Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Renault elektronika
 
Témaindító: Ifjbockgaben, idő: Dec 12, 2009
Témakörök:
Lapozás: OK   14 / 24
(#) truebaba8 válasza david10 hozzászólására (») Dec 26, 2018 /
 
mint irtam, a kozponti zarat atraktuk egy 3000ft-os kinai kutyure, a key kodot, meg londonbol vett obd-s kutyu igazolja vissza.

Szoval az indexen es az ablaktorlon kivul, nem hiszem hogy az UCH mas it vezerelne nalam, vagy igen?
A hozzászólás módosítva: Dec 26, 2018
(#) truebaba8 válasza david10 hozzászólására (») Dec 26, 2018 /
 
"Tudtommal nincs ezekből az UCH-kból olyan sok fajta"
sajnos van.. mindenfele N1 - 6 verziok vannak.
pont a G1 V4.1 -bol nincs sok, azok mar kioregedtek, csak a mernok par csaladok jarnak mar ilyen szutykokkal hogy ne hagyjanak nagy okologiai labnyomot.
Mert mondjuk nem hisznek a szemetszetvalogatasnak sem, hiszen videken ossze ontik a szemetet is.

2001-es!, ki jar mar ilyennel. Meg a takaritonok sem.
(#) eSDi válasza david10 hozzászólására (») Dec 26, 2018 /
 
Én már, illetve egyenlőre nem. PICKit3-mal, vagy 2-vel lehetett írni-olvasni az EEPROM-ot. Nekem most csak PK4-em van, azzal egyenlőre nem megy. Készülőben van egy saját tervezésű, szabadon bővíthető USB-s EEPROM író-olvasó, de nem olyan egyszerű. A 24-es sorozattal már működött, de megint átírtam a PC szoftvert. És megint eszembe jutott valami, szóval megint át kell.
(#) david10 válasza truebaba8 hozzászólására (») Dec 26, 2018 /
 
Kíváncsian várom a fejleményeket.

eSDi: A PK4-el lehet majd eepromot írni/olvasni vagy egy külön hardware-el? Hogy halt meg az előző PK?
(#) eSDi válasza david10 hozzászólására (») Dec 26, 2018 / 1
 
Külön hardver. Volt itthon egy 18F4550-es PIC, azzal bűvészkedem. PK4-re ha megcsinálná a Microchip, annak mondjuk örülnék. Túlfesz nyírta ki, már elpasszoltam, elvileg javítható volt. Úgyis akartam egy 4-est.
(#) truebaba8 hozzászólása Dec 26, 2018 /
 
Elmeselek meg 1 masik tortenetet is, hatha valakit erdekel,hiszen meg kb karacsony unnepe/szelleme van ma meg.,

Szal uszas.. uszni kell, nemesiti a testet, meghat az is egy sport. En 4 ev alatt tobb mint 1500km-ert, mar reg nem szamolom, usztam melluszasban kizarolag, minden masodik nap 2.5km-ert.

Tehat sok eve uszom nem joszantambol, lasd kesobb, es ugy tunt jott futo egy bolond mellem.. futott a vizben, nem uszott, rangatozott az arca, furcsan beszelt, jo, igy vagyunk, nem eroltettem.

Oreg piros skodaval jar szal meg a farmotorossal, meg csak nem is gls, gl?, jaszbereny.

Kifut a vizbol iszik a vegen pet palackbol, mondom, jezusom, mit csinal ez, akkor meg nem lattam, hogy rangatozik az arca.

Kepzeljetek el, elkezdtem vele par hete beszelni (4 ev utan ) Es villamos mernok, BME, szerintem 70 fele lehet, es IOT-ket programozik! (merthat a zigbee-nek vege sok ideje mar) Es PIC-eket is... Es tanitott a helyi TK-n is, sott az orarend utkoztetot is o csinalta meg ott, mert senki mas nem tudta.

es meselem neki az en pic dolgaimat is, es az elso valasza az volt, hogy tud segiteni, nagyon ert ehhez! (mert fold hurkos lett az elso soros atvitelem es lesotetitette a mobili kijelzojet is )

Hihetetlen ember, lelek, es en leminositettem, azt hittem rola, hogy bolond, satobbi, nagyon szegyelem magam miatta...

Nade, nap mint nap egyutt uszunk szoval semmi gond, remekul beszelgetunk azota, ha barmi segitsegre lenne szuksege, segiteni fogok neki. DE nem kell! remekul elvan...

Koszonom szepen, hogy elolvastatok ezt az omlengest, de ezt mindenkeppen el szerettem volna meselni, arrol, hogy nem szabad elsore itelni emberekrol, akikkel talalkoztok.

En meg csak 44 eves multam.
A hozzászólás módosítva: Dec 26, 2018
(#) david10 válasza david10 hozzászólására (») Dec 27, 2018 /
 
Köszönöm a válaszokat.
(#) Mate78 válasza truebaba8 hozzászólására (») Dec 27, 2018 /
 
Szia
Én is öreg Clio-val járok,2002-es.
Villamosmérnök vagyok
Van Pk2,Pk3 is itthon, ha kellene a javításhoz.
(#) truebaba8 hozzászólása Dec 28, 2018 /
 
Azt olvasom egy angol elektronikai forumban, hogy az 40 tus fekete csatalakozo nyakra valo ujraforrasztasa az UCH problemak 99%-at megoldja.

Idézet:
„Solder all caps etc. under black 40 pin connector. Solves 99% of UCH faults.”


Aztan azt is irtak, hogy G1 v4.1 -et lehet helyettesiteni az N2-vel.

Idézet:

BG can be replaced with N2, HG replaced with N3.
N3 will replace N2.
N1 seems to only like N1
Not complete list but a start.”


Ma meg vezettem az autot, mielott kiszereltem az uch-t, bal indexelesre elinditja a hatso ablaktorlot konzekvensen, amikor nincs index, akkor a veszvillogo sem mukodik (indexkapcsolo hiba kizarva), kattognak a relek az uch-ban akkor is amikor nem megy se az index, se az ablaktorlo => ez nekem nagyon kontakt hibanak tunik.
(#) truebaba8 válasza Mate78 hozzászólására (») Dec 28, 2018 /
 
Szia, es neked meg nem romlott el az UCH-d?
(#) Mate78 válasza truebaba8 hozzászólására (») Dec 28, 2018 /
 
Szia,
Eddig még nem,remélem így is marad.
Viszont sok más elektromos probléma volt már az autóval.
A hozzászólás módosítva: Dec 28, 2018
(#) paroka73 hozzászólása Dec 30, 2018 /
 
Sziasztok!
Egy Megane 2 grandtour 1,5dci 2007 jan évjáratú kocsi tulajdonosaként az alábbi kérdésem lenne:

A rádió, óra, hőmérséklet kijelző folyamatosan világít, akkor is ha az autót lezárom.
A rádió nem működik (valszeg feszültséget sem kap ) igaz 4-5éve volt ez a baja ,akkor a csatlakozó tüskéjét forrasztották és akkor is mondták hogy ha újból előjön a baja inkább új rádió. A rádió kódja csak az autóhoz tartozik vagy csak kizárólag a rádióhoz ( bontott rádió csere esetén kell e a kód is?)
köszönöm a válaszokat is előre.
(#) Mate78 válasza paroka73 hozzászólására (») Dec 30, 2018 /
 
A rádió kódja a rádióhoz tartozik,tehát ha másik rádiót teszel bele,kell annak a kódja.
A hozzászólás módosítva: Dec 30, 2018
(#) babchy válasza paroka73 hozzászólására (») Dec 30, 2018 /
 
Bizti ki-be, vagy a ràdiò tàpcsati. Vagy az akksi saru le-föl. Amelyik a legkènyelmesebb.
Nèha hidegben elöfordul..
A bontottnàl is meglesz ennek az esèlye! Hacsaknem olyan, amit emiatt mèg annò garanciàban (pont ez miatt) kicserèltek! (A matricàzàsban làtszik a különbsèg)
A kòd a ràdiòhoz tartozik.
(#) paroka73 válasza babchy hozzászólására (») Jan 1, 2019 /
 
Köszönöm szépen a megoldásokat, végül az akksi saru le-felvétele megoldotta problémát. Szól a magnó, rádió kijelző se világít az autó leállítása után. BUÉK
(#) wartom hozzászólása Jan 12, 2019 /
 
Sziasztok, látom itt nagyon erősen megy ez a dolog, nekem megane 2 1,5 dci tegnap indítózás helyett elindul a vízhűtőventi, indexvisszajelzőlámpák, tolatólámpa, világítás tompítottal, plusz első ablaktörlők.
Semmire sem reagál, csak akkusaru levételre. A kijelző fedélzeti számítógép hibát ír ki.

Szerintetek mit csináljak ? Hol kezdjem, mit próbáljak meg cserélni ?


Nagyon köszönöm a választ !
(#) bbalazs_ válasza wartom hozzászólására (») Jan 12, 2019 /
 
Mennyi az akkufeszültség? Én elsőre akkura tippelnék...
(#) antikzsolt válasza wartom hozzászólására (») Jan 13, 2019 /
 
Ezt át kell nézetni rendesen. Valahol megkóstolta egy állatka vagy erősen zárlat van. Aksit vegyed le a gépről.
(#) babchy válasza wartom hozzászólására (») Jan 14, 2019 /
 
Akksi feszültséget ellenőrizd. Milyen évjárat?
Ill., ha már le fel szedegetted a sarut, ellenőrizd,h.mindegyik csatlakozási pont rendben van e. Ugye több szál megy rá..
Rajta van e, meg van e húzva. Jobbról jön egy vékony test szál, az megvan e..
A pozitív sarun vannak biztik,nincs a meggyengülve vagy szakadva?
(#) Mate78 válasza babchy hozzászólására (») Jan 14, 2019 /
 
Esetleg nem ázott-e be valahol, és kaptak vizet az elektromos részek.(én már jártam úgy a Clio-val)
(#) erbe hozzászólása Jan 15, 2019 /
 
Twingo nem indul (2002). Éppen hazaértem, letettem a garázsba. Újra indítanám. A műszerfal jelzései sorban elalszanak, a piros pötty is. Egyik kulccsal sem indítózik. Valami kattog, két relé hangját lehet megkülönböztetni. Van egy másik indításgátló egységem, ha azt beteszem, bekapcsoláskor néhány jelzés elalszik, de a piros pötty gyorsan villog. Egyáltalán semmi nem kattog ráindításkor.
~2 hónapja ugyanilyen probléma miatt kellett hazavontatni, azóta "pihen". Akkor nem figyeltem, kattog-e valami. Pár nappal a hazavontatás után elindult, akkor tettem le a garázsba. Néha el kellett indítani, nem volt gond. Most éppen elszaladtam vele autószerelőhöz és vissza, utána se bú - se bá. Időközben több régóta halogatott apró javítást elvégeztem. Most már lassan újra használatba lehetne venni. Időközben hozattam egy bontott indításgátló modult. A neten fellelhető egyszerű módon nem lehet betanítani neki a kulcsot. Ahhoz pedig el kellene vinni a szakszervizbe, mert a közeli autószerelő nem ért hozzá.
Keresgéltem rajzot, de amin rajta lenne az indítómotor+relé, eddig még nem találtam.
A hozzászólás módosítva: Jan 15, 2019
(#) babchy válasza erbe hozzászólására (») Jan 15, 2019 /
 
Kàr az inditàdgàtlòt piszkàlni. Inkàbb az öninditòt ès/vagy a gyùjtàskapcsolòt "nèzd" meg..
(#) antikzsolt válasza erbe hozzászólására (») Jan 15, 2019 /
 
Nincs véletlenül egy műanyag dobozka az aksi pozitív kábelén? Engem is az szívatott meg. Mármint a benne lévő biztosíték tört el szó szerint.
(#) Zsarka válasza erbe hozzászólására (») Jan 15, 2019 /
 
Ha pötty gyorsan villog akkor az immobilizerrel van valami zűr . De általában az üzemanyag pumát szokta letiltani.Nézd meg Ezt a videót , hátha segít. Nálam nem akart tekerni az önindító. Mikor rákapcsoltam lehalványultak a kielzők . A kapcsoló jó volt, önindító csere lett a vége, nem kis mutatvány.
A hozzászólás módosítva: Jan 15, 2019
(#) erbe válasza babchy hozzászólására (») Jan 16, 2019 /
 
Mielőtt kérdezek, igyekszek előtte mindent leellenőrizni, amit tudok. Indító jó. Gyújtáskapcsoló fordítására kapcsol 2 relé. Egy a műszerfal alatt a biztosítékok mellett, egy a motortérben. Ez utóbbi erősebb, hallani is, hogy a kulcs elengedése után megy még az üzemanyagszivattyú. Rengeteg biztosítékom és relém van, mert automata váltós és szervokormányos. Az indító behúzómágnesére menő fehér vezeték átmegy az akku melletti dobozon. Le kell majd vennem a kormány alatti burkolatot. Ott van egy sor nagyobb relé, oda mehet. Onnan nem hallani kattanást.
Két immobilizerem van (ha esetleg akad, aki csak angolul érti. ). A nemrég vásárolt használtat még be kell tanítani. Az üzemanyagszivattyú azzal is feltölt.
(#) erbe válasza erbe hozzászólására (») Jan 16, 2019 /
 
Leszereltem a kormány alatti műanyag burkolatot, majd kihajtottam a fém pajzsot. Kivenni nem tudtam, mert egy csavar oldalról fogja, amihez csak a légterelő doboz kivétele után lehet hozzáférni. Semmivel se jutottam előbbre, mert bár látni a relésort, innen nem lehet hozzáférni. A kormány rúdját meg túlzás lenne emiatt kihúzni.
Megmozgattam az összes relét, azóta minden tekerésre tökéletesen indul a kisautó. Igaz, továbbra se tudom, melyik relé az önindítóé, mert a két alsó nagyobb relén mindkettőn érezni a kattanást. Hallani nem lehet, mert elnyomja az indítás zaja. A kábelekhez meg nem férek hozzá, mert most éppen csak jobbról tudok bemászni.
Már csak az utasoldali légzsák hibajelzését kellene megszüntetni.
A hozzászólás módosítva: Jan 16, 2019
(#) Matosics hozzászólása Jan 16, 2019 /
 
Sziasztok, adott ez a relé, biztosíték doboz, aminek a hivatalos neve "Motor védő és kapcsoló doboz" ebben egy relé zizegett, ami a gyújtásért felelős, akkor amikor a kocsi nincs gyújtás alatt, nem tudtam leállítani sem a kocsit mert valamiért a relé nem oldott. Szerelő kicserelte, úgy hogy tuti ez volt a rossz, hazaertem és megint nem tudtam leállítani. Ezt mondta kiszedi egy ránéz hogy mi lehet a gond, azt mondta hogy ez egy több 100ezer Ft os alkatrész mert agya van még tudja hogy melyik kocsiban van, nem lehet csak úgy kicserelni, az a kérdésem hogy igaz e ez vagy csak mondja? Nekem ez simán csak egy relédoboznak tűnik, a rajza alapján is nem lehet ezt csak simán kicserelni? Láttam most neten ilyet 5-6ezer Ft de az csak az élő lapja lenne vagy mi? Tud valaki esetleg segíteni kicsit?

Olvastam vissza a fórumba, ez tárolja a központi zár kulcs kódokat? azon kívül tárol még mást?
A hozzászólás módosítva: Jan 16, 2019

s-l500.png
    
(#) antikzsolt válasza Matosics hozzászólására (») Jan 16, 2019 /
 
Keres másik szerelőt. Cserélgetős szerelőt fogtál ki. Amúgy nem ez a számítógép. Csak erre is rá van kötve.Jobbulást a kocsinak. Átérzem a helyzeted. Nekem tegnap ált meg a verda. Gyújtáskapcsoló
(#) Matosics hozzászólása Jan 17, 2019 /
 
De ez az alkatrész akkor simán cserélhető vagy van valami utólagos dolog amit el kell majd rajta végezni?
(#) babchy válasza erbe hozzászólására (») Jan 17, 2019 /
 
Szia!
A (gyári)indításgátlónak nincsen semmi(!)köze az önindítóhoz.
A gyújtáskapcsoló és az önindító között gyárilag(!) nincsen relé, csak egy csatlakozó! A manuális váltósnál..
Az automatánál van egy indítórelé a pedálok jobb oldalán felül, a középső. Csatolom..
Ha jól értettem, nem teker az önindító és "alszik" középen a piros led.
A hozzászólás módosítva: Jan 17, 2019

0016.pdf
    
Következő: »»   14 / 24
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem