Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Hello! 24VDC-lesz. Kicsit gyanús, hogy a hálón találtam ilyen típusról képet, ahol máshol/máshogy volt a felirat..
Hello! Esetleg szedd szét a motort, és nézd meg a kivezetést. Főleg a feketét, nincs-e rossz forrasztás, vagy kiment hőbizti benne. Sokat nem veszíthetsz. Képeken hasonló motorokhoz 1µF-os kondit láttam.
Ezt az adatlapot már én is megtaláltam, de ez a relé nem ilyen autóba való sarus kivitelű, hanem nyákra ültetett. Egy 230V-os mozgásérzékelős lámpából való.
Köszi!
Sziasztok!
NodeMCU számára kellene AC 230V ből DC 5V ot elöállítanom... Ami a lényeg a lehető legkisebb méret mert villanykapcsolóba szeretném beépíteni. Valamint 230v relét keresnék max 10A ig.. ittis egyetlen dolog a cél a méret. Tápegysegre jelen pillanatban gyári Samsung telefontöltőt gondoltam lecsupaszitva! Vagy itthon elő tudok állítani lényegesen kisebbet? ebből van itthon 25 db. Minden ötletet meghallgatok Ja igen a kapcsoló nem a szokásos magyar billenő.. ugyhogy valamennyi hely van benne!
Hali!
Szerintem is 24V DC. De ki tudod próbálni, ha 12V-ot kötsz rá, nem fog meghúzni
Jó eséllyel ez már semmit sem fog csinálni, mert a mozgásérzékelős lámpát rosszul kötötték be, és egy vastag reléhez menő vezetősáv szublimált kompletten.
Értem. Sajnálom. Gondolom valami kis ellenállást mérni kellett volna mindegyik láb között?!
Még az érdekelne, hogy mi lehet annak az oka, hogy először 20 MO -ot mérek és folyamatosan megy lefele a szám kb. 3 Mo -ig ?
Köszi! Azt hiszem igazad van kárt már nem tudok benne tenni. Megnézem, mert kormos nem volt, hátha csak valami forrasztás.
"... folyamatosan megy lefele a szám kb. 3 Mo -ig " - ameddig be nem áll a műszer... a végérték a helyes, van egy kis átvezetés.
Írtam már, hogy sacc 90 ohm egy-egy tekercs nálam.
Mekkora lenne a fogyasztás 5V-ról? mert nagyon nem mindegy. A relét is erről az 5V-ról szeretnéd meghúzatni? Ha igen, milyen gyakorisággal/kitöltéssel?
Kész megoldásom van uC vezérelt, "okos" WC szellőztetőre, ami egy szokásos billenő gomb mögé van beépítve. Abban is relé kapcsol, bár nem 10 Ampert... 10 éve megy gond nélkül.
Szia!
Az 5 voltról csak NodeMCU menne meg a relé meghuzása! Az effektíve nem kapna nagy terhelést! A 10A lehet hogy kicsit tulzó mert annyi a lakásba bejövő maximum is, és még egyszer sem lett levágva a biztosíték. Csak azért mondtam annyit mert ha egyszerre megy az asszony hajszárítója meg a tv meg a mikró meg a villanysütő.... De az meg mondjuk hülyeség, mert a hajszárítót és a tv-t leszámítva minden nagyfogyasztó fixen van kötve! A hozzászólás módosítva: Jan 21, 2019
Most látok először élőben optikai kábelezést.
A képen nyíllal jelölt csatlakozót szabad-e ideiglenesen megbontani arra az időre, amíg kihúzom a szerelődobozból? Mire kell ügyelni?
Elvileg úgy van szerelve, hogy a két vágott felület tökéletesen központos.
Lényeg, hogy piszok ne kerüljön oda addig sem.
Sziasztok!
Mivel évek óta nem volt a kezemben páka, így visszaminősíteném magam kezdőnek, és szeretnék feltenni pár kérdést, emlékezetem frissítése gyanánt. Szóval, a meglévő problémám, hogy van egy tápegységem, ami be és kikapcsoláskor érdekes tüskéket produkál. Ezt elkerülendő szeretnék építeni hozzá egy, az erősítőknél is használt koppanásgátlót, hogy a kimenő feszültség csak néhány másodperc elteltével jelenjen meg a kimeneten, viszont amikor kikapcsolom, azonnal oldja a relét, és vegye le a kimenetet. Eddig végigböngésztem pár itt-ott fellelhető kapcsolást (pld. ezt), és igazából meg is tudnám építeni, de mielőtt ezt megtenném szeretném meg is érteni a működést, nehogy utólag jöjjek rá arra, hogy nem ez az ami kell nekem. Szóval szeretnék megkérni egy nálamnál okosabb embert, hogy homályosítson fel, hogy mire is van szükségem. Odáig eljutottam, hogy a linkelt kapcsoláson felismertem az egyenirányító hidat, illetve a relé-fojtódióda-tranzisztor triót Kettő között viszont még nem jöttem rá a megoldásra
Szia!
