Fórum témák
» Több friss téma |
Valaki foglalkozott már elektronikus Gyroszkóppal, vagy elektronikus gyorsulásmérővel?
Mi a tapasztalata? A Freescale -től rendeltem egy pár darab xz, xy, és xyz gyorsulásmérőt, és majd ha megérkezik kíváncsi lennék, h mit lehet kezdeni vele. ![]() ![]() Üdv, Szetty
Nekem van a helimben
![]() De sajnos nem én csináltam, gyári. Ha van megfelelő piezo szenzorod, el lehet játszani vele, de fogalmam sincs pl. hogy a "heading hold" ("irányrögzítés") módot hogy csinálnád meg, ami egy komolyabb modellben elég fontos. Ha meg is lenne az áramkör, olyan technológiával kellene készíteni, hogy kicsi, könnyü és rezgésbiztos legyen. Szerintem home made módon nem megoldható, de azért sok sikert hozzá! ![]()
pakibec. egy offtopic kérdésem lenne hozzád, ha van helid: milyen helid van, kb mennyibe kerülnek ezek a helik, mennyi ideig tud a levegőben maradni, mekkora tömeget tud felemelni?
köszi, Szetty
Akkor továbbkérdeznék , ha lehet.
1. a Gyro milyen kimeneti jelet szolgáltat? PWM, vagy analóg (milyen frekivel, vagy milyen fesz határok között változik?) 2. a szervók milyen bemenő jel hatására, milyen elmozdulást végeznek? (digit bemenet, vagy analóg, és szögelfordulás kb mennyi?) Ezeket azért kérdezem, mert még sosem láttam ilyen eszközöket, és meg akarom tudni hogy múködnek. Üdv, Szetty
A Gyro az picit más...
A Gyro olyan mint a motor. lézer pásztázókban használják...
Nem feltétlenül. Az analog devices is árul ilyen gyro-kat és azok között van analóg, pwm és spi buszos is. Egy 6*6mm-es kis vacak az egész, és pár ezer forint.
:no: ![]()
sajnos elég sok pár ezer ft 6-tól fölfelé
![]() mit gondoltok: lehet-e 1 tengelyes gyroskope-ot csinálni 2 db gyorsulásmérőből? az 5let a következő: fogom a nyákot, rábiggyesztek 2 db Z tengelyen mérő gyorsulásmérőt, melynek kimeneteit kiegyenlítve beletolom egy differenciális erősítőbe, amelynek a kimenetén megjelenne a különbségi jel a szöggyorsulás mértékével arányosan? vélemény? vagy még egy 5let: tengelyre merőlegesen beállítani a gyosrulásmérőket, és a centripetális gyosulást mérni. abból számítható a szögelfordulás adott idő alatt... vélemény?
Szerintem elsősorban a modellezésben használt gyrokra gondol Szetty.
Itt többfajta rendszer létezik, piezo kristály nyomás/fesz változásán alapuló elég elterjed. Gyakorlatban a vevő közvetlenül a gyroval kapcsolódik és ez csatlakozik a vezérlendő szervóhoz. Anlóg és digitális rendszer is van. Szervónként különböznek azok az adatok, amiket kérdezél(fok, sebesség, idő) menj fel a gyártók honlapjára (pl Futaba) ott megnézheted pontosan.
Tegnap nekem is megjött az xyz kordis giróm. Csak egy kis gomdom van vele, az hogy nem tudom beforrasztani, bár meg sem próbáltam, nem akarom elrontani. szal egy kicsit várok még vele, megpróbálok olyan valakit találni, aki rá tudja nekem pakolni egy panelra.
![]() Aztán majd beüzemelem, juóóól. :yes:
Hát a freescaletól.
Egyikből adnak ajándékba. ![]() ![]() bár helyesbítek, mert csak accelerometer. De nekem ez is jó. ![]()
nah má'r meglepődtem, h van gyro-juk
![]()
sziasztok
egy gyorsulásmérőt szeretnék készíteni ami úgy működne hogy jelet ad amikor elindulok és jelet amikor elérem a 100km/h-t és a közte eltelt időt kijelezné egy kis kijelzőn
Hello. A kerékfordulattal arányos impulzusok kellenek. Meg tudod oldani?
Egyáltalán mihez kellene? Autó, motor, stb...
Kilométeróra van rajta? Ha igen, honnan kapja a jelet?
Nem bonyolították túl... Így neked kell, ha gyorsulást akarsz mérni. A hátsó lánckerékre, vagy a hátsó kerékre kellene egy impulzusadó, hogy valahonnan elektronikus jelet kapj a sebességről. Ha ez nem oldható meg, akkor csak a rendőrségi bemérés marad
![]()
nem hiszem hogy valaki aki le akarja mérni hogy hogyan gyorsul a motorja az kipörgetné a kereket..vagyis hát én nem tenném
Egyszer csináltam már ilyet, a második PIC-es kísérletem ez volt. Cimbora motorjára kellett, kétféleképp próbáltuk: ha behúzta az első féket, megforgatta a hátsó kereket az olvadás közelébe, majd féket kiengedve elrajtolt, a meleg, és emiatt jobban tapadó gumi nagyobb gyorsítást engedett, viszont az idő a pörgetés alatt már ketyegett; ha az elsőn lett volna a jeladó, akkor tulajdonképpen elcsalja azt az időt, amit a gumi melegítésére használ. A másik próba előmelegítés nélkül volt, a lehető legkisebb kipörgéssel, nagyon jó idők jöttek ki, de nem volt annyira látványos, elmaradt a füstfelhő
![]() Úgy tanultuk valamikor, hogy a leghatékonyabb gyorsítás akkor érhető el, ha a slip (a tényleges, illetve a kerék fordulatszámából adódó sebességek hányadosa) 10% alatt van, 5 körül ideális, 10 fölött már csak erőfitogtatás az egész. Magyarul, ha gyorsulást akar mérni a motoros, de összevissza pörög alatta a kerék, akkor béna...
Naja, megvan ennek a trükkje. Én csak az amerikai gyorsulási versenyekre emlékszem: hosszú csőr, 24 henger, lángnyelvek a kipufogóból, s hatalmas füstölő hátső kerék. Majd a fékezőernyő, ha nem robbant fel a motor
![]()
Hát igen, a dragster (ha jól emlékszem a nevére, régen láttam már) egy kicsit más kategória
![]() ![]() Sziasztok Használt már valaki LIS3LV02DQ vagy hasonló gyorsulásérzékelőt? Van vele egy kis gondom :| (Nokia mobilból bontottam) |
Bejelentkezés
Hirdetés |