Fórum témák
» Több friss téma |
Modellboltokban lehet kapni rengeteg féle ezüst festéket, és az eladók segítséget is tudnak nyújtani, hogy tudod szépen fújni, házilag is. Ugyanott lehet kapni airbrush készletet (nem kompresszoros, hanem flakonos pl.). Ha beviszed a gombot, kiválaszthatod, milyen lenne az ideális ezüst.
Azután már eldöntheted, mennyit ér meg neked a tökéletes gomb. A modellfestékek általában akrill vagy olaj alapúak, szóval egy vékony réteg selyemmatt lakkozás is szükséges lehet, mert ezeknek a festékeknek puha marad a felülete (gyorsan le fognak kopni, pont mint az eredeti) - viszont sokkal finomabban pigmentáltak mint a nitro alapú zománcfestékek.
Helló!
A mai nap sajnos fél hangerőn elfüstölt az erősítőm bal oldala. Vr35 ellenállás elégett, a vég tranzisztorok zárlatosak lettek, plusz a 2 meghajtó a bd139 - 140 is zárlatos lett. Másban lem leltem zárlatot, hibát. A rossz alkatrészeket kicseréltem, viszont borzasztó recsegős lett ez az oldal. Valaki tudna segíteni hogy miért van ez?
Azt hiszem a Prevent keréktárcsa ezüst volt olyan színű. Nekem is kellett volna de mostanában nincs az a kimondott ezüst csak inkább a szürkés árnyalat.
Mérni kellene. Vagy van még hibás alkatrészed, pl megnyúlt ellenásod, vagy cserélt alkatrészek közöl valamelyik nem működik megfelelő munkapontban.
Vr39,Vr40-n mekkora feszültséget mérsz ha nincs hangszóró a kimenetre csatlakoztatva, illetve az erősítő bemenete rövidre van zárva? VP3-l állítottál nyugalmi áramot a javítás után ?
Vr39-40-et mihez képest mérjem?
A nyugalmi áramot hogyan kellene állítani és mennyire? (Bocsánat nem vagyok profi teljesen a szakmában)
A Vr39-40 egymással sorosan van kötve a kettőjük közös pontja a hangszóró kimenet. Általában egy jól beállított AB osztályú erősítőben végtranzisztorokon 10-50mA áram folyik kivezérlés nélküli állapotban. A teljes végfok modul kb 80mA áramot vesz fel nyugalmi állapotban.
Az áram ejt feszültséget a Vr39-40 ellenállásokon. Ezt az ellenállások kivezetésein praktikus mérni, 200mV körüli méréshatárral. Illetve érdemes megmérni azt is hogy az Vr39-40-s értékük nem változott (kikapcsolt állapotban). A nyugalmi áramot vp3-l lehet módosítani.
Köszönöm az infót!
Mérés közben megint elpukkant. Újra felépítem mostmár bd 911-912 es vég párossal mivel ez van már csak itthon. Amúgy valamikor ezt a modult már javitották ahogy elnéztem és a vp3 a másik modulon (amit elnézve nem javitottak) más értéken áll. Ha oda állítom ahol a másik modulon van akkor lehet rá esély hogy legalább bekapcsolásnál mérésnél ne száljon el?
A 230V-s tápágba iktass egy 40-60W izzószálas klasszikus izzót. A vp3 beállítása nem feltétlenül ugyanaz a két végfokban.
Illetve olvasnivalónak mielőtt bekapcsolod ezt olvasd át alaposan (akár többször is) mielőtt megint pukkan.
Nagyon köszönöm! Tanulmányozom az írást.
Jó napot kívánok! Szeretném tudni mekkora nyugalmi árama van ,legyen ennek az erősítőnek ??
Sziasztok! Van egy ea 7386 erősítő a probléma az hogy az egyenirányitó híd után 35v helyett 72v feszültséget mértem solynos a közeli szervizben már nem vállalják. Ezért kérnék egy kis segítséget hogy mi okozhatja ezt egyik napról a másikra.
Az a hiba, hogy nincs hiba
+- feszültségek vannak a diódahídon. Mérd a két kimenetet a fém házhoz képest. Milyen hibajelenség miatt mérted meg? A hozzászólás módosítva: Márc 12, 2020
Nem rég kondenzátorokat cseréltem mert holszolt holnem utána megszolalt rendesen de mikor újra bekapcsoltam a relé nem húzott be és világított a piros led. Aztán gondoltam hogy feszültséget merék néhány helyen és minden hol a duplája volt.
Szia!
Először is mérd meg a végfokok kimenetén az egyenfeszültséget, még a relé előtt. Ha valamelyiknél néhány tized voltnál nagyobb feszültséget mérsz, akkor az a vég a ludas. Ha jók a kimenetek, akkor megnézném a védelmet is. Műszerrel végigmérném a feszültségeket is, tápok, munkapontok stb.. Elképzelhető egy fóliaszakadás vagy rossz forrasztás.
A testhez képest mértél 72V-ot, vagy az egyenirányítón?
Testhez képest érdekes lenne, mert akkor valamelyik táp teljes zárlatban lenne, hacsak nincs nagyon elkötve. A relénél van dc a kimeneten?
Az egyenirányitó híd után van egy - 35v és +35v ezvan rányomtatva én ott mértem. Utána a házhoz raktam az egyik érintkezőt a másikat meg a +35v hoz és úgy is 70v felett van. A toroid trafót megmértem van 2 vezetéken 3.3v a másik három vezetéket meg úgy néztem hogy a középső a mínusz és a két szélén 26v feszt mértem. De ha a két pozitivot néztem akkor 54v feszt mértem. Át alakítva nincsen semmi nem lett át kőtve. Lehet hogy a toroid feladta?
Érdekes. A trafó jónak tűnik, pontosan ezt kell mérned rajta.
Testhez képest a -35V mit mutat? Kezdésként vedd ki a végfok modulokat. C 5 érintkezős csatlakozót húzd le a trafóról, hogy a tekercsek ne zavarjanak bele, és a -35V ág és a test között mérj ellenállást (miután a kondik kisültek) 70V a testhez képest csak úgy lehet, ha a test nem 0V-on van, hanem -35V-on. Lehet pár kép segítene, mert szerintem vagy valami elkötés van, vagy esetleg túl hosszú alkatrészláb leér, mert burkolathoz képest 35V-nál "messzebbi" feszültségnek nem kéne lennie.
Rendben szombaton meg nézem mert ma még egésznap dolgozom. Előre is köszi az infókat remélem hogy sikerül életre kelteni.
Szia Egyenirányítás nélkül trafón kb.:2x24Vac feszültségnek kell lennie. A trafó középmegcsapolása és az erősítő testje között zárlat közeli ellenállást kell mérned.
A hozzászólás módosítva: Márc 13, 2020
A szekunder ellenállása miatt a diódahíd előtt mindenhol testet fog mérni.
" 2 vezetéken 3.3v a másik három vezetéket meg úgy néztem hogy a középső a mínusz és a két szélén 26v feszt mértem. De ha a két pozitivot néztem akkor 54v" Ez alapján a trafót én jónak mondom.
Most állok neki az erőitőnek nos ha jól értem az üzenetet akkor a multi egyik érintkezőt a - 35v hoz rakjam a másikat a házhoz. A multimétert a sipolosra állítsam? Bármit megjavitok de mikor szakszavak jönnek akkor bajban vagyok ezért kérdezek vissza.
Szia! A multiméter egyik érintkezőét a -35V-ra, a másikat a testre érintsd, ahogyan írtad is.
Szia! Ezt mérést a Graetz híd után, az egyenáramú oldalra értettem. A kérdező mérése nem egyértelmű számomra, mert a trafóból nem jöhet pozitív feszültség.
1et sipol és számol felfelé és 1097 nél meg áll
Szia! A trafón megvan a 2X22Vac? A tekercseket mérd meg, hogy nem e szakadtak, a trafó kikapcsolt állapotába!
1. Húzd le a trafót a panelról
2. mérj a diódahíd után ELLENÁLLÁST, ne dióda módban. Mindkét oldalról mérd, a fém házhoz képest az ellenállást mondjuk 20k állásban. Ha jó, akkor lassan fel kell számolnia a multinak 20k-ig, majd szakadást mutatnia. Ha nem így van, vedd ki a végfokokat, és úgy is ismételd meg a mérést. Ha nem mérsz kis ellenállást (<5-6k), akkor jó, de akkor nincs magyarázat a 70V-os mérésedre a házhoz képest. Ha Budán vagy, megnézem neked, hogy mi a helyzet vele
Értelek én, de szerintem rossz megfogalmazásról lesz szó, hiszen 2*24V-ot és 52V-ot említ, illetve a 3.3V is stimmelt neki.
Szerintem ezt az irányt nem érdemes erőltetni, amikor alapból nehézkesen halad a mérés. Persze alapból azt mondanám, mérje ki a trafót, aztán a 4 diódát. Ami miatt kicsit esélytelen a dolog, hogy alapból volt egy végfok problémája, és azt így nehéz lesz távjavítani, ha már a tápfeszültségnél leragadtunk, ami konkrétan 5 alkatrész.
2x26 voltot mértem. Ha kivan kapcsolva akkor o.
Ha benne volt a végfok és ha kivettem akkor is csak 3.3k ig számolt lassan.
Akkor a trafó jó. Azt még ellenőrizd, hogy a 2x26V-os tekercseken sípol e a műszered. Bekötött trafóval sípol e a műszer, a trafó középkivezetése és a ház testje között?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |