Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   244 / 341
(#) maszek0005 válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Dec 5, 2017 /
 
Sajnos a közeget zavarja. Nekem személy szerint 50 euró helyszíni bánta.
(#) Chipmunk1960 válasza maszek0005 hozzászólására (») Dec 5, 2017 /
 
Ha jól láttam, az új autókon is ég a ledsor a tompított mellett. Itt még nem szóltak érte....Mondjuk az NCT-n szóvá tették a HID égőt a régi, 20 éves Mazda-ban, gondolom a LED-essel is az lenne a helyzet, de hogy a sok paras.t sötétben sem kapcsolja fel a világítást a szép szürke, aszfalt-színű autó, az nem gond..
A hozzászólás módosítva: Dec 5, 2017
(#) hobitibi válasza kzozo hozzászólására (») Dec 5, 2017 /
 
Le tudom kapcsolni,de csak helyzetjelzőre.Egyébként miért fogyasszon egy csomó égő kb 120 w-ot,amikor lehetőség van rá,hogy csak 12w-ot fogyasszon.Nem divatból akarom megcsinálni.
(#) hobitibi válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Dec 5, 2017 /
 
Van olyan elektronika is a nappali menetfény -hez,hogy ha fölkapcsolod a tompítottat,elhalványul,a menetfény.Állítólag ez még nem tisztázott.A rendőrök beleköthetnek,de a gyáriba szerintem nem.
(#) maszek0005 válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Dec 5, 2017 /
 
Igen, mert az új autókon, ha megfigyeled, külön helyzetjelző nincs, a tompítotabb nappali fény a helyzetjelző. Nekem, a gyári W204-esen a világítás kapcsolója automatán van, és a helyzetjelző bekapcsolódásakor, pl. alagútban a nappali fény automatikusan lekapcsol. Ez a gyári bekötése, de a közeg még azt is megmérte, hogy meg van -e a 600 mm. a két nappali fény között.
(#) hobitibi válasza maszek0005 hozzászólására (») Dec 5, 2017 /
 
Akkor neked a hátsó világítás is világít?
(#) maszek0005 válasza hobitibi hozzászólására (») Dec 5, 2017 /
 
Nem. csak akkor amikor az automatika bekapcsolja a világítást, és egyben lekapcsolja a nappali fényt.
(#) hobitibi válasza maszek0005 hozzászólására (») Dec 5, 2017 /
 
Ez már modernebb megoldás.
(#) maszek0005 válasza hobitibi hozzászólására (») Dec 5, 2017 /
 
Ez a gyári megoldás. Egy haveromnak viszont csináltam egy kétrelés házi megoldást, és az is teljesíti azt a követelményt, hogy hasonlóan működjön mint a gyári. Csak elektromos AC- pumpa kell az autóba.
A hozzászólás módosítva: Dec 5, 2017
(#) hobitibi válasza maszek0005 hozzászólására (») Dec 5, 2017 /
 
Privátba megbeszéljük.
(#) hobitibi válasza maszek0005 hozzászólására (») Dec 5, 2017 /
 
Diesel autóm van.
(#) maszek0005 válasza hobitibi hozzászólására (») Dec 5, 2017 /
 
Diesel autónál is van egy mágnesszelep az adagolón, ami hanem húz be akkor az autó nem indul, meg ez állítja le a motort, a gyújtás elvételekor.
(#) juppi hozzászólása Dec 5, 2017 /
 
Szeretném a segítségeteket kérni.
Van a képen látható LED-es nappali menetfény (pár) és egy kontroller.
A LED képes csak fehérrel világítani, illetve csak sárgával villogni, ha a sofőr működteti az irányjelző kart (és lámpát).

A probléma az, hogy ennél a kombónál az index működtetésekor is a fehér ledsor villog, nem vált át a sárgára. Kipróbáltuk felszerelés előtt, világítanak a sárga ledek is (középen), nem hibásak, tehát kapcsolási hiba lehet.

A szerelő szerint szükség van még egy-egy kis relészerűségre, ez a doboz önmagában nem tudja vezérelni a sárga index-ledeket is.

Esetleg nem az lehet a hiba, hogy a szerelő a vezérlő fehér kábelét nem a fényszóróra kötötte, hanem a helyzetjelzőre?
A hozzászólás módosítva: Dec 5, 2017
(#) juppi válasza juppi hozzászólására (») Dec 5, 2017 /
 
Megadom az eladó által feltüntetett kapcsolási rajzot, aszerint van bekötve a doboz.
(#) reloop válasza juppi hozzászólására (») Dec 5, 2017 /
 
Szia! Nem hiszem, hogy a vezérlő és a lámpák összhangban lennének.
Ezt a DRL-t szereltem már be. Fekete test, sárga megy az irányjelzőkre, a piros pedig az alábbi áramkörön keresztül kapcsolódok a gyújtásra. A FET nem melegszik, az ellenállással és a diódával együtt zsugorcsövet húzok rá. A rajzon az R2 szimbolizálja a LED-es fényforrást.
(#) juppi válasza reloop hozzászólására (») Dec 6, 2017 /
 
Így néz ki a kapcsolásom:
(#) reloop válasza juppi hozzászólására (») Dec 6, 2017 /
 
A vezérlődből jövő sárga vezetékeket ne kösd be! Az lámpa sárga vezetékét kösd az irányjelzőhöz!
(#) juppi válasza reloop hozzászólására (») Dec 6, 2017 /
 
Én is erre gondoltam, csak azon töprengtem, hogy indexeléskor a fehér fény így ki fog-e kapcsolni.
A hozzászólás módosítva: Dec 6, 2017
(#) reloop válasza juppi hozzászólására (») Dec 6, 2017 /
 
A vezérlő sárga vezetéke valószínűleg arra szolgál, hogy a világító sárga LED mellől lekapcsolja a menetfényt LED-jeit, de amit beszereltem az enélkül volt jó.
(#) hobitibi válasza maszek0005 hozzászólására (») Dec 6, 2017 /
 
Milyen összefüggés van a mágnesszelep,és a menetfény kapcsolás között?Írnál privátba egy e-mail címet?
(#) Chipmunk1960 válasza hobitibi hozzászólására (») Dec 6, 2017 /
 
Az adja a "jár a motor" jelet.
(#) Chipmunk1960 válasza juppi hozzászólására (») Dec 6, 2017 /
 
hasonló van nekem is , kidobtam a vezérlőt mert nem működött rendesen, nem kapcsolta le a fehéret tettem bele 2 relét egy kis panelon.
(#) hobitibi válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Dec 6, 2017 /
 
Nekem akkor is világít rögtön,ha elindítom a motort,vagy a helyzetjelző,vagy a tompított.
(#) juppi válasza reloop hozzászólására (») Dec 9, 2017 /
 
Szia!

Tudnál nekem egy ilyen áramkört (kis vízhatlan dobozba beszerelve) összedobni? (Esetleg más is, ha te nem tudod vállalni.)

A lényeg, hogy nekem olyan DRL-m van, amelynél az irányjelző akkor működik, ha csak a sárga kábel zárja az áramkört.
Hogy érthetőbb legyen, mutatom ezt az alábbi képen:
A hozzászólás módosítva: Dec 9, 2017
(#) reloop válasza juppi hozzászólására (») Dec 9, 2017 /
 
Próbáltad ahogy korábban írtam?
A működése tiszta, volt ilyen a kezeim között.
(#) juppi válasza reloop hozzászólására (») Dec 9, 2017 /
 
Próbáltam, de valamit elszúrhattunk amikor elvágtuk a vezérlőből kimenő sárga kábelt, és rákötöttük a gyújtást, mert felsípolt valami, és a helyzetjelző fény is kigyulladt, majd elaludt. Azóta se kép, se hang. Ugyan dudálásra villogott, de szerintem ez a vezérlő meghalt, valami kis alkatrész kiégett benne. De annyit bosszankodtam már vele, hogy ki akarom dobni, és egy egyszerű, magyar ember által készített relés panelt akarok betenni.

Nem vagyok elektroműszerész, de annyit én is tudok most már, hogy a DRL sárga kábelét simán rá kell kötni az irányjelzőre, és akkor villogni fog, amikor kell, a DRL fekete kábelét testre kell kötni, a piros kábelhez meg kell az a relés modul.

Nem egy űrtechnika, emiatt csodálkozom is, hogy miért kell a hozzám hasonló mezei felhasználónak ezzel kínlódni, miért nincsenek a piacon kész, működő, bepattintható elemek.
(#) pupak50 hozzászólása Dec 10, 2017 /
 
Mi lehet az oka ? Hideg motor indításakor a a műszer falba gyárilag beépített óra ill. napi Km- számláló le nulláz - de ez a jelenség meleg motor esetén már nincs - egy Fiat Puntóról van szó ami egyébként jól működik .
(#) Bakman válasza pupak50 hozzászólására (») Dec 10, 2017 / 1
 
Lehet, hogy gyengéledik az akkumulátor. Hidegen indítva leesik annyira a feszültség, hogy a két egység nullázódik.
(#) Chipmunk1960 válasza Bakman hozzászólására (») Dec 10, 2017 /
 
A beállított rádióállomásokat is elfeledi olyankor.
(#) pupak50 válasza Bakman hozzászólására (») Dec 10, 2017 /
 
Köszi a választ - megnézetem terhelés alatt az akkumulátort a szervizbe.
Következő: »»   244 / 341
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem