Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Ilyenkor ki szoktam venni a lamda szondát, elég az elsőt, s gázlángon kiégetem tisztára /vörös izzásig/ közben egy voltmérővel lehet tesztelni is. Sok város után nekem is volt hogy "eldugult" s nem olyan gyorsan reagált, mint szerettem volna.
Ertem.
A sok nyuzas vegere kis kattogas jott alul kozeprol es budos is volt. Lehet a szondarol egett le valami lerakodas? A valtakozo feszultseg az nornalis az elso szondahoz amugy?
Igen, 0,2-0,8V között kell ingadozzon folyamatosan.
Akkor annak jo a jele.
De ugyis szoltatok volna ha valamelyik ertek rossz. A hozzászólás módosítva: Jan 23, 2018
Eszembe jutott hogy elso gyujtasraadasra nem bug az ac pumpa de gyujtas le kulcs marad majd vissza akkor mar bug.
Ha egy ejszakat allok es a dupla gyujtast nem csinalom meg akkor nem indul az auto. Ez meg a torpanas lehet ac pumpa doglodesenek a jele? Szerelom azt mondja az vagy jo vagy nem. A hozzászólás módosítva: Jan 23, 2018
Akkor ezt az oldalt olvasd el mit is írnak az olaj jelentőségéről ezekben a váltókban.
Benzinszűrő lett cserélve?
Ha büdös záptojás szagú az katalizátor hibára utalhat. Nem tudja ellátni a feladatát. Mivelhogy nagyon kevés km ment így jóformán el van tömődve.
Igen az lett cserelve lenyegesen konnyebben tudtam utana reggelente elindulni nem kellett 2000 fole porgetni stb. Csere elott fulladozott.
Katalizatorra kellett volna hibat dobnia nem?
Elvileg kellene hibát dobni. De ha büdös a kipuf kettő ok lehet. Vagy a katalizátor nem működik megfelelően. Kénhidrogén keletkezik. Vagy túl sok benzin kerül kipufogóba és az csinál szagot.
Az pedig szelephibára utalhat. Kompresszióméréssel lehet behatárolni a hibát. Kartelgáz nem nagy esetleg?
Csak akkor ott volt büdös, amikor így nyúztam a mérések végén. És az ülésben ülve éreztem a szagot.
De nyáron 4 személy, klíma, Győr-Pécs pályán 140-el semmi baja, pedig akkor már minden üzemmeleg volt, itt persze nem padlóig nyomva, hanem normálisan vezetve. Üzemanyag nyomást intézem, de Győrben hónapokkal kell előre időpont mindenhová, ismerősnek meg a papinak aki szereli a kocsim nincs mérője. Kartelgázt passzolom, mit kéne éreznem és hol hogyan? Eddig akárhányan néztek be a motortérbe mindenki azt mondta ez még új, nem hinném hogy a kartelgáz a normálisnál magasabb lenne. A hozzászólás módosítva: Jan 23, 2018
Vegyed le a levegő szűrőt. Oda csatlakozik be a kartelcső. Párszor oda kell lépni és ha nagyon kifúj akkor ott a hiba. Természetesen van nyomás minden esetben
A kevés km miatt a rendes olajozás sosem volt. Emiatt rendesen le lehet rakodva. Milyen olaj került bele? Márka is fontos. És ne hagy hogy lerázzanak a méréssel hogy az nem kell. Lehet hogy ott a hiba.
Bármilyen levegős nyomásmérő óra jó, csak egy csövet kell eszkábálni rá. Általában 3 Bar körül szokott lenni.
A levegőszűrős részt ott átnézte a szerelő, ezek a részek után van a fojtószelep is, azt is tisztította. Ott kifújna? Na ezt megnézzük kösz.
Elf Evolution 900 SXR 5W40 került bele nemrég.
Köszi, nulla szerelési tapasztalatom van ám, csak elméleti síkon mozgok. A papi akihez járok ő meg már nyugdíjas szerelő és inkább a mechanikus részekhez ért, jól kiegészítjük egymást.
Ez automata váltóról magyaráz, erről nem volt szó idáig.
Pont ezt néztem én is hogy az automata váltós kocsikra vonatkozik, nekem kézi van.
Igen a Rönók az Elf-et favorizálják. Az tökéletes bele.
Igyekeztem, az olajszűrő Filtron lett, viszont benzinszűrőből Champion, pedig Purflux vagy Filtront akartam, csak nem volt.
És az az igazság hogy időben a benzinszűrő csere után jött elő ez a hiba, nem tudom van-e vagy lehet-e köze hozzá vagy korábban is volt a hiba csak nem vettem észre. Csuda tudja. A régi szűrő 14 éves volt igaz csak 18ezret "futott". A hozzászólás módosítva: Jan 23, 2018
A gyári az papírszűrő, ha nem is eltömődik a kosztol, de elavul, elöregszik.
