Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Érdekességek
Szerencsére nem az, mert nincs egy hete hogy meglátogattuk. Minden rendben van vele, a mintája érdekes, meg kicsit fogy belőle a tinta
Már tovább is gondolták a karkötőt...itt az ultrahangos telefon hack-elés! Valószínűleg itt is a hangfrekvenciás sávba modulálódik vissza az UH.
Belefutottam egy érdekes helyzetbe...
A neten keresgéltem egy elektroncső adatai után (Tungsram - OS66) és egyetlen találatom volt, ami egy Radiomuseum.org nevű oldalra mutatott, ahol szintén valaki erről a csőről kérdezett. Azután eszembe jutott, hogy van egy régi katalógusom, és abban meg is találtam a csövet. Gondoltam, jófej leszek, és megírom az adatait az illetőnek. Csakhogy vagy én vagyok nagyon béna, vagy tényleg olyan bonyolult arra az oldalra regisztrálni, és ráadásul fizetni is kellene érte (miközben én csak segíteni szeretnék valakinek...). Mivel az ottani kérdező szintén magyar, így azért felteszem a kérdést: nem ismeri esetleg valaki őt? Szívesen megosztanám vele az információimat! (A Tungsram-katalógus adatai jelentősen eltérnek attól, amit ő talált!) Vagy ha valaki regisztrálva van ott is, és el tudja érni az illetőt, nyugodtan adja meg neki az én elérhetőségemet. A hozzászólás módosítva: Márc 2, 2020
A facebook-on 1db ilyen nevű van, műszaki egyetemet végzett, a évszámok alapján akár az is lehet, hogy ő az. Kérdezz rá!
Update! Ő lesz az, a Székesfehérvár is stimmel. A hozzászólás módosítva: Márc 2, 2020
Köszi!
FB-ot ritkán használom, arra nem is gondoltam...
Megnézhetem a régi katalógusodat, vagy megnéznéd nekem? Van két csövem (vagy még 2?), amiről nagyon szűkös adatlapot találtam csak. Többit privátban.
Nekem is van egy Tungsram katalógusom, amiben az OS 66 benne van, adj egy Email-címet, oda tudom küldeni (ide nem megy, mert DJVU)!
Üdv: GK
Nem annyira szimpatikus írás a HighEndről, ahol sok a bangladesi labdavarró. Illetve mindkét véglet túlzás, pedig nem kell 4000Ft sem ahhoz, hogy MP3-at hallgassunk. Persze csak szerintem.
Én a 400 ezer Ft-ot érő 1500 eurón kaptam fel a fejem, és akkor néztem meg a dátumot...
Ja! Hogy 5 éves cikk? Akkor jó a 4000Ft.
Na jó, azt eddig is tudtam, hogy az audiofilekkel valami baj van, de hogy ezért még fizetnek is...
Idézet: „A nanotechnológiával készült tápkábelen át hallani, ahogy három lakással arrébb a mosógép megterheli az elektromos hálózatot.” Na de nézzük tovább. Idézet: „A 104 decibel érzékenységű tölcséres hangsugárzó azt is visszaadja, ahogy a karmester gallérjából vezénylés közben kiesik az ottfelejtett gombostű” Remek! Bár nem gondoltam volna, hogy a karmester is be van mikrofonozva. Főleg, hogy a lábainál. És ezt még a hangtechnikus rá is keveri a lemezre. Persze kellő erősítéssel, hogy az üstdob se nyomhassa el. De a viccet félretéve. Ki a célközönség. Mert azon abszolút hallással született fiatal ember, akinek a fülét élete során még nem érte madárcsicsergésnél hangosabb zaj, azaz képes meghallani ezt a csodát, nem túl valószínű, hogy hogy pont erre spórol a vadonban. Természetesen amíg az ember nem teljesen süket, addig jó eséllyel kihallja a különbséget a 10000Ft-os számítógép hangszóró szet és egy ORION HS500 között. Talán még az ORION és egy Harman Kardon között is, (bevallom, én az utóbbi kettő között már 10 éve nem hallom) de valószínűtlennek tartom, hogy a félmilliós és az ötmilliós között zajszennyezett világunk halláskárosult halandói bármilyen különbséget észrevennének.
Én inkább azt mondanám, hogy az uriember még az életében nem hallott élö zenét, és azt hiszi, hogy amit a drága pénzért eladott hordozorol a még drágább technikán át ki lehet hallani, annak valamilyen köze is van egy élö felvételhez.
Nem is a felvételhez, hanem az élő zenéhez.
Nekem itthon nincs rossz hangcuccom, már nyilván ahhoz képest amit költöttem rá, illetve amit a 10+ éve elvégzett hallásvizsgálat mutatott, de amikor haver élőben csak így belekap a gitárba, na az nagyon más. És persze, valamennyire átjön youtube-on is, de az elő, az azért...
Van egy manapság Kanadában élö, zenei rendezö, zeneszerzö barátom. Annak a srácnak olyan füle van, hogy csak csodáltuk. A 80 tagu szimfonikus zenekar felvételénél sokszor beszolt a zenekarnak, hogy valamelyik hangszer büvölöje bizony kihagyott egy bogyot arrol a fehér laprol ami elötte van. Sem a dirigens, sem más, rajta kivül, ezt nem hallotta, és a karmesterrel sok csörtét lefolytattak, hogy az adott pillanatban 4 vagy csak 3 hegedü/csello stb. játsza ugyanazt a kottát.
Kiváncsi lennék, hogy a bécsi filharmonikusok ujévi koncertjén a diszes közönségböl bárki is észre-e venne ilyen turpisságot. Nem a gombostükkel meg a széknyikorgásokkal kell foglalkozni hanem ilyesmivel. Hány neves müvésznöröl vetettük le a "csörgö" karkötöket, sustorgo ruhadarabokat, az urakrol a drága orákat, mert a felvételen kihallottuk a zajt. Ök meg igy jöttek a koncertterembe, és valoszinü igy játszották volna le az esti repertoárt. Ez adja az örök konfliktust a hifibarátok meg a felvételkészitök között. Még az élö felvételbe is be kell avatkozni ilyen vagy amolyan ok miatt ( mindegy, hogy klasszikus vagy rock zene), azaz az eredmény ami megjelenik olyan formában sehol sem volt hallhato, legfeljebb egy playback haknin....
Én a hifi teszteket csak akkor venném komolyan, ha szabad térben a zenekar játszana hangosítás nélkül, közvetlenül a hangszereket hallgatva, ahhoz hasonlítanánk. Ez lenne hiteles. Az, hogy valamilyen véletlenszerű akusztikájú szobában összehasonlítunk többféle ketyerét, az olyan mint itt írtad.
Hasonlo nézetért hagytam ott anno a Hifi világot. Közel két évtizedig ültem a koncerteken is meg a studioban az üvegfal mögött. Két világ... meg hol van az leirva, hogy ugyanaz a zenekar, ha eljátsza 30-szor egymásután ugyanazt, az ugyanugy is hallatszik?
A hozzászólás módosítva: Márc 4, 2020
Mai modern világban meg már a hamis ének hangokat, illetve hangszerek hangjait is, olyan hanggá alakítják, amilyenre csak szeretnék.
Főleg a dinamika, magas hangok dinamikája, ami rendkívül mértékben korlátozott elektronikus zenében az igazihoz képest, én megítélésem szerint. Zeneiskolában voltam sokat (nem zenét tanulni) ott sokat hallottam akusztikus hangszereket (húros, fúvós) közelről.
A dinamika valoban probléma lehet - ha nem is mindig, De!
Kinek és mikor van lehetösége pár méterrel a zenekar elött ülni? Kell hallani a hordozon a terem hangját vagy teljesen mindegy, hogy egy neves koncerteremben hallod a zenét vagy egy szabadtéri szinpadon? A magas hangok dinamikájával vigyázni kell, mert sajnos az emberi fül is nagyon változo ebböl a szempontbol. Azaz egyáltalán nem biztos hogy egy fiatal vagy egy idösebb ember azonosan hallja ugyanazt a zenét. S ilyenkor mi van?
Igen, csak érdemes-e hajszálnyi, vagy inkább csak képzelt előnyökért milliókat kiadni, amikor itt a dinamikánál nagy hiányosság van az eredetihez képest.
Ezt már felvetettem, hol van a dinamika a digitális világban. Szalagon érthető, lemeznél elnézhető, de digitális formában már-már lopás.
Idézet: „„A nanotechnológiával készült tápkábelen át hallani, ahogy három lakással arrébb a mosógép megterheli az elektromos hálózatot.”” Valahogy azt gondolom, akinek van annyi pénze, hogy ilyen drága cuccot megvegyen, annál a "három lakás" távolság nem 3 db vasbeton panellapot, hanem pár 100 méternyi pázsitot, dísz-tujasort, stb... jelent, és a mosógép sem ott indul el, hanem a városi mosodában, ahová a bejárónő viszi... Idézet: „Hány neves müvésznöröl vetettük le a "csörgö" karkötöket, sustorgo ruhadarabokat, ...” Nem rossz indok...
Lassan eljutunk oda, hogy a kivezérlésjelző LEDsor helyett elég lesz egy LED, úgyis csak ennyi az infó, szól/nem szól.
Idézet: „úgyis csak ennyi az infó, szól/nem szól.” Ha már ahhoz is vizuális megjelenítés kell, hogy szól-e, akkor már olyan süket az illető, hogy mindegy neki mi szól.
Egyszer vettünk egy csomag kínai "babos gombóc" féleséget, és azt hittük, hogy szokásos nedvesség-szívó "szilika gél" csomagocska volt a gombócok mellett, de mégse:
Idézet: "Oxigénelnyelő"! „Oxygen Absorber” |
Bejelentkezés
Hirdetés |