Fórum témák
» Több friss téma |
Általában. A 0,1 C egy igen kíméletes töltés, egy autóban szó sincs ilyesmiről. Durva kisütés (önindítózás), durva töltés. De az autós akkumlátorok erre lettek tervezve, és (tisztelet a kivételnek) nem is bírják sokáig.
Értem.Akkor ha már ilyen körülmények között müködik az autóban az akksi,akkor miért nem árulnak olyan töltőket, amelyek tudnak ilyen nagy amperrel tölteni ?Ha nagyon gyorsan kellene újratöltsünk egy lemerült akksit a hálózatról, akkor jól jönne egy ilyen, nem?
Mert akkor nem vennéd meg itt és ennyiért.
Ezt nem értem.Ha nekem kellene egy olyan töltő amely 30A-el tudja tölteni az autó aksit hálózatról,akkor olyant vennék és nem olyant amilyent linkeltél.
Az, hogy időnként 300A árammal terhelhető egy akkumulátor, és elviseli azt, hogy időnként C/2 töltőáramot kap egy rövid ideig, nem jelenti azt, hogy szereti is.
Egy 15V, 37A leadására képes transzformátor már kihívást jelent a legtöbb vásárlónak. Ugyanilyen kapcsolóüzemű tápegység szintén elgondolkodtat sok embert, kell-e neki ekkora? A hozzászólás módosítva: Ápr 19, 2019
De miért kellene neked ekkora töltő? Egy kisebb töltő is használható töltöttségi fokra hozza az akkumulátort egy éjszaka alatt. Ha már jár a motor, akkor a generátorról útközben is feltöltődik.
Értem.Köszi a választ.Még lenne egy kérdésem.Ezzel a dologgal azért foglalkozok,mert tervezek egy kb 3 hetes utazást a nyáron,amikor nem akarok megszállni sehol, hanem a kocsiban alszok.Ehhez pedig kell jártassam a szellőztető ventilátort ,ami kb 3,4A-t fogyaszt.(ablakot nem akarok lecsavarni több okból)Ma ezt teszteltem.8 és fél órát hagytam a ventilátort , igy ment le a feszültség 11,7 voltra,majd miután kikapcsoltam a ventilátort visszament 12V-ra.Ezután az autó még könnyedén begyúlt, de amint említettem 37A-ral töltött az elején.A kérdés az, hogy ki fogja bírni az akksi ezt a túrát 3 hétig, ha mindennap megcsinálom ezt vele?Ha nem, akkor egyéb megoldást keresek.
A hozzászólás módosítva: Ápr 19, 2019
Rákerestem, lehet kapni nagyobb áramú akkutöltőt is: Forex.
Ilyen célra inkább munkaakkumulátort illik használni. Menet közben generátorról feltöltheted, és jobban elviseli, ha nagyon kisütöd. Második akkumulátornak használd, és akkor a kocsi mindig üzemképes marad.
Köszi a tanácsot.Azért úgy gondolom, hogy ha egy ilyen aksit lemerítek 11,7V-ra, az még nem olyan nagy túlmerítés.Úgy tudom, hogy akár 10,5 V-ig is le lehet merészkedni.
Egy kicsivel több sört iszol este, és máris tovább alszol, mint szeretnéd, így lehet, hogy nem indul a motor. Mint az orosz rulett.
Néhányszor nevetve kibírja az indítóakkumulátor az ilyen lemerítettség-gyorsan(nagy árammal) töltést, de sűrűn alkalmazva nem. Ezt még ki is emelik komoly akkugyártók/kereskedők.
Inkább használj (mint nedudki tanácsolta) egy külön munkaakkut, amit leválasztasz éjszakára a kocsi áramköreiről, (vagy az indítóakkut válaszd le, ha a kocsi ventillátorát/rádióját használnád), menet közben pedig együtt töltődjenek, de a munkaakku áramkorlátozással, hogy hosszú életű lehessen.
Egy túlmerülés jelzőt is betennék,ami csipogna, ha az aksi túl merülne..A munkaaksit hova gondoltad berakni?A motortérbe nem fér be.Ha meg bent tartom, akkor a szivargyújtóról tölteném?
Én a csomagtartóba tettem 40 éve, oda kiépítettem egy második szivargyújtó csatlakozót, onnan töltöttem. Nem tudom milyen kocsid van, így konkrét javaslatom nem lehet.
Nincs a csomagtartó elválasztva az utastértől.Hétüléses autó.
És az miért baj? Nem fér el valmelyik ülés alatt a második akku?
A hozzászólás módosítva: Ápr 19, 2019
De.Elfér.Valami egészségre káros gázok nem jöhetnek ki belőle alvás alatt?
Tudsz aludni akkora zajban?
40Wtal a szobaventi a fuggonyt tepdesi.
Ez teljesen természetes, a generátor nincsen tisztában a "C" jelentésével. Annyit tol, amennyit az akksi kíván.
Estét!
Ólom-savas munkaakkuk, 2 x 100 Ah (ellenőrizve mindkettő, 10 A-es konstans kisütőárammal), párhuzamosan kötve. Folyamatos fogyasztás kb. 50 mA, akkunként 25 mA, ezt is külön megmértem. Ennek ellenére a töltő naponta többször is tölti. Papíron 12.56 V vagy kevesebb feszültség alatt kapcsol be a töltés, 14.6 V-nál kikapcsol. A töltő 5 A-rel tölti a két akkumulátort, tehát egy akkura 2.5 A jut töltés közben. Lásd első és második kép. Viszont! Ha lemerítem a csomagot, a feltöltés után napokig igen-igen lassan csökken a feszültség, lásd harmadik kép. Egy ilyen merítés után a töltések közötti idő szépen fokozatosan csökken, kb. két hónap alatt elér a már ecsetelt állapothoz, napi kb. 15-szöri töltéshez. Miért? A fogyasztás nem indokolja. Előre is köszönöm! Egy apró magyarázat az ábrákhoz: a mérésadatgyűjtő minden ötödik percben mentette az adatokat, ezért ennyire változatosak a töltési végfeszültségek az első és második grafikonon. Minden "felugrás" egy töltési ciklust jelent.
Mert az akkuknak lelkük van.
Próbáld meg a procedúrát szimplán egy akkuval, hátha abból kisül valami.
Tudtam, hogy valamilyen ördögi dologhoz kell nyúlnom.
Rokonnál van hasonló összeállítás, átviszem az adatgyűjtőt, ott mit csinál a rendszer.
Onkisules.
Tartsd az akkut 5-10°C kozott. Toltsd a tolto lekapcsolas utan kis arammal 13,8-14V feszultseggel 0,1A-rel. Ido szukseges a szulfat olomma es olomoxidda alakulasahoz. A hozzászólás módosítva: Ápr 30, 2019
Az önkisülést még meg is értem. Amit nem értek az az, hogy ez a folyamat miért gyorsul fel idővel és miért lassul le egy csapásra attól hogy alaposan lemerítem, majd feltöltöm.
Lehet, hogy próbaképpen belerakok valamilyen kis tápegységet, 100 mA-es áramkorláttal.
Hello! Lehet azért, mert a töltés végén van egy kb. 1 órás kiegyenlítő ciklus, ami után tartósabban meg van a 12,56V feletti feszültség.. A csepptöltéssel lehet megjavul a dolog.
A harmadik ábrát ne nézd, az csak szemléltetés, hogyan viselkedik egy alapos kisütés után. Azzal nincs is gond.
"Állandóult" állapotban másfél óránként bekapcsol a töltés max. négy-öt percre, ez itt a fura dolog nekem.
Túl magasra van állítva a visszakapcsolási érték. Lehet a kapocsfeszültség nem a régi, vagy nincs teljesen feltöltve. Szerintem pont azért nincs gond, mert van cellakiegyenlítő töltés töltés végén.
Üdv.
800W-os erősítő hajt két mélynyomót, meg ugye a többi cucc max 1000W. Most 80Ah sima ólomsavas akku van az autóban, feltekert hangerőnél villódznak a kijelzők a műszerfalon, a középkonzolon, a fejegységen. Jár a motor, emelt fordulaton is csinálja. Nem tudjuk az akku hány éves lehet. Hely az van 100 Ah befér még, mindenképp ki akarjuk használni a helyet és ekkora kerül be. Kérdés, hogy a nagyobb akku megoldja-e a gondot illetve kell-e valami spéci akku erre vagy sima ólomsavas is jó? Látom van ezüstös, kalciumos meg mindenféle csoda is. Én attól tartok nagyobb akkuval se fog megoldódni a gond, mert a generátor nem tud reagálni és lekövetni a folyamatosan hirtelen változó terhelést. Aztán lehet tévedek. A kondenzátor megoldaná ezt a gondot talán? Nem a gagyi henger alakú lassú izék ami dísznek jó, hanem a sok pici kondiból álló rendszer.
A 80 Ah akkumulátor nagyon kevés erre a célra. 1000 W-nál 80A már megrángatja a feszültséget. Ez tovább rontja, hogy a korosodó, esetleg nem kellően karbatartott akku és töltőköre sem százas. A kondenzátor (1...2 F) javít a helyzeten, de nem oldja meg az alap problémát. Nem csak csilivilinek tartott az aranyozott akku saru, biztosíték aljzat, nagy keresztmetszetű vezeték és a plusz akkumulátor.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |