Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Ez nem PC venti, hanem notebook. Egyébként radális ventilátor, ezt keress.
A következőben kérném a segítségeteket. Táp előtétjeként lenne egy 25 Ohm körüli soros ellenállás, majd 39V-on levágó TVS (Transient Voltage Supression) dióda párhuzamosan. Normális esetben kevesebb, mint 50mA áram folyik át az ellenálláson. Legrosszabb esetben 101V jelenik meg a bemeneten 400ms (0.4s) időtartamra. Ekkor a TVS kinyit, közel 2.5A áram folyik és 62V feszültség esik az ellenálláson, amely 155W körüli disszipáció. Azok az ellenállások, amelyek egy az egyben elviselnének ekkora teljesítményt ló méretűek és/vagy nagyon drágák, teljesen feleslegesek is. Olyan ellenállást próbáltam találni, amely a névleges teljesítményének az 5-10-szeresét papíron elviseli 0.4s időtartamra. Az adatlapok java része alapján maximum 0.1s-ig képesek elviselni a névleges teljesítmény többszörösét, de 0.1s esetén már legfeljebb csak a másfélszeresét (ez még mindig 100W-os ellenállás lenne). Ez alól kevés a kivétel. Több gyártó katalógusát (pl. Vishay) átböngésztem, beleértve rengeteg adatlapot, de nem találtam megfelelőt. Ötlete valakinek?
Üsv! Szerény véleményem szerint, egy stbil kivezetésű, kerámia bevonatú 5W-os huzal ellenállás megfelel a célnak. Persze, ha a 0,4s -os impulzus szórványosnak mondható. Ha pár másodpercenként előfordul, kell a 10-20W.
Példának 3 db párhuzamosan ebből. Egymás felett szellősen.
Sziasztok!
Egy kérdésem lenne hogy a mellékelt képen látható analog joystick vezérlővel lehetséges lenne egy központi zár ki és bekapcsolását vezérelni?Ha igen akkor mi kell még hozzá?Mert gondolom a poti az folyamatos kapcsolatot ad és nekem meg az nem igen jó.Sajna hagyományos ablak kapcsolo nem fér el az ajtóban.A központi zár 3 kábeles a testet kapcsolja vagy az egyik vagy a másik kábelre.
Hello! Nem igazán látom át ennek értelmét, de lerajzoltam, hátha erre gondolsz..
Vas-kloridot mivel érdemes megpróbálni kimosni faasztalból, szőnyegből? Műanyag dobozban volt valami zárható süteményesben, az ablakon sütötte a nap, felemeltem, és kinyomott egy nagy darabot az oldalából, és kiömlött.
Proli007!Köszönöm szépen a kapcsolási rajzot,egy nyáktervet is kérhetek?Valahogy a sprintben nem tudom összehozni rendesen mert egy idő után mindig keresztezem valamelyik vonalat.Amúgy az értelme ennek annyi hogy a riasztom indítás után és amikor a fékpedálra lépek lezárja az összes ajtót,viszont ha az utasom valahol kiszállna akkor vagy kézzel húzom fel a gombot vagy leállítom az autót és akkor nyitja fel az összes ajtót.A hagyományos ablakemelő kapcsolja meg nem fér el ajtó gyári helyén.Na persze az eredeti elférne de az meg 6 ezer forint,és egy sima mezei visszaálló 3 állású billenő kapcsoló.Kicsit soknak találom érte.
Gyulank! Folyadékkötő anyaggal (homok, kovaföld, savkötő univerzálkötő) felitatni. Ha az megvan és már nincs maró közeg akkor szerintem a CIF már kihozza a vas szinét. A hozzászólás módosítva: Máj 31, 2018
Hát ez már két napja történt, valamennyit felitattam wc papírral, Másom nincs. Nem tudom mi az a savkötő. Akkor cif, vagy bármilyen tisztítószer?
Kérdés, hogy használt volt-e a vasklorid, mert akkor már a réztartalma is festék.
Tapasztalatom szerint az egyik legjobb festékanyagot alkalmaztad az asztal dekorálására. Szerintem ezzel nem vagy egyedül. Már nem tudnám megmondani nálam hajdanán hova kötnek emlékek ez ügyben. Manapság felbátorodtam. Fotótálba teszem az oldattartó üveget, amit ezután bárhová lehet vinni ahol kellő légmozgás van. A fa helyzetét nem kellene tovább rontani, az átfestést javaslom, mementóként.
Az asztalból ki lehet csiszolni,a szőnyegben meg megmarad.Annak idején a farmerből csak úgy jött ki,hogy sok mosás után a sárga folt helyét egy lyuk foglalta el.Egyszerűen kiesett.
"egy idő után mindig keresztezem valamelyik vonalat" Gyakorolni kell. Mások is úgy csinálták/ják. Egyébként nálam itt sokkal nagyobb talentumok vannak nyáktervezésben. És egy-egy átkötés sem az ördögtől való. Az is egy alkatrész, csak olcsóbb, mert egy darab drót.. De ha ez megfelel, akkor használd.
Langyos ecetes olló, a fából csiszolópapír. Még a porcelán mosdót is megfogja. Emlékeztetni fog az ügyetlenségedre.
Sziasztok.Van két laptopom. Egyik akksija 11,4 v, 6600A,a másiké meg 10.6v ,4400A.Akkor hogy van az, hogy a gyári töltőjük mindkettőnek jelentősen nagyobb feszűltségű (19 volt).Hogyan bírják ezt a feszűltséget az akksik? (Li-ion akksik).Hisz pl ha egy 12 v-os savas akksit töltünk, akkor a töltő feszültsége nem megy fennebb kb 14,5 voltnál.
A hozzászólás módosítva: Máj 31, 2018
A töltő nem közvetlenül kapcsolódik az akkukra, hanem van köztük egy töltést felügyelő áramkör.
Köszi a választ.A felügyelő áramkör nélkül nem is lehet tölteni őket?De mi az oka, hogy ennyivel nagyobb feszültségű töltő kell neki?
Ma pl párhuzamosan kötöttem 3 db, 4 voltos savas akksit, és ezekkel töltöttem direktben egy évek óta nem használt laptop akkuból kiszedett Li-ion 3,7 voltos cellát(mivel nincs Li-ion -os töltőm), és az a 2,5 voltról hamar felment 3,8 voltra.Az elején 4 amperral töltött, majd kb 15 perc múlva lecsökkent 1,6 amperre a töltőáram ,miközben már el is értre a fent említett 3,8 voltot a cella.Lehet így is tölteni,felügyelő áramkör nélkül?És hogy hogy kb 8 éve nem használt cella fel tud éledni?
Nem lehet tölteni felügyelet nélkül. Azért van nagyobb feszültség, hogy legyen tartalék benne,
és így valamennyivel kevesebb áram folyik a töltőkábelen, mint az akkun. Egyébként meg nincs értelme három, vagy négy (vagy akárhány) feszültségű töltőket gyártani, ha a töltés egyféle feszültségű töltővel is megoldható... A direktben töltés egy alulmerült cellánál egyáltalán nem jó megoldás. Akkor tölthetnéd úgy, ha tudod, hogy a cellád jó, és nem léped túl az 1C töltőáramot, ami nálad nem jött össze. A 8 éves cella addig újrahasznosítható, míg fizikai sérülés, vagy kémiai elváltozás a belső szerkezetben nem jön létre. Persze az biztos, hogy a kapacitása, és a belső ellenállása már nem a gyári értékeket tükrözi. Ha ezt a videósorozatot megnézed, talán neked is hasznodra válik, és találsz benne számodra megfelelő információkat...
A laptop akkujának töltő áramköre a laptopban van. Az a dobozka, amit a jónép helytelenül (a mobiltelefonhoz hasonlóan) töltőnek nevez, az csak egy tápegység. Az akumlátorokat áramszabályozással töltünk, egészen a teljes feltöltésig. A megfelelő töltőáram biztosításához a tápegységnek nagyobb feszültséget kell adnia, mint az akkuk max feszültsége, hogy a megfelelő töltőáram biztosítható legyen.
Ha megfelelő töltő nélkül töltöd a Lithium-ion cellákat, akkor a cella felrobbanását, kigyulladását kockáztatod. Bővebben: Link
Köszi szépen az információkat.Nem történt semmi baj, csak enyhén meleg lett,megmértem a kapacítását és 3000 mAh- mutatott.
Köszi szépen.Meg fogom nézni a videókat.Te készítetted?Már többször segítettél nekem, köszi.Láttam egy hozzászólásodban, hogy te is elektromos biciklit akarsz készíteni házilag.Én is abban járok.Te mennyire haladtál a projektben?Én próbálkozok még autó generátorral is mint motor,de még nem tudtam élesben kipróbálni,hogy mennyire hatékony.De még 12 voltról is elég nagy a fordulatszáma és a nyomatéka is jó nagy.Egy sima bldc motorvezérlővel müködtetem a "próbapadon"
A hozzászólás módosítva: Máj 31, 2018
Köszönöm a válaszokat a pontatlan órával kapcsolatban.
Kicsit kísérleteztem és most még rosszabb a helyzet, most már be sem indul az oszcillátor... Sikerült megmérni frekvenciamérővel, a csatolt kép szerint 4,195046 MHz-et mértem, így ki is jön a nagy sietség. Vettem egy új, 4,194304 MHz-es kristályt és egy 4-40 pF-os trimmer kondenzátort. Beforrasztottam az új kvarcot, ekkor még működött, de még mindig túl nagy volt a frekvencia, így még 4,194910 MHz-et mértem. Ezután kiforrasztottam a 22 pF-os SMD kondenzátort, amit sikerült el is veszítenem, sehol se találom. Beforrasztottam helyette a 4-40 pF trimmert, és ekkor már nem indult el rendesen az oszcillátor. Volt olyan állása, ahol 3-4-et villogott lassan az órakijelző kettőspontja, aztán megállt, de ez volt a maximum, egyik pozícióban sem produkált stabil órajelet. Ezután még megpróbáltam pár fix, nem SMD kerámia kondenzátort betenni a trimmer helyett, volt itthon 33 pF, 68 pF és 100 pF. de egyikkel sem indult el már többet. Frekvenciamérővel mérve össze-vissza ugrál a mért frekvencia 50 kHz és 2 MHz között. Szerintetek most teljesen kinyírhattam valamit? Vagy ha veszek bele 22 pF-ot, akkor azzal még mennie kellene? Igazából abban sem vagyok biztos, hogy 22 pF volt az elveszett kondi, ezt az értéket csak a CD4521 + 4,194304 MHz-es kristály alapkapcsolásában találtam. A hozzászólás módosítva: Máj 31, 2018
Én.
Lassan, más dolgom is van. Most a teleszkóp beépítésénél vagyok, és elektronikát is tervezek hozzá. Majd megy fel a többi videó is, de még azok készítésével, vágásával is elmegy sok idő... A hozzászólás módosítva: Máj 31, 2018
Értem.Én is így vagyok vele.Munkahely miatt kevés a szabadidőm.De mi a véleményed az autó generátor változatról.Azért foglalkozok ezzel, mert ha sikerül, akkor többet is szeretnék csinálni a rokonságnak.Épp ezért minél olcsóbb, de eléggé hatékony alapanyagból szeretném.Még azon is gondolkodom, hogy litium ion cellákat lemerült laptop akkukból gyűjteném össze.Tudom nem ide vágó a téma, de gondoltam, egy kissé kapcsolódik ,de a többit majd az odavágó témában folytatom.
A hozzászólás módosítva: Máj 31, 2018
Én is generátorral készítem, felújított 18650 -es cellákkal.
Direkt hajtás lesz áttételezve, erősebb motort nemigen találsz "aprópénzért"...
Üdv! Fejsze, fűrész, TNT, plasztik. Ezeken kívül semmi szedi ki, ami nem roncsolná a póruljártat.
Sziasztok!
Lehet olyan,hogy a moduláló frekvencia nagyobb mint a vivőfrekvencia?
Ha enyhén meleg lett az komoly probléma! Vagy túl nagy a töltési áram, vagy túltöltötted a cellát! Egyik semm jó. A kapacitása sem mérvadó, ha a belső ellenállása az egekben van. A 19V-ból step down converterrel elő tudnak állítani akkora feszültséget, ami az akksinak kell. Nem a 19V-ot kapcsolja direktben az akksira a laptop!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |