Fórum témák
» Több friss téma |
Én meg azt mondom, hogy a kapcsolóüzeműt felejtsd el, mert a tudásoddal nem fogod tudni megcsinálni. A trafókba tekerhető huzal mennyisége adott, mivel adott a mag mérete és az abban lévő ablak aránya. Nyilván, minél nagyobb teljesítményről van szó, annál nagyobb huzal keresztmetszetre van szükség, és mivel az az adott magba már nem fér bele, ezért egyre nagyobb magot kell választani a teljesítmény emelkedésével. Plusz, ugye ezáltal a menetszám is csökken, minél nagyobb a vas keresztmetszete.
Az áramsűrűségre készítettem régebben egy mérést, hogy mennyire volt korrekt a jó ég tudja, PC táp trafóra rátekertem a huzalt, a huzalra ragasztószalaggal ráragasztottam a hőmérő szenzort, majd betekertem darab ronggyal az egész trafót, és átengedtem rajta 6A/mm2-nek megfelelő áramot. Ment vagy 20 percig, figyeltem a hőmérőt. Mivel nem volt vészes, felemeltem az áramot 8A/mm2-re. Így is járattam vagy fél órát, és ha jól emlékszem nem ment 55 fok fölé a hőmérő. Hogy ez így mennyire volt korrekt nem tudom, meg több dologtól is függ a melegedés (melegíti a mag is), szóval nem lehet általánosítani és azt mondani hogy ennyi vagy annyi. Én általában túl szoktam méretezni ha lehet. Adott trafót (inkább mindet) egyébként is úgy kell elkészíteni, hogy a rendelkezésre álló ablakot teljesen ki kell tölteni, azaz annyi huzalt kell beletekerni amennyi a szigeteléssel együtt csak belefér. Úgy ahogy az a csatolt képeiden is látszik.
Sziasztok!
Kocsi akkumulátorról szeretnék üzemeltetni elektromos ágymelegítőt kempingezések ideje alatt. Egy külön erre a célra rendszeresített akkumulátort szeretnék használni (nem kell aggódni hogy a kocsi indulni fog-e, csomagtartóba meg elfér). Pár dolog nem egészen világos. Ezek a fűtőeszköz 220v, 120W -os, így kell egy inverter is, ami persze nem 100%-os hatásfokkal fog dolgozni. Olyan invertert néztem amibe van akkumulátor kimerülése elleni védelem, (remélhetőleg nem engedi 10.5v alá az aksit, és így nem károsodik). Konkrétan erre ezt a típust néztem ki: SAL SAI 600USB. Eddigi fórum olvasgatások után amit tudok: Akkumulátor például: 12V 60AH A fűtőeszköz áramfelvétele (P=U*I): 1,8A Így kb 33 óráig tudnám üzemeltetni a fűtőeszközt (60AH/1.8A). Hozzá kéne még vennem az inverter és a kábeleken keletkező veszteségeket, de akkor is túl jól hangzik. Az itteni fórum hozzászólások alapján hozzávettem, hogy az aksi 1/20-ad résznyi árammal terhelhető, de így is benne vagyok a 3A/H értékben ami még mindig 30 óra körüli üzemidővel kecsegtet. Mit hagyok ki vagy rontok el? Illetve egy olyan is felmerült bennem ha külföldről szereznék be ugyan ilyen melegítő eszközt és inverter, akkor az 110V 120W -os lenne, így 1.09A lenne az áramfelvétele, ami még jobban kitolja az üzemidőt (kb 55 órára). Ez is túl szép. Illetve Zselés akkumulátor vagy kocsi (savas) akkumulátort javasolnátok? Remélem valaki tud segíteni a fenti kérdésben Köszönöm előre is! Idézet: „A fűtőeszköz áramfelvétele (P=U*I): 1,8A” Ez hogyan jött ki? 230 V és 120 W az 0,52 A áramfelvétel, de nem az akkumulátorból! 12 V 120 W az 10 A az akkumulátorból, ami nem 33 órás üzemet ad. Teljesen feltöltött akkumulátorral is csak kb. 5 óra üzemelés várható. Most az egyszerűség miatt hatásfokkal és egyéb veszteségekkel nem számoltam, azok tovább csökkentik a használati idót. A hozzászólás módosítva: Dec 1, 2019
230 V ; 120 W = 12 V ; 120 W
Ha némi veszteséget is hozzászámolunk, akkor a 12 V-os oldalon legyen 150 W-nyi fogyasztás. Ez 12.5 A. 60 Ah/12.5 A = 4.8 óra. Elméletileg. Az akkumulátorok kapacitását C/10 - C/20 terhelőáramra adják meg, te C/5 árammal akarod terhelni, így a 60 Ah, körülményektől függően, lecsökkenehet 40 Ah-ra is. 40 Ah/12.5 A = 3.2 óra. Az, hogy az akkumulátor mekkora árammal terhelhető, katalógusadat, valószínűleg a fenti értékkel keverted össze. A munkaakkumulátor jobban bírja az ilyen terhelést mint a normál autóakku, cserébe drágább is.
Udv!
12V-os ulesfuto betet. Ha sok a hő sorba kotod a 2db ulesfuto betetet. En Pb-gaz ego-vizes csokigyo-matrac kombinaciot hasznalnek, öngyujtonyi lang eleg lehet a matrac 12W-nyi futesehez. A hozzászólás módosítva: Dec 1, 2019
Köszönöm a válaszokat és a felvilágosítást
Igyekeztem okulni belőlük. Így jutottam el oda hogy létezik 12V-os elektromos ágymelegítő. Így máris javul a helyzet mert kihagyható az inverter, és kisebb teljesítménnyel is hasonló hőmérsékletet ígér a gyártó. Melegítő általános adatai: 12v, 50W, ~4A, 2 kapcsolható hőmérséklettel: 35-45°C (a teljesítményt a magasabb hőmérséklethez írják). Így 60 Ah/4 A = ~15 óra. Az akkumulátor C/15 árammal lesz terhelve, ami rontani fog teljesítményén de nem sokat, elméletileg így is 12 óra körül kell járjak ami kb 2 alvási periódus Akkumulátornak egy munkaakkumulátort fogok választani (Pl: BULL 95601 80/60 AH) Kell még egy akkumulátor védelem, hogy ne tudjon mély merülni, és kész is! Erről találtam itt a fórumok között is leírást. Köszönöm még egyszer!
Te a kérdéseidre kaptál választ, de én nem. Hogyan számoltad ki azokat az értékeket amit írtál, továbbra sem értem ezt, légyszíves válaszolj.
Idézet: A papír sokat elbír, a fizikai valóság kevesebbet. Lehet hasonló hőmérsékletet elérni kisebb teljesítménnyel de kisebb felületen. Azt pedig neked kell majd eldöntened, hogy ez elég-e vagy sem. „kisebb teljesítménnyel is hasonló hőmérsékletet ígér a gyártó”
Szia,
Elnéztem véletlen felcseréltem a két számadatot. Neked van igazad és az 0,52 A.
Szia!
Az áram most már rendben van ,de 60Ah akku csak 20 órás kisütéssel értendő. tehát kissé lecsökken az a 15óra. saccra uj akkunál 8óra.......használtabb darabnál meg akár 2óráig is.! Nem aggodunk az inditás miatt ha beteszel közé egy kapcsolót/mágneskapcsolót . A diódás nem megfelelő.
Sziasztok.
Mennyi az esélye annak, hogy ennyiért valódi szinuszos invertert kapok?
Szerintem nézd át először a "Termékgarancia" részt és gondolkozz el az esetleges visszaküldési feltételeken. Ahogy én ismerem őket, gond esetén elég meredek a dolog.
Megvizsgálod motorral, szkóppal és tudsz-e lépni vagy sem.
Rendben, köszönöm, én is kételkedtem benne egy kicsit.
Szkópom sajnos csak ilyen játékom van, ezzel nem hiszem, hogy sokkra megyek. Motorral ki tudom próbálni. Idézet: „Szerintem nézd át először a "Termékgarancia" részt és gondolkozz el az esetleges visszaküldési feltételeken” Elméletileg 3 napon belül mindenféle indok nélkül visszaküldhetem.
Ott van nagy betűkkel az elején, hogy PURE SINE WAVE, ami feléjük a négyszögjelet takarja. Az égvilágon semmi köze nincs a szinuszhoz, csak úgy szebben hangzik, aki nem ért hozzá megveszi.
Idézet: „aki nem ért hozzá megveszi.” Éppen ezért tettem fel a kérdésemet mert ott van az elején, hogy PURE SINE WAVE, azaz tiszta szinusz hullám. Nekem ebből nem jött le, hogy az négyszögjeles, módosított szinuszos, vagy milyen.
Abból a boltból egyébként is necces bármit rendelni.
Itt van példának valódi szinuszos és "módosított szinuszos", ami szakmai szóhasználatban négyszögjelű invertert takar. Ezekből az árakból már meg tudod ítélni.
Szinuszos Négyszögjelű Igaz, a teljesítmény kissé eltér. Itt meg találsz hozzá adatlapot.: Kemot inverter adatlap A hozzászólás módosítva: Ápr 26, 2020
Köszönöm.
Ezeket nézegettem már sokat csak nem mertem belevágni, hogy esetleg a vásárlásig eljussak. A teljesítmény nem baj ha nagyobb, ha csak a felét tudja az is bőven elég lenne. Itt van az egyik amit nézegettem, itt szkóppal is méri a kimeneti feszültség formáját. Ezekről szerinted hihető, hogy tényleg azt tudják amit leírnak róla? A videó az csak egy dolog mert azt is meg lehet szerkeszteni. Érdemes lenne venni egy ilyet?
Adott egy 230V/12V-os 10A-es 120W-os adapter szivargyújtós csatlakozóval.
Ezzel egy 12V-os és azt hiszem 120W-os autós porszívót szeretnék időnként üzemeltetni kis ideig, hálózatról vagyis 230V-ról. Sajnos ezzel az adapterrel nem megy, épp csak megmozdítja a motort. Talán kevés az amper? Nem tudom. Lehet ezzel valamit kezdeni? A piacon ehhez hasonló autós inverterek, csak kisebbek vannak, 1, 2, és 5A-es méretben. Azt hittem fog működni ezzel a 10A-es 120W-ossal. Mivel már megvan a cucc, nehézkes lenne vissza küldenem. Nyilván egy nagyobb inverter kellene, de mégis, ezt át lehetne alakítani vhogy? Vagyis, mitől függ hogy egy inverter mekkora áramot ad le? Maga az inverter nem sokkal nagyobb mint egy notebook töltő, szerintem "van benne anyag". Érdemes szétszedni, és kicserélni azt amit kell, vagy állítani valamit rajta? Nem én csinálnám, csak nem tudom érdemes-e ezzel bajlódni.
Egy motor induláskor nagyobb áramot vesz fel, mint üzem közben. Magyarán, ha a motor 120W-os, akkor "menet közben" 10 A-t kér, de induláskor jelentősen fölé megy, így -gondolom- az adapter túláram miatt lekapcsol.
(Kis esély van rá, hogy maga az adapter nem tudja azt, ami "rá van írva". Ezt úgy tudnád ellenőrizni, hogy rákapcsolsz két 50 W-os autó reflektor izzót. Ha világítanak, akkor mondjuk 100 W-ot le tud adni. Érdemes lehet közben a feszültséget mérni.) Azt kellene elérned, hogy az adaptertől ne akarjon hirtelen nagy áramot. - Sorba kapcsolsz vele egy ellenállást, ami leginkább az előbb is említett izzó lehet. Ekkor kisebb fordulattal ugyan, de elindul. Amint eléri az így elérhető maximális fordulatszámot, egy kapcsolóval áthidalod az izzót és jó esetben már rendesen fog menni. - Több próbálkozást igényel és kisebb a siker esélye, ha egy jó nagy kapacitású (legalább 16V-os, de inkább 25V-os) kondenzátort kapcsolsz a kimenettel párhuzamosan. Hogy mekkorát, azt kell kikísérletezni... Ha túl nagy, akkor éppen az fogja letiltani az adaptert bekapcsoláskor. Ha túl kicsi, akkor meg nem lesz hatása. A hozzászólás módosítva: Máj 18, 2020
Aha, valóban ez lehet hogy letílt. Pulzál a porszívó, kb egy felet fordulhat és villog a led rajta és az inverteren is. És a letíltás miatt nem pörög fel.
Ha sorosan kötöm egy 55W-os Izzóval, akkor működik. A motor szépen felpörög. Rendesen van is szívóereje. És látom is mit porszívózok De amint menet közben rövidre zárom és kiiktatom az izzót, megáll. Vagyis akadozik mint indításnál. Egy 21w-ossal is elindul, de akkor csak lassan pörög.
A hozzászólás módosítva: Máj 18, 2020
Akkor a probléma megoldva, ügyes vagy.
Már csak az esztétikus dobozolás marad hátra.
igen, az esztétika... meg ugye a szívóerő azért elmarad mintha a kocsiban dugnám be a szivargyújtóba.
Meg kikéne találni, hogy az izzó helyett a delej a motorba menjen. A hozzászólás módosítva: Máj 18, 2020
2db 55W-os izzó párhuzamosan...
Nem tudom mennyire van rá lehetőséged, de ha van egy 10A-t bíró kis értékű (10-20 Ohm, vagy alatta) tolóellenállásod, akkor azzal meg tudod nézni, hogy hol van az a pont, ahol még nem tilt le. (1. Izzóval elindítod, 2. Izzó helyére kapcsolod a tolópotit, 3. Csökkented az ellenállását addig, amíg még stabilan megy, 4. A kapott ellenállásnál egy kicsivel nagyobb értékű fix ellenállásra cseréled.)
Ha nagyon meg akarod "design" a cél, akkor veszel két valami hasonlót, és párhuzamosan kötöd egy kapcsolóval.
Igazán három lyuk fúrása, kis ragasztó, kevés drót és forrasztás. A kapcsoló felirata meg "LIGHT ON/OFF".
SZiasztok!
Ki ismeri a HOME SMART sin 300W-s invertert? A távvezérelhetőség kiépitése, meg az akkutöltés kikapcsolása érdekelne . (a hálózat visszakapcsolására ne induljon el )
Home Smart Sin
Itt a leírása, minden benne van, ami szükséges, ill. amit tud. |
Bejelentkezés
Hirdetés |