Fórum témák
» Több friss téma |
Mielőtt kérdezel, a következő két dolgot ellenőrizd!
I. A helyes tápfeszültségek megléte.
II. A kimeneten van-e egyenfeszültség.
Élesztés.
Szia!
Megvan a hiba!! Ugye tovább mértem a dolgokat és ha nincs rajta a ventilátor akkor minden rendben volt. Aztán végső elkeseredésembe gondoltam ráteszek egy másik 24V-os ventilátort. Lám, működik vele. Elkezdtem mérni külső tápról a gyári ventilátor induló áramfelvételét, ami hébe-hóba felugrott 800mA, gondoltam lehet ezért tilt le az elektronika. Elkezdtem szétszedni, hogy kiépítsem a ventilátort és akkor vettem észre, hogy a pozitív szál valahová a 8 pin-es csatlakozó aljzatokhoz be van csípve. földzárlat keletkezett. Szigetelés újra zsugor csövezve és máshol elvezetve a kábel, így már működik! Köszönöm a sok segítséget és sajnálom, hogy ilyen bagetel hiba miatt kellett ennyi időt ráfordítani!
Sziasztok!
Tud valaki ajánlani viszonylag "nagyobb" teljesítményt leadó, 6..8 V-ról is működni képes, önmagában hídba köthető végfokozat IC-t? Olyasmire gondolok, mint a TDA1558Q: autós végfok, minimális körítéssel hídba kötve 2x22W 4 ohmon, 14 V-os tápfeszről - csak ez ilyen kis feszültségen már nem működőképes. Pedig zselés akkus hátravehető zenedobozban évek óta jól szolgál.. Google-ön keresve találtam párat, pl. TDA2822, de ezek specifikáció szerint csak 1..1,2 W-ot tudnak hídban is 4 ohmra, miközben az elméleti maximumnak 3,5-öt számoltam 8 ohmra. (Feltételezem, helyesen, mert a fent említett 1558-asnál szinte pontosan kijön ugyanazzal a módszerrel az adatlapi érték.) Láthatóan nem is tervezték ennyire, hiszen semmi hűtési felület nincs rajta - nekem viszont a hűtési igény nem volna gond, csak tudjon valamivel többet.. Előre is köszi, ha van tippetek!
Sziasztok!
Újra elővettem a CX1102-es erősítőt. A tünet, hogy első indításkor szépen bekapcsol és működik. Második indításra viszont folyamatosan újra indul. ( nincs meg a 18Vdc BIAS feszültség, csak 12V ). A rajzon pirossal jelölt kondik, ha alacsony impedanciásra van cserélve az előnyös?
Kapcsolóüzemü tápban szinte minden kondit alacsony esr-üre szoktam cserélni ha egy mód van rá, sok helyen nem is jó más, tartósan pláne, és ha leht akkor 105 fokost is tudom nem mindig kellene de kis kondiknál nem akkora a árkülönbség, ha a javítási óradíjhoz viszonyítom
Szuper!
Köszönöm! Már csak ki kell deríteni, mi okozza ezt a hibát.
A jó öreg TBA810. Hídba kötve is jó neki a 4 ohmos terhelés.
Mennyivel terhelhető az a 6V? Ez akkumulátor kismotoron? Estleg megemelheted a feszültséget egy step-up konvertorral, és nincs gond... Például: https://www.banggood.com/Geekcreit-DC-DC-8A-DC5-30V-150KHz-Automati...use=CN
TPA3116, 3118. 4,5V-26V között üzemel. Ez "D" osztályú, tehát kapcsoló üzemű. Alapból hidalt, kész modulként fillérekért kapható. Mobil zenelejátszóhoz, aktív PC hangsugárzóhoz, mindig ezeket használom. Egyedül DX rádióhoz nem, mert romlik miatta a távolsági vétel. De ez az egyetlen kivétel.
Pontosabban 7.5V, ez egy régi hordozható magnó, ami a gyári, felvevős, de nem túl jó minőségű erősítője helyett kapna kicsit erősebb végfokot + hangszórót, egy walkmanből bontott csak lejátszó kis panelt, és egy BT kihangosító modult. Kis modernizáció, mert bár ilyenek felújításával foglalkozom, ebből már hiányoznak gyári elemek, ráfizetés lenne eladásra felújítani..
Ami a terhelhetőséget illeti, ez a tápfesz. 5 db LR14-es elemből áll elő.. 1,5 A-t biztos le tud adni. A hozzászólás módosítva: Jún 4, 2019
Gondolkodtam a D osztályon is, csak első körben mind 5 V-ra (BT hangszóróhoz) tervezett paneleket láttam. Ez meg most első rákeresésre 12 V-tól indul - van esetleg link/beszerzési forrás a széles tápfesz. tartományú változathoz?
Közben találtam egy ilyet: TDA2003 hídkapcsolásban. Ez mennyire tűnik megbízható megoldásnak? (Ugyan a 2003-asnak 8..18 V van megadva, de az adatlapi kapcsolását összedobtam, és működik még 6,5 V-ról is különösebb gond nélkül.)
Sziasztok!
Van ötletetek, miért nincs meg a 18Vdc Bias feszültség? 12V-nál magasabbra nem emelkedik. Ezért folyamatosan újraindul. Ez volt trafózárlatos. A trafó, kondik és a TOP IC cserélve volt.
Jól veszem ki az adatlapból, hogy a 2005-ös gyakorlatilag két db 2003-ast tartalmaz, a hídkapcsoláshoz megfelelően előkészítve?
Utánanézek a D-osztályúnak is, ha tudok itthon szerezni (ugyanis június közepére kéne összeraknom a cuccot), akkor egy próbát megér, főleg ha hasonló áron van.
A törpe oriás 15 dollárért,hát még érdemes kinlódni?
Bővebben: Link
Szép és jó, csak miért akarjak egy hordozható, kézbe vehető készülékbe 400 W-os végfokot és hangszórót, annak 2x65 V-os tápellátásával együtt?
A hozzászólás módosítva: Jún 5, 2019
Szia reloop!
Nem az emitter ellenállásokkal volt baj, hanem az én gyagya agyammal. A 60W-os előtét izzóval próbáltam "dőngetni", szegény trafó alig kapott áramot nem csoda ha befulladt. Viszont a probléma még mindig fenn áll. Előtét nélkül szépen és hangosan szólt fél hangerőn kb. 15-20 percig, aztán hogy semmi nem melegedett felcsavartam háromnegyed hangerőre (8 Ohmos 200W-os ládákkal), szépen torzítás nélkül szólt vagy 10 percig, aztán elhallgatott és füst. A BD246C kidurrant és az IC 7. lábánál két ellenállás szét égett. Most jó nagy slamóban vagyok mert rajz nélkül nem tudom milyen értékű ellenállások voltak. Az elégett ellenállások, ha jól gondolom az IC negatív áramkorlátjához tartoznak. Pozíció számuk R310L (ez az R310R -re mérve meghatározható), illetve R303, ennek sajnos nincs párja. Mindenesetre rendeltem IC-t, BD249C-250C-t végtranyónak, 2SA965-2SC2235 meghajtónak. AZ R303 -mal leszek bajban rajz nélkül!
Az ajánlott kapcsirajz nem jó? kb eddig 3-4 ilyen IC-vel készítet erősítőt láttam mind kb a gyári ajánlás szerinti volt.
Szia Lacika!
Kíváncsiságból gyorsan utána néztem mit tud a TBA810AS 6V/4 Ohm-on. 1W-ot! A "Kapcsolások Hangfrekvenciás IC-kkel" könyvben nem találok rá 2 Ohmos alkalmazást. Úgy tudom híd kapcsolásnál az alapkapcsolás terhelő impedanciájának a duplája kell. Ez esetben a hidas TBA-hoz is 8 Ohm kell.
Szia!
A dataset-es rajzzal nem vagyok kint a vízből, mert pl. ami nálam fontos lenne a 7. láb környéke az általam eddig fellelt rajzok egyike sem tartalmaz diódát. Az erősítőben pedig azok is vannak (Sherwood AI-3010). A szénné égett R303-at nem tudom beazonosítani! 33 Ohm lenne, mi van ha mégsem az? A hozzászólás módosítva: Jún 5, 2019
Az R303 olyan ellenállás ami nem azonosítható be az adatlapi kapcsolási rajzon?
Google.
Első találat : googlekönyvek. Második találat : adatlap ... ... ... Mellesleg idén 50 éves! Megjelenési éve a radiomuseum szerint 1969!! Idézet: „Úgy tudom híd kapcsolásnál az alapkapcsolás terhelő impedanciájának a duplája kell.” Nem feltétlenül, amennyiben nem léped túl az IC maximális disszipációját és a maximális kimenő áramerősséget, akkor nyugodtan lehet kevesebb is, nem fog tönkremenni. Az alapkapcsolás a maximális feszültségre és teljesítményre van mindig méretezve, megadva. Ha kisebb feszültséget használsz, akkor a helyzet már jóval kedvezőbb. Ki kell számolni. A hozzászólás módosítva: Jún 6, 2019
A fenti rajzok alapján a 7. lábra menő 33 Ohm-os lehet, de a panelen még egy dióda is van a 7-es láb és az ellenállás között. Viszont ha az ellenállás 2mp alatt el tudott égni, akkor már a diódának
is annyi, ráadásul az IC-n belül -Ut - Test zárlat valószínű. Ha ma megjönnek az alkatrészek hozzá fogok a javításhoz. Cserélem a 0,15 Ohmos ellenállásokat is. Igaz, 0,1 Ohmost tudtam venni, de gondolom az is jó lesz. Nem szeretném az új IC-t kilőni.
A 7, 14, 4, 17 lábak egyformán kéne kapcsolódjanak a megfelelő 0,15 Ω-os ellenállásokhoz. Mind a négy helyen van dióda? Valahogy nem illik a képbe.
A 0,1 Ω miatt másfélszeres nyugalmi áramod lesz, ne lepődj meg erősebb melegedéstől.
Szia!
Igen mindegyiken van dióda, és ezek alapján végre tudom hogy 16 ohmos ellenállások vannak velük sorban! Kösz a rávezetést! Most szedegettem ki a rossz alkatrészeket. BD245C, BD246C, zárlatos. A 245-ös emitter ellenállása szakadt, emiatt az áramkör az említett 16 ohm-dióda-IC- -Test útvonalon záródott. A dióda egyik irányban 75 ohm ,másikban 90 ohm, szóval kuka. 1N4148 van, remélem jó lesz helyette. IC csere. A 14. láb ellenállása is csere (16 helyett csak 12 ohm). A meghajtó tranzik jó, azok maradnak, a végeket inkább nagyobbakra cserélem (BD 249C- 250C) Az emitter ellenállásokat csak EBBEN a csatornában cserélném 0,1 ohmra, mert a másik csatorna hibátlan. Vagy jobb lenne mindkettőben?
Bár én az e-bay oldalról vettem, de ha az idő sürget, akkor:
erősítő modul Nem teljesen korrekt az adatlap, mert 8-24V között írja a tápfeszt. 24V-on igaz hogy szólna mint az állat, de a panelon kicsik a fojtók, így én max 15V-ig ajánlom. Neked nem is kell több. A panelon van még egy kis dióda a tápfesz pozitív becsatlakozásával sorosan. Ezen esik olyan fél volt. Nekem így is ment 5V-ról, szóvan neked is mennie kell. A kis dióda áthidalásával még lejjebb mehetnénk a táppal, de inkább maradjon ott ahol van, így nem fog eldurranni egy esetleges fordított polaritású tápfesztől. Ez egy monósított erősítő, ami ebben a formában autó akkuról 4 Ohmos terhelésre ideális. Ha a kimeneti két fojtót kicseréljük, akkor 1 Ohmot is elvisz, de inkább ne kínozzuk. 7,5V-ról bőven lejön 5W 4 Ohmon. Nagyon jó a hatásfoka, így telepes üzemre kiváló. A hozzászólás módosítva: Jún 7, 2019
Na most pihenek egy kicsit.
Az új cuccokat beraktam- próba, és és maxifényen világít az előtét izzó. Mit baxtam el? Majd ha lenyugodtam átnézem megint az egészet.
Elsőként a diódák irányát ellenőrizd! Az értelmüket még most sem látom, de akár az viheti túl magasra a nyugalmi áramot.
Sziasztok,
Van nálam egy Matrix M300 Mos-fet végfok. Az a gondja hogy a 2x150 W helyett csak 2x30 W-t tud. Az egyenirányító diódák után nem 55 V-ot mérek, hanem +10V, -17V. Nem találtam hozzá rajzot. Hol keressem a hibát? A puffer kondikat kicseréltem a biztonság kedvéért, meg a régi csatlakozókat.
Szia! Az egyenirányító előtti AC feszültséget mérd meg!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |