Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
De, hogy egyértelmű legyen, hogy minderre miért van szükség (lentről kell felvinni a 12V-ot, hogy ne a jobb oldalon látható módon lógjon lefelé). Persze az egész fenti rész még átalakítás alatt van, azért lógnak belőle az UTP kábelek.
A tápegységdugó már az eredeti (úgy értem a telefonvezetékes) felállásban is ugyanez volt? A tápegység dugóknak két fajtája van, az egyiknek a belső furata 2,1 mm, a másiké 2,4. Biztos, hogy mindkettő 2,1-es? Ha 2,4-es dugóval csatlakozol a 2,1-es aljzatra, legtöbbször nem érintkezik, lötyögne benne (aljzattól függően).
Én nem raktam volna ennyi csatlakozót bele, ezek mind potenciális hibalehetőségek később is. Maximum egy csatlakozót az adapter felől, ha esetleg cserélni kellene az adaptert. De azt sem annyira fontos, ha elromlik, akkor is bele lehetne tenni.
A tápegység dugóból (fentről) direkt menjen a kábel a lenti tápegység aljzathoz. Az NSxxx csatlakozókat hagyd ki, nem nagyáramú csatlakzotók, erre a feladatra nem jók.
Fenn csak egy furat kell, ahol leengeded a kábelt.
12V 21W-os izzó, ez kb. dupla akkora terhelés, mint amit a router átlagban kér, de csúcsban szerintem megeszi a 2A-t is. Szóval ha világít az izzó és marad 10-11V a kábel végén, akkor nagyjából jók vagyunk. Én így tesztelnék. 12V 3W nem valami nagy terhelés. Vagy rakj rá egy 6.8Ohm-ot, rövid ideig az 5-10W-os is elegendő. Ha rárakod a multit a kimenetre, elég csak egy pillanatra odaérinteni az ellenállást, ilyenkor az 1W-os is elegendő lehet.
A hozzászólás módosítva: Feb 18, 2020
A 12V 21W-os izzóra valószínűleg nagyon le fog esni a feszültség, mert a tápegysége 1,5A-es, alighanem le fog korlátozni. Szerintem még a 10W-os izzó is elég nagy áramot vesz fel hidegen, lehet, hogy még arra is le-le kapcsolgat. Ezért mondtam neki a 3-5W-osat.
Sziasztok!
Ismer valaki olyan szenzort mint a SS495 annyi különbséggel hogy nagyobb mágneses erőt lehessen vele mérni? Ezzel csak mT -kat (Gaussban) lehet mérni nekem meg olyan kellene amivel akár 1T -ig is mérhetek. Előre is köszi a segítséget.
Igazad van. Akkor maradjunk a 10 Ohm-nál, az talán van neki otthon.
Hello. NTC amire az van irva hogy 15D-7, milyen érték ez?
Bővebben: Link Itt ellenállás és amper mértékeket látok. A fenti említett NTC mivel helyettesíthető a linkben szereplő oldalon?
Pár perc guglizás után ezt találtam: Bővebben: Link
Ez alapján 15 Ohm (hideg) ellenállás és (kb.) 7 mm átmérő. Az áram meg a fene tudja, neked kell tudnod, hogy mekkorát kell átküldened rajta, de szerintem adott méretben kb. azonos terhelhetőségűek. De ezt ne vedd szentírásnak
Akkor egy 15R NTCre lesz szükségem. Akkus csavarozó töltőjébe kell, így a 15R 3A bőven megfelel.
Bővebben: Link
Én voltam a béna, elnézést kérek mindenkitől. Hiába néztem multiméterrel, nem vettem észre a mínusz jelet a 12V előtt (ez történik, ha az ember rossz szögből nézi a műszert, meg közben egyensúlyoz a létrán, hogy le ne essen). Fel volt cserélve a polaritás, valahol elnéztem az áthúzás során. Szóval tökéletesen működik most a 0,75-ös vezetékkel, 3 eszköz teljes terhelése mellett is.
Sziasztok!
Szeretném a segítségeteket kérni, elakadtam egy kisebb projektben. Kéne nekem egy olyan szerkezet, ami hosszú (akár több órás) jel kezdetén ad egy ~3 másodperces jelet (egyszeri, legközelebb újra a hosszú jel elején jelezne). Monostabillal 555-el próbáltam 1-2 rajz összekapcsolásával megcsinálni, de nem igazán sikerül. Tudnátok ebben segíteni? Ezer hála, B.
Hello! Kicsit ködös a megfogalmazás. Mi az, hogy "hosszú (akár több órás) jel kezdetén"? Ez egy óránként megjelenő jel? És ez egy négyszögjel? Valamint a kezdet azt jeleni hogy egy többórás hosszú jel felfutó élére? Vagy azt is Te szeretnéd előállítani?
Pedig monoflopp beállításban ezt kell tudnia.
Nekem meg az motoszkál a fejemben, hogy:
- Milyen terhelést, - Mekkora tápfeszültségről, - Milyen bemenő jelről kellene időzíteni, - Mennyire pontosan. ![]() Szerencsére mentségemre szolgál, hogy nem értek hozzá. ![]()
Igaz, a lényeg kimaradt
![]() Autóba szeretné ismerősöm egy légzsák visszajelzőlámpáját "visszajeleztetni". Az autó típushibája, hogy világít folyamatosan. Ő szeretné, ha gyújtásnál világítana (a többi visszajelzővel együtt) ~3 sec-ig. Utána elaludna, és következő induláskor világítana legközelebb. Értelme nem sok, de ez volt a kérése, én meg szenvedek vele, de mindig van valami gikszer. Tehát 12V, 2W-os izzó, már elküldtem az előzőt, mikor rájöttem hogy kimaradt a lényeg, bocsi!
Nem biztos,hogy típushiba. Lehet azért világít folyamatosan mert valami hiba van a rendszerében. Biztonsági berendezés visszajelzését én nem alakítgatnám. Ajánlom a szerviz általi véleményeztetést. De Te tudod és a Te felelősséged, ha baj történik.......
A hozzászólás módosítva: Feb 20, 2020
Szia, szervízben mondták neki, hogy típushiba, ő pedig sokallta a költségeket. Azt mondta annyit nem szán rá, régi autó, neki van egy ilyen elképzelése és doszt
![]() Igazából ha megoldható, összerakjuk neki, ha nem, akkor nem. Nem a légzsák körben matatnánk, csak a lámpáját kötnénk át erre a 'vezérlésre'. Egyébként értem mit és miért mondasz, jogos! B.
Így meg tudod oldani, ha a lámpa a GND-n van.
"Az autó típushibája, hogy világít folyamatosan." De ezt hogy kell érteni? Mert ha úgy, hogy "ha rendben van a légzsák, világít a lámpa", akkor ez nem jó megoldás.
Te tudod, Ha Ő alakítgat az az Ő dolga és felelőssége, nem a Tiéd. Gondold át !
Ha üzemképes a rendszer nem világíthatna a hibajelző kontroll lápa. Szerintem. A hozzászólás módosítva: Feb 20, 2020
Ha úgy típushiba, hogy világít, miközben jó a légzsák, akkor ezzel a megoldással azt a hamis információt adjátok a vezetőnek, hogy minden rendben van. Ha viszont tényleg elromlik, akkor is jónak mutatja. Most meg mindig rossznak, miközben lehet hogy jó. Egyik sem jó megoldás, de a "gyártott" hamis információ szerintem rosszabb.
Én nem szeretnék egy esetleges halálos baleset bírósági tárgyalásán olyan kérdésekre válaszolni, hogy "Miért is hamisította meg a légzsák hibájára utaló jelzést? " Ha a tulaj esetleg eladja az autót, és nem közli a vevővel ezt a jelzés hamisítást, akkor vajon a hamisításban részt vevő vajon minek minősül? Hozzá nem nyúlnék, az biztos...
Csak nem egy Renault? HA igen akkor anyós ülés alatti csatit érdemes kiváltani egy direkt kötésre.
Erre próbáltam rávezetni már kétszer. Remélem a Te radikálisabb megfogalmazásodban megérti.
A sajátoméval sem játszanék nem hogy máséval.
Igazatok van, mondjuk én eladásra, ilyesmire nem is gondoltam. Így ebbe belegondolva más a leányzó fekvése, tényleg más volt kendre válaszát olvasva.
Erre próbáltalak rávezetni csak nem ilyen radikálisan mint Kendre256, de lényeg ez lett volna. Sajnálom, hogy nem értetted. Nem más a leányzó fekvése. Biztonsági berendezést nem alakítgatunk! Főleg nem másoknak!
A hozzászólás módosítva: Feb 20, 2020
Mit lehet csinálni egy olyan fekete-fehér megfigyelő kamerával, ami "bekattant" és majdnem a totális feketeségig leszabályozza a képet?
![]() Még verőfényes napsütésnél is alig lehet a képén bármit kisilabizálni. ![]()
A beállításainál a fehérszint, világosság?
Ez sajnos nem ilyen egyszerű. Ez egy piszok egyszerű kamera: tápfesz bemegy, egyszerű kompozit videójel pedig kijön. Tulajdonképpen egy háztartási keksznél picit kisebb méretű kamera-panel van csak benne.
![]() |
Bejelentkezés
Hirdetés |