Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Haliho!Na megvolt az Octavia javítás, megmondom őszintén nem bíztam én sem ebben a softver frissítésben. De képzeld megjavult,másnap reggel vártam hogy elkezdi a dadogást-puffogást és lám csodát neeeem! Azóta /2 nap/ minden ok.
Köszönöm szépen a hozzászólásaidat. Szia
Sziasztok. Szintén segítségre lenne szükségem. Adott egy octavia II 1.9 pdtdi ami az elmúlt 2 hétben az öngyilkosság gondolata felé hajszol. Kezdetnek a kulcs kivétele, autó lezárása után azonnal beinduló hűtöventillátor (akku lemerüléséig), ez csere 100e, müködik. Hazafelé a szerelőtől check engine felvillan, visszavisz, hopsz tönkrement a légtömegmérő. Nem baj még egy kis forint neki, hisz éhezik. Rajtam ne muljon egyen a család... Na most a mai már kiveri a biztit. Autómosás után fél órát működött, volt benne leállítás, índítás stb, majd menet közben lefulladt és nem is óhajt elindulni. Találkozott már valaki hasonlóval? Köszönöm a válaszokat!
Sziasztok!Találkozott már valaki olyannal hogy alapjárati gyújtás kimaradás?Octavia 1,6 2002-es BFQ. Esetleg mitől lehet?Gyertya kábel csere volt.Tavaly lett cserélve trafó.1500 fordulat felett már nincs kimaradás!Köszönöm a válaszokat!
Szia Nekem hasonló volt meg dadogás meg rángatás meg stb.
Aztán eljutottam oda hogy gyertyát cseréltem ! De ha rá keresel az itt írottakra akkor olvasni is tudod . Na a gyertya csere oldotta a problémát,lekopogom azóta semmi baja.
Nekem 2005-ös BFQ-m van és reggel minden nap indításkor elkezd dadogni, durrogni, majd kap 1 fröccsöt és helyreáll a rend. Régebben is előfordult 1-2x, de mostanában mindennapos, gyertyát pedig egy hónapja cseréltem....
Szia! Ilyet tettél bele? .... mert, hogy ez való be de nem az olcsóbb gyártmányok közül. Én most cseréltem ki őket 70 000 km után. Már majdnem elfeledkeztem róla, hogy már ki kellene cserélnem, szerintem éppen a végszóra csináltam meg, mert ahogy látszik is már kezdtek kifáradni.
Igen, a gyári gyertyát tettem bele! Nekem 65.000 km-t ment.
Gyertya és kábel csere is volt,de a semmi változás!
Sziasztok
Olyan gondom volna, hogy hidegen az első indítás elég problémás az octimon 2l benzin, AQY. Tünetek rángat, bedöglik, fordulat nem megy 250-500 felé még gazadásra sem. Két, három alkalommal eljátsza velem utána beindul és mint ha misem történt volna megyen rendesen. Melegen elsőre indul, diagnosztika nem mutatott ki semmilyen rendellenességet. Amit cseréltem benne eddig: főtengely, bütyköstengely jeladó, vízhőfok gomba, gyertyák, gyertyakábel, hengerfej pakolás (kompresszió a hengerekben 14,5 bar körül mozog). Ha valakinek van valami ötlete az ne tartsa magába. Köszönöm előre is.
Nem ötletszerűen kell alkatrészeket cserélgetni, mert az drága és sokáig tart a javítás. Mindenképp a hidegindításhoz szükséges dolgokat vizsgálnám át. Nem csak a hófokjeladót, hanem annak a vezetékét is például.
A hozzászólás módosítva: Júl 5, 2018
Vezetéke rendben van, elsők közt volt amit átnéztem. Voltam vele szervizben is ők azt mondták, hogy valamelyik jeladó lesz, amiatt volt cserélve mind a 2.
Szia! Van ebbe a típusban egy "porszívó" (szekunder légpumpa). Talán azzal lesznek a problémák. Van aki leköti ... ennyi idő eltelte után, mert csak a probléma van vele. Az elgondolás az jó volt csak egy idő után teljesen tönkremegy. Szóval ezt kellene megvizslatni. A visszacsapó szelepről kell lehúzni az átkapcsoló szelep levegős csövét és azt be kell dugaszolni, így az nem fogja vezérelni a légpumpa levegőjét.
Szerbusz
A porszívó működik, ki be kapcsol ahogy mindig is szokott, de holnap ellenőrzöm, hogy működik e a ,,Vákuumvezérlésű lekapcsoló visszacsapó szelep,, lehet, hogy az adta meg magát.
Szóval a "porszívó" teljesen működőképes, nincse eldugulva sehol, vákum is úgy nyit ahogy kell, indítás után 1-2 percen belül ki is kapcsol
Esetleg valami más ötlet? :-\
Minden jól működik külső ránézésre de nem biztos, hogy jól. A visszacsapó szelep lehet, hogy mégsem zár jól a hidegindítás alatt és az okozhatja a csak akkor előforduló problémát. Ha a visszacsapó szelep "porszívó" felőli bemenetén kormos, az azt jelenti, hogy átereszti a füstgázokat.
A porszívó és a vissz.csap. szelep közti levő cső nem kormos, de megpróbálom lekötni és holnap okosabb leszek.
Szerintem valahol mégis ITT kell lennie a problémának. Talán nincs meg a vákuum értéke a mágnes szelep előtti részen és azt nem tuja rákapcsolni a visszacsapó szelepre és az nem tud megfelelően kinyitni.
Lekötöttem a porszívót, a porszívó és a szekunderlevegő szelep közti csövet semmi változás nem történt csak hibát jelzet a műszerfalon. A cső szép tiszta semmi nyoma koromnak, porszívó erősen nyom, kézzel van mit tartani, hogy befogjam. A szekunderlevegő szelep zár, papír zsepivel tesztelve, ha ráengedtem a vákuumot kinyitott és látszott, hogy megmozdul. Porszívó kellő időközönként be kapcsol, ha olyankor leveszem a vákuumot hallani hogy megváltozik a hangja és eláll a szekunderlevegő szelep zümmögése is. A Mágnesszelep rendesen zár, belefújtam nyitott ahogy kell mikor áramot kapott, lekapcsoltam rögtön el is zárt. Vákuumcsövek újak vannak benne mert a régieket már megette az idő vasfoga. Vákuum értéke addig nem is lesz meg amíg be nem indul a motor és nekem pont az a gond, hogy nem akarja elkapni a fordulatot első hideg indításkor. Olyan mintha nem kapna kellő üzemanyagot vagy szikrát. Csak küszködik és nem reagál gázadásra se. Holnap még rámérek a üzemanyag rendszerre, hogy megvan-e a kellő nyomás és működik-e az üzemanyag nyomás szabályozó. Utóbbi pár hónapban kezdte ezt csinálni addig semmi baj nem volt vele, lassan már kezd az agyamra menni
A MAF szenzor tisztítása se használt, esetleg a benne levő hőmérséklet jeladó nem lehet ludas, úgy mondták, hogy abban is van egy?
Üdv Mindenkinek!
