Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Műhelyünk felszerelése, szerszámai
Téma, a műhelyünkben előforduló készülékek, anyagok, szerszámok, eszközök bemutatására, kitárgyalására.
Nézőpont kérdése, mi a rettenetes.
Képzeld magad egy 1,5 szobás lakásba, máris jobb képet fest az egész.
Jó valamire ,honnan rendelted?
A hozzászólás módosítva: Jún 30, 2020
Csehországbol. Sok ilyen finom munkám van, már egy nagyobbat gyártottam, de az marha ricsajt csinál (B&D mechanizmus) azzal este nem lehet dolgozni...
Jól néz ki. Használhatónak tűnik. A motorja elég erős?
Több is mint kellene. Azt hiszem 895s a motor. (Nem látni a feliratot, de ránézésre azonos).
Mutatnál egy oldalnézeti képet, amin látszik a szalag meghajtása és vezetése?
Pontosan nem lehet tudni honnét lehetne rendelni?
Ime.
Amugy boldog boldogtalan árulja, Ebay, Aliexpress, Banggood stb.
Köszönöm a képet.
Szeretném leszögezni, hogy semmilyen negatív kritikát nem akarok megfogalmazni, mert nem ismerem a készüléket, és nem is látszik minden ide vágó részlet. Már az első kép alapján is felmerült bennem két apró gondolat, amit az oldalnézet csak megerősített. Én már terveztem szalaghajtásokat, így tudni vélem mik azok a részletek, amik meghatározzák/befolyásolják a működés hatékonyságát. 1. A második kép alapján a jobb oldalon lévő henger tűnik a hajtónak. Ezen kb. 90°-os részen érintkezik a hajtótárcsa a szalaggal. Ráadásul a felülete inkább tűnik fémnek, mint gumival (vagy más puha anyaggal -pl. parafa-) bevontnak. Ha nagyobb lenne az átfogási szög, és tapadósabb a felület, akkor hatékonyabb lehetne az erőátvitel a szalagra. 2. Peremes görgőket vélek felismerni. Bizonyított tény, hogy a szalaghajtások esetében a peremes görgők nem tudják az elvárt megvezetést biztosítani. Ha a szalag el akar oldal irányba mozdulni akkor el is fog, és felgyűrődik/kifoszlik a széle. Jobb megoldás lenne a hordós felületű görgő, aminek minimális mértékben lehet a dőlését változtatni. Ezzel a mozgó szalag akkor is visszamegy középre, ha egyébként a csiszoló erő azt onnan kimozdítja ideiglenesen.
Nem vitatkozok, de néhány megjegyzéssel nem értek egyet..ez egy finom kis gép a szalag szélesség max 30 mm.
A szalag feszitése nagyságrenddel nagyobb mint a motoros nagy csiszolokon, ezért teljesen felesleges a gumizott hajtohenger. És ekkora szélességen a felmerülö erök sem hasonlithatok a 50-100 mm széles csiszologépekhez. A hordos vezetés meg a cél teljes félreértése, hiszen a lényeg itt a csiszolás pontossága, azaz a szalag sikjának a legtökéletesebbnek kell lenni a két elsö görgö között, mert akkor adott a csiszolt felület elvárt geometriai pontossága. Ezért van a szalag ezen a részen hátulrol is megtámasztva ( gyakorlatilag azon a szupporton csuszik) igy akár 1/10 mm pontossággal is lehet csiszolni. A gépen nincs gyárilag rajta, de már van egy befogo szerkezet, amit rá lehet fogni és a munkadarabot ugy szögben mint merölegesen akár egy marogépen mozgatni lehet, azaz a felületet nagyon pontos méretre lehet csiszolni. A hozzászólás módosítva: Jún 30, 2020
Minden nézetnek helyet kell adni, a tiédnek is és az enyémnek is.
Ha a szerkezet tudja amit elvársz tőle, akkor az pont olyan mint amilyennek lennie kell. (De csak attól mert ilyen, még lehetne akár sokkal jobb is szinte azonos ráfordítással.) A szalag alakját a csiszolási felületen kizárólag a hátoldali támasztás adja, annak nincs kapcsolata a görgő hordósságával. Ez a hordósság egyébként kicsi, elég 1-2°. A hátsó támasztó lemez, ebben a mérettartományban kb. 0,5-1 mm-el kijjebb kell legyen a görgők síkjából, hogy azon teljes felületen tudjon siklani a szalag hátoldala.
Csak a hordos görgök eddig minden szalagot tönkretettek. A szalag közepe megnyult - pedig vászon, igy csak uj korába lehet töle sima felületet kapni. Ugyhogy végül is simára kellett a görgöket esztergálni. Már annyi mindent kiprobáltam . A gyári B&D meg simán ledobálja a szalagot - azon sima görgök vannak csak a szöget lehet állitani. ( azaz mászkál rajta s miután csak egyirányba tud, igy lecsuszik a két görgöröl). A kis Proxxon az viszont nagyon jol vezeti a szalagot. Hasonlo kialakitásu a görgö, csak még keskenyebb a szalag rajta (10 mm).
Majd meglátom hogyan válik majd be.
"A hordos vezetés meg a cél teljes félreértése, hiszen a lényeg itt a csiszolás pontossága, azaz a szalag sikjának a legtökéletesebbnek kell lenni a két elsö görgö között, mert akkor adott a csiszolt felület elvárt geometriai pontossága."
Jó ezt hallani más szájából. Állandóan, mindenkivel vitatkoznom kell a hordós görgő kialakítást illetően. A hordósságtól várják, hogy a heveder (szállítószalag) középen maradjon. Amikor kérem hogy magyarázzák már meg a fizikai elvét, akkor meg mindegyik csak hebeg-habog. Még szállítószalagos szerelő szakembereknek is el kellett magyaráznom, hogy szerintem csak annyi a jelentősége a hordósságnak , hogy a görgő kifeszítse a hevedert. Főleg széles hevedernél van értelme. (pl. ez 1100mm széles PU ahol használjuk a hordós görgőt.)
A hordos vezetésnek ( még a transzmisszios idökböl meg a vasutrol közismert) megvan az az elönye, hogy automatikusan vezeti a szijat, vonatot, szalagot, a hevedert a pálya közepén, de ott csak ez az egyetlen feladata a szijnak, szalagnak, vasuti keréknek, hogy ott maradjon a hajto dobokon, a sinek közepén, kerekeken és megbizhatoan hajtsa a másikat illetve mozgassa a vonatot. Ebben az esetben azonban a szalag feladata a preciz csiszolás ezért a szalag nem deformálodhat a hajtás utján.
Sajnos a hordós görgő sem tartja középen a szalagot. Pont ezért kell cserélnünk a szalagot, mert elmegy oldalra és idővel szétszakad a összesütés. Vannak a soraimon jobb megoldások is. Oldalterelő görgők.
A hordós görgők használatánál kinyúlik a szalag közepe és így valamennyire alakzáróvá válik, de nem tökéletes ez a megoldás.
El tudom képzelni, hogy ez idövel gondot okozhat, de közel 100 évig bizony müködött. Én még emlékszem a gözgépekre a mezögazdaságban meg sok mühelyben amik irdatlan hosszu szijakkal hajtották a munkagépeket ( cséplögépet, vizpumpát, körfürészt). A hatvanas években még minden traktoron is volt egy tárcsa a szijhajtásra.
Nemrégen jártam egy afrikai gyárban, ahol a mai napig müködik a transzmisszios hajtás, a plafonon az egész csarnokban hosszu rudak forognak tárcsákkal ( igaz ma már villanymotor hajtja) és onnan a szijak lognak lefelé hajtva a mintegy 50 szerszámgépet. Nem igen látni, hogy komolyabb gond lenne.
Fúrószár élező érkezett. Jobb a vártnál de kíván némi fantáziát a kezelése.
A követ cserélném egy gyémánt tárcsára. As sokkal szebb élet ad.
Nem tudom, de én olcsobban vettem 12 cm-s tárcsát mint egy követ. Az csak egy fém tárcsa aminek a felületén van az ipari gyémánt por.
Jó az ötlet. Itt nézegettem az árakat: Bővebben: Link.
Nekem ehhez hasonlo van csak 125 mm-s, azt hiszem valamelyik barkácsboltban vettem. Ez csak 2-3 mm vastag és csak a töredékebe kerül mint amit te irsz.
:Korong
A gyémánt nem jó vashoz, fúróhoz. A linkelt szövegben :"köbös bórnitrid (CBN)" kell a fúróhoz.
Ha sikerül eltalálnom a szöget akkor az él minősége kenterbe veri a gyárit. Pont tegnap volt egy esetem ahol a fúrószár pillanatok alatt keresztül verekedte magát a kb 5mm-es anyagon. Ezért nem veszek élezőt.
Annyira nem érdekelt, de jó tudni. Kösz.!
Eddig semmi gondom nem volt sem a furok sem a körfürészlapok köszörülésével. Meg a keményfém lapokat is remekül viszi. Idézet: Veszélyes lehet az ilyen élszögű köszörülés, "belekaphat" az anyagba, kitépi, roncsolja bizonyos anyagokat, vagy a fúrógépet a kezünkből. „a fúrószár pillanatok alatt keresztül verekedte magát a kb 5mm-es anyagon”
A túlzó hátszögnek lehetnek további mellékhatása is. A furat alakja nem kör lesz, és a mérete akár jelentősen is eltérhet a fúró méretétől. De sok esetben ez éppen nem számít, mert ha csak egy 6-os csavarnak kell beférni a furatba, akkor nem számít a 6,5 vagy 6,8 mm-es méret, és az esetleges körtorzulás sem zavaró.
Illetve a túlzó hátszög fokozottan terheli az élt, így sokkal hamarabb elkopik, és könnyebben eltörik, azaz kevesebb lyukat lehet vele fúrni.
Na van olyan is ami kb megadja az élszöget is a fúróhoz.
A hozzászólás módosítva: Júl 10, 2020
Moderátor által szerkesztve
|
Bejelentkezés
Hirdetés |