Fórum témák
» Több friss téma |
VÁM és ÁFA jellegű kérdéseket/hozzászólásokat, indoklás nélkül törlik a moderátorok!
A másik oldalról nézve pedig: így legalább van munkájuk.
Mert őszintén: az újság előfizetések csökkennek rendesen, levelek szinte már alig vannak, arra a háztartásonként havi 3-4 számlalevélre és 1 nyugdíjra pedig sokkal kevesebb ember is bőven elég lenne... Idézet: „Azon nem csodálkozom, hogy elkezdtek minden eddiginél komolyabban foglalkozni ezzel a dologgal. Mára már nem csak az angolul valamelyest értő, PayPal fiókot is létrehozni képes emberek "kiváltsága" a külföldi vásárlás.” Ez azért egy kicsit lenéző hozzáállás szerintem. Azért mert az ember nem tud angolul 2 szót sem már nem is jogosult arra, hogy külföldről vásároljon? Kiváltságosnak eddig sem kellett lenni ahhoz, hogy egy PayPal fiókot valaki létre tudjon hozni, még csak felsőfokú angol nyelvtudás sem kell egy ilyenhez. Az meg, hogy valaki egy darab 50 filléres csavart rendel és ezt mondjuk naponta megteszi, ahhoz szerintem senkinek semmi köze. Ugyan úgy van jogod neked is, meg nekem is, meg a többi több millió embernek is kintről vásárolnia. Idézet: Éhbér, munka nem biztonság, környezet nem védelem, közbenső kereskedők kikerülése, hamisítás, állami támogatás (devizához jutnak), önsanyargató gyárak stb. Utóbbiról olvastam valahol, hogy az egymással versenyző gyárak, miszerint ki tud olcsóbban előállítani ezt-azt, gyakorlatilag maguk alatt vágják a fát. A "sokat és olcsón" c. tömegtermelésről viszont szép lassan kezdenek leállni mert kb. nem vezet sehova (látszik is a legutóbbi gazdasági mutatóikon), ezt belátták ők is„miért tud ott mindennel együtt a tizedébe kerülni valami, mint máshol.” Sok vetülete van ennek, nem kimondottan a témába tartozik.
Eltorzítod az ide illő valóságot.
A hazai boltokban pontosan ugyanazt kapod, mert Ő is ott veszi, csak befigyel itt-ott egy kis extra haszon. Ezt kerüli ki a kint vásárolók többsége. Tehát a kinti vélt, vagy valós körülmények éppen úgy terhelik az itthoni árut is -ha az kínai forrásból van-.
Általában az "elmaradott" gazdaságok ilyen környezetszennyező, kizsákmányoló, stb. módon kezdik, és jó esetben pár évtized alatt eljutnak oda, hogy a gazdaság fejlettebb lesz, a környezetszennyezés már ott is zavaró, a munkaerő pedig túl drága lesz ahhoz, hogy ezt tovább folytassák. Ilyenkor ez a rabszolgamunka tovább megy elmaradottabb országokba, ma pl. a ruhák már nem Kínában készülnek, hanem Bangladesben, Sri Lankán, Thaiföldön, stb., mert olcsóbb a munkaerő.
Kína "megtorpanása" pedig egyrészt relatív (örülnénk mi ilyen "vacak" 6,5%-os GDP növekedésnek), másrészt pedig függ a bázistól. Ha van honnan, akkor könnyű nagyot nőni, de minél fejlettebb egy gazdaság, annál nehezebb .
Nem lenéző az... Sokkal nagyobb arányúvá vált a külföldi vásárlás a hazai beszerzés helyett = sokkal több adótól esik ez az állam, esetleg annyitól, ami már komoly cselekvést kíván. (Mint a cikk alapján is láthatod, ez már EU szintű probléma.)
Van egy teljesen más a probléma is. Angol nyelvtudás eddig sem kellett mindenáron. Aki képes volt akár anélkül is megoldani, talán nem azon a szinten áll, hogy a kézbesítőt nyaggassa, vagy a helyi postahivatalban verje a pultot, ha nem jön a csomag. Nem sok kell már ahhoz, hogy azért is a postás legyen a hibás, ha nem megfelelő méretű ruha jött... Első kézből hallok erről dolgokat (kb. úgy panaszkodnak a postásnak, mint ha ő lenne az eladó - már legszívesebben felmondana). A postahivatalos esetet saját magam láttam. Az illető azt sem tudta, mi az a ragszám (egyáltalán van-e olyan neki), melyik országból jönne...
Erre inkább nem válaszolok pedig lenne mit
Ez itt már az offok offja, vagy vigyük át egy másik topicba, vagy írj rám privátba. Ez a vitatkozzunk beszéljük meg témába helyt állna és szerintem vita is lenne. Már ezt is törölni fogják szerintem ha valaki bejelenti.
Folytattam is privátban, a többi már tényleg nagyon-nagyon kívül esik a szabályok adta kereteken
Számítottam erre, sajnos, tudtam, hogy kitelik tőle, azon csodálkozom, hogy nem tegnaptól, hanem nagy méltányosan ad 2 évet, hurrá.
Kiről van szó az EU-ról?Elég rossz lesz, ha ez tényleg igaz lesz.De a polgárok nem ellenezhetik ezt?
Sziasztok!
Legyen pozitív is: január 27.-én este megrendeltem és kifizettem egy németországban levő terméket és ma hozta a postás. 3 euro volt az ára, 2 euro a szállítás. Idézet: „A mostani értékhatár közelében nem is annyira a közterhek nagysága a bajos, hanem a szállító által felszámolt kezelési költség.” Pontosan. Ebben az egészben engem is az aggaszt a legjobban, hogy ismerve a jelenlegi postai vámügyintézést 2-3 hét (+2-3eFt) DHL 1-2 nap már gyorsabb de ott a vámügyintézés horror 6eFt. Engem a 27%+2-3% vámtehet nem is érdekelne hanem a megnövekedett átfutási idők és a rárakódó vámügyintézési költségek lehetetlenné teszik majd a rendelést. Hozzáteszem pl amerikából rendelve a vámkezeléshez szükséges terheket előre levonják és a szállítási költségekhez képest majdhogynem költségtelen a vámkezelés. Elképzelhető hogy létre fognak hozni EU lerakatokat mint ahogy már most is sok van lesz még több ami lecsökkenti a szállítási időt és szintén nem fog gátat szabni a kínai dömping áruk eladásának. Kína nem fogja annyiban hagyni ezt mert tudja hogy ha nem lép akkor jelentősen csökken az apró cuccokból bejövő bevétele. Én csak az olyan áruk felől aggódom amik esetleg kicsit speckóbb áruk/alkatrészek és kizárt hogy EU raktáron tartanák őket. Egy csomó mindent egyszerűen nem is kapni az EU-ban. Pár ezer foritnos dolgora meg nem leszek hajlandó +6eFt ot + DHL-t fizetni de 2-3 hetet se akarok postán a vámolásra várni.
Ugye mindenki látta a fejlécben lévő, sárga alapú szöveget?!
Abban kérném a segítségeteket, hogy hol lehet azt jelezni az ebay-nek, ha egy eladó nem válaszol vissza?
Mi köze hozzá?
Komolyra fordítva: miért kellene válaszolnia? Reklamáltál, mert hibás, vagy nem kaptad meg?
Nem kaptam meg. Már tavaly november 13. -án megrendeltem. De nem jött meg. Írtam az eladónak már lassan egy hete. Ő visszakérdezett , hogy jó e a szállítási címem. Visszaírtam, hogy jó. Azóta semmi válasz.
Akkor vele már nem érdemes tárgyalni. Kérd vissza a pénzed, és vond me a disputába az eBayt.
Pedig sok pozitív értékelése van az eladónak.
A hozzászólás módosítva: Feb 1, 2019
Írtam már a topic-ban: Bővebben: Link
A szállítási határidő végétől 30 napig tudsz case-t nyitni, erre figyelj!
Azt is vedd figyelembe, hogy emlékeim szerint mostanában Kínában valami össznépi ünneplés van/lesz/volt. Viszont ha kifutsz a reklamálási határidőből, akkor rosszul járhatsz. Kérd vissza a pénzt, az a biztos. Ha közben megjön, (mert sz is előfordulhat) kifizeted újra. Esetleg a PayPal segíthet, ha pont lejárt a határidő.
Akkor lehet, hogy az pont ma járt le, január 31-én volt a szállítási határidő vége.
Az eladóhoz most már kivan írva, hogy nem elérhető február 13 -ig. Így már érhető.
Szállítási határidő vége + 30 nap.
Ha jan. 31 a határidő vége, akkor még van 1 hónapod. Ha elírtad és dec 31 volt, akkor uzsgyi: Bővebben: Link. Egyébként most valami kínai újév van, feb 12-ig a fű se nő feléjük, lehet h azért nem kaptál választ. Ha az időbe (30 nap) belefér, akkor légy türelmes, nem késel le semmiről. De ha nem, akkor intézkedj mielőbb!
Köszönöm a segítségeteket!
Szerencsére január 10. -én, ( nem tudom honnan jött a január 31 ), lett vége a határidőnek. Még várok pár napot hátha megjön a küldemény.
Valaki tud valamit arról, mikor kellene (legkésőbb) egy nemzetközi ragszámnak a Magyar Posta rendszerében elérhetőnek lennie?
EU-n belüli, valódi ajánlott, a feladó országot elhagyta. Onnét eddig minden 4-5 munkanap alatt megjött, most hétfő lesz a 6... A hozzászólás módosítva: Feb 2, 2019
A jan.10 pont szopó, mert a +30 nap beleesik a kínai újévbe. Ha kínai az eladó, pláne ha ki is van nála írva hogy ő most offolt, akkor jó eséllyel feb 12-13 előtt nem kapsz választ tőle. Az meg már túl lesz a 30 napon...
Akkor így jártam. Nem olyan nagy érték különben.
Hali!
Az Alin, ketyeg az óra a dispute megnyitása után, ha a kiírt időn belül az eladó nem válaszol, akkor az Ali "bírósága" itélkezik, ünnep ide, vagy oda.
Szia,
Ebay-en is így van. Ha resolution center-en (angolul használom, nem tudom magyarra fordítva hogy hívják, már ha le van egyáltalán fordítva) keresztül indítasz egy case-t, akkor ott az eladónak van X napja reagálni. És ha nem teszi akkor kéred az ebay közbelépésést és ők közbelépnek. Ez szerintem azt jelenti, hogy a javadra ítélik a dolgot és full refund-ot kapsz. A szopó része az, hogy az eladó jó eséllyel nem fog az üzenetre válaszolni az ünnep miatt, de ettől persze még az ebay mechanizmussai működnek. A hozzászólás módosítva: Feb 3, 2019
|
Bejelentkezés
Hirdetés |