Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Kompresszorokon indító és üzemi kondenzátort használnak egyszerre, mert indításkor nagy nyomaték kell, indítás után pedig az üzemi kondenzátor növeli a motor teljesítményét, a kondenzátor nélküli állapothoz képest.
Valamit nem értek, ha a kondi állandó üzemű akkor minek az indító relé?
Akkor azt az üzemit később tették bele, mert látszik a kókány.
Én úgy látom, hogy a relének az áram tekercse nincs bekötve , nem is megy rajta keresztül az indító áram.
Légy szíves tegyél fel olyan képeket amin látszik a motor, a motor címkéről is és a kompresszorról és a címkéjéről. Egy kérdés, ez az eredeti motorja a kompresszornak?
Nem. Ezek a kompresszor motorok gyárilag ilyenek. Ha volt már a kezedben kompresszor, akkor bizonyára észre vetted hogy fél fordulatnál már nehezebb átfordítani a tengelyét, mert már akkor sűrít, ami komoly terhelést jelent a motornak. Ezt csak egy "lórúgással" lehet legyőzni, amit az indító kondi ad. A folyamatos működéshez kell az üzemi kondi, mert azzal a motor nagyobb teljesítményre képes. Kókányt nem gyárilag tesznek bele, azt a tulaj okozta. Ha megnézed azt a rajzot, amit korábban tettem fel, könnyebben megérted a működési elvet.
Én készséggel elhiszem Neked.
Üdv: Tamás
Na igen az egy fájó baromság amikor nincs tehermentesítő!
A kompresszor kapcsolóban van egy lefújó szelep ami a sűrítő egységtől a visszacsapó szelepig vezető csövet "tehermentesíti" , így mire ott feláll akkora nyomás hogy a visszacsapón átfújjon, addigra a villanymotornak már bőven üzemi fordulaton kell lennie. Letöltam 1-2 évet kompresszor karbantartóként, a legkisebbektől (300W 1 dugattyús fogászati) a legnagyobbakig (170KW Frecon, 370KW Aircraft...stb). Ha a motor terhelés alatt nem indul, és érzed a sűrítőn hogy a nyomás hat rá (kikapcsolt állapotban) akkor ott nagy balhé van , szétment a visszacsapó szelep, illetve tehermentesítés nincs.
Te sokkal többet tudsz a kompresszorokról mint én, én inkább a motoros oldalával foglalkoztam. Szerinted egy 1100W-os kompresszorban van ilyen tehermentesítő? Nekem fogalmam sincs, de örülnék, ha felvilágosítanál. Megint tanulnák valami újat.
Köszönöm!
Kéne lennie. Az a baj az olcsóbb szériákból konkrétan kihagyják, ami vagy a motor indító kondenzátort, vagy magában a motorban az indító tekercset öli meg. Kb.~ 5000Ft-os cucc de sokat könnyít a kompresszor indításán-leállításán.
Mod: Pontosat csak akkor tudok ha készítesz fényképeket az adott gépről. A hozzászólás módosítva: Feb 5, 2019
Nem én vagyok a tulaj, Jóholnapvár fórumtársunk a kérdező, én is csak segíteni szeretnék Neki.
Szia! ITT van a gyári bekötése. A motorod kapocslécén kérdéses, hogy a zöld színnel kihozott tekercsvég az a főfázis tekercshez tartozik-e. Ha azok a kivezetések nem lettek átkötözgetve, akkor pedig annak kell lennie és a fekete a segédfázis. Mindettől eltekintve sehogyan sincs jól bekötve a motor a jelenlegi felállás szerint. Ha tudnál egy ellenállás értéket mérni a két tekercsen ami eldöntené a fő és segéd kérdését az mindenképpen sokat segítene. A főfázis tekercse kisebb értékű mint a segédfázisé és a jelenlegi bekötés szerint a segéd van főfázisként táplálva.
A hozzászólás módosítva: Feb 6, 2019
Ez az eredetije elméletileg tökéletesen ment nem melegedett de később el sem indult.
Az tény hogy az a bazi nagy kondi már kókányolta anno valaki rá mert biztos volt benne hogy az oda jó lesz de a mellék kondija az rég nem a gyárija lehetett ezért biztosan elfáradtak már meg a vezéke is össze vissza volt. Na most...
Újra húztam az egész vezetéket (kék-barna-sárga zöld) hálózati kábellal hogy szebb legyen és biztonságossabb a minap kapott egy új kondit mert a sok segítő társaknak köszönöm összeségében összeállt a rendszer és elindult a gép!!!
De egy jó pár perc után elkezdett a motor komolyan forrósodni!ugye ez 1dugattyús hajta ami viszont még langyos sem volt,,,kérdés mitől lehet ez? Még bejell szereznem egy multit hogy megmérjem az ellenállást a vezetékeken. VIM hozzászolásra a kapcsolás ahogy írtad ezek szerint jó csak a w1/w2 pont fordítva van más különben rögtön hazavágna szerintem.
Most sem úgy van kötve ahogyan azt kellene. A relének az "L" kapcsa (ha jól látom) az nem kapcsol semmit. Kérlek, hogy úgy kösd be ahogyan a rajzon látod. Most állandóan be van itatva a kondenzátor, nincs ami kikapcsolja, mert nincs is bekötve a relé áramkörébe.
Helló! Ha megfigyelted, akkor VIM fórumtárs indító kondis rajzot tett fel és nem állandó kondi plusz indító kondi, nagyon nem mindegy!
A W1-ről a relé barna szálát és a bejövő fázis barna szálával együtt cseréld meg a relé W2-re kötött szálával (W1ről két barna a W2-re, onnan az egy relé barna a W1-re) Az nem probléma ha a relé áram tekercsének a végei bekötésileg fel vannak cserélve. A lényeg, hogy a fázis az külön legyen összekötve a relé áramtekercsével és a relé "S" mint starter pontja legyen a kondenzátorra kötve. (mert most még fordítva van, ezért melegszik).
Oda tett már egy 160-200µF starter kondit, csak most lemaradt a képről. Előzőleg próbálkoztak a kondenzátorokkal, hogy sok vagy kevés ... annak a maradványa van ott. Ez a motor így látatlanban sem állandó üzemi kondenzátorosnak látszik és a reléje még az eredeti. Jól fogja bírni azt az egyhengeres komprit azzal az 1100 wattjával.
Sziasztok!Köszönöm a kisegítéseteket
Megcsináltam VIM társ bekötését és kipróbálom.
Kedves VIM ugyanugy melegszik a kondi és a motor nagyon!
80mF kondi volt elsőnek azzal elsem indult csak zugott
"Az indító kondi csak indításra való, amit csak pár másodpercig szabad használni, indításra. Ha tovább marad az áramkörben, fel is robbanhat."
Korábban már írtam, úgy látszik elkerülte a figyelmedet.
Nem sok mindent tudunk a motorról csak annyit, hogy kb. 1100W de a fordulata sem ismert. Ez azért lenne fontos, mert a relé ha ehhez a motorhoz tartozik akkor a motor az csak 750W HA a fordulata 2920 ford/perc. Ehhez van a 80µF indító kondenzátor érték megadva. Ha ezt a motort megterheled, túlterheled akkor nem fog tudni felpörögni és az áramfelvétel tartósan meghúzási értéken marad, benntartva a kondenzátort ami nem tesz jót ebben az esetben, mert le kellene választani. A motort egyedül, terhelés nélkül kellene indítani a legutolsó bekötés szerint. Ha nem enged el a relé, akkor az pedig hibás, ki van lágyulva az áram vezető rugója. A relé fedelét le kell venni és megnézni, hogy az érintkező ami a kondenzátort kapcsolja, felpörgés után kikapcsol-e, leválassza-e a kondenzátort, mert ha nem abból motor leégés lesz.
ITT vannak a táblázatok, ha felnagyítod jól látszanak az értékek és ITT pedig egy nyomógombos bekötés a relé helyett ha az rossz volna. De ahogy elnéztem a többi táblázatot lehet, hogy csak 550W lesz az a motor amivel nem lehet egy egyhengeres kompresszort még terheletlenül sem megindítani. Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Feb 8, 2019
Sziasztok!
Új vagyok a témában és olyan kérdésem lenne, hogy milyen üzemi kondenzátort, illetve milyen kapcsolást (Y-▲) kell alkalmaznom ennél a motornál? (380V helyett 230V-ról szeretném üzemeltetni). A hozzászólás módosítva: Feb 8, 2019
Helló! Egy fontos kérdés még nem hangzott el, mechanikailag átlehet-e kézzel forgatni a tengelyt? Egy henger kézzel nem akadály.
Igen átlehet forgatni könnyen.csak az imi motor melegszik gyorsan.
Maradok akkor Vim hozzászolásánál elviszem egy hozzáértőhöz és kérem majd az üzemi és indító kondis megoldást utánna remélem rendben lesz a gép.
[b][/b]így néz ki most festés után
Amit vettem indító kondinak. Azért mert azt olvastam itt a fórumon higy 100watthoz 5mF kell Üzemik.hoz meg 100watthoz. 20mF A hozzászólás módosítva: Feb 8, 2019
Én csak kötöm az ebet a karóhoz, ez egy indítókondis motor. Mert a képekről az jön le nekem, hogy gyárilag egy konditartó van kialakítva. A második házi készítésű tartóval van a kapocsdeknire kókányolva.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |