Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Aszinkron motorok tekercselése
 
Témaindító: zgancs, idő: Szept 30, 2007
Lapozás: OK   9 / 18
(#) VIM válasza Maczi0 hozzászólására (») Aug 6, 2016 /
 
Szia! Az azonos tekercsek menetiránynak megfelelő kezdetét a másik végével kell összekötni. Az így kapott tekercs kezdete és vége lesz kihozva a kapocslécre. Remélem érthetően fogalmaztam.
(#) Maczi0 hozzászólása Aug 6, 2016 /
 
Szia!Köszönöm a hozzászólást.Megpróbáltam ábrázolni a fotón hogy én hogy értelmeztem.

fűréz 2.JPG
    
(#) laacika hozzászólása Okt 20, 2016 /
 
Valaki esetleg aki tudná ezt javitani?
Két szakadt száll,ha jól látom a segédfázis tekercsnél.
(#) Picipityu hozzászólása Nov 11, 2016 /
 
Sziasztok!
A véleményetekre vagyok kíváncsi:
- Ha 0,8 mm átmérőjű Alu huzallal volt tekerve a motor, akkor milyen átmérőjű rézhuzallal lehet újratekerni azonos menetszámon?

...és van még egy kérdésem:
A rajzon lévő egyfázisú villanymotor, ha így van elkötve és bekötve, akkor merre indul el?
A piros a fő-, a kék a segédfázis, a barna a tekercsek elkötése, a zöld a kondi kötése, a fekete a ~230V.
Vagy forgórész nélkül is lehet forgásirányt ellenőrizni?
Ez nagyon fontos lenne, mert, ha nem jól indul, akkor törik minden a hajtásban.
A hozzászólás módosítva: Nov 11, 2016

motor.JPG
    
(#) bole hozzászólása Jan 29, 2017 /
 
Sziasztok!Van egy nád arató gépen egy kompresszor amit egy 0,5 Kw motor hajt de csak addig kell még pumpálja a kereket!Nos ebben van egy inditó relé azt lecseréltem nyomógombra mert valószinű néha beragadt!Nos a kapocslécen meg adott áramfelvétel üresjáratba stimmel de a motorba nincs erő!A kondi csak índitásra van tehát az sem lehet !Mi lehet a baj a segédfázistekercset ha nyomógombbal índitom üresen indul terhelésre nem !Ha kézzel rásegítek kipörög de nincs ereje vinni a kompresszort csak pár másodpercet viszi igy is! Le lenne égve de akkor mért mérek normális áramot üresjáratba?
(#) ezermester1 válasza bole hozzászólására (») Feb 7, 2017 /
 
Helló! Kapacitás vesztett lehet az indító kondi. Cseréld ki az indító kondit és tegyél még rá a segédfázisra üzemi kondít 10-14 mfarád nagyságút.
(#) granpa válasza ezermester1 hozzászólására (») Feb 7, 2017 /
 
Elég lesz oda 10-14 µF is.
(#) palcsika26 hozzászólása Ápr 3, 2017 /
 
Csak egy kérdés. 3fázisu motor menetszám átszámítás 1fázisra
Van alapja a képletnek?

Névtelen.png
    
(#) noresztu hozzászólása Jún 14, 2017 /
 
Sziasztok! Háromfázisú motort akarok áttekercselni egy fázisra de nem tudom milyen vastag huzallal és menetszámmal kezdjek neki van valakinek erre ötlete?
(#) profis hozzászólása Okt 13, 2017 /
 
Sziasztok!
24 hornyú aszinkron motort szeretnék újra tekercselni.
Nem csináltam még ilyet, de most meg próbálom időtöltésként, meg szeretem a kihívásokat.
Körfűrészen volt. Rosszul volt bekötve, emiatt nagyon melegedett és le is égett a segédfázis.
Elkezdtem tekercsenként lebontani, közbe jegyzeteltem mindent, amit csak tudtam, hogy majd ugyanígy visszaépítem. A mellékelt rajzot készítettem róla. Azt nem sikerült egyértelműen megállapítanom, hogy a tekercselések hogy vannak összekötve egymással, illetve a kapocslécre kivezetve. Azt gondoltam, hogy a segédfázis mindkét kivezetését kiviszem a kapocslécre, hogy forgásirányt tudjak változtatni. Aki tudja, hogy hogyan kell helyesen összekötni, az kérem, hogy a mellékelt rajzon rajzolja már be legyen szíves. Nekem is van egy sejtésem, csak direkt nem rajzoltam be, hogy ne mennyek el rossz irányba. Ha van valakinek az előző hozzászólásokban említett szakirányú könyve, az küldje már el légyszi. Előre is köszönöm.
(#) ferci válasza profis hozzászólására (») Okt 13, 2017 /
 
Szia!
Küldtem ( volna ) pár doksit, de a címzett ismeretlen..
(#) profis válasza ferci hozzászólására (») Okt 13, 2017 /
 
Szia, szerintem most már tudsz küldeni. Köszönöm.
(#) töki237 hozzászólása Ápr 4, 2018 /
 
Szerbusztok, csak egy elvi kérdés: ha az állórész tekercselését egy rövidebb és vastagabb rézre cserélem, akkor kisebb feszültséggel és nagyobb árammal közel ugyanazt a teljesítményt tudom elérni?
(#) RoliNyh válasza töki237 hozzászólására (») Ápr 5, 2018 /
 
Kb elvileg igen, csak azt nem tudod kiszámolni (gondolom), hogy adott feszültségcsökkenéshez mennyivel kellene növellni a keresztmetszetet, hogy a kívánt üzemi áram follyon üzem közben.
Plusz szerintem olyan probléma is bejön, hogy a nagyobb keresztmetszet nem biztos, hogy el fog férni a szükséges mennyiségben, valamint nagyobb áram, nagyobb melegedést is fog okozni,
emiatt meg talán valamivel gyengébb is lesz a hatásfok. Meg gondolom azért a vasmag telítése is bekorlátoz már egy bizonyos szint fölött.
De erre inkább egy villamosmérnöknek kellene válaszolnia...
A hozzászólás módosítva: Ápr 5, 2018
(#) pucuka válasza töki237 hozzászólására (») Ápr 5, 2018 /
 
Azért ez nem annyira egyszerű. Egy trafó méretezése sem túl egyszerű, de a villanymotoré még bonyolultabb. A trafónak nincs belső feszültsége, egy villanymotornak viszont van, ami a sliptől függ. A gerjesztést (motoráramot) a hálózati, és a belső feszültség különbsége adja. Ehhez jönnek a korlátok, vas telítés, a vas veszteség, réz veszteség, horony keresztmetszet. stb.
Hidd el, nehéz kenyér. Ismerni kell a mágnesesség csínját bínját, a vektorokkal zsonglőrködni.
A hozzászólás módosítva: Ápr 5, 2018
(#) Susnyas hozzászólása Ápr 12, 2018 /
 
Üdv.
Evig katalógusra lenne szükségem amiben benne vannak a CHK tipusú motorok tekercselési adatai.
Köszönöm
(#) suhanc92 hozzászólása Jún 8, 2018 /
 
Sziasztok! Van nekem egy KD 160 daráló motor, melyet tekercselek és elnéztem a huzalvastagságát egy fél tizeddel és vastag egy kicsit. Főzfázis, 0,80mm helyett 0,85mm-t rendeltem.
Tudna nekem valaki segíteni hogy mi alapján lehet kiszámolni a motorba a tekercsekben lévő menetszámot? Vagyis most az én esetem, csak egy fél tizeddel tévedtem és hogyan számoljam ki hogy az 5 főfázis tekercsbe, tekercsenként mennyi menet szükségeltetik?
Válaszotokat előre is köszönöm!

A motor adattáblája:

CZ792 7c / 220V/6.2A/750W/2900(1min)/50Hz

100µF kondenzátorral.
A hozzászólás módosítva: Jún 8, 2018
(#) suhanc92 válasza suhanc92 hozzászólására (») Jún 8, 2018 /
 
Amúgy IMI motorról van szó és 24 horonyból áll.
(#) Orbán József válasza suhanc92 hozzászólására (») Jún 8, 2018 /
 
Üdv!
A helyzet hasonló a vasúti menetrendszerek változtatásához. Az alap mindig az előző figyelembe vétele, abból készül.
Vagyis a tekercselési adatok felvétele a lebontásnál a legfontosabb!
A találgatás, kísérletezés igen sok elpocsékol anyagot, időt jelent.
(#) plosza hozzászólása Szept 27, 2018 /
 
Szép napot a fórumozóknak.
Megoldást keresek a következő motor tekercseléshez:
horonyszám:72 ; pólusok száma:6
Az 5-ik oldalon található egy kusza rajz, mert a 30pólusú eléggé zavaró.

Koncentrikus tekercseléssel lenne megoldva, egy pólus két horonyban.
Így 12pólus adódik. mely tekercseket kéne párhuzamosítani, hogy 6pólus legyen (Y-kapcsolásban).

Mellékelem a tekercskiosztás tervezetét (saját elgondolás);
magyarázat:U+1K =U fázis belépő ága a külső tekercsnél, U+1B= U fázis belépő ága a belső tekercsnél
U-1K= U fázis kilépő ága a külső tekercsnél, U-1B= U fázis kilépő ága a belső tekercsnél.
A többi tekercs is ezzel a szisztémával van jelölve.
(#) szsrobert hozzászólása Szept 27, 2018 /
 
Beke es fejlodes!
A robogokban levo 46 magnes 51 tekercs motorokat hogyan szoktak megtekercselni?
Milyen huzalt javasoltok? 48V 2000W volt, amig valaki ki nem kergette belole a fustot, amivel mukodott.
A hozzászólás módosítva: Szept 27, 2018
(#) plosza válasza plosza hozzászólására (») Szept 27, 2018 /
 
Lerajzoltam az előbbi kérdésemhez egy fázisra az elgondolásomat.
Az A1- A2 valamint az A1' - A2' tekercsvégek kerülne összekötésre és így a 12pólus 6-ra módosul elképzelésem szerint.
(#) publutyka hozzászólása Jan 7, 2019 /
 
Sziasztok.!
B.U.É.K. mindenkinek!
Aabban szeretnék segítséget kérni tőletek, hogy van egy kínai tányéros szalagcsiszolóm: 220_v._V_350_Ww.
aAlu.valmíniummal van tekercselve, és át szeretném rézzel tekercselni. dDe nem tudom átszámolni a menetszámokat, és az átmérőt megváltoztatni megfelelőre.
4 pólusú,_24 hornyú, a tekercsek ellenállását tudom,_a régi menetszámot is tudom, de tovább nem megy. Aa segítséget előre is köszönöm.
A hozzászólás módosítva: Jan 8, 2019
Moderátor által szerkesztve
(#) erbe válasza publutyka hozzászólására (») Jan 7, 2019 /
 
Menetszámot nem kell változtatni. Ha a gyári adat 220V, arra tehetsz 5 % pluszt.
Ha éppen azonos vastagsággal tekered, az se nagy hiba. Ha 8-10 %-ot leveszel az átmérőből, addig még jó.
A hozzászólás módosítva: Jan 7, 2019
(#) publutyka válasza erbe hozzászólására (») Jan 7, 2019 /
 
kKöszönöm a válaszodat.
aA régi adatok:
főfázis:0.,5_mm
70._men_148.men_73._men_148._men_72._men_148._men_72.men_148._men összesen:_879.

sSegédfázis:_0.,45_mm
76._men_179.men_76.men_176._men_77._men_176._men_75._men_176._men összesen:_1011.
tehát az egészet hagyjam így, a nem azonos menetszámokat: 73-ról,70-ről, 72-re.
77-75.76-ra stb. változtassam meg? vagy csak én számoltam el.
a csiszoló 220v-on.üzemelt.
A hozzászólás módosítva: Jan 8, 2019
Moderátor által szerkesztve
(#) erbe válasza publutyka hozzászólására (») Jan 7, 2019 /
 
Idézet:
„a csiszoló 220v-on.üzemelt.”

Hol laksz, hogy nálatok még 220 V a hálózati feszültség? Falu végén?
1-2 menet nem számít, de ha befér, mindegyiket felkerekítheted. Akkor maradhatnak a huzalátmérők. Üzemi kondenzátorral működik a motor?
(#) publutyka válasza erbe hozzászólására (») Jan 7, 2019 /
 
bBocsiánat.! 230_Vv. aAz üzemi kondenzátor 8_ufF.
A hozzászólás módosítva: Jan 8, 2019
Moderátor által szerkesztve
(#) user1914 válasza profis hozzászólására (») Jan 9, 2019 /
 
Hi!
Én a következőképpen kötném.
Üdv. M.
Ide szeretném tenni a megszerkeztett képed, de hogyan kell?
(#) publutyka válasza erbe hozzászólására (») Jan 10, 2019 /
 
Szia.
Köszönöm az eddigi segítségedet, még azt szeretném megtudni hogy a tekercselés iránya a pólusok között mennyire fontos.
Az első pólusé jobbra, a másodiké balra, a harmadiké jobbra a negyediké balra.
A hozzászólás módosítva: Jan 10, 2019
(#) Orbán József hozzászólása Jan 22, 2019 / 3
 
Uraim!
Kb. 2 hétig a Villamos forgógépek tekercselése c. irodalom letölthető INNÉT.
Következő: »»   9 / 18
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem