Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Én DC/DC konvertert használnék. Jóval energitakarékosabb és stabil kimenettel rendelkeznek. Pl.: Traco Power TEL 8-2412WI vagy ennek valamilyen olcsóbb, távolkeleti változata, esetleg nagyobb terhelhetőségű, igény szerint.
A hozzászólás módosítva: Dec 26, 2018
Szia!
A kérdésedre a konkrét válaszom: Ledenként 20mA-al számolva 3 akksi esetén 7,7 óra, gyengébb megvilágítás esetén 5mA-al számolva 30,7 óra. A kérdésem: Miért természetes a 12V, mikor a ledek 3-3,4V-osak? Az akksikat a ledekhez kell méretezni, nem pedig a ledeket az akksikkhoz.
Szia! Ez egy RGB Led csíkból vágtam le amin van 39 db RGB led. A szalagon ugye 12V-ot ír.
4 akku esetén, 5-5 ledet sorbakötve, (8x5 led) 20mA-esetén 10,25 óra, 5mA-esetén 41 óra. Ez is egy lehetséges megoldás, mindenféle egyéb kütyü nélkül, direkbe rákapcsolva a ledekre.
A led csík adott,nem én kötöm be a ledeket,viszont amit írsz azt értettem köszönöm!
Van ilyenem , Bővebben: Link
de gondolom az én célomhoz elég valami olcsóbb változat is.
Értem. Én nem vagyok híve a led csíkoknak, nekem nem jönnek be. Közel sem nyújtják azt, amit én szeretnék. Eleve elrendezett passzív/aktív alkatrészekből készülnek. Amiket én tervezek és kivitelezek, azok tudják azt, amit elvárok tőlük.
Csak egy példa: Csináltam a kismotormra ledes indexet, 2 db. Li-Ion akksival, a fénye erősebb, mint a legtöbb autóé. Nem kamu, be tudom bizonyítani!
Legjobb lenne, ha leírnád a számolás menetét!
"Ledenként 20mA-al számolva 3 akksi esetén 7,7 óra" 39db LED, 3 LED van egy csoportban, tehát 39/3=13 csoport van. Egy csoportban 3 szín van, egy színt 20mA-rel számolva: 0.02A*13*3=0.78A. 3db sorba kötött 2Ah-s 18650 akksi 2Ah-t fog tudni. 2Ah/0.78A=2.56h, vagyis 2h és 34perc.
Köszönöm! Ebből már tudok következtetni hogy hogyan is éri meg nekifogni. Azért nem akartam drótosra csinálni mert az mégis látszik a falon,meg ha csak aksis akkor oda akasztom ahova én akarom. Ha bekapcsolnám úgy sem világítanám 2 óránál többet. De (arra én is gondoltam hogyha 4S-ről hajtanám direktbe biztos kinyírná a led csíkot)
1. LED akkumulátoros táplálása: Áramgenerátoros meghajtással érdemes készíteni, hogy kevés legyen a veszteség. Előtét ellenállásos LED szalag ide nem való.
2. Li-ion akksit direktben nem szabad használni. Szükség van hozzá védő elektronikára, ami nem engedi teljesen kisülni, különben meghal. Szükség van még olyan elektronikára, ami az előre beállított értéken tartja az áramot (ha ragaszkodsz a szalaghoz, akkor a feszültséget), mert ennél a típusnál nagy tartományban változik a kapocsfeszültség a merülés során. Ha tölteni is akarod, akkor természetesen még töltőelektronika is kell.
Nem jól számolsz. Ha sorbakötsz 3 db. akksit, annak a kapocsfeszültsége 11,1-12,6V. Az erre kötött 3 db. sorbakötött leden folyik át 20mA. 13 ilyen ág esetén, 13x20mA=260mA. 2000mAh/260mAh=7,69 óra. Ekkora feszültséget a ledek nem bírnak ki, ezért javasoltam az 5 ledes sorbakapcsolást, amit már elviselnek.
Ha teszel bele egy időzítőt, például egy 8 lábú mikrokontrollert, akkor az automatikusan is lekapcsolhatja mondjuk 1 óra után. A keretbe pedig beépíthetsz érintés szenzort, és akkor nyomógomb sem kell, elég megérinteni.
Így csináltam a gyerekekkel LED-es karácsonyfát. Egy érintés után kb 10 percig villog, utána lekapcsol, az alvó MCU mikroamperekt fogyaszt, nagyjából 2,5 év készenlétet tud egy CR2032-ről.
Elfelejtetted, hogy RGB LED-ről van szó, 3 színnel. Szerintem jól számoltam.
Nem felejtettem el, mert eddig senki nem írta hogy az RGB led 3x20mA-t fogyaszt. Miért is? Egyszerre világít mind a 3 szín? Annak mi értelme? Akkor elég 1 db. fehér fényű. Vagy én tudom rosszúl? Akkor elnézésedet kérem tudatlanságomért.
Nem értelek. Akkor miért nem 2x20mA-rel számoltál? Vagy 2x20mA+8mA-rel (halvány rózsaszín)? RGB LED-nél csak egy szín világíthat egyszerre? És az RGB LED-nél a fehér "színt" már nem is lehet használni? Hát ezért kell 3x20mA-rel számolni.
A hozzászólás módosítva: Dec 26, 2018
Ez elektronikai fórum, szoktunk ugyan néha gittelni, de azt az üveges fórumon beszéljük meg.
Amúgy kötve hiszem, hogy itt bárki tudna gittelni egy bekötési rajzzal. Persze ne add fel! A hozzászólás módosítva: Dec 26, 2018
Te ezt a 3x20mA-t mérted? Vagy csak feltételezés? Én semmi logikát nem látok benne hogy a fényerő 3 szorosára változzon a többi színhez képest. Vagy rosszul gondolom? Vannak RGB ledjeim, de soha eszembe se jutott hogy egy fehér helyett használjam azokat. Itt valami sántít.
Ráadásul elég lenne a gugliba begittelni a kérdést...
Nos hogy én is hozzátegyek (Karácsony lévén) a segítséghez, nem véletlen kértem telefon típust/fényképet/esetleg a benne lévő IC-k felsorolását, mert vegyünk egy tipikus telefon IC-t, például TEA7092 - Telephone Set Integrated Circuit, (ahol a 26.-ik oldaltól részletesen kivesézik a vevő oldal paramétereinek beállítás (értsd melyik két ellenállással lehet beállítani a hangerőt)).
Dehát ugye típus nem lévén, senki meg nem mondhatja, hogy melyik ellenállást kell kicserélned (még inkább átkapcsolnod)... Akkor innentől kezdve... Azt még mindig tartom, hogy szerintem az LM386 belemókolása nem a legjobb megoldás. A hozzászólás módosítva: Dec 26, 2018
Köszönöm szépen a segitséget , megvizsgáltam a Usbt a nagyitón keresztül is de nem találtam se törést se repedést
utána meg át is forrasztotam a Usb cinezéseket is, de csak semi, Szerintem az Fm transmiter adot egy nagyob feszültséget az usbnek a bemenö labra mint 5 volt és ez lett a veszte. vagy egy rövidzárlat az Fm transmitertöl az Usb re. De nem tudom hogy ilyenkor mi éghetet ki az Usb elektronikában?.
Köszönöm Szépen .
Átvizsgáltam a nagyitón keresztül de nem találtam se törést se repedést. SZerintem az Fm transmitertöl kapot feszültség égetett ki valami elektronikai alkatrészt?
A kimenetre fordítva kötöd rá az eszközt.
Egy Skory féle MOSFET-es stabilizátor megoldja. Plussz 1 tized volt bemenő feszültség többlet elég
Valamikor réges régen, mondjuk 79-ben készítettem egy fantom áramkört és fülhallgató kimenetet erősítettem, kb 200 mW-os erősítővel. Ezt használtam telefon helyett amivel ellenőriztem a seregben a rádiós telefonvonalak működő képességét. Nem gerjedt, nem torzított és kitűnően lehetett használni.
1., azt írtad, hogy pic vezérli a fetedet. Módosítsd a rajzot úgy, hogy a pic gnd és a fet source közös legyen.
2., gondolom, az ellenállás a gate és a source között van, ez legyen pl. 22k. A gate (Be) és a pic kimenete közé tegyél be párszáz ohmot, mégis legyen valami védelem is. 3., a drainről veheted le a 8 voltos négyszöget. A high side nem értelmezhető itt, erre már céloztam. Van az impulzusodnak egy T(on) és T (off) része, ami itt a képen 1 és 2 "kocka". Ha ezt szeretnéd megfordítani, 2 lehetőséged van: vagy a pic-ben módosítod a programot, vagy teszel a fet elé egy fázist megfordító fetet vagy tranzisztort. |
Bejelentkezés
Hirdetés |