A két dolog teljesen más. A linkelt kapcsolás késlelteti a hangszórók rákapcsolásást a végfokra, ameddig ott nem állandósul a kb. 0 volt, ami alapban a hangszóróra kerülne. A tápodon pedig direkt kapcsolod a 230-at be és ki. Lágyindítóval se mennél semmire/sokra ebben a "tartományban". Inkább ott keresd a "hibát", amit zavarhat a be-ki kapcsolás. A hozzászólás módosítva: Jan 21, 2019
Üdv! A Te szempontodból a greatz-nek nincs jelentősége. Nem kell. Olyan relét és tranzisztort kell alkalmazni, ami a tápod stabilizálatlan feszültségéhez van méretezve. Az elektrolit kondenzátor a késleltetést végzi a 100 kOhm-os ellenálláson keresztül. A zener tolja el a feszültséget, hogy a tranzisztor később kapcsolja be a relét. Kikapcsoláskor Az elektrolit kondenzátor és a táp közé kapcsolt dióda süti ki a kondenzátort, hogy kikapcsoljon a relé, mielőtt a stabilizált feszültség megszűnik. Amire szerintem figyelni kell az, hogy a zener feszültsége, valahol a maximális stabilizált feszültség és a stabilizálatlan egyen feszültség közé essen. Azért, hogy a relé előbb kapcsoljon ki, mielőtt a stabilizálás megszűnik.
Én ezt a táp kimeneti oldalára szeretném rákötni, mármint a relét, hogy alapállapotban nyitott, ráadom a 230-at, úgy, hogy a táp kimeneti oldalán csak néhány másodperccel később jelenjen meg a stabil 5 volt. Visszafele pedig ugyan ez, azzal a különbséggel, hogy a 230 volt megszűnésével a relé oldjon, hogy a merülő kondik árama ne kerüljön a kimenetre.
Jelenleg rendelkezésemre áll 9 volt váltó, és 5 volt egyenfeszültség. Bocsi ha rosszul fogalmaztam, rég alkottam már valami elektromosat
A reléd így se fog gyorsabban oldani, hogy a "tüskét" elkerüld... típustól függően van jópár ms szétkapcsolási idő, illetve a 9 volt táp megszűnés, a diódás -4k7-es elkó kisütés se olyan gyors, hogy mint a villám, leválasszon.
Tegyél a táp kimenetre párszáz nF kerámiát.
Szóval ha jól értem, akkor az alapkapcsolás jó, csak személyre kell szabni?
Adott a 9V váltoáramom, azt egyenirányítom, lesz belőle kb. 12,7V (9×gyök(2) ? ), és innentől kezdve csak a zenerre kell figyelnem, hogy hova kell belőnöm a feszültségét? Feltéve ha jól számoltam
Kerámia mindenképp lesz az 5V-os ágon, de ettől függetlenül szeretném, ha a kimeneten később jelenne meg a feszültség, illetve hogy kikapcsolásnál a relé is lekapcsoljon.
A bekapcsolásra jó, de a kikapcsolást leírtam.
Kikapcsolásnál főleg csak az okozza a problémát, hogy az 5V-os ágon rengeteg kondenzátor van alapból, így kikapcsolás után még mindig szolgáltat áramot, és ezt szeretném elkerülni
Értem... talán arra is megfelel, ha az a kis idő nem gond.
Ennek örülök
Már csak a zener méretét kéne eltalálni, és ebben még egy kis segítséget szeretnék kérni Mondjuk valószínű, hogy az egyenfeszültséget elszámoltam, mert a 12V-ból is csak 14,4V lesz, és nem 16 A hozzászólás módosítva: Jan 21, 2019
A zenerrel ne legyen gondod, inkább a 100 k lesz sok..a tranyó bázisáram elég lesz-e a bétája miatt.
Számolj visszafelé, mekkora reléáramhoz ( Ic ) mekkora bázisáram kell, az pedig a bétából jön ki - utána az ( Ut dc-8.2 ) volt/ Ib-ből jön ki az elégséges Rb, ami jelenleg 100 kohm. Különös jelentősége nem lesz a csökkentésnek, max növeled az elkót, ha kevés az idő.
A táp fix, vagy nem és hány voltos?
Az alapja egy 9 voltos NYÁK trafó, szóval az valószínűleg fix, erre van rákötve egy 78S05-ös stabkocka, meg egy halom kondi, viszont mind a 9V, mind az 5V ki van vezetve, ezért gondoltam arra, hogy a 9V-ra kéne rákötni ezt, mert az nincs agyon pufferelve kondikkal, így ha megszűnik a 230, akkor a relé elengedhet, és akkor maximum a relé másik ágán valamivel (pár Ohmos ellenállással) kisütöm a kondikat. Mondjuk egy 10 Ohmos, 5 wattos ellenállás csak 500 mA-t enged át, így bekapcsolásnál ad egy minimális terhelést, míg felizzik a koppanásgátló, és kikapcsolásnál meg hamar kisüti a kondikat
Te is elköveted azt a hibát, amit sokan mások: filozofálsz, de nem csinálsz semmit..
Első lépcsőben rakd össze az áramkörödet a 100 µF nélkül és ellenőrizd le, milyen ellenállás kell a 100 k helyén, hogy a tranyó teljesen kinyisson, legalább Uce= 0.3 volt környékére. Utána variálhatsz, hogy a 100 µF helyére mekkora elkó kell az általad kívánt bekapcsolási késleltetés eléréséhez.
Megfogadom, a napokban össze fogom rakni
Köszönöm a segítséget |
Bejelentkezés
Hirdetés |