Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Te tudod. Majd elolvassuk a kolléga visszajelzéseit.
Bocsánat! Annyit még elfelejtettem megírni, hogy ami a képen van kompresszor az nem az enyém, tehát nem ezzel a szíjtárcsával van szerelve, csak ez a típusú az amilyen van.
Van esztergapadom, szóval szerencsére akármekkora szíjtárcsát tudok készíteni hozzá. Tehát tényleg az a kérdésem, hogy mekkorára redukáljam le azt a 2840-es fordulatot? Esetleg tudja valaki hogy milyen a kúpszöge a kompresszornak? Valamint az az aggályom, hogyha beállítom, hogy pl. 8 bar-nál majd kapcsoljon le a motor. És elkezdem használni és mondjuk leesik kapcsolási nyomásra pl 6 bar , akkor tud-e újból tölteni és felnyomni a rendszert 8-bar-ra? Vagy teljesen megfogja?
Üdv! Az Ifa kompresszor névleges fordulatszáma tudtommal 2000/min, úgyhogy elég felezni, vagy harmadolni a villanymotor fordulatszámát. Célszerű a kompresszorról a tartályra menő csőbe visszacsapó-fesztelenítő szelepet beépíteni (ilyet lehet kapni légtechnikával foglalkozó helyeken), így a motor könnyen el tud indulni bármekkora tartálynyomásnál, mert maga a kompresszor a leállása után nem marad nyomás alatt.
A hozzászólás módosítva: Dec 12, 2018
700-800 fordulat ennél a teljesítménynél és nyomásnál elég. A kompresszor névleges fordulatszáma korlátlan (IFA motor) meghajtó teljesítményre vonatkozik. Ezt egyrészt a villanymotor nem tudja, másrészt az egyhengeres kompresszor rángatása is megviseli. Nem ártana, ha vastagabb tömör anyagból készítenél hozzá ékszíjtárcsát.
Ha egy kompresszort akarsz hajtani, nem elég a fordulatszám, hanem jó lenne mellé a fordulatszám-nyomás-teljesítmény jelleggörbe sorozat is.
Ha jól látom a rajta lévő ékszíjtárcsa asszimetrikussága pont az egyhengeres rángatásást hivatott kiküszöbölni (kiegyensúlyozás). Én nem cserélném ki.
Mit látsz te azon az ékszíjtárcsán?
Az alsó részén lehet látni, hogy a külső vastag része nem folytonos. De aki látott már IFA kompresszort gyári ékszíjtárcsával az tudja is.
Az a kis mélyedés nem fogja a dugattyú sűrítési nyomatékingadozását kompenzálni. Ráadásul a képen két mélyedés van, de a hengerben csak 1 dugattyú. Látnád egy négyütemű egyhengeres motor főtengelyét! Annak aztán van sonkája.
A mélyedés formája alapján valami hajtási kapcsolódási funkciója lehetne. Hasonlít a régi autómotorok főtengely kurblimélyedéséhez.
Tévedsz. Egyébként ennek is van főtengely sonkája. Az a lendkerék ehhez van tervezve és jó is a kiegyenlítésre, még akkor is, ha ékszíjtárcsa is egyben. A kompresszor másként működik mint egy motor. Egyrészt minden fordulatnál van sűrítés, másrészt nincs robbanás. Kisebb a kiegyenlítetlensége.
Egy kicsit én is tanultam mechanikát, és annyit tudok hogy ha nagyobb lenne az átmérője a kompresszoron lévő tárcsának, az valamelyest segítené a kiegyensúlyozott járást (teta értéke).
Így hát megpróbálom a lehető legnagyobbat tenni rá, ami elfér.
Szia.
Szerintem ez egy KMG ( azaz Kismotor és Gépgyár ) motor, Csepelekben Ikarusokban szolgált. Többféle teljesítményben létezett, ez esélyes hogy egy nagyobb fajta. A legnagyobb kb.600l/percet tudott ez hasonlít. Az elterjedtebbek kb. 280l/percnyit tudtak 1200/min. fordulaton. Azok léghűtésesek hűtőbordák vannak rajtuk, a motorról kapták az olajzást.
Sziasztok! Lenne egy olyan problémám, hogy van egy 2 hengeres ikov lékhűtéses kompresszorom, egy egyfázisú 2.5kw.os 1500/ford motorral hajtanám, de valamiért 1.5 bárnál lassul majd megáll! probáltam visszacsapó szelepel is meg anélkül is, mind a kettőnél ezt produkálta! egyetlen egyszer valahogy sikerült 5 bárig feltolni ,de ott megállitttam mivel nem biztam a régi nyomáskapcsolóban! Azóta se sikerült addig fel vinni!! nem tudom mi lehet a probléma
Ha normális az áttétel akkor annak mennie kell! Nekem 1.1kW-os hajtja a kéthengerest, 9 barnál kapcsol ki. A motor tuti jó? A kompresszor nem szorul? Olaj van benne?
1 liter olajat raktam bele 10w40 a motort kézzel könnyen forditható! A villanymotor meg új! És ezért sem értem! Elnéletileg az áttételezés is jó rajta! Pontos méretekwt nem tudok most irni
Nekem akkor jelentkezett ez amikor túl sok volt az olaj a sűrítőben. Magam sem hittem el, de az olajszint csökkentése megoldotta a problémámat. Azóta szépen termel. 1,5kW-os (de háromfázisú) motor hajt egy Jikov 4143 kéthengerest. Neked milyened van? Mutatsz róla egy képet?
Jelenleg meddig áll az olaj a sűrítőben? Annyi elég bele, hogy a hajtókarok beleverjenek ezzel szóró olajozást biztosítva (nekem is ez segített). Eredetileg tengelyközépvonalig töltöttem, de az túl sok volt.
A tartály képen látható bal oldalán a kombinált szelepet állítsd függőleges helyzetbe, bár rugós működésű jobban szereti a függőleges üzemet.
Az biztos hogy több van benne mint a tengely középvonala! A nivó pálca kb feléig van! Holnap le eresztem, meg akkor szelepet függőleges helyzetbe tekerem! A kis csavarját mennyire kell állitani? Teljesen be legyen csavarva?
A csavarra már nem emlékszem, holnap megnézem, hogy az enyém hogy van beállítva. Annó én azt a kombinált szelepet (visszacsapó és tehermentesítő együtt) teljesen szétszedtem, kimostam, felpolíroztam a membránt és utána összeraktam, de már nem emlékszem pontosan, hogy mire szolgál a csavar. Holnap megnézem.
A hozzászólás módosítva: Dec 23, 2018
Szerintem az 1 liter nagyon sok. A felét engedd le.
Végülis van teljesen új visszacsapószelepem tehermentesitő csatlakozással max beépitem azt! Köszönöm a segitséget megnézem holnap! engedek az olajból és csinálok egy tesztett! elméletileg a villanymotornak birni kéne 2.5kw az cirka 3.3 le!
Sziasztok!
Adott egy kompresszor, talán IFA-ból származik. A kérdésem az hogy a henger mellett van az a műanyag tartály, az látszólag nagyon nem gyári. Olaj van benne de levegőt is erősen dolgozza a tartályba az olajon keresztül. Ezért a tartály tetején a kis furaton gyakorlatilag olajködöt köpköd. Ez nem hiszem hogy normális, mit lehet vele kezdeni? Valakinek csak egy csődarabot láttam rajta. üdv.
Szia! Ebből a felülről készült felvételről nem lehet látni, hogy miről is van szó csak azt, hogy olajos minden és van egy flakon felfogatva oldalra. A lényeg az volna, hogy annak az olajnak nem kell külön tartály de szükség van a karter szellőzésére. A forgásiránynak pedig olyannak kell lennie, hogy NE oda verje az olajat hanem onnan el. Ha az ékszíjtárcsát nézed szemből akkor az óramutató járásával ellentétesen kell forognia, hogy ne a szellőző felé verje az olajat. Olaj pedig csak annyi kell bele, hogy a hajtókar kb. egy centire bele tudjon csapni az olajba.
Szia!
Köszi! Ezen a képen talán látszik hova csatlakozik a tartály. A forgásirányt ellenőrzöm ha a műhelyben leszek. üdv. A hozzászólás módosítva: Dec 28, 2018
Az jó úgy. Mivel eredetileg nyomó olajozás volna rajta ez az általános megoldás. A forgattyúsházból a "kartergáz" felnyomja működés közben az olajat a tartályba, ami a leállás után szépen visszafolyik. Így keni a csapágyat.
De mit csináljak az olajköddel, amit felnyom? Brutál dzsuvás volt miatta az egész gép.
Cseréld ki a dugattyúgyűrűket!
Tegyél nagyobb tartályt, szerelj bele levegőszűrőt! Azon keresztül fújja ki a levegőt! Kicsi levegőszűrő
Szia! Ennek a típusnak volt de ennek ami egyezik a szóban forgóval, nem látszik az olajozáshoz odavezető cső. Nem ismerem teljes körűen az összes típust de ez utóbbinak csak karterszellőzője és nívó csavarja van oldalt és ezek a hajtás felőli oldalon. Ráadásul mintha meg lenne fordítva a hengerfej a szóban forgó darabnál (ez persze nem probléma) és a nívó csavarja volna felhasználva olajbevezetésre. A lényeg, hogy nincs szellőzés és szerintem nem kell túl olajozni de az is lehet, hogy ez a tartályocska lenne a szelőztető de mégsem forog jó irányba a hajtókar ha az olajat oda veri fel.
Sziasztok!
Építettem én is egy kompresszort, a sűrítő kraz (zil, maz) egy fázisú 2,2KW-os motor.A sűrítő fordulata 1400 körül van. Kapott egy ford vízpumpát és egy ford szervópumpát, valamint egy nyomásszabályzót az olajzáshoz. A hűtő ismeretlen viszont esztétikus mert kicsi. Tegnap történt meg a nyomáspróba 15 Bar-ra lett nyomva és szépen vizsgázott minden. A tartály 60 literes ezt 6-ról 8 Bar-ra 40 mp alatt tölti fel. a képek nem a végleges verziót ábrázolják, mert itt még egy ignis hűtő van fent, de az eresztett, ezért cseréltem.Illetve egy ford sierra olajpumpa, de azt is cserélni kellett. Holnap cswinálok képet a végleges állapotról is. |
Bejelentkezés
Hirdetés |