Fórum témák
» Több friss téma |
Ladaba,Trabiba, regi autokba 10kWos motor es kesz. Nem a Teslakkal akarunk versenyezni.
Milyen 5Le benzinmotort epitesz be?
Az rémlik nekem is mintha láttam volna, egy idős bácsi a tulaj ha egyről beszélünk.
Bemutatta a gépét, aztán kipróbált egy Teslát ő is...
Az is érdekes lehet, hát nem a műszaki vizsgán dől el, hogy megfelel -e a közúti forgalomnak?
Én elkészítek a kapcsolási rajzot, vigyem el valakihez (arra jogosult emberhez), aki majd ráírja, hogy rendben (és amúgy mi alapján, majd szétszedi az egészet, hogy megnézze valóban minden vezeték oda megy -e ahová rajzoltam, és aláírja) aztán menjek műszaki vizsgára?
Én sem a teslával akarok versenyezni, de ha már beleölök egy zsák pízt,
akkor ha lehet nem egy 20 éves "roncsot" választanék, ami majd ki tudja mikor "kirohad" alólam. Első körben egy smart roadsterre gondoltam, másodkörben egy forfourra, de ezek nyilván teli vannak elektronikával. Adott még egy peugeot 206 -os jelenleg, de az is ABS, légzsák, klíma, meg ha jól tudom villanyszervós. Bár ennek az ECU -ja halott, meg a motortérben lévő kábelköteg is. Szóval harmadik nekifutásra lehet csak egy "jó magyar" MK3 swift jönne szóba... A hozzászólás módosítva: Jún 21, 2018
Szerintem, ha komolyan átépíteni szeretnél, akkor érdemes lenne felkeresned egy hivatalt, ahol pontosan megmondják a dolgokat. Persze, ha csak foteles álmodozás, akkor elég a szóbeszéd is.
Na és melyík hivatal tudna útbaigazítást adni evvel kapcsolatban?
Egyébként ez még csak hosszútávú terv...
Olvastam nemrég, hogy a Japánok milyen tempóban fejlesztik a hidrogéncellás témakört, meg hogy mégis inkább az lesz a jövő és nem az e autó, szóval én elektromos autóba nem ölnék egy zsák pénzt. Ha végigolvasod ezt, ez meg a házilagos építéstől is elveszi majd a kedvedet.
Igen, nem is gondoltam, hogy ez majd olyan egyszerű lenne, hogy elintézhető egyik hétről a másikra...
A hidrogéncellás autók is elektromosak, csak nem akkumulátorban tárolják az energiát.
Penzkicsalas az egesz. Nem attol lesz biztonsagosabb a jarmu.
A hozzászólás módosítva: Jún 21, 2018
Elektromos jarmuvel suhanni jo.
Elektromos jarmuvet epiteni jo. Nem engedelyezik a hasznalatat kozteruleten? Hasznaljuk maganteruleten. Hasznaljuk Magyarorszag teruleten kivul. Az illetekes meg viseli dontese kovetkezmenyeit. A hozzászólás módosítva: Jún 21, 2018
Egy ismerösöm Angliában már 10 éve dolgozik egy ilyen megoldáson ( szintén közismert japán cég), de hat éve nam kapnak a hatoságoktol még engedélyt sem a közuti probákra. Silverstoneban meg más zárt tesztpályákon az autoik már több 100 ezer km-t tettek meg.
Azzal azért egyetértünk mindannyian hogy ne lehessen mindenféle otthon összekendácsolt sz***ral az utakon közlekedni. Rendes betartható szabályzás kellene hozzáértő hivatali ügyintézőkkel.
Amúgy nem néznek motorszámot műszakin...(meg mást se)
A Mirai már sorozatgyártásban van. Nem emlékszem hogy hol olvastam a cikket, de a jappók arra jutottak, hogy összességében (a bolygóra vetítve) kevésbé környezetszennyező megoldás mint az e autó. Számítások is voltak, hogy rendes sorozatgyártás meg x eladott darab után az ára is lejjebb megy majd, az üzemeltetési költsége meg kb. egy szinten lesz az e-vel.
Az a baj, hogy igazi városi autót a mai napig nem gyártanak, olyat csak a scifikben látsz. Mert ahhoz bőven elég lenne 2 férőhely, meg némi hely a teszkós szatyroknak. Helyette csinálnak aranyárban valami olyat, ami autónak vicc, városi autónak meg nagy, és iszonyú drága.
Ezt én egyelőre másként látom. Olyasmi átverés ez, mint a dízelautó (amit megspóroltál vele üzemanyagban azt ráköltötted a javítására), illetve még rosszabb. Eleve megveszed az új e-autót jóval drágábban. Ezért kapsz valami kis fenékköszörűt, mert még egy középkategóriás autótól is messze van benne az autózás élménye, a dízel legalább azt adott. Aztán mész vele egy keveset és töltheted, szóval vidékről nem kell vele felmenni Pestre, tehát máris csak második autónak jó. Annak meg minek. Aztán ha az akkupakk leszolgálta az idejét akkor lehet újra a zsebbe nyúlni.
Akkor inkább cserélek évente egyszer olajat, meg mondjuk 80 ezrenként vezérműszíjat. Tudom, ez nem környezetbarát, de még mindig messze olcsóbb mint bármilyen más alternatíva. Mondjuk majd a rengeteg akku sem lesz környezetbarát...
Végül is az is elektromos, de alapvetően nem elektromos energiát, hanem kémiai energiahordozót tankolunk bele. Így talán közelebb áll a benzines testvéreihez a tankolási időtartamban.
Csak ne lenne az a fránya hidrogén gáz állapotú. Nem lehet sima töltőcsővel tankolni. A cégünk gyártott hidrogéncella gázáteresztő lemezeihez alapanyagot. Megkaptuk a majdnem teljes dokumentációta cella gyártásáról, üzemeléséről Nem drága és nem bonyolult maga a cella, és nagyon hosszú az élettartama, viszont kényes pont a hidrogén kezelése. Nem szivároghat, valamint folyamatosan nagy nyomás alatt kell tartani. Egy balesetnél elég nagy rizikó egy ilyen tartály sérülése. Pedig milyen szép is lenne.
Nemrég olvastam, hogy jelenleg kb. 100 dollár egy kWh energia raktározására alkalmas li-ion akkupack. A Tesla (bocs ha tévednék) 3 különböző kapacitású akkucsomaggal látta el valamelyik modellét. 38, 88 és 125kWh kapacitású változatokat gyártott. Ezeknek az élettartama nagyjából a mai okos telefonok akkujaihoz mérhető. Ezek szerint 500 töltés után már érezhetően csökken a kapacitásuk. Ha figyelembe veszem az én (meg az asszony) vezetési szokásunkat, úgy kalkulálom, hogy 3 év alatt leamortizálódik az energiaforrás, így venni kellene újat. Kerekítve a három féle kapacitást olyan 1-2-3 millió forintra jön ki a csere. Hát mit mondjak? Nem szabad venni 3 éves használt Teslát.
Viszont ha lenne olyan 10kWh kapacitású kétüléses, azzal már lehetne gurigázni. Bevásárlás, munkába járás (nekem oda-vissza 7km), arra ideális lenne. Nem beszélve arról, hogy fedett parkolóban nem lenne légszennyezés.
Azért vannak már ilyen kis kocsik VW UP, Renault stb amik már némi szerencsével megfizethetök. (Nem kerülnek többe, mint a benzines társaik). A baj persze továbbra is az, hogy a hatotávolságuk 120-150 km és persze az is, hogy majd egyszer mibe kerül az uj akku. ( felö, hogy többe mint az uj kocsi)
Mondja el nekem valaki, hogy a "Pusztító" című filmben szereplő kis nem tudom mihez hasonló, mert se nem moped se nem autó, amivel a Wesley Snipes megszökik a jégbörtönből, akármit miért nem lehet városi közlekedésre gyártani? Elfér benne 1 ember félig fekve, a bevásárló csomag, nem ázik és nem fázik benne, és a parkolóban 1 autó helyére elfér belőle kettő. Na itt látnám a villanyautó létjogosultságát, nem ott ahol most van, hogy vegyem meg 10-20 millióért, utána 3-4 éves korában meg cseréljem ki benne a komplett akkupakkot milliókért. Ugye, egy olyan autóban, ami még csak nem is autó. Na jó, a Tesla-ra már rá lehet fogni hogy az.
Az a kis vacak az ember garázsában sem foglalna sokkal több helyet mint egy kismotor, éjszaka töltődhetne az akku a konnektorról, és simán jó lenne sokaknak munkába járni a másfél tonnás dízelautója helyett.
Jól írtad, kis kocsik. Gondolod, ilyen mint én akinek 1,8 turbós Octavia-ja van, át fog ülni egy olyan fenékköszörűbe? Akkor se ülnék át bele ha a jelenlegi árának a negyedéért adnának újat. Nem 18 éves vagyok már, hogy jó a leharcolt trabi is.
Akkor mi a kérdés? Ha tankhajoval akarsz a belvárosba menni, azzal mindig gond lesz mindegy, hogy mi hajtja.
Renault Twizy - kb. egy fél autó, a hátsó ülésre rakhatod a csomagokat és töltögetheted éjjelente...
Az ára idehaza túl van lőve, az angoloknál az új kb. 7000 fontba kerül.
A szervo azért járható út. vannak elektromos minősített szervópumpák.. És mostmár egyre több van egyre több bontott elektromos autóból is, de pl kamionokban is van. Csak sajna drágák. nem feltétlen olyan kell, amiben gyárilag az van, ez legyen a legkisebb gond.... (a többi mellett).
Hát nem egészen, és te nem tervezheted meg. Eleve (jármű)tervezői jogosultság kell hozzá, aki lepapírozhatja. A statikai része elég kritikus, arra szeretnek utazni, azaz ilyen olyan irányból ilyen olyan erőhatásokat bírnia kell, ezt számítással igazolni kell.
Ha felkeresel ilyen jogosultsággal rendelkező tervezőt akár a kész terveddel, tudni fogja a dolgát, és netán azt is elmondja mit csinálj másképp.
Az egy elég régi papírozás, 5-6 éve járhatóbb volt a dolog mint most. MA azt úgy nem tudnád lepapírozni, mint tették akkor. kevés lenne.....
keress fel egy járműtervezői jogosultsággal rendelkező mérnököt, és el fogja mondani.
Sajnos a második fele igaz a mondatnak, nem túl bejáratott dolog az egész. De sz--rágónak nem nevezném. Ma egy közúti közlekedésű járműnek elég sokmimndennek meg kell felelnie. Amit a szalonból megveszel annak is. És amit átalakítasz annak is sokmindennek meg kellene felelnie.... Mert ha esetleg valakinek emiatt komolyabb baja lesz az utakon, akkor széttárhatod a lebénult embernek, hogy bocs.....
|
Bejelentkezés
Hirdetés |