Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
A forgattyúsháznak kell szellőzés,ez nyilvánvaló.Az én ifa sűrítőmön is 8mm belső furatú cső van szellőztetésnek.De... a cső végére aminek a hossza kb.15cm,tettem egy 5cm olajálló gumicsövet és telenyomtam dörzsi mosogató fémmel.Az leválasztja az olaj majdnem teljes egészét.
De lehet simáűn forgás irány probléma is.Ha nem jó felé forog pont a cső felé pacskolja az olajat. Nekem ez a dörzsi megoldás jó lett.
0,25 es 0,5mm a furat tulmeret.
Valszeg nem huzza le az olajtobbletet a hengerfalrol. Kulso tartaly is lehetseges. Olaj alul be, felul ki. Olajlecsapato a kimeno levegobe.
Üdv!
Az alábbi kompresszort sikerült beszereznem. Szeretnék segítséget kérni a beazonosításában, és abban, hogy honnan tudnék hozzá alkatrészt és robbantott ábrát szerezni, mivel az előző gazdánál felborult és a főtengely vége a szíjtárcsával együtt letört. Új tárcsa lett rá hegesztve, de így megnőtt a fordulatszáma. Előre is köszönöm!
Ez egy hermetikusan zárt hűtőkompresszor. A motoron túl nagy az ékszíjtárcsa. Ha már ráhegesztettétek a kompresszorra a kisebbet, egyszerűbb a motoron cserélni. Szerintem 1-1-ben is el fogja hajtani, de ha nagyobb nyomás kellene, inkább 2/3-1 áttétel jobb lenne.
Nem hiszem, hogy találsz adatot, mert talán '69-es lehet az öntvény, a kereséshez meg a komplett hűtőegység adatlapja jobb lenne. Nem látok rajta levegőszűrőt. Nem ártana. A hozzászólás módosítva: Feb 17, 2019
Sziasztok!
A következő problémám van: örököltem Norvégiából egy noname 24 literes kompresszort, ami működött is egy ideig szépen, de aztán felborult egy rézsűn, és azóta nem igazán építi fel normális nyomást. Bekapcsolás után 1-1,5 barig felmegy a nyomás a tartályban, de tovább nem megy, bármennyit is várok. Sajnos mivel itthon ismeretlen márka, ezért a szerviz nem szeretne foglalkozni vele, én viszont nem dobnám ki csak úgy - hátha itt találok segítséget. Amit észrevettem: az általam tehermentesítő szelepnek vélt szelep irányából szelel erősen (a tartályba vezető csőről ágazik le ez a szelep). Szét- és leszereltem, megpróbáltam simán befogva elindítani, lássuk mi történik - ugyanaz. A tartály tartja a nyomást, nem esett vissza. Van esetleg ötletetek, mi lehet, vagy merre induljak el a hibakereséssel? Köszi a segítségeteket! A hozzászólás módosítva: Feb 18, 2019
Szaisztok! Érdeklődnék hogy lenne egy (szerintem ) csepel 2 hengeres kompresszor ,100 as tartályal,1,5kw os háromfázisú motorral.
Ez így jó összeállítás? Kb mennyit tudnak szállítani ezek a kéthengeres csepel kompresszorok? Ilyen fajta mint a képen van: A hozzászólás módosítva: Feb 18, 2019
Hali!
Ha felborult esélyes hogy valahol rmegrepedt, görbülésből szelel. Megkérsz egy dohányzó ismerőst fújkálja körbe füsttel, hátha látszik
Megpróbálhatom, de nem gondolod, hogy ha annyira szelelne, hogy nem bír normál nyomást felépíteni, akkor tudná tartani az 1,5 bar nyomást legalább egy fél óráig (később már nem ellenőriztem)?
Pedig elképzelhető, 1,5bar-ig még aránylag zár a "törés" ezért a sűrítő át tudja termelni a levegőt a visszacsapó szelepen keresztül a tartályba. 1,5bar felett viszont kitágul a rés és ereszteni kezdi a levegőt ezért nem tud nagyobb nyomást. Az, hogy a tartályban viszont marad a nyomás azt bizonyítja, hogy a visszacsapó szelep ép és előtte kell keresni a hibát.
Kedves Kollégák! Teljesen új vagyok a szakmában, némi elektromos és gépész előképzettséggel. Hozzám került egy kicsi orosz légsűrítő. Barkácsoló emberként hasznosítani szeretném. Épített-e valaki a csatolt képeken szereplő kompresszorból működő technikát? Ha megosztja velem tapasztalatait, tanácsait, megköszönöm. Minden tanácsnak, ötletnek örülnék.
Üdv mindenkinek, Dezső
Szia! Szerintem nem a nyomáskapcsolónál kellene keresgélni a hibát ha az nem kapcsol le az említett 1.5 báros értéknél, hanem a kompresszor fejszelepénél. Ha a fejszelep nyomó oldali szeleptányérja elmozdul a helyéről és azt esetleg rugóterhelésű, akkor az nem fog zárni tökéletesen, így nem fog tudni visszazárni és a nyomás nem fog emelkedni ebből kifolyólag. Ha tudsz, mutass képet a komprinak arról a részéről ahol a hengerfejen vannak kialakítva a hozzáférési lehetőségek. Lehet, hogy le kell venni hozzá az egész hengerfejet, hogy a szelephez hozzá lehessen férni.
Az apróhirdetésnek van saját rovata. A használati feltételek között szerepel, hogy a fórumban az üzletelés szigorúan tilos, ezt a fórumba regisztrációkor el kellett olvani, és mindenki kötelezően elfogadta. A jószándékú figyelmeztetésre pedig nem így illik reagálni!
Szia! Valami hasonló összeállítás van nálam is kilátásban a megépítéshez Bővebben: Link és a behajtó motorja ez lenne. Sikerült szereznem egy autógáz tartályt ami 55 literes és arra építem majd rá. A szíjtárcsa átmérője nálam 160 mm ami legalább 250 mm felfekvést biztosít a 13 mm-s ékszíjnak (1:1 áttételen), így átvihető vele az 1.5 kW.
Hali!
Ez egy orosz gyártmányú kompresszor link .Ennek nyomott olajozás kell (mint a belsőégésű motorok kenése), siklócsapágyas a hajtókarja.Így keress rá: a29.03.000 A hozzászólás módosítva: Feb 21, 2019
Üdv witi!
Köszönöm! Ezt megtaláltam már én is. Várom további kollégák tapasztalatát is, hátha épített már valaki ebből valamit.
Sziasztok !
Homokot szeretnék szórni hobbi szinten egy megvásárolható kínai homokszóró pisztollyal. Ahogy olvasgatok a témában a homokszórás sarkalatos pontja a levegő mennyisége. Raba TK-200 kompresszort hajtanék meg 4 Kw motorral 2400 fordulattal. Az adat tábla szerint 2200 a névleges fordulatszáma ennek a kompresszornak. Szerintetek jól működő hűtés és olajozás mellett bírnia kell ezt a fordulatszámot?
Sziasztok ! Csavarkompresszor építése után érdeklődnék valaki épített e már és mik kellenének hozzá. Köszönöm
Hali!
Szerintem házilag felejtős, sok speciális kiegészítő cucc kell hozzá, amik nem olcsók.Maga a kompresszor is aranyárban van a kialakítása miatt.Mivel a két csiga között olaj(köd) tömít ,ehhez kell egy olaj adagoló rendszer (szivattyú, porlasztó,szűrő stb. nagy vonalakban).A kompresszor után közvetlen kell egy olajszeparátor, ami az olajködöt kiszedi a levegőből a maximális légáram és nyomás mellett.Nem is beszélve a teljes rendszer szabályozásáról és elemeivel.A spec olajról nem is szólva, ami szintén nem olcsó, mivel ez az olaj nyomás alatt nem emulgál a beszívott levegő víztartalmával és bírja a a tartós magas üzemi hőmérsékletet is.Röviden ennyi Itt az oldal közepe táján van egy sematikus ábra. A cégnél van egy Fiaac kompresszor, a szabályozását számítógép végzi...Működés közben nézi a környezeti és belső hőmérsékletet,a légszűrő állapotát (vákuum),a kimeneti nyomást, a termelési ciklusok hosszát, számát, üzemórát stb. Ezek alapján határozza meg a szervíz időszakot és ha szükséges "visszaveszi" a teljesítményt is... A hozzászólás módosítva: Feb 23, 2019
Szia! Ez valamikor Skoda kompresszorba volt csak kivették belőle motort mert az kellett, de én ebbe nem láttam ilyen túl bonyolult dolgokat.Köszi
Sziasztok!
Tk200 as csepel kompresszorba mennyi és milyen olaj kell? Ill hogyan lehet szintet nézni benne? Plusz olajtartálynak ki mit használ erre a célra? Most egy festékes doboz van rajta, felül be megy alul meg vissza folyik a kompresszorba belőle az olaj ,ez jó megoldás csak valami normálisabb tartály kéne rá. A hozzászólás módosítva: Feb 23, 2019
Hali!
Kíváncsivá tettél, tudnál feltenni képeket?Esetleg típus vagy adattábla? A hozzászólás módosítva: Feb 23, 2019
Itt van remélem látszik
Ahogy Erbe kolléga is megállapította, valóban csavarkompresszor.A kinézete alapján elég mostohán bántak vele, a törött szíjtárcsa és az összevert szívócsonk alapján.Ami nagyon nem tetszik, az a kosz lerakódás a szívócsőben, ha ez a kiszereléskor is benne volt, akkor esélyes a légszűrő nélküli üzemeltetés.Akkor viszont a csigák tuti hogy kopottak, rosszabb esetben sérültek is. A tetején az a zárószelep, ez zár le ha elérte a gép a beállított nyomást.Mögötte, -nem látszik rendesen- az lehet egy levegős szeleptömb, vagy az olaj adagoló egység (is).
Idézet: Akkor elméletileg megvannak a kiegészítői is, egy kis agyalással ki lehet totózni hogy mi hová való.„Ez valamikor Skoda kompresszorba volt csak kivették belőle motort mert az kellett” Én leszedném róla a szelepet, és nagyon megnéz(et)ném csigákat.Ha a "fogak" felülete nem tükör sima, akkor szerintem a gép kuka.
Az a baj hogy a többi részét láttam ezt kimentettem , de a többit bezúzták láttam L alakú szeparátort megy csöveket de ennyi , a csigát néztem szerintem jó de megnézem még egyszer az olaj akkor folyt ki belőle mikor kivettem.
Sziasztok! Sajnos még nem volt időm foglalkozni vele, de ettől függetlenül köszönöm a válaszokat, tippeket!
Sziasztok. Mai nap hoztak haza szüleim egy ilyen kompresszort. A probléma az lenne, hogy pontosan nem tudjuk mit hova kéne kötni. Esetleg tudna valaki segiteni benne? A kapcsoló és az inditórelé nélkül szeretnénk megcsinálni.
Egyfázisú motort mutatsz, de mit akarsz 5 eres kábellel? Kapcsoló helyett tehetsz nyomáskapcsolót, amivel kézzel is lehet ki-be kapcsolni.
Nyomáskapcsoló |
Bejelentkezés
Hirdetés |