Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Aszinkron motorok tekercselése
Szia! Az azonos tekercsek menetiránynak megfelelő kezdetét a másik végével kell összekötni. Az így kapott tekercs kezdete és vége lesz kihozva a kapocslécre. Remélem érthetően fogalmaztam.
Szia!Köszönöm a hozzászólást.Megpróbáltam ábrázolni a fotón hogy én hogy értelmeztem.
Valaki esetleg aki tudná ezt javitani?
Két szakadt száll,ha jól látom a segédfázis tekercsnél.
Sziasztok!
A véleményetekre vagyok kíváncsi: - Ha 0,8 mm átmérőjű Alu huzallal volt tekerve a motor, akkor milyen átmérőjű rézhuzallal lehet újratekerni azonos menetszámon? ...és van még egy kérdésem: A rajzon lévő egyfázisú villanymotor, ha így van elkötve és bekötve, akkor merre indul el? A piros a fő-, a kék a segédfázis, a barna a tekercsek elkötése, a zöld a kondi kötése, a fekete a ~230V. Vagy forgórész nélkül is lehet forgásirányt ellenőrizni? Ez nagyon fontos lenne, mert, ha nem jól indul, akkor törik minden a hajtásban. A hozzászólás módosítva: Nov 11, 2016
Sziasztok!Van egy nád arató gépen egy kompresszor amit egy 0,5 Kw motor hajt de csak addig kell még pumpálja a kereket!Nos ebben van egy inditó relé azt lecseréltem nyomógombra mert valószinű néha beragadt!Nos a kapocslécen meg adott áramfelvétel üresjáratba stimmel de a motorba nincs erő!A kondi csak índitásra van tehát az sem lehet !Mi lehet a baj a segédfázistekercset ha nyomógombbal índitom üresen indul terhelésre nem !Ha kézzel rásegítek kipörög de nincs ereje vinni a kompresszort csak pár másodpercet viszi igy is! Le lenne égve de akkor mért mérek normális áramot üresjáratba?
Helló! Kapacitás vesztett lehet az indító kondi. Cseréld ki az indító kondit és tegyél még rá a segédfázisra üzemi kondít 10-14 mfarád nagyságút.
Elég lesz oda 10-14 µF is.
Csak egy kérdés. 3fázisu motor menetszám átszámítás 1fázisra
Van alapja a képletnek?
Sziasztok! Háromfázisú motort akarok áttekercselni egy fázisra de nem tudom milyen vastag huzallal és menetszámmal kezdjek neki van valakinek erre ötlete?
Sziasztok!
24 hornyú aszinkron motort szeretnék újra tekercselni. Nem csináltam még ilyet, de most meg próbálom időtöltésként, meg szeretem a kihívásokat. Körfűrészen volt. Rosszul volt bekötve, emiatt nagyon melegedett és le is égett a segédfázis. Elkezdtem tekercsenként lebontani, közbe jegyzeteltem mindent, amit csak tudtam, hogy majd ugyanígy visszaépítem. A mellékelt rajzot készítettem róla. Azt nem sikerült egyértelműen megállapítanom, hogy a tekercselések hogy vannak összekötve egymással, illetve a kapocslécre kivezetve. Azt gondoltam, hogy a segédfázis mindkét kivezetését kiviszem a kapocslécre, hogy forgásirányt tudjak változtatni. Aki tudja, hogy hogyan kell helyesen összekötni, az kérem, hogy a mellékelt rajzon rajzolja már be legyen szíves. Nekem is van egy sejtésem, csak direkt nem rajzoltam be, hogy ne mennyek el rossz irányba. Ha van valakinek az előző hozzászólásokban említett szakirányú könyve, az küldje már el légyszi. Előre is köszönöm.
Szia!
Küldtem ( volna ) pár doksit, de a címzett ismeretlen..
Szia, szerintem most már tudsz küldeni. Köszönöm.
Szerbusztok, csak egy elvi kérdés: ha az állórész tekercselését egy rövidebb és vastagabb rézre cserélem, akkor kisebb feszültséggel és nagyobb árammal közel ugyanazt a teljesítményt tudom elérni?
Kb elvileg igen, csak azt nem tudod kiszámolni (gondolom), hogy adott feszültségcsökkenéshez mennyivel kellene növellni a keresztmetszetet, hogy a kívánt üzemi áram follyon üzem közben.
Plusz szerintem olyan probléma is bejön, hogy a nagyobb keresztmetszet nem biztos, hogy el fog férni a szükséges mennyiségben, valamint nagyobb áram, nagyobb melegedést is fog okozni, emiatt meg talán valamivel gyengébb is lesz a hatásfok. Meg gondolom azért a vasmag telítése is bekorlátoz már egy bizonyos szint fölött. De erre inkább egy villamosmérnöknek kellene válaszolnia... A hozzászólás módosítva: Ápr 5, 2018
Azért ez nem annyira egyszerű. Egy trafó méretezése sem túl egyszerű, de a villanymotoré még bonyolultabb. A trafónak nincs belső feszültsége, egy villanymotornak viszont van, ami a sliptől függ. A gerjesztést (motoráramot) a hálózati, és a belső feszültség különbsége adja. Ehhez jönnek a korlátok, vas telítés, a vas veszteség, réz veszteség, horony keresztmetszet. stb.
Hidd el, nehéz kenyér. Ismerni kell a mágnesesség csínját bínját, a vektorokkal zsonglőrködni. A hozzászólás módosítva: Ápr 5, 2018
Üdv.
Evig katalógusra lenne szükségem amiben benne vannak a CHK tipusú motorok tekercselési adatai. Köszönöm
Sziasztok! Van nekem egy KD 160 daráló motor, melyet tekercselek és elnéztem a huzalvastagságát egy fél tizeddel és vastag egy kicsit. Főzfázis, 0,80mm helyett 0,85mm-t rendeltem.
Tudna nekem valaki segíteni hogy mi alapján lehet kiszámolni a motorba a tekercsekben lévő menetszámot? Vagyis most az én esetem, csak egy fél tizeddel tévedtem és hogyan számoljam ki hogy az 5 főfázis tekercsbe, tekercsenként mennyi menet szükségeltetik? Válaszotokat előre is köszönöm! A motor adattáblája: CZ792 7c / 220V/6.2A/750W/2900(1min)/50Hz 100µF kondenzátorral. A hozzászólás módosítva: Jún 8, 2018
Amúgy IMI motorról van szó és 24 horonyból áll.
Üdv!
A helyzet hasonló a vasúti menetrendszerek változtatásához. Az alap mindig az előző figyelembe vétele, abból készül. Vagyis a tekercselési adatok felvétele a lebontásnál a legfontosabb! A találgatás, kísérletezés igen sok elpocsékol anyagot, időt jelent.
Szép napot a fórumozóknak.
Megoldást keresek a következő motor tekercseléshez: horonyszám:72 ; pólusok száma:6 Az 5-ik oldalon található egy kusza rajz, mert a 30pólusú eléggé zavaró. Koncentrikus tekercseléssel lenne megoldva, egy pólus két horonyban. Így 12pólus adódik. mely tekercseket kéne párhuzamosítani, hogy 6pólus legyen (Y-kapcsolásban). Mellékelem a tekercskiosztás tervezetét (saját elgondolás); magyarázat:U+1K =U fázis belépő ága a külső tekercsnél, U+1B= U fázis belépő ága a belső tekercsnél U-1K= U fázis kilépő ága a külső tekercsnél, U-1B= U fázis kilépő ága a belső tekercsnél. A többi tekercs is ezzel a szisztémával van jelölve.
Beke es fejlodes!
A robogokban levo 46 magnes 51 tekercs motorokat hogyan szoktak megtekercselni? Milyen huzalt javasoltok? 48V 2000W volt, amig valaki ki nem kergette belole a fustot, amivel mukodott. A hozzászólás módosítva: Szept 27, 2018
Lerajzoltam az előbbi kérdésemhez egy fázisra az elgondolásomat.
Az A1- A2 valamint az A1' - A2' tekercsvégek kerülne összekötésre és így a 12pólus 6-ra módosul elképzelésem szerint.
Sziasztok.!
B.U.É.K. mindenkinek! Aabban szeretnék segítséget kérni tőletek, hogy van egy kínai tányéros szalagcsiszolóm: 220_v._V_350_Ww. aAlu.valmíniummal van tekercselve, és át szeretném rézzel tekercselni. dDe nem tudom átszámolni a menetszámokat, és az átmérőt megváltoztatni megfelelőre. 4 pólusú,_24 hornyú, a tekercsek ellenállását tudom,_a régi menetszámot is tudom, de tovább nem megy. Aa segítséget előre is köszönöm. A hozzászólás módosítva: Jan 8, 2019
Moderátor által szerkesztve
Menetszámot nem kell változtatni. Ha a gyári adat 220V, arra tehetsz 5 % pluszt.
Ha éppen azonos vastagsággal tekered, az se nagy hiba. Ha 8-10 %-ot leveszel az átmérőből, addig még jó. A hozzászólás módosítva: Jan 7, 2019
kKöszönöm a válaszodat.
aA régi adatok: főfázis:0.,5_mm 70._men_148.men_73._men_148._men_72._men_148._men_72.men_148._men összesen:_879. sSegédfázis:_0.,45_mm 76._men_179.men_76.men_176._men_77._men_176._men_75._men_176._men összesen:_1011. tehát az egészet hagyjam így, a nem azonos menetszámokat: 73-ról,70-ről, 72-re. 77-75.76-ra stb. változtassam meg? vagy csak én számoltam el. a csiszoló 220v-on.üzemelt. A hozzászólás módosítva: Jan 8, 2019
Moderátor által szerkesztve
Idézet: „a csiszoló 220v-on.üzemelt.” Hol laksz, hogy nálatok még 220 V a hálózati feszültség? Falu végén? 1-2 menet nem számít, de ha befér, mindegyiket felkerekítheted. Akkor maradhatnak a huzalátmérők. Üzemi kondenzátorral működik a motor?
bBocsiánat.! 230_Vv. aAz üzemi kondenzátor 8_ufF.
A hozzászólás módosítva: Jan 8, 2019
Moderátor által szerkesztve
Hi!
Én a következőképpen kötném. Üdv. M. Ide szeretném tenni a megszerkeztett képed, de hogyan kell?
Szia.
Köszönöm az eddigi segítségedet, még azt szeretném megtudni hogy a tekercselés iránya a pólusok között mennyire fontos. Az első pólusé jobbra, a másodiké balra, a harmadiké jobbra a negyediké balra. A hozzászólás módosítva: Jan 10, 2019
Uraim!
Kb. 2 hétig a Villamos forgógépek tekercselése c. irodalom letölthető INNÉT. |
Bejelentkezés
Hirdetés |