Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Idézet: „Ja, 4 vezetékes a 3 fázis. Akkor a negyedik nem föld hanem semleges és simán mehet akkor arra az adapter?” Mit jelent nálad a semleges? A 3 fázisú csatlakozókból jellemzően 2 félét szokás használni. Az egyik az 5 pólusú, amiben az egyik a védőföld, a másik a nulla és a maradék 3 a fázisok. A 4 pólusúban nincs nulla, csak a 3 fázis és a föld.
Köszönöm szépen és szsrobert-nek is!
Valóban nem nagyon értek hozzá így jobbnak láttam, ha nem bolygatom meg a dolgot. Az adaptert külön a fali konnektorba tettem. A negyedik vezeték földként van bekötve de akkor az marad is úgy
Sziasztok.
Szeretnék egy kis segítséget kérni. Adott egy kicsi kompresszor (STIER Kompressor LKT 260-8-24) aminek a henger(feje) sérült, törött. Kérdés az lenne, hogy honnan tudnék beszerezni eme kinai csodához alkatrészt itthon? Köszönöm ha tudtok segíteni.
Mennyire törött, megvannak a darabjai?
Autó hengerfej javítókat kérdezd meg, meg tudják-e hegeszteni.
Sziasztok
Van egy régi 200 literes kompresszorom még 15 éve ajándékba kaptam és idő közben elgyengült most már nagyon lassan tölti fel a tartályt de szét szedtem és a hengerek is kopottak meg a szelepek is. Bármelyik légtechnikai céghez fordulok mindenki elhajt a francba hogy ne újítsam fel inkább vegyek egy új pumpát ajánlanak is 170 000 ért abac ot. Azt tudom hogy az abac jó de nekem nem kellene rá profi pumpa láttam a jófogáson craft & dele márkájú pumpákat eladót az a kérdésem hogy van e valakinek tapasztalata ezzel a márkával kapcsolatban másik kérdés kb mekkora pumpa kell egy 200 literes tartályra értem ez alatt a légszálítást sajnos a régi pumpán nincs tábla amiről kiolvashatnám az adatokat asztalos műhelybe lenne a gép max 10 bar nyomás 200 literes tartály ha valaki tudna segíteni előre is köszönöm esetleg itt egy kép a craft & dele kompreszorról https://www.jofogas.hu/budapest/Uj_Kraft_dele_KD1407_kompresszor_90...04.htm
Hazudnak.
Az uj dragabb mint furas, dugattyuk , gyuruk. Ha elkopik az autojuk gumija akkor autobol is ujat vesznek?
Megvan a darab. Ott van a tetején, csak nehéz észrevenni, mert beleolvad...
A hegesztés szerintem nem játszik, nagyon vékony az anyag és elég silánynak is tűnik. Ezért volna jó beszerezni egyet. Amugy zsír új a gép, csak leesett és pont rá esett.
A töréssel ki is lyukadt, vagy csak egy borda törött le róla?
Ó, már látom. A pereme törött le. A képen éppen szemközti oldalon. Semmit nem kell tenni vele. A hozzászólás módosítva: Jún 14, 2019
Még nem szedtem szét, de holnap lehet lehuzom a fejet és belekukkantok. Sajnos a két műszer is megmakkant, szóval azokat is cserélni kell. Holnap töltök fel még képet a sérülésekről. Persze az olaj is kifoly és tiszta maszat minden Be még nem mertem dugni A burkolat is tuningra szorúl, de az a legkevesebb...
Kimondottan ezzel nincs tapasztalatom, de nekem is van noname kínai kompresszorom. Ha az olajra odafigyelsz, meg arra, hogy ne melegedjen túl az is hosszú évekig kiszolgál. Egyébként egyetértek a javítókkal, csak drága és jó minőségű kompresszort éri meg felújítani.
Idézet: Ez nagyon rossz példa. Az autó gumija a kompresszor ékszíjával van kb pariban. Mondjuk egy 250.000 értékű autó motorfelújítására nem biztos, hogy költenék 100-at. „Ha elkopik az autojuk gumija akkor autobol is ujat vesznek?”
Én a képen úgy látom, hogy végigrepedt teljesen. Nem? Alul a réz idomtól keresztben át a túloldalig. Ha jól látom. Így viszont kuka. Vagy nem jól látom?
Amit én látok, hogy a pirossal keretezett részen hiányzik a hengerfej széle. Ennek a darabnak a hűtésben van csak szerepe, tartása nem volt. A lényeges részek nem sérültek. De talán majd a tulajdonos is fűz hozzá néhány szót.
Persze, hogy fűzök
A történet a következő. Kicsomagoláskor a készüléket felborították, lelökték valahonnan (passz, nem fog kiderülni sosem), az akkori tulaj szépen visszacsomagolta és visszaküldte a boltba, mondván kinyitotta és össze volt törve. A bolt meg hibásként árusította ki. Na itt kapcsolódtam a képbe. Megvettem látatlanba (kb.:7000 Ft-ot kockáztatva). A leirásban szállítási sérülés, törött müszerek, burkolat.... Ma reggel nekiestem és kicsit helyre pofoztam. Ahogy írtátok, csak egy kis hűtő borda törött le, a műszerek kicsit összenyomorodtak, de kikalapáltam, burkolat meg lett patkolva néhol. Szerintem itthonra jó lesz nekem kifujkálni a pc-t Ami sajnos nincsen meg, elveszett valahol az a levegő szűrő komplett és az olajbetöltő nyillás kupakja.
Oké, igaz, rosszul láttam. Már látom. Csatoltam a képet, hol láttam én repedtnek. (kékkel jelöltem)
Na ja, elég xarul fotoztam
Az olajat lecseréltem, olyan állott fingszagú volt. Kapott kompresszor olajat, szép lilát. (ennek friss fing szaga van) Szerzek tömlöt meg valami pisztolyt a poroláshoz, oszt had szóljon....
Hali!
Ha nem akarod meghegesztetni, lehet venni alu forraszt, amivel házilag is (gázlánggal) vissza tudod forrasztani a letört darabot. A hűtést javíthatná, úgy látom nem kis darab ami letörött
Hát igazából sajnálom az eredetit szerintem nem lehetett az olyan rossz a maga idejében valami ihs a márkája lehet vagy 80 éves de már semmit nem találok a gyártóról a szelepeket meg a szeleplapokat emlegették a boltban hogy azokat már sehol se lehet beszerezni hozzá meg lehetne fúratni meg gyűrűzni meg a főtengelyt felújítani de a szelepeket nem lehet hozzá sehonnan beszerezni. Mondjuk rugó acél szeleplapok vannak benne a fele el van törve azt sem tudom hogy merre keressek ilyeneket honnan lehetne beszerezni vagy csináltatni ilyeneket. Ha mondjuk egy ifa kompresszor lenne ahhoz még lehet kapni után gyártott szelepeket 2 -3 ezer forintért De szerintem megkockáztatom ezt a kraft & dellet még nem tudom hogy hozom össze a tartállyal és később lehet felújíttatom a régit tartaléknak de még azt sem tudom mekkorát vegyek 200 as tartályhoz hogy ne keljen fél órát várnom hogy feltöltsön vagy esetleg van erre valami képlet ami alapján ki lehet számolni hogy mondjuk egy 300 liter légszállítású pumpa kb mennyi idő alatt tol tele 6 vagy 8 bar ra egy 200 literes tartályt?
Idézet: Persze! 200*8=1600 liter. Ennyi levegő van a tartályban. 1600/300=5,333 perc, elméletileg. De minél nagyobb a nyomás annál alacsonyabb a légszállítás. „van erre valami képlet ami alapján ki lehet számolni hogy mondjuk egy 300 liter légszállítású pumpa kb mennyi idő alatt tol tele 6 vagy 8 bar ra egy 200 literes tartályt?”
tehát akkor egy 300 - 500 liter légszállítású pumpa elég lenne egy 200 literes tartályhoz és kb 5 perc alatt 8 bar nyomáson lenne mert ha igen akkor lehet hogy nem kinai kompresszort kéne vegyek hanem mégis abac ot van belőle olyan ami 50 ezer forint és kb 250 350 litert pumpál percenként és még ha 10 perc alatt is van tele akkor is lehet jobban megérné megvenni a jó minőséget maximum ha nem elég a teljesítmény idővel sorba kötök még egy ugyan olyat akkor már 600 liter lesz az meg már biztos elég nem? a villanymotorral meg biztos nem lesz baj mert az eredetije 3 fázisos 7 kw os max esztergáltatok rá új tárcsát?
A hozzászólás módosítva: Jún 16, 2019
Ha megnézed ezt látható, hogy egy 200 literes tartályra mekkora pumpát tesznek gyárilag. Persze elképzelhető bármilyen variáció, illetve ez 11 bar nyomást tud. Megnéztem az ABAC B3800 393l/min a szívó teljesítménye. Ehhez 1100 fordulat/perccel kell forgatni. Ezt kell összehozni. Ékszíj tárcsát esztergáltatni, meg butaság szerintem. Lehet kapni kúpos szorítós tárcsákat mindenféle méretben. Olyan olcsó, hogy annyiért senki meg nem csinálja neked.
Azt néztem hogy amit először belinkeltél az egy ABAC B4900 as annál azt írja hogy kéthengeres kétfokozatú a második amit írtál az kéthengeres egy fokozatú mi a különbség a kettő között persze árban majdnem a duplája meg azt látom hogy légszállításban is több de azt szeretném kérdezni az annyival többet is tud mármint élettartamra vagy minőségre? Bár én is a b3800 as on gondolkozok az elején szerintem elég lesz ha meg később több levegő kell sorba kötök rá még egyet szerinted azt meg lehetne csinálni végül is a gyári meglévő motor 7 kw os szerintem elbírna ebből kettőt is.
A hozzászólás módosítva: Jún 17, 2019
Milyen fajta fing?
7000ert nem volt draga.
A kétfokozatú azt jelenti, hogy az egyik henger mondjuk sűrít 5 barra és a másik henger ezt sűriti tovább 10 bárra vagy tovább, tehát nagyobb nyomás érhető el vele kisebb teljesítménnyel, ha minden igaz. Míg a kéthengersnél minden henger 0-ról a végnyomásra sűrít.
Mi csak lépcsős kompresszornak hívtuk,annó.
A lépcsős kompresszor más. Annak a dugattyúja lépcsős. A nagy dugattyú közepéből kiáll egy kisebb.
Az más,a lépcsős kompriban volt akár 2-4 lépcső(fokozat) is,irdatlan nyomást tudnak produkálni.
köszönöm szépen a segítséget
mégis csak megpróbálkozok ezzel a kraft & dele lengyel pumpával sajnos a családi költségvetés leszavazta az ABAC pumpát aztán meglátjuk mi sül ki belőle és valószínű majd mellette felújjítatom a régit már csak a kihívás miatt is és mellékesen tartaléknak is szuper lesz és ha már elment 40 évet és felújítás után is elmegy ugyanennyit tökéletesen meg leszek vele elégedve
Szia vigyázz a lengyel elektromos motorokkal rettentően alul vannak tervezve.Ami rá van irva teljesítmény a közelébe sincs a valóságnak.Én vettem asztali köszörűt "1800w" van ráirva,ami stimmel is egy 0 -al kevesebbel.A zsebkésem is lefogja a motorját. Flex stb. mind ilyen.Gondolom a kompresszor motorja se lesz másként.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |