Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Sajnos a közeget zavarja. Nekem személy szerint 50 euró helyszíni bánta.
Ha jól láttam, az új autókon is ég a ledsor a tompított mellett. Itt még nem szóltak érte....Mondjuk az NCT-n szóvá tették a HID égőt a régi, 20 éves Mazda-ban, gondolom a LED-essel is az lenne a helyzet, de hogy a sok paras.t sötétben sem kapcsolja fel a világítást a szép szürke, aszfalt-színű autó, az nem gond..
A hozzászólás módosítva: Dec 5, 2017
Le tudom kapcsolni,de csak helyzetjelzőre.Egyébként miért fogyasszon egy csomó égő kb 120 w-ot,amikor lehetőség van rá,hogy csak 12w-ot fogyasszon.Nem divatból akarom megcsinálni.
Van olyan elektronika is a nappali menetfény -hez,hogy ha fölkapcsolod a tompítottat,elhalványul,a menetfény.Állítólag ez még nem tisztázott.A rendőrök beleköthetnek,de a gyáriba szerintem nem.
Igen, mert az új autókon, ha megfigyeled, külön helyzetjelző nincs, a tompítotabb nappali fény a helyzetjelző. Nekem, a gyári W204-esen a világítás kapcsolója automatán van, és a helyzetjelző bekapcsolódásakor, pl. alagútban a nappali fény automatikusan lekapcsol. Ez a gyári bekötése, de a közeg még azt is megmérte, hogy meg van -e a 600 mm. a két nappali fény között.
Akkor neked a hátsó világítás is világít?
Nem. csak akkor amikor az automatika bekapcsolja a világítást, és egyben lekapcsolja a nappali fényt.
Ez már modernebb megoldás.
Ez a gyári megoldás. Egy haveromnak viszont csináltam egy kétrelés házi megoldást, és az is teljesíti azt a követelményt, hogy hasonlóan működjön mint a gyári. Csak elektromos AC- pumpa kell az autóba.
A hozzászólás módosítva: Dec 5, 2017
Privátba megbeszéljük.
Diesel autóm van.
Diesel autónál is van egy mágnesszelep az adagolón, ami hanem húz be akkor az autó nem indul, meg ez állítja le a motort, a gyújtás elvételekor.
Szeretném a segítségeteket kérni.
Van a képen látható LED-es nappali menetfény (pár) és egy kontroller. A LED képes csak fehérrel világítani, illetve csak sárgával villogni, ha a sofőr működteti az irányjelző kart (és lámpát). A probléma az, hogy ennél a kombónál az index működtetésekor is a fehér ledsor villog, nem vált át a sárgára. Kipróbáltuk felszerelés előtt, világítanak a sárga ledek is (középen), nem hibásak, tehát kapcsolási hiba lehet. A szerelő szerint szükség van még egy-egy kis relészerűségre, ez a doboz önmagában nem tudja vezérelni a sárga index-ledeket is. Esetleg nem az lehet a hiba, hogy a szerelő a vezérlő fehér kábelét nem a fényszóróra kötötte, hanem a helyzetjelzőre? A hozzászólás módosítva: Dec 5, 2017
Megadom az eladó által feltüntetett kapcsolási rajzot, aszerint van bekötve a doboz.
Szia! Nem hiszem, hogy a vezérlő és a lámpák összhangban lennének.
Ezt a DRL-t szereltem már be. Fekete test, sárga megy az irányjelzőkre, a piros pedig az alábbi áramkörön keresztül kapcsolódok a gyújtásra. A FET nem melegszik, az ellenállással és a diódával együtt zsugorcsövet húzok rá. A rajzon az R2 szimbolizálja a LED-es fényforrást.
A vezérlődből jövő sárga vezetékeket ne kösd be! Az lámpa sárga vezetékét kösd az irányjelzőhöz!
Én is erre gondoltam, csak azon töprengtem, hogy indexeléskor a fehér fény így ki fog-e kapcsolni.
A hozzászólás módosítva: Dec 6, 2017
A vezérlő sárga vezetéke valószínűleg arra szolgál, hogy a világító sárga LED mellől lekapcsolja a menetfényt LED-jeit, de amit beszereltem az enélkül volt jó.
Milyen összefüggés van a mágnesszelep,és a menetfény kapcsolás között?Írnál privátba egy e-mail címet?
Az adja a "jár a motor" jelet.
hasonló van nekem is , kidobtam a vezérlőt mert nem működött rendesen, nem kapcsolta le a fehéret tettem bele 2 relét egy kis panelon.
Nekem akkor is világít rögtön,ha elindítom a motort,vagy a helyzetjelző,vagy a tompított.
Szia!
Tudnál nekem egy ilyen áramkört (kis vízhatlan dobozba beszerelve) összedobni? (Esetleg más is, ha te nem tudod vállalni.) A lényeg, hogy nekem olyan DRL-m van, amelynél az irányjelző akkor működik, ha csak a sárga kábel zárja az áramkört. Hogy érthetőbb legyen, mutatom ezt az alábbi képen: A hozzászólás módosítva: Dec 9, 2017
Próbáltad ahogy korábban írtam?
A működése tiszta, volt ilyen a kezeim között.
Próbáltam, de valamit elszúrhattunk amikor elvágtuk a vezérlőből kimenő sárga kábelt, és rákötöttük a gyújtást, mert felsípolt valami, és a helyzetjelző fény is kigyulladt, majd elaludt. Azóta se kép, se hang. Ugyan dudálásra villogott, de szerintem ez a vezérlő meghalt, valami kis alkatrész kiégett benne. De annyit bosszankodtam már vele, hogy ki akarom dobni, és egy egyszerű, magyar ember által készített relés panelt akarok betenni.
Nem vagyok elektroműszerész, de annyit én is tudok most már, hogy a DRL sárga kábelét simán rá kell kötni az irányjelzőre, és akkor villogni fog, amikor kell, a DRL fekete kábelét testre kell kötni, a piros kábelhez meg kell az a relés modul. Nem egy űrtechnika, emiatt csodálkozom is, hogy miért kell a hozzám hasonló mezei felhasználónak ezzel kínlódni, miért nincsenek a piacon kész, működő, bepattintható elemek.
Mi lehet az oka ? Hideg motor indításakor a a műszer falba gyárilag beépített óra ill. napi Km- számláló le nulláz - de ez a jelenség meleg motor esetén már nincs - egy Fiat Puntóról van szó ami egyébként jól működik .
Lehet, hogy gyengéledik az akkumulátor. Hidegen indítva leesik annyira a feszültség, hogy a két egység nullázódik.
A beállított rádióállomásokat is elfeledi olyankor.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |