Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Erősítők működése 100-1000W
Lapozás: OK   1 / 3
(#) peterrapid hozzászólása Jan 6, 2008 /
 
hali!
olyan kérdésem lenne ,h az autós erősítő pl 12V-ról h tud leadni 500wattot meg ijenek... mi az elve..
meg ennél nagyobbakat...
(#) Moderátor hozzászólása peterrapid hozzászólására (») Jan 6, 2008
 
Olvasd el, légy oly szíves, a Fórumszabályzatot!

Ha valamit nem értesz benne, fel lehet tenni a kérdéseidet pl. a Kezdő kérdések topikban!

A topikot a komolytalanság miatt lezárom.

Meg amúgy is... emlékeim szerint a több, mint 2 és fél éves múlttal rendelkező oldal hasábjain !mintha! láttam volna már egy-s-más, autós erősítőkkel foglalkozó topikot :eek2:
(#) dbase válasza peterrapid hozzászólására (») Jan 6, 2008 / 4
 
Rohadt jo a bemutatkozásod, de még sokat kell tanulnod, hajrá!
(#) peterrapid hozzászólása Feb 17, 2008 /
 
12kwattos jackhammerhez néztem, 6erősítő volt csatolva,olyankor az mekkora voltot adhat ki ?
nem nagyon vágom ezt..
vki szerint 12V 360A al mükődik egy jackhammer:S
meg olyan kérdésem is lenne h minek a kocsiba 2F-os kondi?:s
(#) szabi83 válasza peterrapid hozzászólására (») Feb 17, 2008 /
 
ha tudod mire jó a kondenzátor, akkor tudod minek kell a kocsiba is...
(#) fongab válasza peterrapid hozzászólására (») Feb 17, 2008 /
 
Akkor számoljunk: Azt mondod 12000W és 6 darab egyenként 12000/6=2000W
P= I (négytet)x R azaz 2000W/4 ohm =500 a gyök alatt ami 22,36A
P=UxI átrendezve 2000W/22,36A =89,44V

Tehát ha 2000W akarok egy 4 ohmos hangszórón áthajtani, akkor a hangszóróra 89,44V és 22,36A kell adni.

Idézet:
„vki szerint 12V 360A al mükődik egy jackhammer:S”

Valaki szorozza öszze amit mondott 12x360=4320W
(#) peterrapid válasza fongab hozzászólására (») Feb 18, 2008 /
 
oo már értem ,így már világos
köszii
(#) bubi87 hozzászólása Feb 28, 2008 /
 
Sziasztok!Olyan kérdésem lenne, van 1 magnat autós erősítöm nem is volt vele semmi baj mostanába feltekerem a hangerőt olyan 30ig és kikapcso.l Az erősítőnek ég a zöld és a piros led-je is eygszerre,kikapcsolom az autórádiót újrapróbálom megint ezt csinálja.Megmértem a feszót kapja rendesen.Mielőbbi válaszotokat előre is megköszönném!Bocs,ha rossz helyre írtam a kérdést de annyi topic van.
(#) peterrapid válasza bubi87 hozzászólására (») Máj 10, 2008 /
 
szerintem vmi zárlat lesz ott...
(#) sound.man válasza peterrapid hozzászólására (») Máj 10, 2008 /
 
Ha zárlat lenne az erősítőbe akkor szerintem be se kapcsolna.
(#) sound.man válasza bubi87 hozzászólására (») Máj 11, 2008 /
 
Szerintem próbáld meg a védelmet átkondizni nem veszíthetsz vele sokat...
(#) peterrapid hozzászólása Máj 28, 2008 /
 
vki válaszoljon...
miért nem foglalkoznak itt autóerősítős témával ,
pl : hogyan kellene egyet csinálni... sok haszna lenne
ennyire bonyolult szerkezet az???
(#) fongab válasza peterrapid hozzászólására (») Máj 28, 2008 / 1
 
Hogyan kell az ilyet csinálni. Kiválasztod a kapcsolást, beszerzed az alkatrészeket, meg építed, beméred, ha jó, örülsz neki.