Van nekem egy 16 éves (2002) 530.000 km-t futott, de nagyon jól szolgáló ALH motoros Skoda Octavia 1,9 TDi. Már talán egy éve fennáll az a vissza-visszatérő probléma, hogy általában miután bemelegszik a motor és már 90 C* körül van a hőmérő elkezd szórakozni az alapjárat. A normál alapjáratról, kb. 1100/min-r emelkedik fel. Néha éppen hogy csak pár másodpercig, néha kitartóan 1-2-3 percen keresztül is. Sokszor ha elindulok és utána újra megállok pl. lámpánál, akkor már nem csinálja, de lehet, hogy a következő megállásnál újra ezt tapasztalható. Ja idevágó tünet, hogy ezidő óta gyakran magas fordulattal (mintha gázfröccsöt adnék) indul indításkor az autó (hideg, langyos, meleg motornál is), de ez csak 1 másodperc és utána beáll rendesre az alapjárat. Valahol talán olvastam és egy adagolós műhely szerelője is azt mondta korábban, hogy ez elképzelhető, hogy valamelyik hőmérséklet jeladó hibájával függhet össze...? (Konkrétan hideg motor jelet kap időnként, illetve induláskor a komputer és ezért több üzemanyagot adagol. ) Lehetséges lenne? Az adagolós szaki azt is mondta, hogy szerinte az olaj hőmérséklet jeladó lehet a felelős, de ez nem adagoló probléma. Az mindenesetre kiderült, hogy amikor gépre tették az autót (adagoló ellenőrzés) meleg motorú leállás után kb. fél órás állás utáni indításkor valamelyik hőmérséklet jeladó csak kb. 30 c*-ot mutatott a komputer szerint, holott ez a szerelő szerint biztosan nem lehetett ennyire alacsony a mért hőmérséklet. Ha valóban hőmérséklet jeladó, akkor melyiket kell kicserélni? Kinek van idevonatkozó tapasztalat? Mi lehet a hiba oka és mi oldja meg a problémát?
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. Az auto egy octavia 1.6glx aee motorkoddal A fojtószelep nem tartotta az alapjáratot cserélve lett a hiba megszünt de most van hogy felakad a fordulat 1200 es 1500 között mi lehet a hiba? Az automata szivatónak van valahol érzékelöje? Lehet azt hiszi hogy hideg a motor a furcsa az hogy ez a jelenség csak gáz adás után jelentkezik amíg nem adok gázt teljesen normális az alapjárat és ez a jelenség menet közbe is megvan. Köszönöm előre is!
Sziasztok! Két napja vagyok egy 2003-as évjáratú Skoda Octavia 1.9 TDI tulajdonossa, így még nem nagyon ismerem. Két dologban szeretném kérni a segítségeteket.
1./ Nem működik a hátsó ablaktörlő. és a csomagtér dugalj. Kimértem, áramot sem kapnak. Minden más rendesen teszi a dolgát. Hol keressem a hibát? 2./ A műszerfal információs kijelzőjével - mindent kiír, a rádiótól a fogyasztásig - lenne gondom. Hosszabb állás után rendesen látható rajta minden, de elindulás után rövid időn belül a felső sor szépen elhalványul, eltűnik. Mi lehet a gond? Előre is köszönöm a segítséget! A hozzászólás módosítva: Júl 22, 2018
1. A biztosítékokat nézd meg.
2. Kontakthibás a kijelző. Valószínűleg csak a csere rajta. Vidd el ide, ha magad nem tudod orvosolni.
Köszönöm! A biztosítékokat már nézetem, azok rendben vannak. A csomagtér dugalj már működik, az ablaktörlő még nem. A pixel hiba miatt felvettem a kapcsolatot az általad megadott szakemberrel.
Az ablaktörlőnek jó eséllyel az ajtó átvezető gumijában megszakadt a vezetéke.
Most, hogy kicsit csöpörgősebb az idő, látszik, inkább a relénél lehet a gond, mert az első ablaktörlők vezérlését sem csinálja rendben.
Sziasztok!
Van egy 2005-ös octavia II 1.6 benzin autóm. 2 hónapja kezdődött a hiba. Egyik reggel beszálltam égett a műszerfalon szinte az összes hibajelző az akksi már le volt merülve bikázás után indult de leállításnál nem vette le a gyújtást kerregett kattogott vmi a motor mellett. Skoda szervízben volt 3 hétig azt mondták vmi testet kaphatott szétszedték méregették de semmi, majd felhívtak hogy már nem produkálja a hibát. 4 hónapot működött majd elkezdett az epc folyton felvillanni 2 nap múlva pedig vmi kinyírta az akksit. Esetleg vki tud bármi tippet adni mi lehet illetve kit keressek? Köszönöm!
