Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Tranzisztor teszterrel mérve 4,5 ohm ellenállás és 0,42mH induktivitása van. Mindegy mennyire tekergettem a vezetékeket.
Érintkezőket összébb hajtottuk, befújtuk WL-50 kontakt spray-el is. A hozzászólás módosítva: Júl 30, 2018
A kulcson igaz, hogy nincs aktiváló gomb de a vissza kapcsolás a gyújtásról és újra gyújtásra, hallani kellene az üza szivattyút, hogy felhúz, met ha nem, akkor biztos a sikertelenség. Talán késik a jelfeldolgozás az immonál?
esolo Creative Commons License 4 órája 0 0 171658
Sziasztok! Remélem és köszönöm a segitségeteket.., Ford C- max 1.6 Tdci .G8DA. 2004 -es,lb 250.000km. Szervokormány nem müködik., korábban müködött és csak motor ki-be szerelés után nem müködik!(display-n "lenkhilfe" hibaözenet plussz sárga villogó LED) Tápfeszek jók,, a 80A-s is kilett cserélve a biztonságért ,bár jó volt, direkt közvetlenül a szivattyun ellenőrizve :a plusz 12V, a minusz, és a gyujtás biztosan Oké, Kormánygépen lévő 3 vezetékes érzékelő vezetékkötege jónak lett kisipolva a szivattyun lévő csatlakozóig, CanH és Can L ugyanakkora Volt mint Obd2 6 és 14 pin- ben, Volt egy rövid "időszak amikor a szivattyu nem müködött, de hangosan-ütemesen "dörömbölt! mintha a kipufogó verne be., de lehuzva a vastag csatit szivattyuról megszünt a hang ., tehát a szivattyu adta,,ez alkalmi volt, egyszer-kétszer., most már egyszer se jön vissza ez a hang.., egyébbként élőadatban szögelfordulás érték normálisan követi akormány elforditását.., Zéro áramfelvételt látni mindib,, egyébbként!!! Szivattyut leszereltük,olajat cseréltünk .,,igy kiszerelt állapotban szivattyufogaskereket eltudtuk forgatni .,gondolván hogy esetleg mechanikusan blokkolva van a forgorész (?) Biztitáblákat-müszerfal-csatikat , motortéri testeket, átnéztük----ABS és motor ECU-t nem tudtuk sajnos. Van általában egy csomó U-s kommunikációs hiba amiből a csatoltak szinte biztos visszajönnek.., AutoCom és forscan-félék vannak diagolásra. Fontos volna: Van valami tesztmódszer annak megállapitására hogy kiszerelt állapotban forgásra lehessen kényszeriteni a szivattyú motort, amennyiben az müködőképes., mielõtt fölöslegesen felujitatjuk vagy bontottat keresünk. 100%-osan nem tudtuk eldönteni hálozati probléma miatt nem indul el a szivattyú, vagy eleve rossz a szivattyú.,annak ellenére hogy elözöleg semmi baja sem volt... A hozzászólás módosítva: Aug 10, 2018
Szia és bocs!
Nem értek ám hozzá, csak javítunk (totálkárosak) mint kaszni. Gyakori a kormánymű felprogramozás, illetve, ami hibát csak "szakszerviz" tud elvégezni. Volt márka, amit Pestig kellett vinni, hogy meggyógyuljon. Utálom ezt a CanBus világot amúgy.
Köszi hogy Te legalább válaszoltál..,talán összejön holnap egy donoros probajavitás.., kapunk egy használt jó szivattyut hibabehatárolás céljára..,ezt a kormánymü felprogramozást nem értem.., pl hosszú állás stb után felkellene ismertetni a valóban utálatos CAN-n a szivattyúelektronikát??? Vagy mire gondolsz?
Üdv
Úgy értem, ismét rá kell tanítani a saját kormányművére. -Nem tudom Ford-nál hogy mennek ezek.
Volt pl. egy 6-os Golf, amit kb. 3-szor raktam még vissza húzatópadra (miután kész voltam), mert a futómű beállítós ember szerint még mindig nem volt méreten. Mérőszalag és rúd szerint már igen. Az autó gazdája (nepper), egy okos tojás, jó pofi meg már úgy jött hozzám hogy elbasztam, és tudom hogy leszarod..... Na ezen már felhúztam magam. Na de a történet vége az lett, hogy Pestig vitte Ő is a gépet (mert hogy itt Egerben mindenki hülye -ez igaz is amúgy nagyjából-, futóművet se tudnak állítani), ahol elmondták, hogy a korm. mű felprogramozás kellett még a futómű állításhoz is. Amúgy ezt én totál nem értem (csak egy kasznis vagyok, aki javítgat vezetékelést és szerelget ezt-azt a szakmába vágóan is), hogy egy saját kor. művet mi a picsáért kell ismét hozzá idomítani. Na de meg sok mást (pl. elektromos tolóajtók Sharan-on). De biztos ez a CanBus világ. Én köpködöm.
Holnap hozzák a probaszivattyút.., egyszerübb volna ha a miénk tényleg rossz.. bár a zsebünk bánja...,persze ,az hogy egy motor ki-be szerelés hogyan tudott ártani neki az megint egy rejtély számomra..,buktának nem kevés.,pláne ha ártatlannak érzed magad., egy Ford progiban ( nem a gyáriban..) van egy ilyen hogy EPS alapra állitás stb.., csak éppen ez nincs támogatva üzenet jönn föl erre...,
Köszi az együttérző soraid.., megoldodott.., sajnos vagy talán igy jó.., szivattyú rossz.., a kiprobálásra kapott motor sima feldugás után--- semmi aktiválás a CAN-en.., tökéletesen mükõdik..,
Nem biztos de nem is kizárt : egy combos testkábel a szivattyunál visszaszerelésénél lemaradozott kis kollégáimnál...,ilyesmik már okoztak fatális galibákat... ,kollégám kupplungozás , után elfelejtette visszatanni a testkábelt a sebváltóházra: egy db motorvezérlő volt a tanulópénz...,
Helóka!
Mint ismeretes van az autók elektromos ablakfelhúzó rendszerében egy olyan funkció (nem mindegyikben), hogy a gomb csak szakaszosan működteti az ablakot, viszont ha jobban meghúzom/megnyomom, akkor automatán vagy felső vagy alsó végállásba tekeri az ablakot függetlenül az aktuális ablakpozícciótól. Na az érdekelne, hogy ez külön szálon van vezérelve, tehát az egy gomb valójában kettő, és két jelszál van a vezérlőhöz, vagy pedig analóg módon ellenállás közbeiktatásával van megoldva nem tudja -e valaki? És ha ez a funkció mondjuk nincs minden ablaknál, beépíthető -e utólag a hiányzó ablakhoz? A hozzászólás módosítva: Aug 14, 2018
Nem hiába parkolok mindig (ha lehet és ha csak egy hely is van) árnyékba.
Pedig "csak" egy Golf ll-es (Brillant schwarz). Nem digites műszer, csupán egy quartz óra. Na de nem is utóbbi miatt van a jármű helye árnyékban.
Helló, megint itt. Alábbi képeken egy 2018-as Kia Rio YB középkonzolon lévő kapcsolója látható.
Az adott példányban mint látható, az ülés és kormányfűtés gombok és visszajelző LED -eket kihagyták. (Ha jól tudom, ezek a funkciók csak a komfort csomagban kérhetőek.) Mivel az autómban az ülésekben a fűtőbetétek érdekes módon benne van, szöget ütött a fejembe, mi lenne ha a hiányzó alkatrészeket beforrasztanám... Van egy enyhe gyanúm, hogy az említett funkciók akár működhetnének is. Szóval akinek megvan ezzel a funkcióval felszerelt kapcsoló, és esetleg megtenné, hogy szétszedve leotózza, hogy az alkatrészek értékei láthatóak legyenek, nagyon megköszönném. Esetleg ha tud valaki szerezni kapcsolási rajzot, azt is megköszönném. A hozzászólás módosítva: Aug 15, 2018
Ui.: Az említett autóhoz amúgy jöhet bármilyen kapcsolási rajz is...
Nem hiszem, hogy egy még garanciális autót csak úgy szétkapna neked valaki, de a fotók alapján nem is nagyon kell. A panel felső részén egyértelmű jelölések vannak, másold csak le a már benne lévő led és kapcsoló együttest. Hátul egy picit kell csak gondolkozni hozzá, de ott is a másolás menni fog, ha meg tudod mérni a kapacitás értékét. Viszont ezen kívül még a kapcsoló felső része is hiányozni fog neked, a teli műanyagon nem fog átmenni a fény
A beforrasztás csak próbaképp kell, ha működik, megrendelem a gyári kapcsolókat.
De amíg nem biztos, hogy működik, nem akarok berendelni egy 50-100$ -os kapcsolót... Ui.: Ha valakinek megvan az említett kapcsoló, a gyári számot is ossza meg legyen szíves, köszönöm.
Első gugli találat: Bővebben: Link
Igaz 2018 nincs benne, de talán itt megtalálod a 2016-ost választva.
Jártam már 666 oldalon ezzel kapcsolatban elhiheted, a régebbi típusokban másfajta kapcsoló van...
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni.Volvo s40-em (1.6 benzin, 2000 évjárat) nem indul be. Gyertya csere után pár másodpercet járt a motor és utána leállt.Berakom a kulcsot a gyújtáskapcsolóba, elforgatom és csak a visszajelző lámpák világítanak a műszerfalon illetve az imobilizer piros LED-je gyorsan villog, de az önindító megsem tekeri a motort, teljes csönd van. A centrálzárat nem tudom kinyitni csak a kulcsal tudtam kinyitni az ajtót.Az akkumulátort feltöltöttük, a relék és a biztosítékok jók. Próbáltuk bebikázni és behúzni is de semmi.Szerintetek mi lehet a gond? Válaszotokat előre is köszönöm.
Az immobilizer nem ismeri fel a kulcsot.
Próbára tegyél bele egy tetszőleges nyomógombot.
De nagyon ne bízz benne, mert ha egy funkciót nem tesznek bele gyárilag, akkor a hozzá tartozó szoftver részlet sem működik. Fura, hogy a fűtőbetétek benne vannak, de valószínű, hogy nélküle újra kellett volna tervezni/tesztelni az ülést, így inkább benne hagyták. A panelról viszont nagyon könnyű lehagyni az ehhez tartozó alkatrészeket, meg a szoftver kódolás is könnyen megoldható...
Pont ettől tartok én is egy kicsit, hogy programozni is kell a vezérlőegységet, de hátha nem, a remény hal meg utójára. Épp ezért nem akarom előre berendelni a gyári kapcsolót...
Másik érdekes dolog, hogy a kesztyűtartó világításnak a lámpája és a kapcsolója sincs beletéve, pedig a vezetékek ott vannak a helyükön. Rámértem, és még a delej is ott van benne. Gyakorlatilag csak egy 3EFt -s lámpát, és egy 3EFt -s kapcsolót kell bele tennem, és van kesztyűtartó világításom. De, hogy ez a funkció melyík felszereltségbe van, azt nem tudom, talán a negyedikbe (az enyém csak a harmadik szint), vagy esetleg ez is külön a komfort csomagba lehet, nem tudom... Egyébként meg ez a bosszantó, hogy ilyen bagatel dolgokért kérnének súlyos plusz pénzeket, számomra hihetetlen, hogy egy nyamvadt pár ezer forintos lámpa és kapcsoló nem fér bele 4MFt -ba... Mondjuk ezek után, már azon se lennék meglepődve, ha a kormányban is ott lenne a fűtőbetét. Ugyanis az is jár az ülésfűtés mellé, ha kéri az ember fia...
De egyszer már beindult csak leállt. Indítás után is elfelejtheti?
Igen. Másik kulccsal is próbáltad?
Igen, próbáltuk, de azzal is ezt csinálja.
Ugyan, nincs mit!
Örülök, és lényeg hogy a hiba feltárva. Bár minden ilyen egyszerű lenne. Enyém nem CanBus világból jött, és mégsem érti senki, mi a nyűgje. (Előbbieket meg fő kábelköteg elvágás/elégés után összerakva is működésre bírom, úgy hogy színtévesztő vagyok. Ilyenkor mindig dühít, hogy a '86-os szaromat meg senki nem érti és nem jön rá.) A benzint csak úgy önti befelé. Ismét sz@rráhígítva már az olajam. A jármű már nem is indul, csak löki be a züzemanyagot. Na mindegy, második hete lett elhúzva egy szerelőhöz (ismét), hátha idén már autózunk és vizsga is lesz rajta. A hátsó tárcsa ma már megjött hozzá. A hozzászólás módosítva: Aug 16, 2018
Üdv.
Nemrég megadta magát egy biztosíték a thaliámban. 2003 1.4 benzines 8 szelepes. Az aksinak a pozitív saruján volt. Hol lehet hozzá venni? Vagy ha az Amper számát lehetne tudni az is jó. Előre is köszönöm a segítséget. A hozzászólás módosítva: Aug 23, 2018
Sziasztok!
Van nekem egy csoda VW Polo Classicom, 1.6 75LE motorral (ALM). A gondom vele, hogy hidegen nehezen indul, a fordulat felugrik 3000-ig majd leáll, a gázon kell állni amíg melegszik és beáll. Melegen minden normális. Eddig fojtószelep alapjárati motorral, map szenzor, gyertyák, osztófedél rotorral, termosztátház jeladóval, szívósor tömítés lettek cserélve, jobb lett, de hidegen így sem indul. A termosztátban lévő jeladónál 5 voltot mérek azon a vezetékpároson ami az alapjárati motorhoz megy. Köszi a segítséget!
levegő és üzemanyagszűrő?
És csak hidegen rossz az üzemanyagszűrő?
Esélye megvan már. Szinte minden olyasmi ki lett cserélve ami okozhatja. És indításkor igencsak többlet üzemanyagot pumpál be.
De esetleg egy élő diagos kiolvasás segíthet. |
Bejelentkezés
Hirdetés |