Gépkocsiba építés: eldöntőd hogy a leadott teljesítményhez mekkora a betáplálni kívánt energia.
Számolsz 1000W hoz kell 2000W bemenő teljesítmény, ha a 12/ x V átalakítót is figyelembe veszem.
2000W/12V=166.7A álló motornál, ha jár a motor akkor 2000W/14V=143A.

A gépjárműbe beépített generátor 42A leadására képes. Tehát el kell helyezni még, 3 generátort.
És nem lehet sokszor beindítani a kocsit, mert az erősítő elveszi a töltést.

Ha álló motornál is akarod hallgatni akkor 300A/h akkumulátort kell bele tenni 1 óra zene hallgatásért. A széria kocsikba 150A/h a legnagyobb, benzin üzeműnél 55A/h.

Kábeleket kell kiépíteni, a akkumulátor és az átalakító között. Olyan ujjnyi vastagot.

Az erősítő, hangszóró, generátor, kábelek, átalakító, súlya 1000W ként eléri a 60kg. A teljesítmény felvétellel együtt elkezdheted a motor teljesítményét is növelni, mert nem lesz olyan dinamikus a kocsi, mint volt.

Jobban jársz, ha veszel egy áramfejlesztőt 2KW –ost márt 25000 Ft lehet kapni óránként megeszik 2,5 ….4 liter benzint. Ott a 220V .
És mind ez csak 1000W ha te 6000W akarsz 6X kell.

Meg éri?

A másik kérdés hogy mikor ölöd meg, magad. 140dB márt halálos. Ha csak fél hangerőn hallgatod napi 5órába egy év múlva, nem kell a szerkezet. Mert örülni fogsz annak, hogy füledbe tett készüléken valami hangot hallasz. És megbecsült tagja lehetsz, a siketeknek.

Ha nekem ennyi felesleges tőkém lenne, ingatlanba fektetném. Annak az értéke nem változik, vagy inkább nő, mint csökken. Elektronikába, amit ma megveszel, az márt a felét se éri, holnap.

Kb. ezek miatt nem harapnak az emberek, az ilyen kézenfekvően jó témára. De léteznek fanatikusok.
(#) potyo válasza fongab hozzászólására (») Máj 28, 2008 /
 
Csak szólnék, hogy létezik erősebb generátor is egyben, mint 42A. Link
(#) mex válasza potyo hozzászólására (») Máj 28, 2008 /
 
Igy van,ebben igazat adok.
De véleményed szerint normális dolog azért generátort cserélni(ami nem is olyan egyszerú dolog) nameg komoly összegbe is kerülhet,hogy előbbrehozzuk a halláskárosodás időpontját?
(#) potyo válasza mex hozzászólására (») Máj 28, 2008 /
 
Szerintem is hülyeség.
(#) fongab válasza potyo hozzászólására (») Máj 28, 2008 /
 
Igazad van. Én, még leragadtam, 80A nál. Általános a 42A.

Kocsiba 6000W van kb 10db a világon. Külön építették. Az utastérbe nem hiszem hogy élvezhető a zene ( nincs tér )
Én próbaként 2x250W erősítőt hallgattam 120m3 helységbe. Zavaró volt, a falakról, vissza verődő hang. ( nem csupasz falak ) Kb.:60….70W környékén, kezdett visszaverődni. ( nem mértem ) A kocsiba nincs ekkora hely.

A levegőt, kellene mozgatni. Ehhez, hangszóró felület kell. Biztos csinálnak 2KW hangszórót is. ( nem néztem ) De ha a kocsit körbe rakod 80…..100W hangszórókkal, és ahhoz készül 40…60W erősítő. Szerintem, nagyobb eredményt lehet elérni. És ha 6KW veszem figyelembe a 60W erősítőből kell, 100db. Egy meghibásodik, észre se veszi a ember.
Egyedi erősítők, árama kiépítése, márt könnyebben megvalósítható. És télen is, letekert ablak, és fürdő ruha lenne, a menő.
Szerintem értelmetlen, ekkora teljesítmény. De mint írtam, vannak fanatikusok.
Márt, csak abba reménykedem, hogy nem az ablakom alatt lesz, a próba.
(#) peterrapid válasza fongab hozzászólására (») Máj 28, 2008 /
 
ok ,vágom
nekem itthon 1000wattos mélynyomo van...D és halgatom is sokat akkor lehet h leállok rolaD:
(beijesztettél
izé... az a baj ,h nem találok ijen kapocslásokat,meg mit akarok mondani ,h egy rendes autóerősítő nem tom h van megcsinálva ,de az nem nyirja ki annyira a koccsit..
először azt hittem h az autós erősítőkben van egy inverter ...
(#) peterrapid hozzászólása Máj 28, 2008 /
 
nem tudna nekem vki kapcsirajzot adni,h is néz ki egy autos erősítő belseje? hálás lennék..
amúgy nekem max 500wattos kéne kocsiba..
kösz
(#) peterrapid hozzászólása Máj 28, 2008 /
 
én annak is örülnék ,ha vki elmagyarázná az autós erősítő működését....
12voltot átalakít de hogyan? (tranyok segitségével?)
(#) potyo válasza peterrapid hozzászólására (») Máj 29, 2008 /
 
Az autós erősítő alapvetően két blokkra osztható. Az első egy kapcsolóüzemű táp, ami a 12V-ból csinál mondjuk +-50V-ot. A második blokk pedig egy sima erősítő, ami az előbb említett +-50V-ról működik. Persze a kettő egybe lehet építve, de funkcionálisan így különül el, és így már semmi misztikum nincs a dologban.

Hogy mi az a kapcsolóüzemű táp, annak pedig nézz utána magad. Rengeteg infó létezik róla.
(#) SzervízMacska válasza fongab hozzászólására (») Máj 29, 2008 /
 
Vitatkoznék Veled 1 kicsit! A mai szériaautók már elég tisztes generátorokkal rendelkeznek, már csak az autóba alapból beépített nagy teljesítményű fogyasztók áramfelvétele miatt is. 60-80A az átlagos. Számolj 1 kicsit fejben: tápszivattyú; nagynyomású befecskendező rendszer; ablakfűtés(ek); ablaktörlők; fűtő- hűtő- és klímaventillátorok; világítás ( ködlámpákkal 1ütt ) + a "sallang". Ezeknek akár egyszerre bekapcsolva is tartósan kell üzemelniük - ellenkező esetben a kocsi előbb-utóbb leállna. Néhány napja egy puntó áramfelvételét mertem ilyen feltételekkel: 75A.

Nagyon komoly és szép autóhifi installációk készültek már világszerte, erről Te is meggyőződhetsz a hazai vagy nemzetközi szaksajtóból, akár a neten is körülnézhetsz. És az csak a jéghegy csúcsa, mivel nem mindenki azért építi, hogy mutogassa. Azonkívül szoktak rendezni alkalmasint hangnyomás-versenyeket, ahol már-már a fizika határait feszegetik. Itt már a felhasznált autót mechanikailag is meg kell erősíteni, mert a nagyobb hangnyomás szétnyomhatja, mint 1 rosszul méretezett hangládát. Nem ritka "építőelem" ezekben a vasbeton sem. A legdurvább élményem az volt, amikor egy autóban lehúzott ablakoknál felhangosították a zenét, és még így is közel 3cm-t lengett az első szélvédő, viszont a sugárzott zene kristálytisztán szólt! Természetesen ezeket a cuccokat már nem a gépkocsi elektromos rendszeréről üzemeltetik, hanem hatalmas nagy kapcsoló üzemű tápokról, melyeket nem ritka, hogy villástargoncával visznek az autó mellé. Pufferkondi is lézeng a kocsikban 10-100F között. Így tudnak biztosítani több tíz kW-nyi brutális energiát. A tápfeszültség sem 14V, sokkal inkább 17-18 és a felhasznált erősítők többsége fél ohm stabil.
Ez az általad kigondolt sok hangszórós dolog viszont nem tudom, mire lenne jó? Kellene hozzá donornak 1 negyven fős Ikarus, amibe beleférne az a kétszáz hangszóró erősítőkkel és a hozzá való kábelezéssel. Azon kívül az így előállított hang finoman szólva is kívánnivalókat hagyna maga után, mivel a mélyhangok a kis hangszóróidon nem szólalnának meg elég erősen, nagy méretűt meg a hervadt erősítőid miatt nem lenne érdemes beletenni. És akkor még tervezni hozzá 200 csatornás DSP-t a törvényszerűen szükségessé váló időkorrekció és hasztalan hangszín-manipuláció miatt.
A 6000W egyébként teljesen felesleges mindennapos utcai használatra, 7-800W környékén már komoly rendszert lehet építeni minőségi komponensekből. Ebből kb. 200W az első szettnek, a többi a mélynyomónak. Persze itt nem arra gondolok, hogy a rádióra ráírják: 4x50W, és ehhez egy 10A-es biztosíték van a hátuljába dugva...
Ha meg már rendszerként került szóba a dolog, az autóhifi építésnél említést kell tenni a megfelelő szigetelésről, a káros rezonanciák megszüntetéséről és a megfelelő, minőségi kábelezésről, a hangsugárzók korrekt telepítéséről. Amikor mindez megvan, kezdődhet a rendszer összehangolása. Ez eltarthat 1 pár napig-hétig. Viszont utána nagyon lehet örülni és élvezni a muzsikát!
(#) peterrapid válasza SzervízMacska hozzászólására (») Máj 29, 2008 /
 
igazat adok neked
(#) fongab válasza SzervízMacska hozzászólására (») Máj 29, 2008 /
 
Én nem vitatkoznék veled.
Azt írod hogy az általános, generátor 60-80A legyen. azt is írod hogy mérted és a kocsi áramfelvétele 75A volt tehát ha 80A a generátorom 75A működésre fordítok marad 5A Ezt mind fel lehet használni. ez mindössze csak 60W.
A nyitó 6000W ról beszélt.
Hangszórók. Én 100W ra gondoltam és ahhoz 60W erősítőt. És összesen. 6000W/60W = 100db
neked nem tudom, hogy jött ki 200db De gondolom erre is az a válaszod hogy nézzek utána.

A hangszórónak, a levegőt kell megmozgatni. Ekkor keletkezik, a hang. Minél több levegőt mozgatsz meg annál jobb. Ezt megteheted 1 hangszóróval, vagy több hangszóróval. Én a több hangszórót választottam, és túlzásba estem. ( Iskolákba is, csak két hangszórót használnak. Azzal hangosítják be az iskolát. Nem akár 50db hangszóróval, amit minden terembe megtalálsz )

És felhívnám a figyelmedet a tölcsérekre. Idézett: Rádió Technika Évkönyve 1981 18 oldalon középső hasáb alsó része:
Idézet:
„Végezetül egy igazi nagy ágyú látható a 37. ábrán. Méretei miatt nem kimondottan lakásba való, viszont az alsó határfrekvenciája 22Hz fmax 350Hz 2db átmérő 30cm hangszóró 40VA.
hatásfoka 20% felett van lakószobába, 1…2W nál nagyobb teljesítményt, ne engedjünk rá. Szabadba 15…20W ekkor még, nem torzít.”

Igaz itt a doboz méret 220x96x80 cm ez se kocsiba való. De az üveget mozgatja.

Nem szóltál arról, hogy milyen halláskárosodást szenvednek, egy ilyen bemutató alatt.

Amikor örülnek, és élvezik a muzsikát.
(#) peterrapid válasza fongab hozzászólására (») Máj 29, 2008 /
 
anyira nem lehetnek süketek ,mert még énis hallok egyelőre
(#) SzervízMacska válasza fongab hozzászólására (») Máj 30, 2008 /
 
Én kérek elnézést! A 200 db. az véletlen volt. Valszeg az eredeti kérdésben szereplő 12kW-ból számolhattam.

A generátorral kapcsolatban csak arra akartam kilyukadni, hogy elég tisztes áramokat lehet a mai széria autókból is kinyerni, természetesen leginkább verőfényes szép tavaszi napokon, amikor alapból kicsi a terhelés. Én ezt a saját autómban egy 110A-es Bosch generátorral oldottam meg. Hát mit mondjak, fogta is az alig félmilliót futott motoromat rendesen!

A halláskárosodás vonatkozásában nekem sincsenek adataim. Ahogy láttam, 1 percet kell kibírnia a versenyzőnek bent a mérőmikrofon társaságában, és füldugót is használhat. Lehet annyit ér,mint halottnak a csók...
(#) fongab válasza SzervízMacska hozzászólására (») Máj 30, 2008 /
 
SzervizMacska
Igazad van 12KW. jól számoltál. Bocs, én hülyülők. ( rosszul, emlékeztem )
És a kérő 500W ba gondolkozik.
peterrapid
Válaszom: kell keresni olyan kapcsolóüzemű tápot ami 30….50KHz környékén dolgozik.
Az 50Hz nem igazán jó erre a feladatra. de ilyet az oldalon is találni. itt:

Bővebben: Link

De először ki kellene találni melyik erősítő ami kell és ahhoz kell számolni a trafót mert annak végképp nem látom értelmét hogy 12V ból legyen 220V majd 220V ból +/-50V egyszerűbb mindjárt 12V ból +/-50V csinálni.
A 30…50KHz kapcsolás hasonlóan nézz ki. Az egyen feszt szaggatják és trafóval, feszültség színtett, váltanak. Majd, újra egyen irányítják. Ha megnézed, a boltokba kapható gépjármű erősítőket a portrafók azért vannak benne, hogy a 12V ból legyen valahány Volt.
Ha csak nézelődsz, akkor nem ajánlóm, hogy neki állj. Pedig első látásra, csak pár alkatrész.
(#) peterrapid válasza fongab hozzászólására (») Máj 30, 2008 /
 
igen igen 500kell:d
am ithon van egy rossz autoserősítőm és belnéztem már ,sok tranzisztor van benne aszem azok
meg egy toroid meg egy előfok
(#) fongab válasza peterrapid hozzászólására (») Máj 31, 2008 /
 
Jó de akkor mi a gondod.
Valaki nem ajánlotta fel, hogy készít neked egy erősítőt?
Még mindig nem tudni csak azt hogy 500W ez összesen vagy csatornánként.
Nem írtál, hogy milyen hangszórók, milyen a jelforrásod.
Vagy azt várod el, hogy keressenek meg mindet, majd kijelented, hogy ez nem jó.
Írod hogy van egy erősítő, ami nem működik. Miért nem javítod, meg? Nincs hozzá semmi? Akkor hogy akarsz építeni? Mert ahhoz annyi sincs, mint a rossz erősítődhöz.
Komplett leírás 40W erősítő, RT évkönyv 1999. 206 oldal:

1999

Átalakító 12V +/-50V 150W vagy kiegészítve 180W RT évkönyv 2003. 242oldal:

2003

Itt megrendelheted. Én 1990Ft ért vettem, neked most csak 990Ft.
(#) peterrapid hozzászólása Máj 31, 2008 /
 
pf
már semi
Következő: »»   1 / 3
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem