Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Az IFA kompinak ellensúlyozott tárcsája van ilyen van rajta? A kolléga jól mondja, nem kell a rugózat.
Hali!
Ha a kompresszoron nem a gyári szíjtárcsa van akkor az a baj... ugyanis a gyári tárcsa ki van egyensúlyozva a főtengelyhez, plusz lendkerék szerepet is betölt.Nem véletlenül van íves retesszel tájolva. A hozzászólás módosítva: Szept 21, 2018
Köszi. Az van, hogy előtte tárcsával ékszíj hajtással is ez volt. Most hardy tárcsával közvetlenül forgatja a kompresszort, és nagyon rázkódik. Tartok tőle, hogy a mágneskapcsolót is tönkre teszi ez a durva rázkódás és beégnek az érintkezők. Tanácstalan vagyok, kellene vennem 2 hengerest talán az jobban ki van egyensúlyozva?
A kethengeres felvaltva fel le mozgo dugattyukkal kevesbe razkodik.De.
A dugattyu, hajtorud, hajtokar,tengely szijtarcsa ki van egyensulyozva a minel kisebb razkodas erdekeben. A te gepednel nincs meg ez az egyensuly. Egyensulyozd ki, es epits ra nagyobb lenditokereket. Egy kopott autogumi hasznalhato a gep ala rezgescsillapitasra(aramfejlesztonel hasznalom).
Szia! A saját ékszíj tárcsájával is remeg. Már csak a festés lett volna hátra, de így nem hagyhatom. Akartam videó felvételt csinálni a durva rázkódásról, csak elmaradt. Olyan brutális, hogy a homokban is elvándorol. Még nem szedtem szét a kompresszort esetleg valaki átalakította, vagy nem tudom. Érdekes, hogy csak nekem van ilyen problémám, holott sokan csináltak ilyen ifa kompresszort.
A hozzászólás módosítva: Szept 21, 2018
Hol a forgattyushaz szuszogoja?
Szabadba termelve a levegot kezzel megforgatva is kiegyensulyozatlan? Van benne elegendo kenoolaj? A gyari tarcsaja az egyik oldalan nagyobb tomegu.
Az egyik oldalon az olaj nívópálca, a túloldalán van a szuszogó. Kézzel szabadon forgatva nem érzékelhető kiegyensujozatlanság. Igen olaj is van benne. A saját gyári ékszíjtárcsája ha jól emlékszem, ugyan van átlósan kikönnyítés, de ettől még ki egyensujozott. Régebben a saját tárcsájával is próbáltam akkor is rázkódott rendesen.
Rázkódik egy kicsit a gyári megoldással is.
De azt tudnod kell, hogy az IFA motoron, nagyon stabilan volt rögzítve, az ékszíja meg tolerálta a rángást. Nekem is ilyen van, ha kellően stabil, ugyanazon alapon van a motor és a kompi is, akkor elenyésző a rángása. A probléma megoldása: ékszíjjal és az eredeti tárcsával kell hajtani. A hozzászólás módosítva: Szept 21, 2018
Szia! Nekünk is van IFA kompresszoros. Saját tárcsája van rajta, egy 3 fázisú 2,2kW-os motor hajtja ékszíjjal. Ez is rezeg. Két kereke van és egy lába, mint a tiédnek. Fix helyen van, már nem mászik el, mert hosszú évek alatt a lába csinált kis lyukat az aljzatba. Ez ilyen.
Köszi mindenkinek. Most egy kicsit gondolkodom, hogy mi tévő legyek. Az enyém sajnos nem csak levegőtermelésre alkalmas, hanem a betonjárda feltörésére is jó. Az autókban lévő ac kompresszorról mi a véleményetek? https://www.youtube.com/watch?v=gZmxA7j25qA
Az attól függ mi a cél? Ott általában 7db kisméretű dugattyú dolgozik viszonylag kis lökettel, ezért aztán magasabb nyomást tud, de kevés mennyiségű levegőt szállít. Azzal nem vagyok teljesen tisztában, hogy mekkora teljesítmény kell neki, de abból kiindulva, hogy egy 70-80kW teljesítményű autót érezhetően visszafog ha bekapcsolják a klímát, kell hozzá bika rendesen.
Ugye ezt 7db kisebb dugattyú lökettérfogatát összeadjuk szerintem kiad egy pl: ifa kompresszornyi térfogatot. Régebb óta gondolkodtam rajta, hogy kipróbálom szerintem most ez jó alkalom. Úgy képzelem simábban, zajtalanabbul működik.
Ha nagy nyomás kell és kevés levegő, akkor elég, de egy hűtőgép kompi is tud annyit.
Ami adatot találtam az alapján általában 120-130 cm3 egy klíma kompresszor. Az IFA 154 cm3, tehát valamivel kisebb.
Viszont néztem videókat épített IFA kompresszoros megoldásokról és úgy látom, hogy a magasabb fordulatszámon kevésbé rezeg.
Egy hűtőgép kompresszort ne akarj összehasonlítani egy légkondi kompresszorral.
A hűtőgép kompiban kb 5-10cm³ -es dugattyú van, szóval nagyon kicsi. (Pontos értéket nem tudok.) A légkondi kompresszorban ennél nagyságrendekkel nagyobb. Szóval a hűtőgép kompresszor akkor jó, ha nagyon-nagyon ráérsz... A hozzászólás módosítva: Szept 22, 2018
Meg az autó kompi is... láttam a videót nagyon lassan tölt.
Ez szerintem egyáltalán nem vitatéma. Már csak a fizikai kialakításából is sokkal gyorsabb a klímakompresszor. Annak egy dugattyúja 4-5 -ször nagyobb, mint a hagyományos hűtőkompresszoré, ráadásul rögtön van belőle hét darab...
A videón pedig pont a lényeg nem látszik, hogy X idő alatt mennyit tölt. Szóval én nem mondanám rá a linkelt videó alapján, hogy lassú... A hozzászólás módosítva: Szept 22, 2018
Sajnos elég gyenge a videó minősége, de mikor először mutatja az órát, ha jól látom az első osztásnál lévő szám rajta, mintha kettes (természetesen a nulla után) lenne.
Szóval ha feltételezzük, hogy kettesével van skálázva az óra, akkor az kivehető a videóból, hogy a harmadik egységnél tehát 6BAR -tól indul a légtermelés, 1:50 időtől. 2:30 -nál van a negyedik osztásnál a mutató, tehát 40mp alatt tölt 2BAR -t, X térfogatú tartályba. (Szerintem az egyáltalán nem olyan rossz, persze mihez képest. Viszont a hűtőkompresszort simán kenterbe veri...) Ha tudnánk a tartály térfogatát, a légszállítás is meghatározható lenne. Szemre nem tudom meghatározni, hogy hány literes lehet, de ha azt feltételezzük, hogy egy átlagos 35L -es tartályról van szó, akkor az 70L/40s, azaz 105L/min a légtermelés. A helyedben lehet, hogy bepróbálkoznék egyel, esetleg kettővel, ha több levegő kell... Ja és még annyit fűznék hozzá, hogy az AC kompresszor olajos, szóval elvileg az olajozást is meg kéne oldani valahogy. Valamint ha nagyon száraz levegő kell, akkor mindenképp további kezelés szükséges a kimenő levegőn, víz / olaj leválasztó. Azt nem tudom, hogy ez egy és ugyanaz a készülék -e... A hozzászólás módosítva: Szept 22, 2018
Igen jócskán le van lassítva a kompresszor a nagy áttétel miatt. Bíztam benne, hogy valaki már kipróbálta esetleg itt a fórumozók közül. Szerintem én megpróbálkozok vele.
Vegyük az átlag klíma kompresszor lökettérfogatát 130 cm3-nek. Ennyi levegő megy át rajta egy tengelyfordulatra. Ha megforgatom 2000-es fordulattal akkor 2000*130 cm3 = 260.000 cm3 azaz 260 liter megy át rajta percenként. Nem jól gondolom?
A hozzászólás módosítva: Szept 22, 2018
Elvileg úgy valahogy, legalább is a matematika szerint...
A hozzászólás módosítva: Szept 22, 2018
Nyilván vannak veszteségek, de valahol itt kell lennie.
Sziasztok ! Pont javítom a szomszéd olcsó " Osztrák" kompresszorát . Olaj kifogyott . Jelentem nincsen benne csapágy ! A spiáter hajtokar van illesztve az acél főtengelyre . Dörzsárazás után hibátlan lett .
2 IFA kompresszort is meg lehet hajtani 180 fokkal elforgatott fotengellyel. Egyik dugattyu fhpn, a masik ahpn. Ekszijnal elcsuszhat, bordazott szijnal nem.
Üdv. Csonka tk 200 850 es fordulaton 60 l tartályt 3 perc alatt tölt fel 8 bárra ma teszteltem .Tudom többet tud a kompresszor első kör teszt üzem volt. Milyen fordulatszámot javasoltok?
Nem tudom a kolléga honnan veszi az 500f/min adatot, de a gyári adat szerint 2200f/min a maximális fordulatszám. Itt megint az a kérdés, hogy mi a célod a kompresszorral? Ha festeni akarsz vele és csak 60 liter a tartály akkor indokolt lehet a magasabb fordulatszám. Ha csak "tud ez többet is" akkor nem biztos.
Az enyém is így járt vagy 10 éve. Nem volt dörzsáram, csak reszelni tudtam. Kicsit hangos lett, de azóta is megy.
Igen 2200/min. Ivanov.eu oldalon is szerepel.
Az 500/min t az alacsonyabb dugattyusebesseg okozta lenyegesen kisebb kopas miatt irtam. Tobb levegot tobb hengerrel es tobb kompresszorral erdemes termelni.(Ha dugattyus legsuritovel oldjuk meg.) Turbina nyomasra es legszallitasra is jol teljesit. |
Bejelentkezés
Hirdetés |