Fórum témák
» Több friss téma |
Szia!
Most Tökölön láttam ezt , nyekeregve forgott . Biztos áramot is adott a 100mW tartományban.
Nos megint előjött a generator téma de egy kicsit máskeppen ( igaz nem szél, de jobb helyet nem találtam neki)
Fönököm környékezett meg hogy kéne neki egy áramfejlesztő. Eddig napellemek voltak a házán de van egy "patak a területén ezt szeretné inkább használni. A "patak" az olyan 5 méter szeles minimum egy méter viz mindig van benne és mivel hegyi ezért sodrása is van (faágat beledobva igencsak kellett szaladjak hogy kövessem) Ez csak abbol a szempontbol gondolom fontosnak hogy forgatónyomaték az tuti van. Elképzelésünk hogy mint egy búvárrobogó, olyan szerkezetet csinálni és ahol a motor lenne oda felváltva álló forgó tárcsákat mágnessel és tekercsel, mindez epoxival kiöntve .... Mennyire életképes? Kicsibe már láttam telefonhoz meg campinglámpához. Most 12v os az akkupakja és a házba is minden 12 v os
Szia!
A vizjogi előirások miatt , csak ilyen belógatott hajómalmot lehet csinálni. esetlegmederbe süllyesztve , Ha nem vagy motortekercselő akkor inkább az LG mosógépmotorból készitenék generátort. Ezek a tárcsás generátorok alulról ütik ,a 30-50% hatásfokot is. A mágnesek áráből kész ilyet lehet venni.
Szia!
Esetleg; https://docplayer.hu/23409576-Elektromos-aram-termeles-vizenergia-h...l.html Elektromos kerékpár motor -mint generátor?
Az illető nem magyaroszágon lakik ( én sem) és nem hiszem hogy felé barki érdeklődne... deigen az elv az nagyjából azonos.
Akkor gondolom elöbb meg kéne csinálni a lapátot hogy legalább némi közelítő fogalmunk legyen hogy mennyit forog percenként... ugye?
A vízhasználati jogot minden civilizált országban szabályozzák. Először azzal kéne tisztában lenni, azután lehet álmodozni, hogy érdemes-e. Leginkább egy gépészmérnök tudása kéne hozzá. (áramlástan)
Vagy egy egyszerű feltaláló,akinek a létező összes szakmából megvan a doktorija. Például az az "ősember",aki feltalálta a kereket.
Volt egy csóka, aki csinált áramot akár forgórész nélkül. Valami Nicola Teslának hívták...
...Hja kérem a villamosmérnök képzés nem erra cuccra van kihegyezve? Pedig két típusát is láttam működni. (Itt meg azt írták róla, hogy örökmozgó...) A hozzászólás módosítva: Márc 8, 2020
Sziasztok !!
Én is szeretnék hasonló megoldással szélkereket építeni , de én levegő termelésre használnám a szelet , kinek milyen megoldása lenne rá ? Esetleg tudnátok segíteni ?
Az áramlástan sem isteni szikrából indult, több ember élete munkája. Ami így összegyűlt tudás, azt csak meg kellene tanulni.
Persze felfedezheted újra, de abból életed végére lesz használható szerkezet, ha mindent jól csinálsz.
Na igen. úgy hívják, hogy transzformátor. Nevezett úr, épp a Budapesti egyetemen ismerkedett meg vele, magyar feltalálók munkássága alapján. (Déri, Bláthi, Zipernowsky)
Üdv mindenkinek
Valamikor, amikor még volt haszna a szélgenerátor építésnek, akartam egy állandó mágneses kocsi indító motorból generátort építeni. Akkor még sokba került volna egy ilyen sztátorú motor. Nemrég kaptam egyet ajándékba és szeretnék generátort építeni belőle, de nem akár milyet. Rászánom az időt, hogy jól legyen megépítve. Az indítómotor egy Vw Polo gépkocsiból való. Nincs szándékomban, csak a sztátort használni. A többi alkatrészt hozzá építem. Egy-két építő jellegű tanács jó lenne. További szép napot.
Indító motor nem túl alkalmas generátor üzemre. Ha megfigyelsz egy motor, és egy generátor konstrukciót, akkor láthatod a különbséget. A motor az viszonylag kis átmérőjű, hosszabb kivitelű, a generátor rövidebb, de nagyobb átmérőjű. Ez a mechanikai kivitel különbség a nyomaték iránya miatt van. Nem beszélve arról, hogy egy indító motort nem láttam állandó mágnessel. az indító motor céljára sokkal inkább megfelel egy egyenáramú soros motor, aminek az indító nyomatéka nagy, és ez pont megfelel egy belsőégésű motor indításához. Remélem nem ezt a típust tervezed használni generátornak, azzal nehézségeid lesznek.
Az autó generátora lehet állandó mágneses, többnyire az is. Annak azért nagy az átmérője, mert nagy átmérőhöz ugyanazon fordulatszámhoz nagyobb kerületi sebesség tartozik. Az indukált feszültség pedig az erővonalak metszésének sebesség növelésével nő. A generátor feszültségének frekvenciája a fordulatszámtól (és a póluspárok számától) függ. De ha a generátor feszültségét egyenirányítod, akkor ennek nincs jelentősége.
Nem volt szándékomban azonnal nekifogni, de az indítómotor szétszedés már kezdet. Az állórészben 6 db állandómágnes van. Mellékelek egy képet.
Sokkal könnyebb lenne a dolgod, ha a forgórészben vannak a mágnesek és az állórészben a tekercsek.
Ebből a sztátorból nem lesz generátor. Abban a hitben voltam, hogy a benne levő állandó mágnesek erősek. Tévedtem. Közönséges fekete mágneseknek az ereje van benne. Így nincs értelme a fáradságnak. Tovább kutatok olyan indítómotor után, amelyiknek az állórésze neodímium mágneses.
Igaza van erbe -nek, ha a forgórészen van a tekercselés, akkor vagy kommutátort, vagy csúszógyűrűt kell használni. Ez mindenképp babrásabb, mintha a forgórészen van az állandó mágnes. Nézz meg egy kerékpár "dinamó" konstrukcióját.
A kulcsszó a kerületi sebesség, minél nagyobb, annál nagyobb lesz az indukált feszültség. Ezt el lehet érni kis átmérővel, és nagy fordulatszámmal, de lehet nagy átmérővel, és alacsony fordulatszámmal. Az indító motoroknál nagy fordulatszám van, ami a fogaskoszorút nagy áttétellel hajtja. Visszafelé is működhet, ha a szélkerék a fogaskoszorút hajtja, az pedig nagy áttétellel a generátort. Azonban egy ilyen áttételnek elég rossz a hatásfoka. Ha közvetlenül a generátor tengelyét hajtja a szélkerék, akkor nagy átmérőre lesz szükséged. Nézd meg hányan próbálkoznak nagy, sokpólusú tányérkerékkel, ami elvileg jó is, csak borzasztó precíz, stabil mechanikát követel, mert a légrést kis értéken, stabilan kell tartani, hogy a légrésindukció nagy legyen. Az állandó mágneses generátorokkal az is probléma, hogy borzasztó nehéz szabályozni, csak veszteséges módon lehet, egyetlen előnye, hogy a forgórészben nincs elektromos hozzávezetés, ami kopásnak, öregedésnek van kitéve. Egy elektromos gerjesztésű generátorral a szabályozás is optimálisan kézben tartható, de ott a csúszógyűrű alkalmazás a problémás. A hozzászólás módosítva: Júl 19, 2020
Azt hiszem, rosszul adtam elő a kívánságom.
Gépkocsi indító motorból akarok generátort készíteni. Csak az állórészt akarom felhasználni belőle, de azt is csak úgy, ha az állómágnesek neodímiumok. Ha nem neodímium az állórész mágnesei, akkor tovább késik az építés.
Úgy látszik, mi is rosszul adtuk elő a mondanivalónkat.
Nincs értelme.
A mondanivaló értelmes és jó, de nem az én esetemben.
Az én esetemben adott egy neodímium mágneses állórészű kocsi indító motor, amiből én generátort akarok készíteni. A mágneseket tartalmazó állórész amihez hozzá lesz építve a többi alkotóelem. Sajnos, hibát követtem el, hogy nem néztem meg a meglévő motor állórészében milyen mágnes van. Biztosra vettem, hogy neodímium mágnes van benne. Tévedtem. Bizonyára létezik olyan indítómotor, amilyen nekem kell és akkor nekifogok az építésnek. Elképzelésem a következő, Mivel neodímium mágnesről lesz szó, gondolkodhatok légmagos tekercsekben is. Ha nem lehetséges ilyen átmérőben a légmagos tekercs, legyen vasmagos. Nehezen fog indulni, de nem lesz áttételezés, termel, amit termel. Praktikusabb, ha a tekercs áll, a mágnes forog, mert akkor nem kell áramszedő. Ilyen téren jönnének jól majd a tanácsok.
Az én autómban is ilyen állandómágneses önindító volt, mióta kidobtam belőle és kapott egy igazi soros gerjesztésűt, azóta kifogástalanul teker! Nem is gondoltam korábban, hogy van olyan elvetemült
?mérnök? aki állandómágneses motort tesz be autót indítani A hozzászólás módosítva: Júl 19, 2020
És azt is fordítva. Nem a forgórészben van a mágnes, (akkor nem kell áramszedő) hanem az állórészben, akkor viszont a forgórész tekercselt, és kell áramszedő. Brrr.
Használj AC szervómotort (állandómágneses forgóval). Ebben az esetben a motor tengelyét hajtva az állórész tekercsekről leveheted az áramot. Enkóder hibás motor elérhető occó pénzért is. És nincs vele gond. Mellesleg jó a hatásfoka.
Tisztelt uraim
Legelőször is induljunk ki abból, hogy nekem nincs szükségem a szélgenerátor által termelt áramra. Ha lenne, vásárolnák egy olyan, amilyen napelemet és van némi energia. Én nem azt akarom, hanem egyik álmom megvalósítani. Pontosabban, kocsi indító motor állórészéből, amelyikbe neodímium az álló mágnes, szélgenerátort készítsek. Egyéb megoldás nem érdekel. Úgy tervezem, hogy az állórész a mágnesekkel forogni fog és a tekercs áll. így nem fog kelleni áramszedő. Nem lesz áttételezés, így hát, ha lesz némi centrálási gond, nem lesz nagy gond (legalábbis remélem).
Ügy legyen. Csak egy kicsit fura, hogy a jobb kezeddel vakarod a bal füled tövét.
Tudom, leghelyesebb az lenne, ha addig pasziánszoznák, de az egykori elképzelésem akarom valóra váltani.
Ha a ház forog a mágnesekkel a tekercselés körül, akkor hogy lesz a csapágyazás?
Ha két oldali csapágyazás lesz, akkor hogy jönnek ki a tekercselés végei? Ha emiatt megint csúszógyűrű kell, akkor sz@rnak a pofon... Egy megoldás marad: egyoldali csapágyazás. És így eljutottunk a (bicigli agymotor, mosógép motor stb..) BLDC motorokhoz. Ha az építés élvezete, vagy kihívásai miatt csinálod, akkor a ferritmágneses indítóval is pont ugyanaz lesz (a teljesítmény lesz kb fele/harmada, működni ugyanúgy fog. (de mint írtad is elsődlegesen nem energiát akarsz termelni) Ha ezt elfogadod, akkor máris nekikezdhetsz a ferritessel ). Ha meg nem csak dísznek kell, akkor bontott agymotort kell venni/szerezni, motorbütykölésen kívül is lesz elég munka. A hozzászólás módosítva: Júl 19, 2020
Pontosan meghatároztad: az építés élvezete. Lehet, hogy megfogadom a tanácsod és megépítem ferritessel, ha rövid időn belül nem sikerül szerezzek neodímiumos állórészt.
Szia!
egyáltalán nem --mert figyelni s gyűjtögetni kell az igéretes darabokat. Pl; ilyenből jobb kiindulni....... |
Bejelentkezés
Hirdetés |