Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Üdv!
Van három egyforma tápegység a képen rajzolt kapcsolás szerint bekötve biztonságos-e és működhet-e? Köszönöm.
Védőföldek csak a primer oldalon legyenek bekötve (plusz a legnegatívabb pontra is bekötheted). Ezek után sorba lehet kötni a 12V-os tápokat. Ha nem vagy biztos magadban, bekapcsolás előtt mérjél rövidzárlatot a kimeneteken multival. Ha egy földelés mégis megmaradt, akkor ott sípolni fog a műszer.
Nem volt még időm mérni az alkatrészeket, napokban jelentkezem a fejleményekkel.
Szia,
Ezeket tudtam megmérni, az egyik helyen "semmit" jelzett a műszer. Gyanítom, hogy az az alkatrész hibás.
Hello! Épp ma láttam egy videót egy szinte ugan ilyen táp javításáról. Az itt látható utolsó képen, a hűtőborda jobb felső sarkában látható 10µF/50V-os elkó volt hibás. Egy 10µF/100V-os kondit tett bele helyette. (Lehet csak az volt kéznél..) Minden esetre ez után működött..
A képen amire hivatkozol, 1 db kék színű 222M 1kV jelű kermámia kondenzátort találtam. A 4 db elkót már cseréltem. Lehet, hogy félreértettem, bekarikáznád légy szíves melyikre gondoltál?
Köszönöm
Nem tudom bekarikázni, mert ezen a gépen nincs semmi. De ezen a képen a trafó bal felső sarkán látod a fekete kondi tetejét és felette egy diódát. Arról van szó.
Köszi, megvan. Rossz hűtőbordát néztem.
Sziasztok,
Adott egy már majdnem kész projekt, minden működik rajta. 3 darab mikrokontroller van UART-on láncba kötve, amelyek 1mp.-enként küldenek adatot, így vannak összekötve: (uC1-TX)-->(RX-uC2-TX)-->(RX-uC3) remélem, hogy így erthető, ha nem akkor elmagyarázom részeltesebben Mindegyik nyákon van egy UART-USB átalakító amiknek az USB dugasszai ki vannak vezetve az előlapra. Ha az uC1-re akarok programot feltölteni, akkor arra tudok, maximum össze-vissza kap adatokat az uC2 ami nem gond, mert arra fel van készítve a program. A gond az, hogy az uC2-re ha programot akarok feltölteni, akkor nem tudok, mert az uC1 amikor küldi az adadait 1mp.-enként akkor az bele zavar a kommunikációba. Ameddig csak 2 uC volt addig nem volt gond, az előlapra kivezettem egy kapcsolót, programfeltöltés előtt elég volt az UART-ot megszakítani és egyből fel lehetett a programot tölteni. A multhéten szükséges volt az uC3-at is bekötni, azonban itt felmerült az a gond, hogy itt is megkellene szakítani az UART-ot, de az előlapon csak 1 kapcsolónak van hely, több kapcsolót nem tudok tenni az előlapra, a kapcsolót se tudom kicserélni dupla kapcsolóra, mivel ebben a méretben nem találtam még Kínában sem kapcsolót. Megoldásként arra gondoltam, hogy a kapcsolóval kapcsolgatok egy dupla érintkezős relét ami kapcsolgatja az UART-okat. Találtam az egyik nyákon egy olyan 5V-os relét amelyik a leírás szerint egy Small Signal Switch Relay. A kérdésem az lenne, hogy mennyire szakszerű megoldás az UART-ot relével kapcsolgatni? A választ előre is köszönöm.
Szia!
Nem lenne egyszerűbb a TX és RX közé egy ÉS kaput tenni, amminek az egyik lábát a kapcsoló 0-ra tudja húzni, így tiltja az átvitelt a uC-k között? Vagy ha van szabad láb a uC-ken, akkor azok is figyelhetnék az annak állapotát?
az annak állapotát --> a kapcsolónak az állapotát.
Hibás a koncepció. Ha kettőnél több mikrovezérlőt kell működtetni, akkor már hálózatot kell építeni, mester szoga alapon. Kell egy vezérlő, mester, ami a többi mikrovezérlőt kapcsolgatja, mert a hálózaton (BUSZ) egyszerre csak egy egység adhat, különben gubanc lesz.
Vezérelheted kézzel is, kapcsolókkal, relékkel, de ez nem túl elegáns, ha már vannak mikrovezérlők.
pucuka leírta a lényeget. MAX485-ös IC-t ajánlom hozzá, a kontrollerrel lehet kapcsolgatni az adást és a vételt is.
Sziasztok!
A kérdésem inkább fizikai-optikai jellegű, arra lennék kíváncsi, hogy a normál 3mm vastag üvegű tükör képes-e visszaverni az UV sugárzást? Egészen pontosan 254nm-es hullámhosszról van szó. A neten keresgélve azt megtaláltam, hogy a normál úgynavezett "soda-lime glass" üveg olyan 300nm alatti hullámhossz esetén már szinte semmit nem enged át. De mi a helyzet a normál tükörrel? Az üveg egyszerűen elnyeli a fényt? Hova tűnik az energia? Melegíti az üveget? Egy germicid cső mögé szeretnék egy visszatükröző lapot tenni, hogy a hátra irányuló fénysugarakat is előre visszaverje. Köszi!
Szia!
Ha nem veri vissza, akkor elnyelődik, és melegíti. Használj fém tükröt. Egy sima lapra rákasírozott alufólia is nagyon sokat visszaver.
Pedig olyan jó kis tükröket építettem köré. Lehet, hogy be kéne vonnom a tükröt alufóliával, jól rásimítva. Csak mivel tudnám az üvegre ragasztani? Olyan ragasztó kellene, ami nagyon vékony rétegben terül, de nem pillanatragasztó.
![]()
Jó lenne, csak ez egy 38cm hosszú cső. Olyasmi lemez kellene, ami az újabb fajta neoncsöves armatúrákban van. Nem gondoltam volna, hogy a tükör nem veri vissza a fényt, pontosabban, az üveglep elnyeli
![]()
Öntapadó alumínium ragasztószalag vagy légtechnikai szalag jó lehet?
Szerintem létezik dekorfólia, (alumínium) fémfelülettel.
Talán hőtükör, tapéta. A hozzászólás módosítva: Ápr 9, 2020
Ez sima tükör lényegében, üveg. Ez nem jó akkor.
Körülnézek, esetleg felpolírozom, hogy fényesebb legyen.
A sörkollektor építő fórumokon biztosan találsz részletes leírást, hogy ők hogyan ragasztják fel a grillfóliát a kollektor hátlapjára. Úgy tudom, hogy valamilyen sziloplasztot kennek szét vékonyan, és abba simítják be a fóliát. Mondjuk ők nem üvegfelületre ragasztanak, hanem jellemzően OSB lapra.
Az öntapadó alumíniumszalag szerintem a legjobbnak tűnő választás.
Van pár diódám és nem mindről tudom megállapítani melyik a gyors. Főleg hogy nincs mindegyiken felirat. Hogy ismerem fel őket?
Szerzel egy kapcsolóüzemű áramkört (mondjuk buck converter), amibe gyors dióda kell, oda egyesével bepakolod a diódákat. Ahol nincs meg a kimenő feszültség, vagy nem terhelhető, az lassú dióda volt.
Én mondjuk MT3608-at használnék, az 1.2MHz-en ketyeg. A hozzászólás módosítva: Ápr 9, 2020
Jónapot,sziasztok. Vettem egy lg ffh8900tipusú hifit. Abban kérném segítségeteket,hogy a 30-ig skálázott hangerőn 17 után szinte eltünik a mélyhang erőtlenné válik de ha telefon van rákötve aux on keresztül és azon le van véve kb félig a hang akkor is ezt csinálja szóval nem kell akkor nagy hangerőt leadni a hifinek. Más hanfalon is tesztelve ugyanez a jelenség. Gondolok kiszáradt elektrolit kondenzátorokra de nem tudom ha esetleg az a baj melyeket cseréljem? Bemérni nem tudom. Előre is köszi a válaszokat
Válaszokat nem látok. Esetleg nem jó helyen nézem vagy nem válaszolt senki? Várom válaszotokat
|
Bejelentkezés
Hirdetés |