Fórum témák
» Több friss téma |
Nincs CR2-es FÉG konvektor, feltételezem, valamelyik F8 variáns lesz az alany.
Külön kerámiát még nem kellett cseréltem, lehet kapni egyben. De szerintem samott és vízüveg jó lehet a ragasztásához.
Nem F8 -as, és a képen lévő alkatrész sem hasonlít. Ez még a régi békebeli FÉG CR2 szeleppel ami nekem kell, lásd bontott kép.
De az sem az enyémből származik, nem mertem még szétkapni mert még a végén fűtésnélkül maradok a karanténban. Ehhez ezeket ajánlotta a lángőr: "Komplett égőcsövünk nincsen csak kerámia betétünk van.." https://www.langor.hu/webshop/cikk_doc.php?xtipus=2424 https://www.langor.hu/webshop/cikk_doc.php?xtipus=11914 A vicc az hogy az utolsó 110-es van kiégve, de az első kettő meg 175-ös, tehát bele kell ragasztani valahogy mert a régi is ragasztva van ahogy látom. Van egy bontottam de ugyanúgy selejt, nagyon törött a vége. Vagy ilyennel betudom valahogy ragasztani a lyukat, hogyan kell ezt a port használni tudja valaki? https://langor.hu/webshop/cikk_doc.php?xtipus=07038 A hozzászólás módosítva: Márc 17, 2020
Ez itt nagyon off, semmi köze a gázkazán vezérlőkhöz.
A CR-2 jól írod, a kompakt egység, (szelep) típusa, de ettől még a konvektorod egy régi F8. 20+ év alatt elég sokkal találkoztam.
Nincs gázszerelő topik. De akkor legközelebb majd nem ide.
Tehát akkor kompletten vegyek, ezekkel + ragasztgatással nem lesz jó? https://www.langor.hu/webshop/cikk_doc.php?xtipus=2424 https://www.langor.hu/webshop/cikk_doc.php?xtipus=11914 Ui: amennyibe a komplett égőcső kerül annyiért komplett konvektort is kapok, igaz CR1-est de a parapet legalább stimmel.
Ha viszed a régit, kapsz helyette... Itt..
Sziasztok,
egy Immergas Zeus Mini tárolós kazánnal vagyok most elakadva, az a kérdés, lenne-e valakinek ötlete? Induláskor a keringtető beindul (hallhatóan keringtet is), aztán pár másodpercenként felvillan a sárga LED-je, ami a doksi szerint NTC hibát jelent. Nem indul a ventillátor, nem indul a gáz, nincs gyújtás sem, csak ez a hibajelzés. A Reset-et látszólag végrehajtja (adott idő után villogtatja a piros LED-et), de közben és utána is marad a hibajel, akár csak HMV módba kapcsolom, akár kombináltba. Az NTC-ket persze kimértem, 12 kOhm környékén vannak szobahőmérsékleten (ujjal melegítve csökken is szépen), vezetékek és kontaktok rendben. Kipróbáltam két darab 4k7 ellenállással az NTC-k helyett, azokon valami 3.45 V esett üzem közben (tehát meghajtás is van valami), de nem változott semmi. Nincs túl sok minden az NTC-k és a processzor között, mindent végigmértem, néhány gyanúsabb forrasztást megigazítottam, de... Akkor ez most tényleg panelcsere lesz?
Szia! Ebben a készülékben vízhiány nyomáskapcsoló nincs véletlenül?
Amennyire az adatlapból és a készülék átnézéséből lejött, ebben szinte semmi nincs... Egy NTC az előremenőn, egy a puffertartályban, és szerintem áramlást is ezekkel ellenőrizhet, mert áramlásérzékelőnek nem bukkantam a nyomára. Keringtető, gázszelep, presszosztát, gyújtó, ventillátor, váltószelep. Kábé ennyi az egész.
Ha a presszosztátra 3 vezeték megy, nézd meg, hogy rendesen át ad-e a kapcsolója mindkét állapotban!
Két vezeték megy rá csak, és működik, mert ha a gumicsövön át másik állapotba fújom (vagy szívom), vagy ha csak átteszem az egyik ágat NO-NC kontaktot váltva, akkor presszosztát hibát is tudok kapni, vagyis még a vezérlés is érzékeli, és reagál rá.
Pont emiatt nehezen hiszem, hogy a processzorban éppen egy-két NTC bemenete pukkant volna meg, azon kívül meg semmi... Nem volt villámlás, áramszünet sem, egyszer csak kakukk.
Azt még megnézheted, hogy a reléknél lévő két csatlakozóból a három pólusú a ventilátoré és az melyik reléhez tartozik és ha nem kap táplálást az melyiktől függ vagy már az is az epromtól kapja a jelet? A reset után sem jut el a ventilátorig a folyamat? Csak ötletelek.
A reléket a processzor hajtja meg, tranzisztorokon keresztül. Ezeket már mind átnéztem. Reset után egyből jön az NTC hiba, és ugye ki tudja, hogy a logika akasztja meg a továbblépést valami egyéb hülyeség miatt, vagy eleve a logika sérült, és akkor akár még az NTC hibajelzés is hamis infó.
Gondolom, hogy a tápfeszültséget azt már szintén leellenőrizted. Nem tudom, hogy a szivattyú után a ventilátor indulása esetleg mitől van függővé téve vagy csak időarányos késleltetéssel következik a sorban vagy együtt indul a szikráztatással.
A táppal kezdtem, abban reménykedtem, hogy mondjuk a panel fele megnémult miatta, de nem.
Én jelenleg ott tartok, hogy ha elhihetem az NTC hibajelet (mert amúgy a proci mintha működne), akkor nem is fog elindulni a ventillátor, mivel a program onnantól kezdve védi a kazánt a túlhevüléstől. Ámde ha az NTC-k jók (márpedig...), és a jelük el is jut a processzorig (eljut), akkor vagy pont tönkrement egy vagy két analóg bemenet csak úgy, vagy valamit nem vettem észre. Még annyit meg tudok csinálni, hogy holnap kiszedem a tranzisztorokat és kondikat egyesével, meg azt a két optocsatolót, végigmérek mindent, és ha nem, hát, akkor ez most hetvenezer lesz.
Azért nem biztos, hogy új panelt kell venni. Bővebben: Link
Frissítés (hátha másnak ez jön jól): a földelés bekötőpontja "alatti" kondenzátor (C25, 100 nF MKP X2) valós értéke 1.6 nF volt. Gyors ránézésre ez a gyújtás érzékelésének tápellátásához kellett, de már abbahagytam a panel visszarajzolását. Csere után sem változott semmi, egyéb hibát nem találtam, úgyhogy vagy hardveresen megsérült a processzor, vagy esetleg így 13 éves korára elfelejtett valamit az EEPROM-ja, vagy valami ilyesmi. A panel egyébként nagyon érzékeny darab, a könnyen felszakadó forrszemek miatt nem diadalmenet a kiforrasztás.
Mindenkinek köszönöm az ötleteket.
Jellemzően a lángőr részen szokott ilyen lenni, és kb ilyen jelentősen veszti a kapacitását is, mire már nem tudja a lángot érzékelni. Nézd meg a nagy értékű soros ellenállásokat (10-20MΩ) is a környékén, van amikor megszakadnak. Illetve, ha olyan az áramkör, akkor lehet még ott 1-2db elektrolit kondi is, ami hasonlóan kapacitás szegény lesz.
Lángőr... Mennyivel egyszerűbb szó, és miért nem jutott így eszembe
Mivel nem bírtam magammal (illetve úgyis mindegy), visszahoztam a panelt, és megint nekiesek. Köszönöm a tippeket, most már az jön, hogy sorban egymás után mindent kiforrasztok annyira, hogy biztosra megmérhessem. Csak tényleg nehéz ezzel dolgozni, mert ha az ónszippantó nem végez jó munkát, akkor a legkisebb feszegetésre is reccsen a forrszem. De majd kíméletes leszek
A lángőr rész eleje soros kapcsolású alkatrészekből áll, lehet, hogy elsőre nem is kell pl. az ellenállásokat kiforrasztani.
Esetleg a jó öreg cseh pillanatpáka segíthet, hajlíthatsz egy olyan hegyet, ami átéri az alkatrész mindkét lábát. Egyszerre melegítheted őket és húzhatod ki a helyéről. Utána már csak a lukat kell kiszippantani tisztára. Ellenállás lába mehet óvatosan külön, külön. A hozzászólás módosítva: Márc 25, 2020
Alaposan elhajtogatott lábak, ólommentes forraszanyag (utálom) csesznye forrszemeken, sok kínlódás... De minden alkatrész belefér a gyári értékbe, és visszaforrasztás után is folyamatosan ráellenőriztem mindenre.
Bukta. Maradt az ST processzor, mint fekete doboz. Hetvenezerért, és majd valamikor. Hurrá. Pisztolypákám rég nincs már, de azért köszönöm a tanácsot.
Nem gyakori szerintem, hogy az agya úgy megy tönkre, hogy minden más működni látszik, csak ez az egy vonal romlott el. Ez az a fajta, ahol a gyújtótrafón keresztül méri az ionáramot, vagy van külön lángőr elektróda?
Szia. Jó időre jegeltem a CM31 vezérlőt, és a napokban elővettem. A kis panelen átmértem a tranzisztorokat és találtam egy hibásat, ezért az összeset kicseréltem. Volt egy rossz 1N4148 is. Az asztalomon próbálva mostmár legalább szikra van, gondolom azért esik hibába mert nem látja a lángot. Majd kipróbáljuk a helyén hogy mit csinál.
A hozzászólás módosítva: Ápr 24, 2020
Sziasztok,
A segítségetekre lenne szükségem ,egy Renova F24 kombi turbó gázkazánnal kapcsolatban . A fűtés rendben működik , viszont ha a meleg vizet megengedem F3 hibakódot dob fel a kijelző , pár másodperc után ha lehűl akkor újraindul . Hőcserélő februárban ki volt savazva tehát nem hinném hogy eldugult+ a meleg víz elég jól jön . Fűtésnél nincs gond , csak a meleg víznél produkálja. Előre is köszönöm segítségeteket. Z.
Sziasztok,
Ide is betenném, az előttem szólóhoz hasonló probléma, bár hibaüzenet nincs, a melegvíz módban begyújtás után állandóan kialszik a láng, és random oldódik meg, ma pl nyitva hagytam és kb a 20-ik begyújtást követően maradt égve --- Van egy Baxi Ecofour 24k-s turbós kazánom, ami tavaly volt 10 éves. Eddig hibátlan volt, egyszer kellett a kiegyenlítő tartályban lévő abroncsot a megfelelő nyomásúra fújnom, ez is már 4 éve volt. Viszont pár hete, ahogy kijöttünk a fűtési szezonból, elkezdte produkálni, hogy ha a kijelző szerint le van hűlve szoba hőmérsékletűre (kb 23-25 fok), akkor melegvíz megnyitáskor elindul a kazán, begyújtja a gázt, majd rögtön el is aslzik, újra begyújtja, újra kialszik, és így tovább. Ilyenkor a fűtés probléma nélkül megy. Azzal szoktam helyre billenteni, hogy feltolom a fűtést egy 2 percre, és mikor már 40+ fokot mutat a kijelző, lekapcsolom és nyitom a meleg vizet. Leginkább reggel és este szokott ez jelentkezni, mikor jó pár órán át nem használjuk és lehűl a készülék. Volt már nálunk egy gázszerelő, csinált egy nagyobb takarítást, de az nem oldotta meg. Elvileg nem tudja mi lehet a gond, ezeket emlegette: váltószelep, ntc szonda, áramlásérzékelő, gázszelep szűrő, hőcserélő mosatás. Őszintén szólva nem szívesen fizetnék ki egy kisebb vagyon a próbálkozásra. Találkozott már valaki ilyesmivel? Esetleg Pest megye, Kistarcsa környékén tudtok jó szakit ajánlani? Köszi
Üdvözlet!
Több dolog is esedékes lehet, amiből pár bonyolultnak tűnhet,de az első kérdés: Amikor kialszik a vízhőmérséklet mutatója nem szalad fel a 23-25-ről túl magas értékre ? Ha a váltószelep motorja nem vált át HMV-re, akkor a túl melegedés miatt lekapcsol egyből a kazán. A lehetőségek, hogy nem kap feszültséget a motor, vagy a feszt megkapja de szakadt a tekercs, vagy megvan szorulva a váltószelep. Ha nem, akkor NTC. Az NTC-t egy multiméter ellenállásmérőjével tudnád megnézni, aminek ugye szobahőmérsékleten kb 10kOhm-nak kellene lennie. A lehetőségek, hogy alapból szakadt amikoris végtelen az ellenállása, vagy melegítés hatására össze-vissza ugrál az értéke, vagy alapból elvan menve az értéke és így becsapja a kazánt. Az áramlásérzékelőnek nem igazán lehet baja, hogyha a kazán a melegvíz csap kinyitására begyújt. Gázszelep szintén nem (vagyis de, de az ritka dolog). Hőcserélő mosatás pedig szintén a túlmelegedés opcióra utalhat, de erről meg kellene bizonyosodni valahogyan. Hosszú a lehetőségek tárháza...
Szia, köszi a választ.
Közben feltöltöttem róla egy videót a youtube-ra: https://www.youtube.com/watch?v=PnZniEy2ioU&feature=youtu.be Itt pár próbálkozás után elindul, de amúgy szobahőmérsékletű szokott lenni, mikor csinálja. Pl ma volt gyerek fürdetés, előtte csinálta, de azóta többször is használtuk, működik. Általában akkor csinálja ha állni hagyjuk. A kérdéseidere: Nem ugrik fel nagyon a hőmérséklet, max 2-4 fokot. Az NTC mérésének utána nézek, van multiméterem.
Sziaszto
Olyanban szeretnék segítséget kérni.Van ez a Ariston Tx23 Mffi csoda turbós kazánom. Olyat játszik velem ,ha begyújtattatom a lángot legyen az a fűtés,vagy melegvíz igény,akkor szépen begyujt ég rá egy pármásodpercre kiáll hibára ,Piros LED világít.Ezután megnyomom a reset Gombot ,szépen újra gyullad és megy.Ezt eddig csak meleg víz engedésnél csinálta,fűtésre nem. Most már mindkettőre. Ez 10 ből 8-szór ez van. Láng érzékelőt cseréltem utánna úgy tűnt jó,de kb. 2hét múlva kezdte előröl.Vissza ragtam a régit akkor meg azzal is jó volt egy darabig. Egyszerűen nem értem. Hát ez a gondom.Este is arra ébredek hogy búg,és világít a piros hiba LED,nyomok egy resetet és már megy is a következ indulásig. Már nem tudom mitévő legyek. Köszönöm előre is a segítséget.
Szia! A váltószelep működését és összetételét ezen az oldalon videóval is bemutatva szemléltetik. A meghibásodás amit már említettek is az vagy a motor hibásan működik vagy a szelep betét nem akar átállni a belső lerakódás, plakk miatt ami vízkő szokott lenni. Talán a felmelegedés utáni átmeneti javulás lehet, hogy emiatt a lerakódás miatt szorulhat majd a hőmérséklet emelkedésére annyit tágul, hogy a motor áttolja a HMV állásba a szelep betétet. Persze ez csak részemről egy feltételezés. A motor belseje és annak működése is szemléletesen be van mutatva ami egy 240 voltos feszültségű, hogy hogyan is váltogatja az érintkezőit és a motor kivezetései hogyan vannak kihozva a csatlakozókhoz (kontakt hiba forrás).
Hmmm, ez nekem NTC hibának tűnik. Ha jól látom begyújtja a lángot és utána el is ejti.
Érdemes lenne az áramlásérzékelőt is megnézni, hogy van-e rövidzár a melegvíz nyitásra, vagy esetleg alapból átkötni egy darab vezetékkel hogy kiderüljön a dolog. Nem rémlik, milyen van benne.... Ez az https://www.inone.hu/nyomaskapcsolo_7311 ? |
Bejelentkezés
Hirdetés |