Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Rotációs vákuumszivattyú
Témaindító: techoandrew, idő: Szept 5, 2017
Témakörök:
Sziasztok!
Olyan problémám van, hogy van egy régi Tugsram kétfokozatú rotációs vákuumszivattyúm (típusát hirtelen nem tudom, de nem is lényeg, úgysincs róla sehol semmi info), és változó idő (1 óra vagy több) után hirtelen megszorul a szivattyú forgórésze. Mivel a vákuum értékét állandóan tartja a megszorulás időpontjáig, ezért az egyetlen változás az, hogy felmelegszik, vagy inkább esetleg felforr az olaj benne, meg persze a hőtágulás. Találkozott-e itt valaki ilyen jelenséggel? Illetőleg láttam neten olyan dolgot, ami nem tudom erre megoldást jelentene-e, de ha a szivattyú eléri a végvákuumát (kb 40ubar - majdnem 10e-2 torr), akkor lecsökkentik a motor teljesítményét (pl TRIAC-al). Ezt megpróbálni, szóval a max sebesség mellett egy csökkentett teljesítményű üzemmódot is beiktatni? A motor egyébként nem fullad le, de az ékszíjak megszaladnak (füstölnek is minimálisan). Eredetileg 3 ékszíj volt rajta együttesen, most csak 2-vel fut, lehet nem ártana mégis beszerezni egy harmadikat? megj: a szivattyú frissen takarítva, atomjaira szedve és újra összerakva, kb 20 év pihenés után. Értelmes, építő jellegű válaszaitokat előre is köszönöm!
PRóbáld hűteni egy külső ventilátorral, hátha annyi is elég neki, illetve nagy valószínűséggel nem véletlen raktak rá eredetileg három ékszíjat.
Milyen motor van rajta? Nem mindegy, mert nem mindegyiket lehet triakkal szabályozni.
Szia! Ezt a típust nem ismerem, hogy milyen kenési megoldása van az olaj felhordásánál és hogy milyen olajjal megy de több mint valószínű, hogy kenési elégtelenség okozza a megszorulást. Nekünk önfelszívó az olajozása a légűrszivattyúnknak és a hangtompító végén gyűjtve van az elhasznált olaj, ami kompresszor olaj és abból is a "legvékonyabb".
Ha az olaj csak és kizárólag hűtési feladatot lát el, akkor én transzformátor olajjal próbálkoznék. A lehető legjobb a hővezető képessége. Ha ebben az estben is fennáll a probléma, akkor lehet tovább kutakodni.
Az olaj kenési feladatot is ellát, és közvetlenül érintkezik a szivattyú belső vákuum-terével. Akármilyent nem lehet használni, csak u.n. vákuumolajat, aminek kicsi a gőznyomása. A szivattyú forogna akár transzformátorolajjal is, de annak olyan gázleadása van, hogy nem alakulna ki normális vákuum.
A hozzászólás módosítva: Szept 11, 2017
Köszönöm a hozzászólásokat! Megnézem azóta a típusát, "Tungsram typus: BP-5". Most már három ékszíjjal járatom, úgy tűnik valóban csak ennyi volt a baja, de sajnos egész napos tesztelésre még nem volt időm. Egyúttal megjöttek a hidegfrontok, így az ablak rá van nyitva, és kézmelegen marad. Egyébként vicces, hogy a takarítás és olajszűrés után a névleges végvákuum kb felét is tudja lazán (50ubar helyett 20at is képes tartani). Most vákuumzsírt várok ebayről, mert a diffúziós szivattyú után csak 10e-5 torr-t mérek, ami egyáltalán nem kielégítő, ezért a tömítéseket végig akarom kenni.
Úgy néz ki az elővákuum rendben van, a tömítések meg nem akarnak megérkezni... Akad itt esetleg valakinek Tungsram MU 810 ionizációs vákuummérőhőz bármi dokumentációja? (Használok piránit meg penninget, azokkal nincs gond, csak ezt is szeretném üzemképesnek tudni; szemétből halásztam ki.)
Ha küldesz privát üzenetben egy e-mail címet akkor elküldöm a kért kezelésit és kapcsolási rajzot. (25 MB-ot ide nem tudok feltölteni.)
|
Bejelentkezés
Hirdetés |