Itt csak 1 féle benzint lehet kapni, 95-öst, nincs is értelme másnak, mert az ECU arra van belőve. A Ladán, még kézzel kellett csavargatni az előgyújtást, attól függően milyet tankolt bele az ember.
A meresek alapjan es mert trafok gyertyak ujak a gyujtas resz hibaja kizarhato?
Tudtommal az ecu a gyújtást is vezérli. Én is szoktam néha beletankolni a kagylós kútnál a drágából. A megtett km függvényében elegendő 5000-10.000Ft tankolni hogy érezhetőbb legyen hogy ér is valami. Visszajön a lendülete tőle.
Csak azért kérdezem mert másik fórumon van egy srác akinek a szakértelmében bízom és ő kérdezett meg egy szervizest, akiben meg ő bízik és ezek alapján a diagrammok alapján azt mondta gyújtáskimaradás.
És az a gyanúm, hogy felületesen futotta át és a gyújtáskimaradás teszt kérése esetén néha átvált NEM-be a diagram, ez nem tudom mitől lehet, de ha háromhengerzne azt tudom milyen és ez nem olyan volt. Nem cáfolni akarom csak rájönni miből mondhatta. Leszaladtam és újra futtattam diagot, az alábbi hat dolgot lehet nézni, itt kb 2000-ig pörgött álló helyzetben, de ebből nem éreztem háromhengerezést:
Én is az üzemanyagnyomást gyanúsítom. Lehet,h.az első gazda kímélő használata és a MOL betett neki!
A hiba csoport milyen sűrűn és milyen kritériumokkal jön vissza? Ha meghajtod, gyújtás le-föl vagy minden belépéskor?
Hát aranyom kímélte az biztos, imádták a kocsit, simogatták becézték, meghajtva sose volt és sajnos városban 50-nél 5-ben ment sokszor.
Na a kérdéseket újra légyszi, mert már marha késő van vagy nemtom, de nem értem, sorry A hiba akkor jött elő, mikor ősszel pályáról jöttem le és már a főúton voltam amikor előzni akartam, vissza 4 és majdnem lepadlóztam és rántott párat. És onnantól jött a találgatás meg sokan mondták kormoljam pörgessem stb, végül egy hete jöttem rá, hogy ha lepadlózom akkor szinte 99% hogy előjön a hiba. Ha szépen finoman gyorsítok, elpörög dadogás nélkül akár tiltásig is. Ha beülök a kocsiba, kulcs be, gyújtás fel, nincs ac búgás (motort nem indítom el). Ekkor gyújtás le, de kulcs bent marad, majd újra fel és van búgás és innentől ha kulcsot bent hagyom de gyújtás le-fel mindig búg, 5x próbáltam. De elsőre szinte sosincs búgás. Kulcs ki, keződik előről.
Teszem hozzá az előző hozzászólásomhoz,h.ezeknél a motoroknál a főgyanúsított az égéskihagyás(és a trafó). Ahogy a Kolega mondja!
A diagnosztika le se követi. Nem mutatja ki, csak viszonylag magad hibaszámlás után. Élőben szerintem nem korrekt! Azt azért zárd ki, egy próbaút egy garnitúra trafóval a legegyszerűbb(ha van) De ha "sokat" megy úgy,h.kihagy, akkor beírja,h.melyik
Igen tudom hogy ez kritikus pontja, ezért is kapta meg a 4 új beru trafót a legjobb minőségű bosch gyertyákkal.
Mi az okozata ennek? Miért pont 4000-nél és miért padlógázon? Vagy normál gyorsításnál miért nem jön elő? Pályán elpörög 4500-ig is égéskimaradás nélkül. Csak érteni szeretném A hozzászólás módosítva: Jan 23, 2018
Elsőre is jár a szivattyú búgás! A "trafó-hengerkihagyást" azért könnyű érezni. És ha sokat jelen van, be fogja írni. Élő adatként szerintem nem jelenik meg..
Most olvastam,h.mik voltak még a kommentek. A trafókat próbáld először is!
Eleg sokat jelen volt de nekem akkor se irta be mondjuk amikor meg a rossz trafokkal minden reggel 3hengerezett. Es ott alacsonyabb forrulaton volt es razta az autot meg minket is. Ez erzesre nem olyan.
Azt nem tudom hogy a fordulat egyenesen vagy forditottan arányos a kasztni razkodassal? Megnezetem a szerelovel bar nem tudom mit kell neznie az oregnek de biztos tudja. A hozzászólás módosítva: Jan 23, 2018
|
Bejelentkezés
Hirdetés |