonos. Pedig mind a kettő 2 hengeres volt. Én ha most építenék akkor csak is akkor állnék neki ha van 380v om.Ez alatt nem éri meg a vesződést mert szinte biztos hogy a gyári szarokhoz képest nem tudnék több levegőt kihozni belőle mert mindig tenljesítmény hiányos lesz.
Egyenlőre csak motor van (az teljesen új). 400V elérhető ott, ahol használni akarnám. Addig nem merek semmit beszerezni, amíg nem tudom, hogy ezzel működőképes és jól használható lesz-e a szerkezet. Ezért próbálnék erről informálódni.
Elég jó kiindulási pont hogy a csonka raba tk 200 3.2kw ot kér 2000 fordulaton és kb 300ccm.Ezek gyári adatok nem hasra ütés.
Neked a teljesítményed kb a fele viszont a kompresszor amit kinéztél (zil) fele akora ürtartalmu. 1500 kompresszor fordulatot birnia kéne a motornak.Kérdés a kompri mennyire lesz kopott. Viszont az 50l az nagyon kevés.Festeni még csak csak ha max motor tankot fujsz, de akkor is alapozo bazis lakk kozt biztos rá fog indulni. Légkulcs is elmegyeget de csiszoló ami percekig is mehet semmi esélye a kompresszornak. Arra inkább valami elektromost nézz.
Ezekhez a régi kompresszorokhoz lehet még alkatrészt találni? Akár a sajátját, akár más kompresszornak vagy valaminek az alkatrészeit, amik passzolnak bele? Mert az lenne a tervem, hogy hacsak nem valami szuper állapotú csodát találok, akkor mindenképp kitisztítom, felújítom belülről (is).
Pont tegnap néztem a TK 200, TK 300 -as adatlapját, hát nem mondom, hogy örültem, annak amit látok (teljesítményigények tekintetében). Tartályból mekkorát javasolnál festéshez? Persze nem az az elvárásom, hogy egy teljes autót folyamatosan lehessen festeni, de azért ha nem kéne fél percenként megállni, az azért jó lenne. Csiszolóból azért gondoltam pneumatikus excenteresre, mert polírozáshoz is akartam volna használni és ehhez csak a célzottan, elég drága elektromos polírozógépek használhatóak, mert a "hagyományos" gépek a leszabályzott, kis fordulaton való terhelést valószínűleg nem tolerálják, viszont úgy tudom - bár lehet a valóságban ez nem így van - hogy a pneumatikus csiszolókkal ez simán megoldható. De a látszattal ellentétben nem akarok én fényezőműhelyt nyitni, nincs meg hozzá se a szaktudásom, se a pénzem, de azért nem egyszer jól jöttek volna ezek az eszközök.
Az a baj nagyon kevés infonk van amiból el lehet indulni.
Ilyen kb jó tanácsokat tudok adni de amíg nem ismerem a pontos igényed nem tudom hogy egyaltalan tudok e behatobban segíteni. Azt javaslom olvasd át az egész topikot.Én ezt tettem és rengeteg időt és pénzt sporoltam vele. Lehet hogy drágább az elektromos gép de egy kisebb házi kompresszort is vagy 60 rugo összehozni használtan. Abbol a pénzből meg már kapasz elektromos gépet is ami megfelel a célra. Egyedül a festést nem tudod meguszni levegő nélkül de ha nincs kabinod akkor már akár sprével is fujhatsz.
Szia!
Nekem egy teljesen felújított Zil 131, 220Ccm- es kompresszort egy 1.5Kw 3F motor hajt. A kompresszor 1400Rpm körül forog, a légszállítás elég kedvező, 200L/ perc.
Tudtommal a zil az 170ccm.
A hozzászólás módosítva: Aug 24, 2017
Van 170ccm-es is (olyanom is volt, de keveselltem) aztán szereztem egy 220ccm-est.
A képen látható a 220ccm-es (nem saját kép) ennek van szívószelepe is. |
Bejelentkezés
Hirdetés |