Sziasztok!
2002-es Octavia, 1.6 motor, BFQ motorkod az alabbi hibakodokkal: P1403 EGR system: Regulation divergence - Intermittent P0171 Fuel trim: System too Lean: Bank1 - Intermittent P0441 Emission Control Sys: Incorrect flow - Intermittent Jelensegek: Az auto teljesitmenye idonkent hagy kivetnivalot, lomha, reggeli elso inditas nehezkes, mintha visszadurrogna. Alacsony fordulaton gazadasnal "becsörög" a motor, altalaban mikor mar be van melegedve. Tegnap az EGR (magnesszelep) ki lett cserelve (adaptalas oke, elotte a régire errort irt) ma reggel a hideginditasi problema tovabbra is jelentkezik. A csörgesről egyelore nem tudok nyilatkozni, mert annyit nem mentem vele. Tudnatok esetleg segiteni, hogy mi lehet a gond? Koszonom, Zoli
Sziasztok!
Az alábbi kérdéseim lennének: Egy Skoda Octavia 1.6 (most már nem annyira) boldog tulajdonosa vagyok. A kocsi 362e km-t futott, én vagyok a második tulaj és 180e km óta enyém a kocsi. Az elmúlt évek során nagyobb gondok nem voltak, az előírt csereperiódusú dolgokon (pl. vezérlés, gyertyák, stb.) kívül lambdaszondát és hűtőt kellett cserélni, ill. az elmúlt 2.5 év során kétszer volt a termosztát csere: első alkalommal nem zárt a termosztát; a második alkalommal a hűtővel együtt lett cserélve, arra már nem emlékszem, hogy pontosan miért, talán ott is folyt el valamennyi hűtőfolyadék... Nemrégiben, 360e km-nél vezérlés csere volt, költözés után új szerelővel - akit a kollégáim közül többen is ajánlottak, mint tapasztalt és megbízható szerelőt. A vezérlés cserével együtt a szelepfedél tömítést is cserélve lett, mert volt valamennyi olajfolyás a blokk oldalán. Nem sokkal ezütán, 362e km-nél eldurrant a kettős fűtéscső (kocsi trélerrel elvontatva), a szerelő szerint a termosztát hibájából, amit kicserélt. Azóta dugóban vagy lámpánál, bekapcsolt klímánál vészesen elkezd felfelé menni a vízhőmérséklet és a ventilátor csak késve kapcsol be. A szerelő legutóbb azt mondta, hogy szerinte a kocsi feltehetően "hengerfejes", emitatt megnövekszik a nyomás a hűtőrendszerben ill. levegő kerül a rendszerbe és erre vezethetők vissza a problémák. A javítás várható költésére látatlanban nem tudott semmit mondani, de olyan 150e Ft körülire teszi. Kérdéseim: 1) Véletlen egybeesés lehet, hogy most csőstől jönek a bajok, vagy valamit elbaltázhatott a szerelő a vezérlés vagy a szelepfedél tömítésének cseréjekor? 2) Mefőhetett-e a motor a fűtéscső eldurranásakor? 3) Elképzelhető-e, hogy a kocsi az élettartama végére ért? 4) Mit tudnátok tanácsolni a fentiekre tekintettel? Köszönettel: Gábor
Szia! Nem írtál motorkódot így csak találgatva mondanám, hogy esetleg fűtött termosztátja lehet a motornak és a fűtésének lehet baja. ITT van kettő link (a címsorban a gugli fordítóval fordítsd le) és alatta lévő hsz. amiben a magyarázat a működésre, hogy mire is találták ki ezt a megoldást. Az egyik AVU a másik BFQ kódos motor.
Szia! ITT fentebb volt róla szó, hogy ennek a motornak van egy "porszívója" és azt kellene megnézni, hogy a körülötte levő csövek és a hozzá tartozó szelepek jól működnek, jól zárnak e.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |