Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Sziasztok, új vagyok itt.
Segítséget szeretnék kérni tőletek. Van egy új Csonka TK-200-as kompresszorom. Szeretnék egy tartályos kompresszort építeni vele. Sajnos a forgásirányát nem tudom sem pedig a levegő bemenő és kimenő oldali belső menet méreteit. Előre is köszi a segítséget
A forgásirány mindegy a meneteket pedig mérd meg.
Szia ! Nekem is volt . A levegő kimenőt fém csőből érdemes megcsinálni , mert nagyon forró tudott lenni . Vízhűtés is fontos , és az olajnak egy szuszogós dobozka .
Köszönöm a válaszokat. És milyenek a tapasztalatok ilyen kompresszorral? Kb 120 literes tartályom van hozzá.
Sziasztok!
Nekem is egy TK-200ast sikerült beszereznem, de nincs rajta ékszíjtárcsa. Megérdeklődtem, 35 ezer + áfa egy új, így inkább esztergáltatnék Szeretnék az eredetivel megegyezőt. Tudna-e valaki képet küldeni és méreteket/skiccet (külső-belső átmérő, szélesség, kikönnyítés mélysége, éjszíjprofil, kúpszög). Előre is köszönöm a segítséget.
Szia. Szerintem esztergáltatni sem éri meg. A powerpoint beltnél lehet kapni kúpos szorítóval mindenfélét. Könnyen szerelhető, variálható, szerintem zseniális kitaláció, csak feszegetni nem szabad a szorítóját mert az öntöttvas és az ékpályánál elpattan egy pillanat alatt.
A forgásirány, légszállítási szempontból a kompresszornak ugyan mindegy.... de a forgó alkatrészeken a menetes rögzítésű elemeknél nagyon oda kell figyelni. Egy szíjtárcsa rögzítés megfelelő forgásiránnyal használható alakzáró kötés nélkül is, visszafelé viszont biztosítás nélkül úgy elszáll mint a győzelmi zászló.
Szóróolajozás esetén (ahol a hajtókar kanál alakú nyúlványa csinál olajködöt) szintén nem biztos, hogy mindegy merre forog. A hozzászólás módosítva: Márc 7, 2019
A forgásirány óramutató járásával megegyező, ha szemben állsz a szíjtárcsával.
Nem rég vettem egy kompresszort amin egy 2 hengeres csepel kompresszor van ,a napokban beüzemeltem ,viszont ez órajárással ellentétesen forog! A 380 as csati hiányzott róla azt pótolni kellett ,ilyemkor ugye módosítható a forgásirány a bekötéssel,és egy ismerős villanyszerelő azt mondta hogy azt nézzem hogy a villanymotor a másikfelén a levegőt ne tolja ha nem szívja a rácson befelé,elsőre sikerült igy eltalálnom viszont így balra forog.
Szia! Ha van a kompresszoron karter szellőző a tengely forgás közben ne arrafelé csapja az olajat, akkor helyes általában a forgásirány.
Idézet: „a villanymotor a másikfelén a levegőt ne tolja ha nem szívja a rácson befelé” Félre lettél vezetve. Bárhogy is kötöd be ez minden forgásiránynál így fog működni.
Sziasztok.
Vagy egy kis épitett kompresszorom. (Rába sűritővel-Csonka Tk 200) A vizvezetéknél haaznállt visszacsapó van rajta de már a 3. megy tönkre. Ismerősöm most épitett wgy kompresszort és ő a első képen látható nikkelezettet vette hozzá de szerintem nem lesz hosszú életű neki mert szerintem abba is gumi gyűrű zár ami hamar rönkremegy a rengeteg nyitogatástól és a melegtől. Ami alatta van visazacsapó azt már a forgalmazó ajálja kompresszorhoz. A második képen pedig a vizes visszacsapó ami mindig tönkremegy. Szerintem csak azt azabad megvenni kompresszorhoz. Erősitsen meg valaki benne ha van tapasztalata ilyen téren. Köszönöm. A hozzászólás módosítva: Márc 12, 2019
Az enyémen nincs ,de ez olyan ami összevan kötve a nyomáskapcsolóval és mikor leáll elengedi a nyomást a kompresszor és a tartály között? Ill.nemtudod ,hogy mennyi olaj kell bele?
A gumi tömítést az olaj eszi meg. A hőtől meg lehet kímélni, ha már odaérkezés előtt lehűtöd a levegőt. Kell is.
Nem tudom, mi van az alsó képen szereplő visszacsapó szelepben, de nem minden kompresszoron van ez a fajta. Ennél az extra a nyomásmentesítő elágazás. Azt másképp is meg lehet oldani.
Köszi válaszod.
A termelőcsövem hűtve van,olyan meleg nem hiszem hogy lenne hogy kinyirjon egy rendes oda való vissz csap szelepet. Veszek egy olyat amit a gyári kompreaazorokon is haaznállnak,majd elválik az meddig birja.
Én inkább tennék rá egy egyszerű nyomáskapcsolót, amiben van tehermentesítő szelep.
https://www.techtomat-shop.hu/nema-nyomaskapcsolo-220-v-tehermentesitovel
Én is szívtam ezzel a témával. A sima visszacsapó szelep nem tehermentesít. A kompresszor és a tartály közötti csőből el kell engedni a nyomást.
A mellékelt fotón lévő visszacsapó szelep erre alkalmas. A két vastagabb csatlakozó a levegő útja a légsűrítőből a tartályba, ebben van a visszacsapó szelep(dióda ) A vékony cső a tehermentesítő ág. Ezt kell összekötni a nyomáskapcsolóval. Alapból erre nyitott a levegő útja(normaly open) és a nyomáskapcsoló mikor indítja a motort lezárja ezt a kimenetet. (Mikor kikapcsol meg kinyitja.) Nekem túl lassan pörög fel a kompresszorom ezért nem a nyomáskapcsoló tehermentesít hanem egy mágnes szelep van a tehermentesítő kimeneten egy időzítő relével.
üdv. szintén zenész.
a fenti levegő visszacsapó szelep kell oda az teszi a dolgát. azzal a vizes visszacsapóval nem érdemes foglalkozni én 3db.-t megetettem vele majd meg vettem a levegőst,felszerelés után hibátlanul megy a gép csatolt képen még a régi szelep van felszerelve
Természetesen ilyen van rajta,nem a tehermentesitéssel van a baj.
A hozzászólás módosítva: Márc 18, 2019
Na pontosan ezt az utat járom mint te,most tartok ott hogy megveszem a rendeset
Akkor kérdeznék még egyet,szerintetek a két hengeres Rába (Csonka Tk200) as sűritőnél elégséges a 15mm-es rézcső termelőcsőnek? (tartály és a sűritő közötti csőszakasz)
Köszönöm a válaszokat.
Sziasztok!
Én is rájöttem, hogy kell egy komresszor IFA légsűrítőm van, szépen felújítottam. Van egy 4kW-os 3 fázisú motorom, már csak egy légtartály kell és neki is állhatok az összerakásnak. Viszont lennének kérdéseim. A motor tábla szerint 1440-es fordulatú, nem igazán értek a hálózati áramokhoz, de otthon van 3 fázis külön a háztartási áramtól. A táblára 380V van írva. AKkor ez a fordulatszám biztosnak vehető ha bekötöm a motort? És itt jön a következő kérdés. A légsűrítő ékszíjtárcsája 145mm átmérőjű, tehát ~200mm átmérőjű tárcsa kellene a motorra. Hol lehet olcsón egyedi méretű tárcsát venni? Még egy bagatel kérdés. Mondjatok kérlek légtartály beszerzési forrásokat! Köszönöm!
A fordulatszám valamivel magasabb lesz szerintem mivel már 400V a feszültség a hálózatban. Az ékszíj tárcsát a Power Belt-nél nézd meg. A kúpos szorítós tárcsa olcsó és szerintem zseniális találmány. Légtartálynak való tűzoltó készülék tartályt tudok adni kb. 15 literes, 20 bart simán kibír.
Üdv!
Én is most kezdtem építésbe, kezdő vagyok ebben. Azonban eddigi előtanulmányaim szerint egy IFA kompresszorhoz nem indokolt a 4 kW-os motor. Annál is inkább, mert ennek az induló árama magas. Ha a 3 fázisú hálózatod pl. "csak" 3x16A akkor jó eséllyel gyakran kell mászkálnod a kismegszakító felkapcsolása miatt. Én egy kúpos hasítót építettem 4 kW-os motorral. Az gyakorlatilag terheletlenül indul, és a 3x16 kevés volt. A háromfázisú aszinkron motorok fordulatszámát a hálózati frekvencia (50 Hz) és a motor púluspárjainak száma határozza meg. Az 1440-et kis tűréssel biztosra veheted. Légtartályt a Jófogáson találtam, IFA-hoz valót, 4.000,- Ft-ért. Kicsit kopottas, de a menetek és maga a tartály is jó állapotú. Ékszíjtárcsa beszerzéséhez javaslom a környékbeli "rozsdásvas" vásárokat, börzéket, piacokat. A motorok tengelyének átmérője, retesz mérete szabványos. A méret és tolómérő mindig legyen nálad! Újat hajtástechnikai üzletekben kapsz. (Pl. itt: www.banki-sos.hu) A kompresszor névleges fordulatszámától való kis eltérés nem okoz traumát számára. Tehát ha nem találsz pontosan olyan átmérőjű ékszíjtárcsát, mint amit kiszámoltál, kis eltérés belefér szerintem. Sok sikert az építéshez! Üdv, Dezső
Köszönöm szépen mindekttőtöknek!
Kértem ajánlatot kúpos szorítós tárcsára. Kicsit lecsökkentettem a méretet, a motort is kíméli. Igen, az IFA kompresszor elvileg 1.8kW-os 2000-es fordulaton. 1600 körülire állítom be a tárcsamérettel, így lesz rendes kenése is elvileg és nem is lesz nagyon meghajtva. Később akár még egyet tehetek mellé, a motor talán bírja majd Legalább 50 Literes tartály kéne, tűzoltó palackjaim lennének de azokal sokat kéne vesződni mire összekötögetem. Az IFA tartály hány literes? Közben az ajánlatok is megjöttek, na most kéne eldönteni, hogy egy vagy két ékpályás? 150mm/1 ékpálya (1610-es szorító)- 3890 Ft+Áfa/db (Készleten) 150mm/2 ékpálya (2012-es szorító) - 5504 Ft+Áfa/db (Készleten) 160mm/1 ékpálya (1610-es szorító) - 4303 Ft+Áfa/db (Készleten) 160mm/2 ékpálya (2012-es szorító)- 6218 Ft+Áfa/db (Készleten) 170mm/1 ékpálya (1610-es szorító) - 4625 Ft+Áfa/db (Készleten) 170mm/2 ékpálya (2012-es szorító) - 6750 Ft+Áfa/db (Készleten) 180mm/1 ékpálya (1610-es szorító) - 5241 Ft+Áfa/db (Készleten) 180mm/2 ékpálya (2517-es szorító) - 7977 Ft+Áfa/db (Készleten) A hozzá tartozó szorítók: 1610-es - 1006 Ft+Áfa/db 2012-es - 1526 Ft+Áfa/db 2517-es - 2227 Ft+Áfa/db A hozzászólás módosítva: Márc 20, 2019
|
Bejelentkezés
Hirdetés |