Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » HITEKA ELKON S101A hordozható gyújtásbeállító
Témaindító: Bzmot332, idő: Júl 13, 2020
Témakörök:
Üdv mindenkinek!
A napokban egy bolhapiacon szert tettem egy görbe orrú Mátyás áráért erre a hordozható gyújtásbeállító műszerre. Az árára és az eladó kinézetére való tekintettel nem sok reményt fűzök hozzá, hogy működőképes lenne (lásd levágott mérővezeték, és egy igényesen bekendácsolt 9V-os elem, bár legalább a fesz. stimmel), de egyelőre nagyobb bajom, hogy semmiféle leírást nem találtam róla. Az elektrotanyán az S200-as szériához van pár dolog, de ez régebbi, ehhez semmit se találtam. Esetleg valakinek nincsen valami információja a kezeléséről? Illetve van bárkinek infója arról, ilyet hol használtak? Van hasonló célra kis kézi műszerem, amit főleg Zsigulikhoz...stb használtak, de azért az más (méret)kategória, meglepődnék ha ez a magán autósokat célozta volna meg anno. A hozzászólás módosítva: Júl 13, 2020
Fordulatszám és zárásszög mérés. Felső forgógombbal kell kiválasztani, hány hengeres a mért motor. Jobb alsóval fordulatszám méréstartomány kiválasztás, mindnek külön skálabeosztása van. Ugyanezzel kapcsolunk zárásszögmérésre (Fi) jelnél, ennek is külön skálája van, csak ravasz módon a fi jel másik (kisbetű-nagybetű) jelölésével. FI állás kalibrálás a jobb alsó gomb "fi CAL" jelölésnél a bal alsó gombbal beállítani.
A levágott drótok valószínűleg egyik testre, másik gyújtás megszakítóra megy.
Köszönöm a választ!
Mivel gyanúsan fekete mind a kettő kijövő drót, feltételezem a +- kapcsolóval lehet eszerint "kiválasztani", melyik legyen a test. A BATT.CONTR. állása a felső módválasztónak vajon mi lehet? Ugyanígy a felső kapcsoló fí állása mit takarhat?
Batt.cntr = elem ellenőrzés. Fi = zárásszög mérés.
Idézet: Nem tudom, nem valószínű. Szét kellene szedni, és a kapcsolást áramkört bent megnézni, nem bonyolult.„feltételezem a +- kapcsolóval lehet eszerint "kiválasztani", melyik legyen a test.” Még azt nem tudom, a zárásszög két skálája mi alapján kapcsol át, mikor melyik az érvényes. Talán beállított hengerszámtól függhet. A hozzászólás módosítva: Júl 13, 2020
Tekintettel arra, hogy feszültség skálája nincs, az elem ellenőrző vajon hogyan tudatja, ha a 9V-os beépített telep már nem képes ellátni a feladatát?
A fázisszögnél az egyik szöget, a másik százalékos eltérést jelöl (skála szerint legalább is). Utána kell még ennek néznem autós vonalon, de gondolom először a kalibrációval beállítja az ember a megfelelő értéket (azt látja a FÍ-n), utána pedig az attól való relatív eltérést lehet leolvasni "rendes" üzemmódban a felső skálán, vagy rosszul gondolom?
Valóban nincs feszültség skálája, de a legfelső skálán a 70-100 % jelzésnél a zölddel jelzett mező jelöli a megfelelő elemfeszültséget.
Lehet, hogy a legfelső skála zöld tartománya a megfelelő telepfeszültség?
Idézet: Két féle meghatározása létezik. Egyik a nyitás plussz zárásszögben a zárásszög százalékos része, másik a tengely elfordulási szöge a zárás alatt. Az elfordulási szög hengerszámonként más, mert négyhengeresnél négy bütyök, hathengeresnél hat bütyök, többhengeresnél pedig már gyakran két tengely szokott lenni megosztva, hengerszám fele bütyökkel tengelyenként. „ A fázisszögnél az egyik szöget, a másik százalékos eltérést jelöl” |
Bejelentkezés
Hirdetés |